...

...

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Dekaos Dondi 22.08.2020
    Bożeno Joanno→Znowu bardzo wizyjnie napisałaś. Czytelnik widzi te obrazy w wyobraźni.
    Gdyby ludzie nie zaistnieli, to by nie miał kto wojen wymyślać i wszelkiego zła.
    Ale z drugiej strony, nie było by→muzyki, książek, obrazów i wiele innych tego typu ludzkich dokonań.
    Hmm... chyb coś za coś?→Pozdrawiam:)↔5
  • Bożena Joanna 22.08.2020
    Wspomnienia powstańcze mojego taty obfitują w obrazy nadające się na scenariusz filmu. Tak się składa, że poezja oddaje najlepiej grozę tych chwil. Tata sceptycznie odnosił się do literatury i powojennych filmów o tej tematyce, nie sprzyjał temu klimat kreowany przez władze polityczne. Wojna obrończa bywa nieunikniona pełna ofiar. Dziękuję za wizytę i komentarz. Załączam pozdrowienia!
  • piliery 22.08.2020
    Fajnie to napisałaś acz pierwszy wers, moim zdaniem, powinnaś przebudować. "Powstaniec śledzi" - czytelnik w pierwszej chwili może mieć skojarzenia bałtyckie (tak stało się w moim przypadku) . Daje to niezamierzony efekt komiczny. Daję piątkę ale coś z tym zrób.
  • Bożena Joanna 22.08.2020
    Dziękuję za uwagę. Nie dostrzegłam komizmu sytuacji, powróciłam do pierwotnej wersji i dodałam "obserwuje". Pozdrowienia!
  • befana_di_campi 22.08.2020
    Trochę bym tu poredukowała, łącznie z ostatnim wersem "Gloria victis". Czasem im mniej słów, tym bardziej przekonująco a dramatycznie,

    Życzliwie :)
  • Bożena Joanna 22.08.2020
    Dziękuję za przeczytanie i uwagi. Pozdrowienia!
  • Pasja 23.08.2020
    powstaniec obserwuje
    gołębiarz puszcza serię
    oczy wywiadowcy zatraciły
    nad trajektorią lotu
    nie pierwszy nie ostatni epizod... ciekawe podziały

    Wspomnienia wyłuskane z pierwszej ręki. Pewnie bolesne, ale potrzebne dla upamiętnienia tamtych chwil. Właśnie takie słowa w poezji odzwierciedlają najwięcej.

    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 23.08.2020
    Wiadomości pochodzą z opowieści i wspomnień mojego Taty. Przedstawiłam jeden z epizodów walki. Nieprzypadkowo kończę słowami Gloria Victis, gdyż przy tym pomniku na Powązkach Wojskowych odbywają się główne uroczystości w godzinie W. Smutne jest jednak to, że przedstawiciele ochrony rządu nie pozwolili uczestnikowi walk zapalić lampki na dwie godziny przed 17.00. Dziękuję za lekturę i komentarz.
  • Jarema 23.08.2020
    Dzięki za ten wiersz.
  • Bożena Joanna 23.08.2020
    Miło mi i pozdrawiam!
  • MarBe 13.09.2020
    Powstanie przyniosło zniszczenie stolicy i gdyby nie komuniści teraz rósłby w tam las.
    Zginęło szesnaście tysięcy powstańców, sto pięćdziesiąt tysięcy mieszkańców, a Niemców zaledwie dwa tysiące.
    Wiersz jest piękny i przypomina, że większość ludzi nie ma wpływu na swój los.
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 14.09.2020
    W czasie okupacji każdego dnia można było stracić życie. Młodzi ludzie sięgnęli po broń, której było niewiele. Sojusznicy o nas zapomnieli. Taka jest prawda.
    Dzięki za wizytę i miłe słowa. Serdeczne pozdrowienia!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania