Przeprowadzka

Takie tam na lajciku :)

 

Z głośników leciała moja ulubiona muzyka, a ja klęczałem nad pudłami i radośnie nuciłem sobie melodię pod nosem. Bez specjalnego skupienia łapałem po kolei każdą rzecz, która wpadła mi ręce i nonszalancko wrzucałem ją do jednego albo drugiego pudła.

Dziewczyna niespodziewanie wpadła do mojego pokoju i uśmiechając się ciepło, zagaiła wesoło:

­ – Hej! Jak leci?

­ – A niezgorzej, niezgorzej… – odparłem, nie przestając nucić. Dziewczyna zatrzymała się wpół kroku i przyjrzała uważnie moim pudłom.

­ – Co robisz? – spytała półgłosem. Uśmiechnąłem się i mrugnąłem do niej okiem.

­ – Pakuję się, nie widać?

­ – Bardzo dobrze widać, nie bój się – odparła z przekąsem, zaraz jednak pochwyciła pierwszy lepszy przedmiot z mojego pudła. – Ale po co zabierasz to wszystko? Na przykład po co ci to? – spytała i zamachała mi czymś przed nosem.

­ – Co? Mapa? – zdziwiłem się.

­ – Mhm…

­ – A jak bez niej zdecyduję, w którą stronę się udać, gdy znajdę się na rozdrożu? – odpowiedziałem zdecydowanym tonem. – Jak pozbawiony jej wskazówek dokonam właściwego wyboru i nie zgubię się tam, gdzie można było tego uniknąć? Jak inaczej dowiem się o tym, co jeszcze czeka mnie na szlaku? Z nią będę bezpieczny.

­ – A to? – dziewczyna nie dawała za wygraną. Wzięła do ręki moją latarkę i mrugnęła mi nią kilkukrotnie w oczy. – Po co ci ta lampka?

­ – A jak bez niej mam poruszać się, gdy zajdzie już słońce? – odparłem rzeczowo. – Jak znajdę drogę w ciemnościach, gdy zapadnie noc? Co poprowadzi mnie przez mrok lepiej, niż ona? Co dokładniej oświetli moją ścieżkę i zachowa od lęku? Z nią będę bezpieczny.

Dziewczyna uniosła jedną brew, ale powstrzymała się od komentarza. Zamiast tego wskazała na kolejną rzecz.

­ – Radio? Ono też sprawi, że będziesz bezpieczny? – zwróciła się do mnie z sarkazmem.

­ – Oczywiście – odrzekłem z niezachwianą pewnością siebie. – Jeśli jednak zabłądzę, bez niego nie wezwę pomocy. Jak inaczej miałbym otrzymać ratunek? Radio to moja gwarancja. Z nim będę bezpieczny.

­ – Podejrzewam, że z tym scyzorykiem również – dziewczyna coraz mocniej kręciła głową w niedowierzaniu.

­ – Tak – przytaknąłem. – Boję się, że zostanę sam. Jeśli tak się stanie, ten scyzoryk będzie narzędziem, dzięki któremu przetrwam. Z nim będę bezpieczny.

­ – Śpiwór?

­ – Ogrzeje mnie w chłodną noc, wówczas gdy najbardziej potrzebować będę ciepła. Pozwoli mi dobrze spać. Jak inaczej mógłbym zachować trzeźwy umysł i rozsądne myślenie w chwilach największej próby? Z nim będę bezpieczny.

­ – A to? Co z tym? – odezwała się nagle, gdyż jej wzrok padł na coś, co wciąż znajdowało się nietknięte na moim zagraconym biurku.

­ – To twoje zdjęcie – wyjaśniłem spokojnie.

­ – Też je zabierasz? – zwróciła się do mnie z nadzieją. Jej policzki zarumieniły się delikatnie.

­ – Nie – odpowiedziałem jej krótko.

­ – Nie? – powtórzyła zaskoczona, spoglądając na mnie swoimi wielkimi, smutnymi oczami. – Czemu? Czemu zabierasz wszystkie te rzeczy, a mojego zdjęcia nie chcesz?

­ – Nie potrzebuję go – wzruszyłem ramionami.

­ – A jeśli poczujesz się samotny? Jeśli zatęsknisz? – pytała dalej, a ja wciąż z niezachwianym spokojem tłumaczyłem jej:

­ – Nie poczuję się samotny. Nie będę mógł też zatęsknić, bo nie da się zatęsknić za kimś, kto ciągle jest przy tobie, kto zawsze znajduje się w twoim sercu. Ty cały czas jesteś przy mnie. Codziennie widuję cię w swoich myślach. Dlatego właśnie gdy te wszystkie przedmioty już zawiodą, ty wciąż będziesz trwała razem ze mną.

­ – Jesteś bardzo dziwny, wiesz? – zwróciła się do mnie po chwili. Jej wielkie, piękne oczy nie były już smutne. Błyszczały najczystszą z radości, a twarz rozświetlał najcudowniejszy z uśmiechów.

­ – Wiem. Tak o mnie mówią – zaśmiałem się, biorąc dziewczynę w czułe objęcia swych ramion.

­ – Kocham cię – wyszeptała.

­ – Ja ciebie też.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Anonim 22.09.2015
    Efria jest zachwycona! Przeszkadza jej brak myślników - ale o dziwo dodaje też trochę uroku do tego tekstu.
    Najpierw myślałam, że ją rzuci, a potem aż poczułam takie ciepełko w sercu. Nie wiedziałam, że masz duszę romantyka ! I to jaką, serce mi zmiękło, link do tekstu wysłany ukochanej osobie, po prostu miód cud i orzeszki artysto!
  • Numizmat 22.09.2015
    Dzięki wielkie :) Myślniki miałem. Gdzieś je wcięło, przy wstawianiu na opowi. Nie mam pojęcia, co się stało.
  • alfonsyna 22.09.2015
    Spodziewałam się, że zamiast zdjęcia po prostu sobie zapakuje dziewczynę XD Poniekąd słusznie ;) 5/5
  • Rasia 22.09.2015
    Rozumiem, że zdjęcie nie było mu potrzebne, ale dziewczynę to mógł już zabrać ;D A tak na poważnie, zastanowiło mnie tylko jedno. Kiedy pierwszy raz przeczytałam ten tekst, miałam wrażenie, jakby dziewczyna była nieco zdziwiona wyjazdem bohatera. Nie jestem pewna, czy tylko ja odebrałam to w ten sposób, bo wnioskując po tytule chyba jej o tym powiedział, ale zdało mi się, jakby ona o niczym nie wiedziała i nawet nie zapytała, dokąd właściwie chłopak jedzie xD Podejrzewam jednak, że to wynika z mojego zmęczenia.
    Coraz więcej widzę uczuciowych tekstów ;) Podobał mi się pomimo moich osobistych doczepek, choć może wolałabym nieco więcej opisów. Jednakże skoro tekst pisany "na lajciku" to przymykam oko :)
  • Anonim 22.09.2015
    Rasia, też odniosłam takie wrażenie :) na początku myślałam też że się rozwodzą, albo facet zdradza ową dziewczynę - dlatego był taki oziębły. Prawie do końca myślałam, że kończą z sobą ^^"
  • Numizmat 22.09.2015
    Oczywiście się zgadza dziewczyny :) Dlatego "na lajciku" dodane było całkiem świadomie. Nie chciałem już zaburzać rytmu dodatkowymi wyjaśnieniami po prostu, bo nie o to w tym chodziło ;)
  • Rasia 22.09.2015
    Rozumiem :) Jednak nie ma to jak kobieca intuicja xD
  • Angela 22.09.2015
    Przesłodkie to było, zwłaszcza wyjaśnienia bohatera co do dziewczyny. 5 : )
  • Rosa 24.09.2015
    słodziutki tekst. Ładne wyrażone uczucia do tej dziewczyny :) Zgrabniutkie to :) 5
  • comboometga 10.10.2015
    Przyjemny tekst, ciepło napisany. Miło się go czytało :)
  • ausek 24.10.2015
    Dusza romantyka widoczna jest tu doskonale :) 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania