Tekst usunięty

....

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (42)

  • Nachszon 09.03.2018
    Dzisiaj, akurat dzisiaj, po czterogodzinnej nocnej podróży do Polski samolotem, zabieram sobie ten tekst jako piosenkę do nucenia. Może mieć za akompaniament zarówno ryk odrzutowych silników jak i niemal kiczowatą ciszę przyrody. Zawsze gdy wsiadam do samolotu liczę się z tym, że to może być ostatnia podróż motyla, który chciał dotknąć nieba. Bez paniki, z lekkim lękiem i melancholijnym smutkiem. Jak na razie, na szczęście jeszcze nie wiem, gdzie trafiają ptaki, które latać już nie chcą. Ciekawe, czy ptaki które latać już nie chcą trafiają w to samo miejsce, co ptaki, które latać już nie mogą? Ekstra tekst, wyśpiewałem go sobie kilka razy. Pięć jak dziesięć.
  • Bardzo mi miło czytać taki komentarz. Mam nadzieję, że nieprędko się dowiesz gdzie trafiają tamte ptaki.
    Ja nie cierpię latać samolotem, po prostu nie lubie. Zanim do niego wsiądę, aż do momentu kiedy postawie stopę na twardym gruncie, tłucze mi sie w głowie to słowo nie lubię, nie lubię, nie lubię...
    Milwgo lotu mimo wszystko życzę.
    Pozdrawiam
  • Canulas 09.03.2018
    Kurde, Mauryc. Wstrzeliłeś się w temat, odbieram osobiście.
    Tekst mi się bardzo podoba, początek cudny, ale pisząc szczere - chujowo, że akurat teraz trafiłem oczami w ten tekst.

    Pozdro.
  • A poczemu tera to akurat chujowo?
    Dzięki Canie za zaglądniecie.
    Pozdro
  • Canulas 09.03.2018
    względy osobiste i taki odbiór - Potęguje od odczucia z tekstu, ale... ten. jest jak jest.
  • Canulas tera rozumiem...
  • Ładne, baśniowo delikatne, konsekwentnie szyk przestawny utrzymany.
  • NMP nie do końca wiem co to ten szyk co piszesz, ale udam, że tak chciałem od początku...
    Dzieki za wizytę i kom.
  • Maurycy Lesniewski :)).

    ''Znalazłem kiedyś jednego, który nim spadł, wiatrem i pędzlem z jedwabiu, malował obrazy.''
    Się ciśnie na usta, że czasownik jest zazwyczaj na drugim miejscu.
    Znałem kiedyś jednego, który nim spadł, malował obrazy...

    A tutaj jest szyk przestawny, konsekwentnie, przez cały tekst. Nie jest to złe.
    I ładny tekst jest :)).
  • e make i ka pololi powiem ci w sekrecie, tylko nikomu nie mów, ja jestem od cepa oderwany, żadnych szkół nie pokończyłem, jak coś piszę to to mi ma grać w głowie, a inaczej nie chciało. Także to się samo tak poukładało.
    Tym bardziej Twój i pozostałe komentarze sprawiają mi przyjemność, bo jednak komuś jeszcze chyba też to zagrało :)
    Dzięki jeszcze raz :)
  • Canulas 09.03.2018
    Maurycy - żadnych szkół? Witaj.
    Ja, hmm, kiedyś ktoś mnie wkurwił i ten... Wiesz jak jest.
    Witaj w teamie
  • Canulas przedszkole i zerówka się wliczają? Jakby tak liczyć to trochę tego by było.
    Technikum jakieś tam skończyłem...
    Miło mieć takich teeam kumpli :)
  • Maurycy Lesniewski, ja nawet matury nie mam :).
  • Canulas 09.03.2018
    ja się nie wypowiadam. niczego nie żałuje, jest git
  • e make i ka pololi ja tylko dlatego mam, bo trafiłem jakiś wiersz, który rozbiłem na atomy i polonistka nie mogła podważyć moich tez, mimo, że były inne niż, te „jedynie słuszne” w książkach :)
    Szkoły są dla tych, co ich potrzebują... :)
  • Elorence 10.03.2018
    Maurycy Lesniewski, jesteś mądrym człowiekiem. Lubię Twoje teksty, ale nie mogę się zgodzić z tym, że „Szkoły są dla tych, co ich potrzebują...„
    Każdy podejmuje własne decyzje i niech sobie żyje jak chce, ale nie można ludzi (mających odmienne zdanie) uważać za gorszych.
  • Elorence chodziło mi o to, że mi żadna szkoła raczej w mojej konkretnej sytuacji nie byłaby do niczego potrzebna. Jeśli by się okazało inaczej może i sam zdecydowałbym (choć bardzo już by mi sie nie chciało) na skończenie.
    Ja uważam, to tylko moje zdanie, że robić studia aby mieć studia, to jest bardzo słabe. Jeśli ktos zrobi studia i zapierdziela jak ludzie bez nich, uważam to za marnotrawstwo jego czasu i życia.
    Robić studia aby być lekarzem, naukowcem, profesorem itd to to miałem na myśli, że to im są potrzebne studia.
    Nie uważam nikogo za gorszego na pewno, czy ma studia czy tez ich nie ma :)
  • Elorence 10.03.2018
    Maurycy Lesniewski, właśnie ogarnęłam, że to zdanie można interpretować na dwa sposoby :)
    I zgodzę się z Tobą, bo mam takie samo zdanie na ten temat.
  • Elorence grunt to dialog :)
  • Kim 09.03.2018
    Maurycku mam nadzieje ze już czujesz się git. Tekst ładny, poetycki jak wszystkie twoje. Nawet się podobał :) musisz częściej pisać prozo-podobne opka.
    Pozdrawiam.
  • Kim „. Nawet się podobał :) „ o jejku!!! Wiem co Ty sadzisz o wierszach, dlatego bardzo doceniam Twój komentarz.
    Czuje się lepiej, smarkam już mniej :)
    Niedługo zajrzę do swoich zarzuconych tu czasowo czytadeł, spodziewaj się mnie :)
  • Kim 09.03.2018
    Maurycy Lesniewski na spokojnie, kuruj się powolutku. Czytadła nie uciekną a zdrowie jest najważniejsze. ;)
  • Kim różnie to już bywało :)
  • Ozar 09.03.2018
    Ciekawe podejście i same zapytanie, gdzie trafiają ptaki. Dobrze się czyta i muszę przyznać, że sam się zacząłem nad tematem zastanawiać. Motyl miał marzenie które się spełniło, ale chyba nie do konca tak jak sobie to wyobrażał. 5+
  • Dzięki Ozar, miło mi cię gościć, bardzo :)
  • Enchanteuse 09.03.2018
    Cudny tytuł. Spodziewaj się mnie jutro, wrócę po więcej :)
  • Zapraszam :)
  • Pasja 09.03.2018
    Ptaki umierają bliżej nieba... i tam zostają.
    Ciekawie to napisałeś Maurycy. Ja też się zastanawiam gdzie ptaki mają cmentarz. Może jak skrzydła Ikara topią się tam wysoko.
    Pozdrawiam serdecznie
  • To chodziło mi już dłuższy czas po głowie, odkąd przeczytałem jeden z Twoich wierszy jeśli dobrze pamiętam. To zdanie, tytuł, albo dosłownie od Ciebie zapożyczyłem, albo delikatnie zmieniłem, nie pamiętam dokładnie, ale tak bardzo to na mnie zadziałało, że w końcu powstało to co wyżej. Mam nadzieję, że nie masz mi za złe zapożyczenia, jeśli tak, bez problemu mogę zmienić, jeśli byś chciała. Chciałem aby było jasne, że dużą część inspiracji do tego tekstu, była jedna z Twoich prac Pasjo.
    Dziękuję bardzo za wizytę i refleksje.
    Pozdrawiam ciepło
  • Pasja 10.03.2018
    Maurycy Lesniewski No co Ty? Cieszy mnie sam fakt, że mój tekst częściowo był inspiracją dla Ciebie.
    Miłego dnia
  • Pasjo :)
  • Agnieszka Gu 09.03.2018
    Nooo panie Maurycy, pojechałeś pan po bandzie. Wspaniały tekst. Daje do myślenia. Dotknąłeś w nim, w bardzo subtelny sposób, czułych strun. Zadrgały i ... rozbudziły emocje. Bardzo dobrze ci to wyszło. Tekst pełen refleksji, ciężki tematycznie, opowiedziany z lekkością.
    Pozdrawiam :)
  • Bardzo mi miło szanowna pani Agnieszko :) cieszę się niezmiernie goszcząc Cię u siebie. Dziękuję bardzo za wizytę i komentarz.
    Pozdrawiam :)
  • Skryty 09.03.2018
    Znalazłem kiedyś jednego, który nim spadł, wiatrem i pędzlem z jedwabiu, malował obrazy. -> Znalazłem kiedyś jednego, który nim spadł, wiatrem i pędzlem z jedwabiu malował obrazy. (To raczej nie jest dopowiedzeniem)

    Spytałem, czemu? -> Spytałem; czemu? (Co myślisz o tym?)

    Potem patrzyła jak znikają i Księżyc i gwiazdy, w opadającej mgle, którą czyniła -> Potem patrzyła, jak znikają i Księżyc i gwiazdy, w opadającej mgle, którą czyniła

    rozpięła skrzydła i jak inne ptaki, w kierunku nieba powoli zmierzała. -> rozpięła skrzydła i, jak inne ptaki, w kierunku nieba powoli zmierzała.

    Pamietam chwilę gdy ją znalazłem, -> Pamiętam chwilę, gdy ją znalazłem,

    To tyle z interpunkcji.
    Średnio przemawiają do mnie takie teksty. Nie moje upodobanie, ale bardzo mi się podoba puenta. Zostawiam bez oceny, pozdrawiam! :D
  • Skryty z interpunkcją to u mnie różnie jak widzisz :) no nie tylko z interpunkcją...:)
    To był początkowo wiersz, który po prostu rozpisałem trochę bardziej, dłużej... Zaletą i wadą jednocześnie w takich tworach jest to, że bardziej kierunkują myśli w zamierzeniu autora, ale staram się aby każda rozwinięta myśl,powodowała uchylanie kolejnych furtek.
    Jak to mówią, nie wszystko dla wszystkich. Dzięki za zerknięcie i kom. Obczaję interpunkcję pod kątem tego co napisałeś.
    Pozdro
  • Elorence 10.03.2018
    Intrygujący tytuł, piękny tekst. Ładnie zgrywają Ci się słowa w głowie :)
    Teraz wzięło mnie na rozmyślania...
    Piątka (dodam w domu, bo mój telefon nie ogarnia Opowi) i pozdrawiam :)
  • Dzięki wielkie. Mam to samo z telefonem :)
  • Ozar 10.03.2018
    Napisałem coś co mi przyszło do głowy i byłbym bardzo wdzięczny za ocęnę i komentarz - KIm wy jesteście? - to sie nazywa
  • MarBe 10.03.2018
    Tylko część marzeń się spełnia, a jeszcze mniej przynosi szczęście.
  • Ozar 10.03.2018
    Moim zdaniem spełnia sie może 5% marzeń, reszta to iluzja!
  • Najgorzej "kiedy złapiemy dziobkiem rąbek nieba" a potem coś się stanie...
  • Enchanteuse 14.03.2018
    Dla mnie to jest przede wszystkim o wielkiej wrażliwości. Czy nad? To zależy tylko od odbiorcy. Świetny tytuł.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania