.

 

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (25)

  • Caroline 02.04.2018
    Tekst jest całkiem fajny, ale taki troszkę za krótki jak dla mnie. Dodałabym jeszcze jedną zwrotkę.
    Taka tam luźna sugestia, a no i 5 ????
  • betti 02.04.2018
    Caroline ja w ogóle nie umiem pisać piosenek. Kiedyś podjęłam taką próbę, odkopałam dzisiaj i wypuściłam z szuflady. Miałam rozwinąć, ale zniechęcenie mnie dopadło. To nie dla mnie.
  • Skryty 02.04.2018
    Przyczepię się betti trochę. Nie podoba mi się zapis ogólny. Jest wierszowy. Nie wiem, czy jest niepoprawny, ale raczej stosowany jest zapis tego typu:
    "Iskra, którą zgasi czas
    Nie zapłonie drugi raz
    Kłamstwo tworzy wciąż mnie
    A ja wciąż tworzę je"
    Czyli początek wersów z dużej, interpunkcja wewnątrz normalna, a na końcu wersu tylko znaki zapytania lub cudzysłowie.
    Pod względem technicznym:
    Zwrotki mają taką samą ilość sylab w wersach, więc pewnie by miały taką samą melodię, więc też muszą mieć taki sam układ rymów.
    W pierwszej nie ma rymów w ogóle, w drugiej abcb, w trzeciej aabc. W śpiewaniu by to zgrzytało. Kolejną rzeczą jest to, że oznaczenie "ref." zapisujemy raczej na początku refrenu, najlepiej nad nim. Jest to czytelniejsze.
    Fajnie by było też 1 wers zmniejszyć o jedną sylabę, żeby pasował do innych zwrotek.
    Pod względem treści:
    "tamtych strun" - to jest wypełnienie, bo nie wiemy jakich strun.
    "niech płonie w nas co kruszy lód" - bardzo niezgrabne. W dodatku jak coś płonie to raczej topi lód, a nie kruszy.

    Nawet ładne, ale wymaga szlifu.
    Pozdrawiam!
  • betti 02.04.2018
    Skryty przyczepiła się do mnie jakaś melodia i pod nią chyba, o ile pamiętam coś wymyślałam. Tutaj w ogóle nie ma rymu, bo takie było założenie. Z tymi strunami, to WY nie musicie wiedzieć, tylko My. Z tym kruszeniem, to taka metafora.
    Poza tym pisałam już, że piosenki nie dla mnie. Źle się w tym czuję. Ktoś mnie kiedyś prosił, żebym napisała pod konkretną muzykę. Męczyłam się jak dusza w czyśćcu...
  • Skryty 02.04.2018
    Betti, jednak piosenki rządzą się innymi zasadami niż poezja. Piosenka bez rymów jest słaba, brzydka.
    Nie można zostawiać takich niewiadomych w piosence. A jak nawet, to bez "tamtych" daję taki sam efekt według mnie, a nie ma wypełnienia.
    No ale jak nie są dla Ciebie, to chyba raczej nie ma co jakoś bardzo się czepiać. ;)
  • betti 02.04.2018
    Skryty pisałeś przecież nieco wyżej, że nawet ładne.... najgorszy jest refren, bo to trzeba, żeby było lepsze niż zwrotka, bardziej wpadające w ucho, refreny są trudne... Lubię poezję śpiewaną, muszę jeszcze kiedyś spróbować, ciekawa jestem jak się ją pisze.
  • Skryty 02.04.2018
    betti treściowo tak, ale jako piosenka by to słabo brzmiało. Taka różnica.
    W piosence najważniejszy jest początek, refren i koniec.
  • Skryty 02.04.2018
    Nie pomogę, bo nie znam poezji śpiewanej
  • Zaciekawiony 03.04.2018
    betti
    W wielu przypadkach najpierw powstawał wiersz a potem melodia, ale niezłym sposobem jest wybranie sobie melodii i do niej, pod rytm, dobieranie słów. Mam parę wierszy napisanych w ten sposób do melodii Turnaua albo SDM.
  • Skryty 03.04.2018
    Zaciekawiony łatwiej jest napisać pod melodię. Jeśli wiersz ma dziwny rozkład akcentów, to ciężko napisać sensowną melodię
  • Zaciekawiony 03.04.2018
    Skryty
    Zauważyłem że wiele popowych piosenek ma naciągniętą melodię, tj. dwa kolejne wersy są śpiewane tą samą melodią, mimo że drugi ma o dwie sylaby więcej, więc aby to zamarkować, śpiewający to jedno słowo śpiewa szybciej.
    Akcenty można zawsze pozmieniać
  • Skryty 03.04.2018
    Zaciekawiony Można pozmieniać, ale wtedy nie zostawimy oryginalnego tekstu.
    Przyśpieszenia są spoko, jeśli nie są nagminne. Mogą być fajnym przerwaniem monotoni
  • betti 02.04.2018
    Nie słuchałeś nigdy Grechuty?
  • Skryty 02.04.2018
    Słyszałem, bo ciężko mówić o słuchaniu, ale nawet nie wiedziałem, że to poezja śpiewana
  • betti 02.04.2018
    Takie coś wystrzelać, to by było coś...
  • Skryty 02.04.2018
    Do czego chcesz strzelać, do mnie?
  • betti 02.04.2018
    Skryty wystrzelać na klawiaturze. Ty jesteś jeszcze bardzo młody, żyj pełną piersią... fajnie to brzmi, prawda, cholernie dwuznacznie, za to między innymi lubię język polski.
  • Skryty 02.04.2018
    betti wiem jaką muzykę tworzy, ale to raczej nie moje klimaty
  • betti 02.04.2018
    Skryty nie zamykaj się nigdy w ciasnych ramach, próbuj wszystkiego, to fajne odkrywać w sobie nowe możliwości.
  • Skryty 03.04.2018
    betti odbiłem się, z starej muzyki to bardziej mnie do polskiego rocka ciągnie
  • Zaciekawiony 03.04.2018
    A co byście powiedzieli na pierwszą zwrotkę w wersji:

    łapałam sny targane poprzez wiatr
    spadały niczym pył
    rozpadły się na milion gwiazd
    przez czas

    Myślę, że lepiej by się nuciło, omijamy zbitkę tr-targ, która jest trudniejsza w wymowie (wymaga wyraźniejszej przerwy, bo inaczej przy szybszym czytaniu znika "r").
  • betti 03.04.2018
    Zaciekawiony wydaje mi się, że Twoja wersja lepsza aczkolwiek spisałam ten tekst na straty, nie posiada bowiem, moim zdaniem, żadnych walorów artystycznych. Pozdrawiam.
  • Margerita 03.04.2018
    skryty ma rację w piosenkach jest najważniejszy refren który, jak sama mówiłaś w pada w ucho i musi łapać za serducho. Wiem bo mam znajomą na fb co pisze piosenki,
  • Bardziej podobało by mi się bez refrenu. Gdyby zrobić z tego tekstu wiersz byłoby ciekawiej. Jeśli miałaby zostać piosenka, torefren trzeba by dopracować. Taka moja opinia.
  • betti 06.04.2018
    Mnie tam w ogóle to się nie podoba, więc zostawię bez poprawy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania