...

 

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (51)

  • Szpilka 13.03.2020
    W pierwszej strofie zastosowałaś rym męski, a w drugiej już nie, dlaczego? Brak średniówki, rymy gramatyczne, czyli takie, których dziś unikamy. Klasyk wymaga znajomości warsztatu, może spróbuj wyrazić myśli w formie wolnej? ?
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Dziękuję za opinię.
    Nie, taka forma mi odpowiada. :-) A ja wcale nie unikam rymów gramatycznych, a przecież obecność takich rymów błędem nie jest, więc też nie mam po co się ich bać. To dla mnie forma zabawy. :P
  • Szpilka 13.03.2020
    LeeaThorelli, błędem nie jest, ale takie rymy są brzydkie i grafomanią trącą.

    Przyjrzyj się rymowi składanemu w limeryku mistrza Tuwima, cacuszko, nieprawdaż? ?

    Chorego spytał ktoś: Azaliż

    pańska choroba to paraliż?

    Na taki przytyk

    rzekł paralityk:

    – Pański interes??? W nos pan psa liż!!!
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Szpilka no ok, to są. Tak czasem bywa. :-)
  • Szpilka 13.03.2020
    LeeaThorelli, ano, ale pokochać ładne rymy warto, jeśli lubisz klasyka ?
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Szpilka jak pisałam, to dla mnie raczej forma zabawy w rymowanki, a nie jakaś poważna praca. To są wierszyki pisane np. przy muzyce, ten tak powstał. ;-)
  • Szpilka 13.03.2020
    LeeaThorelli, dla mnie też pisanie jest formą relaksu ?

    Zachodzi jednak pytanie, co z szacunkiem do czytelnika?
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Szpilka czytelnik ma dwie opcje: a) nie czytać, b) wyrazić zdanie. Jeżeli tekst nie jest atakiem personalnym, to o jakim "szacunki" tak naprawdę mówimy? ;-)
  • Szpilka 13.03.2020
    LeeaThorelli, lubisz czytać dobre książki? Gdy trafi się kiepska, jesteś zawiedziona?

    Lubię czytać dobre wiersze, gdy słaby, jestem zawiedziona ?
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Szpilka i możesz wyrazić zdanie, np. na lubimyczytać.
    Poza tym, "dobra książka" jest pojęciem mocno subiektywnym. Co tobie się nie podoba, innym może przypaść do gustu.
    Idąc tym tokiem rozumowania, autor książki, która tobie się nie spodobała, powinien zmienić wszystko, bo tak wymaga... szacunek do czytelnika.
    Jak dla mnie, to już mocno pokręcona logika. :-)
  • Szpilka 13.03.2020
    LeeaThorelli, no to niech będzie po Twojemu, bo mnie już słów zabrakło. Tymczasem i dobrego dzionka ?
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Szpilka po prostu nie wiem do czego dążysz? Skoro wyraziłaś zadnie, pokazałaś jakie ty widzisz błędy, to co ja mam jeszcze zrobić? Przyznałam ci rację, bo znasz się lepiej ode mnie, ale nie uważam, żeby to było wyrazem braku zacunku do czytelnika.
    Nie wiem, mam usunąć wiersz? Formy nie zmienię, jest jaki jest - amatorski, może kiedyś napiszę lepszy. ;-)
  • betti 13.03.2020
    O, jaka ładna czestochowa...ciekawe czy Bogumilowi się spodoba, bo on się uczył pisać dobrym rymem.xd
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Nie widzę tu żadnej "czestochowy". :-)
  • betti 13.03.2020
    LeeaThorelli nie widzisz? Rym "kurz - burz", to rym prymitywny, banalny. Znawcy, krytycy literaccy, żywcem by Ciebie zjedli. Może poczytaj na ten temat skoro wzięłaś na tapetę poezję rymowaną... Tak samo rym gramatyczny, nikt już nie używa, przynajmniej tutaj, bo każdy wie, że to największa wtopa.

    Gdzie byłaś, kiedy rozwijała się poezja?
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    betti powiedziała co wiedziała i jak zwykle nic z tego nie wynikło.

    Jak już to pisze się na "tapet", nie "tapetę".
  • betti 13.03.2020
    LeeaThorelli rozbawiasz mnie... nic nie wyniknie, kiedy głowa pusta i nie dopuszcza do siebie logiki.
    Bywam zdrowa.xd
  • betti 13.03.2020
    Bywaj- miało być. Już dawno się tak nie uśmiałam...
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    betti logiki w swoje ego nie mieszaj.
    Jak ty się, betti, w drzwiach mieścisz?
    Oczywiście każdy ma tańczyć jak zagrasz.
  • betti 13.03.2020
    LeeaThorelli jestem szczupła, więc w każde się mieszczę... Ale jak Ty się mieścisz z tym garbem grafomanii, nie wyobrażam sobie.

    Pisze dziewczatko na poziomie szkoły podstawowej, a mniemanie o sobie kosmiczne. Baw mnie dalej...
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    betti jesteś już nudna z tym. Naprawdę nie ruszają mnie twoje "wyrafinowane" uszczypliwości.
    Sfruatrowane kobiety + internet - betti, to nie jest dobre połączenie. ;D
  • betti 13.03.2020
    LeeaThorelli ja sfrustrowana, raczej zdegustowana.... Ale rośnie pokolenie poetów.zal.pl
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    betti "zgedustowane" to są wyłącznie osoby czytające twoje wypociny w komentarzach. :-)
    Tyle jadu i chamstwa, bo konstruktywnej krytyki w tym jak na lekarstwo, to zwykła frustracja.
    Albo i narcyzm.
  • befana_di_campi 13.03.2020
    LeeaThorelli Uwaga narcyzy [liliowate] są trujące. A jeszcze jak się obwąchają spalin, to kaplica! Pozatruwają wszystkich, a przy okazji siebie, dookoła :-)
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    befana_di_campi całkiem jak palacze. ;-)
  • befana_di_campi 13.03.2020
    LeeaThorelli Palaczy wystawia się na balkon / za okno, po czym zamyka szczelnie drzwi. Wietrzy pomieszczenie od przeciwnej strony, a ich [palaczy] wietrzy na zewnątrz...

    :-D
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    befana_di_campi no i ja właśnie tak robię! Oprócz palaczy, domoroslym krytykom też przydałoby się balkonowe przewietrzenie przewodów. :-)
  • befana_di_campi 13.03.2020
    LeeaThorelli Ich się zwyczajnie nie wpuszcza, a nawet można wypuścić na nich ze smyczy pieska :-D
  • betti 13.03.2020
    LeeaThorelli napisałam konstruktywnie o rymie częstochowskim, gramatycznym, ale jak Ty się nie znasz, to mozna sobie pisać...do ściany.
  • betti 13.03.2020
    befana_di_campi myślałam, że znasz się trochę na poezji, a tu szok, chwalisz badziewie...
  • Harem Szejka 13.03.2020
    betti usmiechnij się hi, hi, hi
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    betti ale mnie nie interesuje twoja "konstruktywna" krytyka, która ma na celu, nie ocenić utwór, a obrazić autora. Takie coś wsadź sobie głęboko w kiszki, frustratko.
  • betti 13.03.2020
    LeeaThorelli obraza jest dla Ciebie zwrócenie uwagi na rym w wierszu rymowanym? Oceniam przrciez rym, wiec o co Ci chodzi?
  • betti 13.03.2020
    Harem Szejka usmiecham sie cały czas, nie widzisz?
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    betti
    Zwrócenie uwagi na rym, tak?
    "Rośnie pokolenie poetów.żal.pl"
    "Dziewczątko na poziomie szkoły podstawowej"
    "Głowa pusta"

    Faktycznie - wszystko odnosi się do rymów!

    Twoja frustracja powoduje, że nie potrafisz kulturalnie wyrazić opinii, tylko brniesz dalej, robią z siebie pośmiewisko.

    Podnosisz sobie samoocenę tym rzucaniem mięsem w ludzi? Jak nie radzisz sobie, to zasięgnij pomocy psychologa.
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Rzucaniem mięsa*
  • betti 13.03.2020
    LeeaThorelli te wnioski nasunęły mi się.dopiero po twojej reakcji na zwrócenie ci uwagi na kiepski, starodawny rym. Nie ja zaczęłam od wycieczek osobistych... Ty Nie potrafisz przyjąć krytyki, przyszłaś, żeby cię chwalić, ale nie ma za.co. pojechałaś rymem częstochowskim, gramatycznym. Tutaj już wszyscy wiedzą, że obciach coś takiego stosować w poezji.
  • Pan Buczybór 13.03.2020
    Spadaj, Betti. Spam robisz, ta dyskusja do niczego nie prowadzi.
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    betti tak, tak - tłumacz się. To nie zmieni faktu, że pojeza kultury w ciebie nje wpoiła człowieka. Cham, co argumentuje personalnie osobę a nie wiersz. Porażka. :-)

    Faktycznie, w końcu same 1 dostałam! Ale obciach, ale "pszypał"! Rymy gramatyczne dałam, no beka, kabaret i cyrk na kółkach. Serio?
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Nie*
  • cos_ci_opowiem 13.03.2020
    betti idź już porobić coś konstruktywnego.
  • betti 13.03.2020
    LeeaThorelli Ty jeszcze nie wiesz, że oceny nic tutaj nie znaczą, sorry, ze rozwialam zludzenia.

    W sumie pisz tak, nie staniesz się nigdy konkurencją. Nie przejdziesz przez żadna weryfikację, odrzuca po pierwszych wersach...

    Pozdrawiam z uśmiechem.
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    betti racja, tylko opinia wielkiej betti ma tu jakieś znaczenie.
    Everybody Lies.

    Jaką weryfikację, jaką konkurencję? XD O czym tu piszesz?
  • betti 13.03.2020
    LeeaThorelli opinia każdego kto siedzi w poezji, dla kogo poezja nie jest napisaniem durnej rymowanki, kto już się sprawdził...

    Ty się nie sprawdziłas, bo gdyby tak było miałabyś jakąś cząstkowa chociaż wiedzę, a nie masz nic, nadrabiasz jedynie tupetem. Można i tak ale tym się nie przebijesz. Zawsze znajdzie się ktoś, kto wysmieje taką"twórczość". Niemniej znajdą się i tacy, którzy będą chwalić, miernota ma to do siebie, że potrzebuje takich samych.

    Ile ja już tu czasu zmarnowałam. Zgroza.
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    betti krytyka =/= wyśmianie.
    Ja już pisałam na temat twojej poezji i tego, że w zupełności nie odzwierciedla ona tego za jakiego speca się uważasz.

    Gdybyś, słonko, była w tum taka dobra, to nie pisałabyś na jakiejś stronie. :-)
  • befana_di_campi 13.03.2020
    Poruszyło :) Bardzo pozytywnie :)

    Serdecznie :)
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Dziękuję. :-)
  • wicus 13.03.2020
    Piękny i mądry wiersz! Niskie ukłony dla Autorki!
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Może forma nie jest idealna, ale cieszę się, że przekaz jest wyłapywalny.
    Dziękuję. :-)
  • Pan Buczybór 13.03.2020
    Primo: patos. Znaczy, patos to największe zło w poezji nie jest, ale jeżeli nie ma dobrej podpory i zasadności jego użycia sprawia po prostu, że wiersz jest ciężkostrawny. Warto przemyśleć czy aby na pewno w takiej tematyce są potrzebne górnolotne frazesy.
    Secundo: Te "ooo" to co jest? To się czyta jako ozdobny przerywnik, czy takie podniosłe "łooooo-ooo-ooo" jak w operze czy coś tam?
    Tertio: interpunkcja/powtórzenia . Mam uczulenie na interpunkcję i kole mnie zawsze, gdy jest używane niekonsekwentnie. Tutaj może być, ale te powtórzenia w ostatniej strofie to też sprawa kontrowersyjna - jak dla mnie mogłoby się bez nich obejść, ale to już twoja decyzja.
    Tyle ode mnie.
    Pozdrawiam
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    To zależy w jakim kontekście utwór jest czytany, do jakiego tematu go odnosimy.
    Od siebie dodam, że patetyczny miał być, bo odnosi się do ważnej dla mnie sprawy - niszczenia środowiska przez człowieka.
    Po drugie, został napisany pod wpływem przepięknej muzyki Nightwish - Ad Astra i to mocno nastroiło mnie na patos. W dodatku w tym instrumentalnym utworze jest przepięknie śpiewane "ooo", być może niepotrzebnie to dodałam. :)
    To to właśnie kwestia gustu, estetyki - ja nakręcona ww. utworem obrałam taką formę w ostatniej strofie.
    Dziękuję za opinię. :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania