*

*

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (56)

  • Margerita 09.01.2017
    Tekst po korekcie
  • TeodorMaj 09.01.2017
    Może i tak, ale w tym zdaniu jest błąd: "Trzymając na rękach Oli oraz ukochaną kotkę, otworzył od salonu wielkie masywne dębowe drzwi i wszedł do środka."
  • Margerita 09.01.2017
    TeodorMaj
    czy chodzi ci o słowo oraz?
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Margerita *Olę
    przeoczyłem
  • Nuncjusz 09.01.2017
    (...)otworzył od salonu wielkie masywne dębowe drzwi i wszedł do środka.
    w ogóle ten fragment jest troche z dupy, tak tyo jest, jak się robi korektę na szybko, napisałbym go tak:
    (...)otworzył wielkie, masywne, dębowe drzwi i wszedł do salonu
    ale jak mówię, pasowałoby całość napisac od nowa, a to już przekracza ramy podstawowej korekty, nie mam na to czasu
  • detektyw prawdy 09.01.2017
    Nuncjusz hahahahahhaaaa i kto tu pisal ze nie jestes od korekty
  • Nuncjusz 09.01.2017
    detektyw prawdy bo nie jestem. Moge pomóc tylko w elementarnych sprawach.
  • Skoiastel 09.01.2017
    Nuncjusz http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/przecinki-miedzy-przymiotnikami;6674.html
    wielkie, masywne dębowe drzwi - też może być, ponieważ "masywne"może określać "dębowe tworzą", ale jest to już forma dowolna. Ja osobiście napisałabym "masywne dębowe drzwi". "Wielkie"to już dla mnie zdecydowana przesada. Czytelnik, czytając "masywne", już wyobrazi sobie duże. Natomiast co to znaczy "wielkie drzwi"? Trzymetrowe na wysokość i dwu w szerokości? Czasem co za dużo - to niezdrowo.
  • Skoiastel 09.01.2017
    dębowe drzwi* nie wiem, skąd to "tworzą", mój słownik mnie zawiódł O.o
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Skoiastel wystarczy
  • Skoiastel 09.01.2017
    Po korekcie, huh?

    Pianistką okazała się jego siostra [przecinek] Allia.

    Ola, widząc, że jej kotka się odnalazła, poderwała się ze swojego miejsca i do niego podeszła. - No to poderwała się z miejsca czy do niego podeszła? Bo to się wyklucza.

    Dzieci były uszczęśliwione, że mają wreszcie w domu zwierzątko, głaskały ją [je - podmiot - zwierzątko] bez końca, aż kotka zrobiła się tym zmęczona, wstała i wyszła. - "wstała i wyszła" strasznie kulawo brzmi w odniesieniu do zwierzęcia.

    — Dzieci [przecinek] jest już późno i pora do łóżek.

    — Ale my jeszcze nie chcemy spać. - To też powiedziały chórem? Jakoś powątpiewam.

    — Co za dziewczyna [przecinek] chyba wezmę ją za żonę — zażartował.

    — Endymion [przecinek] spokojnie.

    Ola pobiegła za nim, żeby nie zrobił sobie jakiejś krzywdy [kropka] ponieważ. [wielka litera + zbędna kropka] Nie [mała litera] mogła otworzyć drzwi od gabinetu [przecinek albo myślnik] zaczęła walić w nie pięścią krzycząc:

    — Endymion [przecinek] wpuść mnie, proszę cię!

    Zmęczona negocjacjami, które nie przyniosły żadnego skutku [przecinek] poszła do sypialni.

    Dopiero [+gdy] poczuła dotknięcie na ramieniu [przecinek] tak się zlękła, że aż podskoczyła.

    — Przepraszam [przecinek] nie chciałem ciebie wystraszyć. — Przyszedłem, bo muszę z kimś pogadać. - w takich sytuacjach pauza jest myląca. Używaj półpauzy w dialogach, jeżeli potrzebujesz myślnika w wypowiedzi bohatera, a pauzę stosujesz jako wprowadzenie wypowiedzi.
  • Skoiastel 09.01.2017
    + cholernie czuć twoje zamiłowanie do imiesłowów przysłówkowych współczesnych (zakończonych na -ąc). Okiełznaj tę manierę.
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Skoiastel no niestety, Mar mi zrobiła jeszcze niespodziajkę w postaci dodatkowego dopisku. Końcówki nie było w pierwotnym tekście, zaczynającej się od słów:
    "Ola pobiegła za nim, żeby nie zrobił sobie jakiejś krzywdy ponieważ. Nie mogła otworzyć drzwi od gabinetu zaczęła walić w nie pięścią krzycząc"
    tak że, ja już mam dość tej całej korekty. Dziękuję i żegnam, niech Margerita radzi już sobie sama i zbiera gromy na swoją głowę.
  • Skoiastel 09.01.2017
    żadne gromy ;___;
    pomagam ^^
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Skoiastel komu?
  • Skoiastel 09.01.2017
    Wszystkim, którzy tu zajrzą i przeczytają komentarz, a co się będę ograniczać.
    :D niosę poprawność interpunkcyjną dla świata xDD
  • Neurotyk 09.01.2017
    Skoiastel , jesteś buńczuczna jak ja:)
  • Neurotyk 09.01.2017
    Skoiastel , jesteś buńczuczna jak ja:)
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Skoiastel aha, to super
    od tej pory będziesz się mogła jeszcze lepiej wykazać, gdy zaczniesz spotykać teksty Margerity bez żadnej korekty. Życzę powodzenia w tej stajni Augiasza
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Neurotyk i bardzo dobrze, niech jest. Niech sprząta, nie mam nic przeciwko temu, dawno jej to proponowałem ale jakoś nie chciała
  • Skoiastel 09.01.2017
    Bo ja wybieram teksty z głównej losowo, gdzie mnie chętka poniesie, tam idę :)
  • Skoiastel 09.01.2017
    Poza tym, nie ma tu żadnego przytyku stricte do ciebie, nie miałam pojęcia (zapomniałam od nadmiaru innych tekściw?), że to ty to betujesz (z resztą bez różnicy kto – zobaczyłam pierwszy komentarz, kilka potknięć i się udzieliłam). Nie bierz tego do siebie.
  • Margerita 09.01.2017
    Skoiastel
    Dziękuję Ci a co to jest pół pauza?
  • Skoiastel 09.01.2017
    To jest pół pauzy :D
    pauza — (włącz klawiaturę numeryczną i wybierz: ALT+0151)
    półpauza – (ALT+0150)

    Poprawne zastosowanie:
    — Aleś mnie przestraszył — powiedziała.
    — Przepraszam, nie chciałem – przyszedłem, bo muszę z kimś pogadać.
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Skoiastel ok. Ja nie robię profesjonalnej korekty do licha. Ja tylko uczyniłem ten tekst deko bardziej strawnym - teraz da się go czytać. Mar ma dziwną manierę dawania kropek i przecinków w zupełnie przypadkowych miejscach, tak że tekst przez to jest kompletnie nieczytelny.
    Ja go tylko troszkę ogarnąłem
  • Margerita 09.01.2017
    Skoiastel
    w książkach przecież nie raz widzę takie pół pauzy
  • Skoiastel 09.01.2017
    Nuncjusz, chwali ci się to, naprawdę :)
    no to może Mar nie potrzebuje tylko bety, ale też osoby, która wytłumaczy zasady poprawnej pisowni? Bo skoro całość ma 52 części, a ty dalej poprawiasz randomowe kropki i przecinki, bez jakiegokolwiek progresu, to jednak trochę słabo.

    Mar, może zaprzyjaźnisz się ze stroną www.prosteprzecinki.pl ? Ja wiem, że teraz można być kompletnym ignorantem i troglodytą, bo państwo z wydawki wszystko nam poprawią, ale, cholera, pisanie też do czegoś zobowiązuje, nie? Jakiś rozwój? Chęć stawania się lepszym, nie? Zły pomysł?
  • TeodorMaj 09.01.2017
    Skoiastel, pozwól, że się wtrące. Mar dostawała takich uwag, porad setki razy. Jaki tego efekt – każdy widzi.
  • Skoiastel 09.01.2017
    Mar, ale piszesz w sieci... rety.
    http://www.ekorekta24.pl/myslnik-pauza-polpauza-i-dywiz-lacznik-czym-sie-roznia-i-jak-je-stosowac/

    "Obecnie coraz częściej, nawet w publikacjach wydawanych drukiem, półpauza zastępuje myślnik (szczególnie w przypadku wąskiego łamu). Powodem jest m.in. to, że myślnik nie wygląda estetycznie, gdy kolumna jest wąska, a do tego dochodzi np. dialog powieściowy, który każdorazowo wymaga użycia myślnika przy nowej wypowiedzi bohatera (stąd też myślnik nazywa się czasem pauzą dialogową).

    Tendencja ta może sprawić, że w ciągu kilku dziesięcioleci półpauza wyprze myślnik na dobre, tym bardziej że może ona pełnić wszystkie funkcje myślnika".
  • korekta 09.01.2017
    Czuję się obrażona... mówiłam, żeby nic nie zmieniać w tym tekście Magda, a Ty jeszcze obcięłaś połowę.
    Nawet nie próbuj przepraszać!
    Koniec z nami!
    Fuj!
    Ps. Skoiastel, sama zobaczysz jak Magda wykorzysta twoje uwagi. ;)
  • Skoiastel 09.01.2017
    To ja się zastanawiam, po co odprawiacie wokół taki wolontariat? Mar, znajdź sobie betę: betowanie.blogspot.com , a nie zawracaj gitary zmęczonym ludziom.
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Skoiastel bo ja jestem litościwy a Mar mnie poprosiła, bo kazdy z niej się tylko nabija a nic nie pomaga.
    Wszystkich chętnych do pomocy zapraszam do tego wątku
    http://www.forumforum.4ra.pl/viewtopic.php?id=634
    tu dzieje się ta magia :)
  • Skoiastel 09.01.2017
    Nuncjusz, ale tu faktycznie jest tylko korekta. To skąd Mar ma brać wiedzę, jak wysyłasz jej tylko gotowe poprawki? :D
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Skoiastel znam Mar od dawna. Znam ją dłużej od Ciebie. Wszelkie rady i wskazówki są niczym rzucaniem grochem w ścianę, albo nie mamy zdolności edukacyjnych. Dlatego wołam o pomoc. Ja na nauczyciela się nie nadaję
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Skoiastel poza tym, wskazówki czasem jej daję na fb, nie w wątku
  • Skoiastel 09.01.2017
    No to ja mogę zaoferować pomoc. Nie tylko poprawnościową, ale i w stosunku do logiki tekstu, portretów psychologicznych autorów, researchu, tła, ekspozycji, akcji i jej tempa, wątków, dialogów, narracji, stylizacji i jeszcze wielu innych elementów twojej pisaniny. Ale na pewno nie w takiej formie, jaką ty odwalasz, bo ona nic nie daje :D

    Mar, wrzuć wszystkie notki na jakiegoś pierwszego lepszego bloga i zgłoś się do mnie:
    http://skoiastel.blogspot.com/ to będzie wgląd w całość, wnioski z całości i masa wskazówek w jednym miejscu, więc myślę, że dla ciebie gratka, jeżeli takowych rad faktycznie szukasz.
  • Skoiastel 09.01.2017
    tfu, pomyliły mi się podmioty :D jaką Nuncjusz odwala - oczywiście miało być.
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Skoiastel ale Mar oczekuje tylko korekty a nie wskazówek, bo z wskazówek ona nie umie korzystać
    ale co ja Ci będę gadał i tak mi nie wierzysz
    no więc sama się przekonasz niebawem :)
  • TeodorMaj 09.01.2017
    Nuncjusz widać musi sama spróbować ;) Powodzenia ;)
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Skoiastel i ok, już nic nie będę odwalał
  • Skoiastel 09.01.2017
    Nuncjusz, wierzę ci przecież. Ba, pokazałeś nawet dowody. Dlatego nie skorzystam z zaproszenia do bety na forum, ale zaproszę na swoje podwórko, jeśli tylko Mar będzie chciała :)

    Znaczy, wiesz, napisałam "odwalać", ale to nie miało mieć w żadnym wypadku negatywnego dla ciebie wydźwięku. Wręcz przeciwnie, podziwiam cię za tę cierpliwość i chęć tak nużącej współpracy.
  • Neurotyk 09.01.2017
    Mar jest już stracona dla społeczeństwa piśmiennego. Wie o tym, albo i nie.
  • Margerita 09.01.2017
    Może w twoich oczach i jestem stracona dla społeczeństwa piśmiennego nic mnie to nie obchodzi co sobie o mnie myślicie
  • Neurotyk 09.01.2017
    Margerita, wiesz, że Cię lubię, dlatego mówię prawdę. I ty to doceniasz.
  • Neurotyk 09.01.2017
    Dobrze Ci idą wiersze i piosenki. Masz do tego talent. Do opowiadań jednak nie masz smykałki.
  • Skoiastel 09.01.2017
    To po co wrzucasz tekst, skoro nic cię nie obchodzi? Bo tak publikować sobie – powiedzmy sobie szczerze – bez ciekawości ewentualnych komentarzy, to to jakieś takie suche ideologicznie jest. Wtedy wolałabym szufladę.
    A no właśnie.
    Bo jakby to były jakieś superlatywy, to jednak by obchodziło, prawda to? :D

    *zarządzam dziś Dzień Emotikona " :D "
  • Margerita 09.01.2017
    Neurotyk
    O dziękuję że tak mówisz staram się żeby wiersze i piosenki były coraz lepsze
  • Lilja123 09.01.2017
    Mar jestem tu nowa przyjrzałam się twoim tekstom, może mi nie wypada po dzisiejszej klapie z moim tekstem, ale prawdą jest że twoje wiersze są bardzo ciekawe, jest coś w nich, co przykuwa uwagę, opowiadanie hmm nie wypowiem się, mało istotne moje zdanie na ten temat. Nie zapominaj że krytyka motywuje do dążenia w wybranym celu. pozdrawiam
  • Margerita 09.01.2017
    dziękuję
  • Violet 09.01.2017
    Przepraszam, że się wtrącę, ale po zapoznaniu się z komentarzami, naszła mnie refleksja; przyjmijmy Margeritę i jej teksty, takimi jakimi są do tej pory. Nikt "stylu" pisania naszej autorki chyba już nie zmieni ( takie mam niejasne podejrzenia), ale za to dodaje kolorytu naszemu światkowi literackiemu i wreszcie, za to ją lubimy (no dobrze, mówię za siebie). Należy podziękować Nuncjuszowi za korektę i trzymać kciuki za jego zdrowie psychiczne, aby wytrzymał, jak najdłużej, czyniąc jej teksty znośniejsze w czytaniu i tyle.Tak więc, życzę weny autorce powyższego tekstu i wszystkim innym autorom, z własną skromną osobą włącznie i serdecznie pozdrawiam.
  • Nuncjusz 09.01.2017
    Violet :)))
  • Margerita 09.01.2017
    Dziękuję wena na pewno mi się przyda a do pisania to nikt mnie nie zniechęci nawet jeśli nie mam do tego smykałki
  • Violet 09.01.2017
    Margerita Pisz Autorko jak najwięcej, dla własnej przyjemności i uciechy czytelników :)
  • Margerita 09.01.2017
    Violet
    Oj będę pisać bo uwielbiam tworzyć powieści i cieszmy mnie również to że chcesz to czytać pomimo mojej kulawej interpunkcji może kiedyś Przyszła wojowniczka doczeka się publikacji kto wie takie mam marzenie a one mówi się że się spełniają a ja do tego dążę choć mieć jedną książkę w swym dorobku
  • Tina12 09.01.2017
    Cóż powiedzieć, skoro wszystko zostało powiedziane? Ale powiem jedno słusznie postąpiłaś dając ją do korekty. Aje r bo nie do końca jakoś mi się klei to opowiadanie.
  • Margerita 09.01.2017
    dzięki że wpadłaś

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania