Reaktywacja Bitw Literackich – Otwarta Dyskusja

Hej wszystkim – chcielibyśmy wspólnie przedstawić naszą propozycję Reaktywacji Bitw Literackich, które zapoczątkowaliśmy już spory czas temu na Opowi.pl. Chcielibyśmy, byście odnieśli się do poniższych postulatów, skomentowali je, wyrazili swoje zdanie, jak również chęć wzięcia udziału w naszym Projekcie. Niestety, jako świeży profil nie możemy jeszcze utworzyć wątku na Forum, ale bez obaw – takowy powstanie.

 

Czego szukamy obecnie?

– waszej opinii na temat Składu

– chętnych członków Składu (prosimy zgłaszać się w komentarzu, mając jednak na uwadze, że wymagany dyspozycyjności i zaangażowania bez honorarium lub opłat. Nad ewentualnym wynagrodzeniem pomyślimy, ale musi być w formie niemonetarnej).

– chętnych do wzięcia udziału w Pierwszej Bitwie, która zostanie zorganizowana przez Skład Oceniający na końcu sierpnia/początku września LUB SZYBCIEJ, jeśli sprawy organizacyjne pójdą sprawniej

– pomysłów na usprawnienie pracy Składu w oparciu o przedstawione poniżej postulaty

– nauczeni błędami Trybunału, postaraliśmy naprawić błędy w poprzedniej Inicjatywie, jak również wyszliśmy z nowymi rozwiązaniami, które mają usprawnić czas i pracę Składu Oceniającego Bitwy

 

Opis naszego Projektu:

 

Skład Oceniający Bitwy to inicjatywa na rzecz wskrzeszenia i odrestaurowania Bitew Literackich na Opowi oraz podniesienie literackiego poziomu opowi poprzez aktywną, konstruktywną krytykę, zrównoważone opinie o wystawianych do Bitew dziełach i aktywność pisarską członków grupy.

 

Skład powstał z wybranych członków grupy:

ŚlepiecZMetra aka Arysto

Efria

Jared

Nazareth

Skoiastel

Alfonsyna

 

Planujemy rozszerzenie Składu o kolejnych członków. Odpowiednie negocjacje zostały otwarte, jak również otwarte pytanie do publiczności Opowi w powyższej treści.

 

Każdy z członków został wybrany w oparciu o ich umiejętności analizy tekstu i przełożenia tej analizy na konstruktywną, krytyczną opinię o dziele, jak również ze względu na umiejętności, potencjał i poziom literacki, który obecnie prezentują. Zaznaczamy, że nie jesteśmy specjalistami w dziedzinie krytyki tekstu i rozbioru krytycznego, lecz jedynie bardziej doświadczoną grupą twórców na Opowi, którym zależy na rozwoju Portalu.

 

Misja Składu: Podniesienie literackiego poziomu Opowi i sprawowanie pieczy nad Bitwami Literackimi.

 

Kontakt: skladoceniajacy@gmail.com

 

Założenia:

– Skład wystawia opinie na temat tekstu w postaci pisemnej, pozbawionej mierzalnej wartości punktowej. Wypowiadając na temat tak humanistyczny i eklektyczny jakim jest sztuka, literatura i tworzenie uznaliśmy, że nie będziemy tego zamykać w obrębie tak prostej matematyki.

– Skład jest Otwarty na nowych członków. Każdy członek zostanie wybrany na bazie umiejętności literackich i analizy, podejścia do pisania i poziomu kultury osobistej.

– Skład ma za zadanie czuwać nad przebiegiem i organizacją Bitw Literackich na Opowi zapoczątkowanych przez Trybunał.

– Członkowie Składu wypowiadają się w imieniu całego Składu i wszyscy Członkowie Składu biorą odpowiedzialność za wypowiedzi, komentarze oraz wystawiane opinie. Skład funkcjonuje jako Kolektyw.

– Sposób działania Składu i jego efektywność jest poddawana stałej ocenie ze strony autorów biorących udział w Bitwach Literackich jak również pobocznych użytkowników.

– Skład jest otwarty na wszelkiego rodzaju krytykę i usprawnienia, które będą służyły dalszemu rozwojowi Bitew Literackich i portalowi Opowi.

– Temat Bitwy ustala ostatni wygrany Bitwy Literackiej, jednak temat dodatkowy leży po stronie Składu.

– Publikowane dzieła w Bitwie Literackiej mogą zostać usunięte po ukończeniu Bitwy ocenieniu i dowolnie wykorzystane przez autorów.

– Odgórny czas sprawdzania Bitew - między 2 a 4 tygodnie. Nie więcej.

– System Oceniania został uproszczony do 3 punktów: Technikalia, Fabularia i Wrażenia Ogólne w celu uproszczenia oceny i uczynieniu jej klarowniejszą dla wszystkich.

– Na czas trwania Bitwy członkowie Składu nie mogą komentować osobiście wystawionych w Bitwie dzieł.

– Maksymalnie JEDEN sędzia może brać udział w Bitwie. Na ten czas jest wyłączony ze Składu Oceniającego.

– Minimum sędziów na Bitwę: 3. W przypadku, kiedy nie będzie odpowiedniej liczby sędziów, Sędziowie Składu zostaną dobrani na podstawie propozycji dla odpowiednich członków Opowi.pl. W przypadku dalszego niepowodzenia, Bitwa zostanie przesunięta na inny okres lub zostaną podjęte alternatywne kroki rozwiązania składu sędziowskiego.

– Między konsekutywnymi Bitwami MUSI zostać zachowany minimum 7 dni przerwy.

– Minimum Piszących na Bitwę: 5. W przypadku braku chętnych, Bitwa zostanie przesunięta. Prosimy również o deklaracje o pewnym podłożu, które nie spalą na panewce dzień przed końcowym terminem.

– Oceny będą wstawiane przez TEN PROFIL (Skład Oceniający Bitwy) w formie osobnych dzieł w kategorii "Bitwy Literackie"

 

Dyskusję uważamy za otwartą - chętnie poznamy Wasze zdanie

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (139)

  • Niemampojecia96 17.08.2017
    A nie bitew, a nie "bitw"?
  • Karawan 17.08.2017
    Jeśli reaktywacja to bitew a nie bitw, bo tym bitwa od brzytwy się różni ;). Ja, jak przystało na pojazd poważny udział wezmę. Do składu Sadystów-Sędziów Trybunalskich proponuję Okropnego. P
  • Karawan 17.08.2017
    O ile, tenże Okropny, zgodę wyrazić zechce!
  • Okropny 17.08.2017
    Karawan a czemu to ja miałbym się nadawać?
  • Okropny 18.08.2017
    Karawan?
  • Canulas 17.08.2017
    Ciekawa inicjatywa. Przyjrzę się.
  • Karawan 17.08.2017
    No proszę. Czytano dziewiętnaście razy skomentowały - dwie osoby. Żałoba! Odnośnie do proponowanego Trybunału to sposób patrzenia na teksty Czwórki z Piątki poznałem - wg mnie bardzo O.K.
    Proponowałbym nieśmiało opracować "Leguramin" i opublikować go co prędzej. Niejasnym jest dla mnie skala ocen (nic nie stoi napisane), czy będzie to skala od 1 do 5, a może słowna; "koszalin", "pod nogę od stołu", "okulista", "jakoś doczytałem do końca", "nie jest źle", "no proszę - niezłe"? Aby zaś nie stresować (choćby i mnie nieboraczka!) proponuję przyjąć za zasadę, że Członkowie Trybunału piszą incognito pod nieznanymi nickami ( no bo jakie realne szanse ma Karawan z Nazem czy Skoią? dokładnie takie jak taczki z Mercedesem!). Akurat mnie to nie rusza, ale inni?
  • Hej wszystkim :)

    1) Bitew - bitw - obie wersje są dozwolone :)
    2) Nie jesteśmy Trybunałem. Trybunał funkcjonował w innym składzie i na innych zasadach. Również nie chcemy, by przylgnęła do nas łatka Trybunalska, bo nie jesteśmy specjalistami, lecz jedynie ochotnikami z wiedzą i doświadczeniem. Katalizatorem pomiędzy tym, co będzie, a tym, co było.
    3) Szczegółowe informacje zostaną ustalone pomiędzy członkami po OTWARTEJ DYSKUSJI jaką jest ta powyżej. Prosiłbym, by prócz Karawana, któremu dziękujemy za opinię, pojawiły się inne głosy - wiemy, że zainteresowanie Bitwami stanowi trzon Opowi.

    Dziękujemy za głosy :)
  • Do listy sędziów dodaliśmy Alfonsynę - pomyłka piszącego podczas dodawania posta.
  • detektyw prawdy 17.08.2017
    Ale po cholere to konto? Dla mnie spam i trolling
  • Sileth 17.08.2017
    Jaki spam i jaki trolling? Konto do wstawiania ocen, ot co. A gdzie ty tu trolling widzisz? Znasz pojęcie trollingu?
  • Dodatkowo informujemy, że wszelkie komentarze ze strony użytkowników o wiadomej sławie na Opowi będą ignorowane.
  • LinOleUm 17.08.2017
    Ciekawie się patrzy na to, jak bitwy literackie wracają. Ciekawie też patrzeć na taki skład, z którego - bądź co bądź - zadowolonym można być nie raz i nie dwa.
    Innymi słowy - o ile matura nie będzie mnie za bardzo ścigać, chociaż to za półtora roku, to na pewno udział wezmę, a co do sędziowania - zostawię to innym bardziej doświadczonym Opowiczom.
    Keep on rollin'
  • Neurotyk 17.08.2017
    Zgłaszam pod rozwagę zastrzeżenie – oceniający nigdy nie biorą udziału w Bitwach. Pierwsze.

    Drugie: oceniacie anonimowe prace. Nie możecie wiedzieć, że oceniacie kumpla z Opowi do cholerki...
  • Neurotyk 17.08.2017
    PS

    Dowiadujecie się po ocenie, że to był mój ziomek.
  • Neurotyk 17.08.2017
    Czyli wasz ziomek. Paskudnie wygląda ocenianie znajomych przez znajomych.

    BAJ
  • Drżączka 17.08.2017
    Ja się zgłaszam do bitewki, o.
  • Okropny 17.08.2017
    Dalej ja wymyślam temat, jak się okaże że wygrałem, czy wielki trybunał wymyśla?
  • Drżączka 17.08.2017
    "Temat Bitwy ustala ostatni wygrany Bitwy Literackiej, jednak temat dodatkowy leży po stronie Składu"
    Jesli sie tego bezwglednie trzymaja w takim nawet wypadku, to prawdopodobnie Ty
  • Numizmat 17.08.2017
    Okropny, zdaje się, że ta informacja została w poście powyżej.

    Zastrzeżenia Neurotyka osobiście uważam za jak najbardziej słuszne, choć przedstawione one zostały w dość niefrasobliwej manierze.

    Dodatkowo, pragnę zaznaczyć, iż cała inicjatywa w swym założeniu wydaje się inicjatywą sensowną, lecz, jak to zwykle rzeczy się mają, dopiero praktyka zweryfikuje prawdziwy rezultat omawianego projektu.

    Pozdrawiam i kłaniam się nisko.
    Numizmat.
  • Numizmat 17.08.2017
    Choć prawdą pozostaję, że anonimowość autorów ze względów technicznych będzie trudno osiągnąć. a zwłaszcza po którymś z kolei już razie.
  • ausek 17.08.2017
    Tak sobie myślę, że osoby dłużej piszące i czytające innych - w większości przypadków poznają po stylu, błędach itp. kogo oceniają. To ma być dobra zabawa i trochę zaufania jest mile widziane.
  • Numizmat 17.08.2017
    Niekoniecznie. Styl można w wielkim stopni naginać. Tutaj zresztą była chyba taka seria anonimowych wrzutek, gdzie zdarzało się naprawdę dużo zaskoczeń.
  • Neurotyk 17.08.2017
    Ausek nie ma racji. Numi ma rację. Zaufanie jest piękne, a zabawa będzie wtedy, jak jury nie będzie znałą danych autora. To będzie zabawa!

    Pomyśl ausku, malkontencie mały:)
  • Neurotyk 17.08.2017
    Ślepy ma nie wiedzieć, że ocenia moje opko. Jeśli tak nie będzie, nie mam zamiaru uczestniczyć w tej zabawie.
  • Drżączka 17.08.2017
    Neurotyk, czemuż to?
  • ausek 17.08.2017
    Neurotyk, to ma być dobra zabawa. Jeśli pragniesz dowiedzieć się, jakie masz umiejętności, to wyślij prace na dowolny konkurs - tam otrzymasz, to o czym tak marzysz.
  • Neurotyk 17.08.2017
    Drżączka, dla ZASADY. Wiesz, co to jest zasada? Możemy się lubić, ale mamy zasady.
  • Neurotyk 17.08.2017
    ausek jestem innego zdania. BAJ
  • Neurotyk 17.08.2017
    Ausku, dla ciebie dobra zabawa jest wtedy, gdy twoja praca nie jest anonimowa, dla mnie - gdy jest.

    BAJ
    B
    A
    J

    B
    ....A
    ........J

    :)
  • Okropny 17.08.2017
    Neurotyk tupie nóżką
  • Neurotyk 17.08.2017
    Kolejny wymóg:

    Nigdy w Składzie tak niekompetentnych osób jak Shiroi.
  • Neurotyk 17.08.2017
    Kolejny wymóg:

    Nigdy w Składzie tak niekompetentnych osób jak Shiroi.
  • Neurotyk 17.08.2017
    Nic osobistego. Wiecie sami, że to był błąd.
  • Sileth 17.08.2017
    Neurotyk, o co chodzi z Shiroi?
  • Neurotyk 17.08.2017
    Sileth, sama przyznała, że nie powinna się zgadzać, bo nie umie, nie ma kompetencji, aparatu, by analizować. Pozdrawiam Shiroje i zakończmy ten temat.
  • Nazareth 18.08.2017
    Neurotyk ja sobie akurat ceniłem Shiroi jako oceniającą, miała jak każdy z nas swoje mocne i słabsze strony ale w ogólnym rozrachunku, bardzo na plus. Jednak to tylko moje zdanie, może ja również nie powinienem się udzielać... hmmm...
  • Arysto 18.08.2017
    Neurotyk Skład decyduje o tym, czy osoba nadaje się do oceniania, czy nie i czy będzie członkiem Składu. Życzyłbym sobie bez wjazdów personalnych i wycieczek.
  • Nuncjusz 18.08.2017
    Nazareth co do decydowania przez akurat Neurotyka, kto się nadaje a kto nie...



    Tak jest, brawo Arysto
  • Nazareth 18.08.2017
    Nuncjusz każdy ma prawo własną opinię mieć i ją wypowiadać. Co do faktycznego podejmowania decyzji, to już wie Pan, na dwoje babka, wie Pan...
  • Numizmat 17.08.2017
    Neuro, ponosi Cię już. Miały być konstruktywne oponie, a nie spam w komentarzach, pamiętasz? ;)

    Drżączka, masz naprawdę zajebisty nick :D
  • Neurotyk 17.08.2017
    Numi, muszka Neurotyka :)
  • Neurotyk 17.08.2017
    myszka :)
  • Drżączka 17.08.2017
    Numizmat, dzięki :F
  • Neurotyk 17.08.2017
    mój przyjaciel Słowak śmiesznie mówi po polsku i myszka mówi: "myszku". U:)
  • Drżączka 17.08.2017
    Dobra, już się domyślam, czemu wolisz, żeby Twoja praca była anonimowa.
  • Neurotyk 17.08.2017
    Drżączka, nie tylko moja. Każdego. Nie chcę, Ślepy wiedział, że ocenia Akwusa. A Naz, że Ślepca.
  • Numizmat 17.08.2017
    Zaorane XDDD
  • Neurotyk 17.08.2017
    Miech wszyscy będą Ślepi.

    Tamida jest ŚLEPA
  • Neurotyk 17.08.2017
    Temida
  • Ritha 17.08.2017
    Hm, jedne i te same osoby w składzie, więc ciągle to samo spojrzenie (punkt widzenia), a gdyby jedno miejsce bylo ruchome (?) - typu wygrany bitwy wchodzi do skladu na następne ocenianie, kolejna bitwa, i kolejny wygrany, który wchodzi na jego miejsce. Luzna sugestia ;)
  • Neurotyk 17.08.2017
    Popieram wszystkim kończynami.
  • Sileth 17.08.2017
    Niektórzy wygrani mogliby nie chcieć być oceniającym, w końcu to sporo roboty lub po prostu tego nie potrafią. Nie każdy dobrze piszący się nadaje do oceniania.
  • Ritha 17.08.2017
    To wtedy odmawia i luz
  • Drżączka 17.08.2017
    Bardzo ciekawie brzmi ta luzna sugestia, moj mozg jest za.
  • Sileth 17.08.2017
    Ritha, w taki sposób byłoby okej, pod tym się podpisuję.
  • Ritha 17.08.2017
    Sileth nie no, bez przymusu, raczej forma nagrody, na przykład:)
  • Numizmat 17.08.2017
    Jakby ktoś chciał, fajny pomysł ;)
  • KarolaKorman 18.08.2017
    ,,- Między konsekutywnymi Bitwami MUSI zostać zachowany minimum 7 dni przerwy.'' - tego nie bardzo rozumiem. Przerwa po czym? Po dodaniu ocen?

    Ogólnie bardzo się cieszę, że ktoś jeszcze ma ochotę na poświęcenie czasu, by reaktywować Bitwy - tu kłaniam się nisko wszystkim, którzy poza Opowi. pomyśleli o tym, zebrali się i stworzyli COŚ. Coś uważam wielkiego, co w konsekwencji przysłuży się nie tylko biorącym udział, ale i obserwatorom, bo uważny czytelnik (nie biorący nawet udziału) może duuuużo się nauczyć, śledząc choćby same oceny końcowe.

    Ja chętnie wezmę udział. Może otworzą się moje szare (już chyba czarne) komórki i pozwolą mi wydukać z siebie jakiś tekst :) Na dzień dzisiejszy wszystko jest na nie, ale może, kiedy zobaczę temat, coś drgnie i pobudzi moją Wenę :)

    Propozycja Rithy mi się podoba. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie to ocena porównywalna do Składu, ale bardziej od serca, ale zawsze to inne, dodatkowe spojrzenie.

    Propozycja Neurotyka też jest sensowna. Pozwoli piszącym na pewien komfort. Choćby taki, że jak coś zawalą, nie wstawią jej pod swoim nikiem po dodaniu ocen, ale dowiedzą się, jakie popełniają błędy.

    Tyle ode mnie, jak coś (dużo tych cosiów) jeszcze przyjdzie mi do głowy, napiszę za dnia :) Pozdrawiam :)
  • Arysto 18.08.2017
    Bierzemy je pod uwagę :) Postaramy się znaleźć konsensus. Pisz śmiało - jesteś jedną z najważniejszych osób na tym portalu i Twoje zdanie zawsze będzie brane pod uwagę.
  • Arysto 18.08.2017
    Co do przerwy - po dodaniu ocen tydzień przerwy przed następną bitwą. Niech ludzie trochę zatęsknią, nabiorą nowych pomysłów, odzyskają siły ;)
  • KarolaKorman 18.08.2017
    Arysto, dziękuję za odpowiedź i tak, ta przerwa ma sens, przyznaję :)
  • Jared 18.08.2017
    Zaiste wielkiej naiwnosci trzeba, by wierzyc, ze ktos tu nie pozna stalego uczestnika bitw po samej narracji i stylu. Wrzucanie z anona nie ma sensu, wiekszosci skladu juz bitwy sedziowala, a uczestnicy zwykle podobni - Karole poznam ze 100 km, Ausek tez, Efrie, Karawana, 60 tez bez problemu. Nie wiem czemu sedzia nie mialby uczestniczyc sporadycznie, po wynikach poprzednich bitew widac bylo, ze sedziowie nie zawsze sa na podium. Niektrorzy tu chyba mysla, ze jak ktos z nas widzi Arysto, Naza, Ef itd. To zaraz "ey, to ziomek.z trybunalu, pkt. +5 albo nieee, + 10 od razu "
  • Neurotyk 18.08.2017
    Phi, skoro, Jaredzie, nie jestes za czyms naturalnym jak czysty tekst bez niepotrzebnej wiedzy, kto jest jego autorem, to nalezy tylko ubolrwac nad twoja kondycja mentalna.

    Moge napisac tekst w kazdym stylu - absurd w Virgilu i basn.

    Sa nowi userzy, zaloze sie ze czesc ma podobnie do mnie,
  • Jared 18.08.2017
    Na razie widze tylko, ze szerzysz, jak to ty, zbedny ferment i boldupienie. Zobaczymy jak bedzie, i tak kandydaci musza sie zglosic najpierw, zeby oszacowac ile czasu zajmie ocena. Jak sie zglosi kandydat Neuto, to niech sie inni zajmuja ocene, jak z chamami nie wspolpracuje, a juz na pewno im komentarxy pisal nie bede ;)
  • Neurotyk 18.08.2017
    Jared opinie o ktore prosil Arysto to ferment?

    Jared, serio?
  • Neurotyk 18.08.2017
    Neurotyk Baj
  • Jared 18.08.2017
    Juz Ci ktos wyzej wypomnial jaka roznica miedzy konstruktywna opinia a buractwem

    Sraj
  • Audiser 18.08.2017
    Cześć!
    Jako że dołączyłam do Składu, to mam troszkę propozycji, które zadowolą myślę względem ukrywania tożsamości. Rzucanie było od dawna, ale nikt nie wpadł na to, aby swoje, nowe konto założyć tylko do bitew literackich. My również mamy swoje do oceny, a jeśli ktoś chce się ukryć: zostawmy to jego decyzji, nie piszmy za wszystkich, a dajmy szansę. Proponuję rzecz prostą i nieskomplikowaną, bo de facto raz na miesiąc (nawet więcej trochę) można wrzucić jeden utwór i nie przyznawać się kim się jest. To zagwarantuje wam anonimowość, jest to prosty sposób i zależy jedynie od uczestnika jak go wykorzysta: spali, czy jednak będzie naprawdę przeznaczał na funkcje bitew literackich.
    Anonimowość nie jest problemem i nigdy nie była. Nikomu po prostu nie chciało się kombinować, a jedynie muskać gdzieś tam i mącić w komentarzach.
    Każdy z nas ma inne spojrzenie na Skład, każdy by chciał czegoś innego, ale bez generalizacji nie ma to sensu, jeśli ktoś ma obiekcje, które w prosty sposób można rozwiązać, niech podwinie rękawy i bawi się z nami. Tak, bawi. Dosłownie, bo bitwy nie mają skali światowej, są zabawą na podwórku Opowi, nie przechodzą na inne portale, nie mają reklamy, czy też nie ruszają z finansowaniem, by wkrótce stać się konkursem.
    Są pomysły, które mi się spodobały, są takie, którym niestety mówię nie, jednak ja jestem jedna. Moja opinia dopiero po starciu z innymi ma szansę wygrać, ale nie musi. Ponieważ i tak będziemy uśredniać.
  • Karawan 18.08.2017
    Tak se czytam i se myślę; 1/ Anonimizacja - czemu to ma służyć? a/ ukryciu twarzy? b/ ukryciu braku zaufania do oceniających?
    2/ Mam bardzo wysokie o sobie mniemanie i nie będzie mi byle ... oceniał idiotycznie mojej wspaniałej twórczości. No tak - to jest powód. Proponuję utworzyć Klub betti i niech tam ci, z wielkim ego, się stowarzyszą.
    3/ Autorowie albo chcą opinii Czytelników, a więc i krytyki, albo piszą i nie nie dopuszczają krytyki. W drugim przypadku nikt przecież nie zmusza do wzięcia udziału w bitwach.
    4/ Poza wszystkim odnoszę wrażenie, że część osób zna się osobiście i niezbyt lubi się nawzajem. Może by i napisały ale stare animozje i emocje "nie pozwalają zniżyć się do poziomu. Na Ich miejscu zastanowiłbym się czy złośliwie nie wystąpić pod przebraniem w nowy nick i nie udowodnić, że jestem naprawdę dobry.
    Uff. Znowu upałek zaczyna dowalać. Pozdrawiam (jak mawiał teść) "wsiech plennych i nas wojennych"! ;)
    4/ Okropny przez chwilę bawił się w podobną inicjatywę, która w mojej ocenie nie do końca wypaliła, bo brak było oceniających po za Nim. Zabawa jednak była i to całkiem niczego sobie!
    4/
  • Karawan 18.08.2017
    I podbijecie, jeśli można, temat w górę!!
  • Ritha 18.08.2017
    Nie jestem za anonimowością, bo to zbędne kombinowanie, aczkolwiek kumoterstwo będzie się szerzyć i tego nie unikniemy. Jeśli wezmę udział w bitwie to żadna siła nie przekona mnie, że taka Skoia wejdzie na wyżyny obiektywności i oceni mnie tak jak swoich ziomków, którzy zawsze wychwalają jej super profesjonalizm. Anonimowe prace wykluczyły by problem koleżeństwa, to fakt, aczkowiek jest nas garstka i po stylu każdy każdego pozna raczej na stówę.
  • Ritha Kumoterstwo nigdy nie istniało w szeregach obecnego Składu. Istnieje jedynie w Waszych głowach - to raz, dwa - nigdzie nie jest potwierdzone. Kumoterstwo jest jedynie założeniem w domyśle, więc proszę, nie wypowiadajcie się, jakby było pewną i niepodważalną rzeczą. Raz, że to godzi - w moją dumę i poczucie uczciwości, które zawsze starałem się na Opowi utrzymywać, dwa, że w samą Inicjatywę. Jeśli nie macie zaufania do Sędziów na tym poziomie, to równie dobrze można pobawić się w Anonimowość - w którą, jeśli dobrze czytam - sami nie wierzycie. A wybaczcie, z natury jestem pragmatykiem i praktykiem, nie lubię się bawić w pozory.
  • Skład Oceniający Bitwy Przepraszam, nie przelogowałem sie - Arysto z tej strony.
  • Ritha 18.08.2017
    Skład Oceniający Bitwy spoko mówię jak jest, jesteście tylko ludźmi i trudno wykluczyć czynnik emocjonalny, naświetlam tylko problem, raczej do przemyślenia niż rozwiązania go, bo to raczej niemożliwe.
  • Arysto 18.08.2017
    Ritha spoko, doceniam poruszoną kwestię. Nie jestem za tym, by ukrywać myśli, wolę konfrontację niż trzymanie urazy. Nie mniej jeśli czynnik emocjonalny istniał, to jedynie w górę - ode mnie zawsze wymagali ludzie więcej, tak samo od Nazaretha albo Jareda. Po prostu. Nie twierdzę, że Skład jest w pełni obiektywny, ale obiektywność jest warunkowana na zasadzie skrzyżowanych opinii MINIMUM trzech sędziów. Więc raczej o zmowce nie ma mowy.

    Jakkolwiek niektórzy nam działają na nerwy, tak nie zamierzamy ich odtrącać, nękać lub ganiać. Ostatecznie liczy się dzieło. Sapkowski to też buc, ale Wiedźmin to u mnie 8/10 i nie zamierzam nękać dzieła przez to, kto je napisał.
  • Ritha 18.08.2017
    Arysto apeluję po prostu o maksimum obiektywności. Moja niechęć wynika z rozbieżności, gdyż kiedyś gdzieś pod jakimś tekstem, gdzie kilkanaście mega pozytywnych ocen czytelników kontrastowało z jednym w/w oceniającej, gdzie mój krótki tekścik i ja zostałam zmieszana z błotem, przez niby obiektywną osobę, a wynikało to jedynie z konfliktu między nami, więc nie dziw się, że wiem jak będzie to wyglądać w bitwie. Zmów nie podejrzewam, nie dajmy się zwariować :)
  • Arysto 18.08.2017
    Ritha Ja - jak również inny członkowie Składu - dbamy o możliwe maksimum obiektywności. Akurat podany przykład nie bije u mnie w żaden dzwon, a uznanie publiczne nie jest jednoznaczne z uznaniem przez Sędziów. Nie praktykujemy grania pod publikę. No i naprawdę potrzebowałbym twardych dowodów na to, że rzekomo tak "to będzie wyglądać w bitwie" - w obecnej chwili to dalej jest niepoparte niczym twardym przypuszczenie.

    Akurat z obecnego składu nie WIDZĘ ANI JEDNEJ OSOBY, którą można by posądzać o jakiekolwiek niesnaski.
  • Skoiastel 18.08.2017
    Ritha, prosiłaś o ocenę opublilowanego gówna (tak, to był tekst bez poziomu), no to dostałaś ocenę adekwatną. Nie możesz na tej podstawie zarzucać kumoterstwa, bo przecież jeden tekst nie robi pisarza, a wtedy jeszcze nie znałam żadnej twojej twórczości, rety.
  • Ritha 18.08.2017
    Gówna:)
  • Arysto 18.08.2017
    Jeśli ktoś sądzi, że któreś z poniższych:
    - Jared
    - Skoiastel
    - Nazareth
    - Ja
    - Efria
    - Alfonsyna

    oceniało innych pod względem tego, czy się lubią/nie lubią, jakie są między nimi relacje i czy są członkami starego Trybunału (NIE JESTEŚMY TRYBUNAŁEM, PRZYPOMINAM), to proszę przypomnieć sobie ile razy Trybunał NIE WYGRYWAŁ (byłem wyjątkiem, ale wybaczcie - walka była uczciwa, a mi się też za błędy oberwało). Wśród powyższych emocje i odczucia względem osoby nigdy nie przeszkodziły w możliwie obiektywnej ocenie dzieła i posądzanie ich, że było inaczej, bez jednoznacznych dowodów, jest po prostu pomówieniem i próbą dyskredytacji.

    Rozważymy dzisiaj kwestię anonimowości i oceniania. Informuję, że weźmiemy również pod uwagę wszystkie zgłoszone tutaj sugestie, by opracować możliwie najlepszy konsensus. W międzyczasie proszę dyskutować dalej.
  • Karawan 18.08.2017
    Zabawa w demokrację? Proszę bardzo; referendum: kto za anonimizacja ,a kto przeciw? Ja przeciw! No kto? Neuro za! kto dalej?
  • Ritha 18.08.2017
    Po przemyśleniu popieram Neuro (obiektywnie, gdyż też drę z nim koty) i jestem za anonimowością.
  • ausek 18.08.2017
    Dalej nie jestem przekonana czy anonimowość się sprawdzi. Brałam udział w kilku bitwach i nie mam podstaw, by kogokolwiek podejrzewać o kumoterstwo. Oceny, chociażby w ostatniej bitwie, w której brałam udział, były tak zróżnicowane, że sama nie mogłam wyjść ze zdziwienia. Nie ma co się obrażać, tylko trzeba na spokojnie przemyśleć argumenty oceniających. Przecież nikt nie każe zgadzać się ze wszystkimi uwagami. Wszystkie wytknięte błędy nie spotkały się z moją aprobatą. Ale warto poznać odmienny punkt widzenia, bo to pomaga w obiektywnym spojrzeniu na swój tekst.
    Ps. Nie jestem za anonimowym wstawianiem prac.
  • Okropny 18.08.2017
    ausek psps. Nie popierasz anonimowego wstawiania prac?
  • ausek 18.08.2017
    Okropny, jakoś nie mam z tym problemu. Czytałeś ocenę mojej pracy napisaną przez Skoię? Suchej nitki na mnie nie zostawiła. Inny członek trybunału (zaznaczam, że była to całkiem obca dla mnie osoba) docenił to, co podała w wątpliwość. Przemyślałam to sobie i poprawiłam, zmieniłam niektóre rzeczy, zachowując przy tym moją wizję i styl, nad którym pracuję. Więcej - pokazałam tekst innym osobom i wiem, że oceny otrzymane w bitwach są dobrą szkoła dla autora. Biorąc udział w warsztatach nie dostałam takich rzeczowych komentarzy i informacji, jak tu. Tam nikt nie pokazywał mi na przykładach, co mam poprawić. Otrzymujesz tylko informację, np.: popraw tekst, dopracuj tekst, bo to nie jest jeszcze to, co można wyciągnąć z niego. Nikogo nie interesuje fakt, że mi zajmuje to dużo więcej czasu, niż innym. Pewni zauważyłeś już, jakie błędy potrafię robić. No, ale z dys-pieroństwem nie wygrasz. :P
    Nie widzę powodu, dla którego miałabym wstawiać pracę z anonima. Założę się, że większość osób, choćby ty, i tak rozpozna mój tekst. Nie boję się takiej krytyki. Owszem boli, ale i mobilizuje.
  • Sileth 18.08.2017
    I ja też jestem przeciw :) Bitwy od zawsze były jawne i według mnie nie ma potrzeby tego zmieniać.
  • Arysto 18.08.2017
    Przypominam o innej kwestii: czy ktoś chce/jest w stanie/byłby skłonny być częścią Składu?
  • Okropny 18.08.2017
    Ja się mogę zgłosić, JAK JUŻ SERIO będziecie zdesperowani. Potrafię "nie patrzeć na gębę, tylko na rap".
  • Okropny 18.08.2017
    Tylko kto by chciał, żebym mu tekst oceniał, i, w końcu mógłbym brać udział?
  • Arysto 18.08.2017
    Okropny Te kwestie są jeszcze do rozwiązania i ustalenia. Damy znać. W gębę i rap wierzę.
  • Okropny 18.08.2017
    Arysto ale nie patrz na gębę, tylko na rap
  • Nazareth 18.08.2017
    Okropny ja bym chciał żeby Okropny ocenił mój tekst, bo nie patrzy na gębę tylko na rap ;)
  • Karawan 18.08.2017
    Ja to już przeżyłem i o dziwo żyję. Zakładam, że "człowiek to brzmi..." i wystarczy. Moja ocena oceniających zawsze była i będzie nadal subiektywna. Wystarczy , ze o tym pamiętam, a gdy mam "wątpie" to próbuję poznac zdanie drugiej strony i sprzedaję "wątpie" na targowisku jako rarytas dla kolekcjonerów-sceptyków.
  • Skoiastel 18.08.2017
    Mam gdzieś cieplutkie zarzuty o domyślne kumoterstwo, którego nikt nigdy nie wskazał palcem, szczerze mówiąc. Ci, którzy mnie znają z sieci bądź "w realu", wiedzą, że grubą kreską oddzielam robotę od relacji poza nią. Oceniałam teksty znajomych, innych oceniających z WS-a, pracowałam że stażystami i jakoś nikt się nie obrażał, gdy pisałam "Znajomku, twój tekst tęskni za rozumem", ale i nikt z wysoką notą nie czuł się połechtany za to, że kojarzyłam buźkę czy nick. Przede wszystkim dlatego, że wszystkie oceny to ciastko z nadzieniem z argumentów.
    W każdym razie moje ocenkowanie to moja robota, chociaż tutaj za frajer, i życzę sobie szacunku, jeżeli mamy się dalej/znowu bawić razem. Wisi mi i powiewa, czy ktoś będziecie wysyłać teksty z anonimków, czy podpisze się własnym nickiem, imieniem, czy będzie miał ładny avatar przy okazji, czy też nie.
  • Ritha 18.08.2017
    Chętnie przekonam się w bitwie :>
  • Okropny 18.08.2017
    To "życzę sobie szacunku" jest jak kawał paździerzu w miejscu okna, yo
  • Skoiastel 18.08.2017
    A czym jak nie brakiem szacunku do czyjejś pracy jest zarzucanie poważnego zarzutu bez pokrycia? Nie wiem, na jakiej zasadzie część autorów traktuje oceny, ale zwykle za betę i pełną opinię (nieraz kilkunasto -kilkudziesięciostronicową) tekstu się płaci, a tutaj (bądź na WS) poświęcam wolny czas (bardzo dużo wolnego czasu) dla kogoś, nie dla siebie i nie biorę za to ani grosza. Kto zna moje oceny, nie tylko na Opowi, wie, że traktuję to dość poważnie i chociaż ocena często jest pisana w stylu luźnym, lekkim, to do roboty podchodzę maksymalnie skupiona i "na serio", dla autora, a nie żeby poheheszkować na czyjąś niekorzyść. Dlatego chcę, by ten wolontariat docenić, albo wracam sobie na swoje podwórko. Proste.
  • Okropny 18.08.2017
    Skoiastel, ty się nie obrażaj od razu, ale kojarzysz mi się teraz z jedynym w gminie szambiarzem, który zanim podepnie pompę i wyciągnie nieczystości z zakontraktowanego dobrowolnie zbiornika, stoi naburmuszony i czeka, aż wszyscy domownicy przyjdą okazać szacunek.
  • Skoiastel 18.08.2017
    Za dużo się napisałam w życiu i naczysciłam, żeby ten przykład był trafny, sorry.
  • Okropny 18.08.2017
    Mówisz, że pleban lepszy?
  • Skoiastel 18.08.2017
    Okropny, ale o co akurat tobie chodzi, huh? Ugodziłam cię czymś?Wziąłeś coś za bardzo do siebie, że w ogóle dyskutujesz o tym, co tu napisałam? Napisałam coś złego? Żeby twoja uwaga jeszcze wniosła coś ambitnego w rozmowę, żebyś przyczepił się czegoś konstruktywnie... Ale takie pieprzenie, żeby sobie popieprzyć, doczepić, żeby nabić komcia, to sobie daruj, bo nic nie wnosisz, idź na forum, na "pitolenie".
  • Okropny 18.08.2017
    Skoiastel, zwyczajnie odnoszę się do twojego, hm, nastawienia, które tu prezentujesz, pozwoliłem sobie na komentarz, a Ty już po mnie skaczesz. Może to Ty masz coś do mnie?

    "W każdym razie moje ocenkowanie to moja robota, chociaż tutaj za frajer, i życzę sobie szacunku, jeżeli mamy się dalej/znowu bawić razem. " ROBIĘ WAM TO ZA DARMO, DOCENIAJCIE TERAZ I ZAWSZE I NA WIEKI WIEKÓW, AMEN.

    Paździerz taki, no
  • Skoiastel 18.08.2017
    Okropny, ale ja to nadal odniosłam do kwestii braku szacunku związanego z niepokrytymi oskarżeniami. Nic poza to, rety. Szukasz dziury w całym.
  • Katra 18.08.2017
    Mnie się jak najbardziej pomysł z reaktywacją Bitew podoba i sama całe lato wyczekiwałam wiadomości z nimi związanymi. Pomimo tego, że nie jestem od kilku miesięcy, aktywna na Opowi to chętnie wezmę udział, tym razem konsekwentnie jak już raz się zdeklaruję, to tekst wrzucę. Proponowana zmiana systemu oceniania też bardziej do mnie trafia. Co do zarzutów o kumoterstwo, nie jestem tu zbyt długo, ale z przeczytanych przeze mnie Bitew, jak i ich ocen nie rzuciło mi się w oczy, by ktokolwiek oceniał kogoś tylko ze względu na znajomość. Mam szczerą nadzieję, że akcja dojdzie do skutku.
  • Ritha 18.08.2017
    Zgłaszsm Niemampojęcia96 do Składu, takie wywody i przemyślenia jakie dziewczyna pisze mogą być cenną wskazówką co do treści tekstów na Bitwach, podejścia do tematu itp. Potrafi wczuć się, wczytać w tekst, wyłapuje błędy.
  • Niemampojecia96 18.08.2017
    Ja nie, kochanie, chociazby przez brak stalego I miczym nie utrudnianego dostepu do Internetu, czy tez laptopa na chwile obecna. Chociazby.

    Nie jest, wg mnie mozliwym, by posiadajac
    Mozg
    I pewne zaplecze znajomosci siebie nawzajem osoba a nie poznala, iz to osoba b napisala dany tekst.

    Neurotyk ma problem, coz za nowosc. Nawet I zrobmy jak chce, w sumie: co za roznica, praktyka oceni najszczerzej ktoz ma racje w temacie. Cos tu sobie raczysz twierdzic, ze mozesz napisac w takim stylu, a mozesz w calkiem innym. Tak, ale nie zapominaj, ze to zawsze napiszesz T Y, pewne sprawy, zwlaszcza w slowie pisanym sa nad wyraz charakterystyczne, zwlaszcza, gdy czyta to ktos, kto juz x razy lazl z Toba na przelaj po Grabinie.
  • Nuncjusz 18.08.2017
    Nie czytałem całości komentarzy, tylko wyrywkowo, co poniektóre i zauważyłem, że główny problem, to problem Neurotyka. Dlaczego mnie to nie dziwi? (Pytanie retoryczne)
    Jojczenie jest super wygodne, macie zrobić tak jak ja chcę bo inaczej nie będę sie z wami bawił! No pogróżka godna piaskownicy...
    Ale mniejsza.
    Mam zatem pytanie. Jak mianowicie rozwiązać to tak technicznie, by faktycznie wszystkie prace trafiające do Składu Budowlanego, pozostały anonimowe? Przesyłać na emaila, czy jak? Skupmy się na stronie technicznej przedsięwzięcia, to zweryfikuje, co można a co nie.
    Pozdrawiam
  • Arysto 18.08.2017
    Najlepszym i najbardziej efektywnym rozwiązaniem prawdopodobnie będzie stworzenie przez każdego użytkownika chcącego pozostać anonimowym dodatkowego konta na Opowi. Trwa to, bagatela, do 10 minut maksymalnie.

    Myślimy jednak o możliwych alternatywach.
  • Nuncjusz 18.08.2017
    No jest to rozwiązanie :)
  • RubyCrystal 18.08.2017
    Chciałam pozostać biernym obserwatorem, ale jednak się wtrącę ;) Nie byłabym przekonana, czy dodatkowe konto się sprawdzi, ponieważ kwestia anonimowości tyczy się tylko procederu oceniania przez Skład. Spodziewam się, że po opublikowanych już wybniach pan/pani X będą chcieli pochwalić się swoim dziełem. Pisanie jako gość/anonim uważam za nieco sensowniejszy koncept, bo mało kto będzie chciał pozostać bitwenym incognito forever. Wydaje mi się, że w tym pies pogrzebany.
    Lub, tak jak zarzucił Nunek - chcący wziąć udział wysyłają swoje prace na stworzonego przez Skład maila, przez Skład publikowane (jeśli piszecie się na dodatkowy obowiązek). Przynajmniej w takim wypadku wszyscy będziemy mogli być obiektywni i unikniemy również gównoburzy w komentarzach ;)
  • RubyCrystal 18.08.2017
    RubyCrystal opublikowanych już wynikach*
  • Nuncjusz 18.08.2017
    RubyCrystal albo np wykorzystać, jedno wspólne konto, tak jak to było w Niepowtarzalnym Stylu. Kwestia tylko hasła i e maila
  • RubyCrystal 18.08.2017
    Nuncjusz Jeśli Skład będzie pilnował prawidłowego użytkowania tego konta (każdy uczestnik będzie miał dostęp do edycji tekstów pozostałych - a widzę, że kwestia zaufania jest aktualnie mocno niestabilna), to też jest interesujące wyjście z sytuacji.
  • Arysto 18.08.2017
    RubyCrystal Takie rozwiązanie z góry odrzucamy. Powodów jest kilka.
    1) Możliwość szkodników do namieszania w tekstach i pracach.
    2) Blokowanie konta poprzez próbę zmiany hasła
    3) Nadzór z naszej strony zajmie zbyt dużo naszego czasu.

    Nic nie stoi ns przeszkodzie, by tekst został usunięty z konta Bitewnego. Cały myk polega jednak na tym, by i teksty i oceny były publiczne. Ich autor już nie musi.

    Nie skłaniamy się również do wstawiania tekstów z maila. Pracujemy, mamy inne zobowiązania a formatowanie różne figle płata. Każdy uczestnik musi być sam odpowiedzialny za wrzucenie tekstu.
  • RubyCrystal 18.08.2017
    Cóż, nie ma złotego środka na tę boloczkę, aczkolwiek miałam dobre intencje :)
  • Arysto 18.08.2017
    RubyCrystal Nikt nie twierdzi, że nie miałaś :) Dziękuję za wzięcie udziału w dyskusji i jakbyś miała jeszcze jakieś pomysły, to śmiało! :)
  • RubyCrystal 18.08.2017
    Arysto Mam jeszcze pytanko - kwestia dociekliwości. Dlaczego temat poboczny wymyśla skład? Ma on, stricte, duży wpływ na temat główny oraz jego odbiór. Czy wygrany może kwestionować decyzję Składu?
  • Violet 18.08.2017
    Wow, ale poważne dysputy.
  • Arysto 18.08.2017
    Może coś dodasz od siebie?
  • Violet 18.08.2017
    Arysto Tak dodam, jak wczytam się dokładnie we wszystkie wypowiedzi. Chwilowo nie mam czasu, ale wieczorkiem wszystko przestudiuję.
  • Arysto 18.08.2017
    Violet Super, dzięki :) Poprzedni koment nie miał być szpilą, jak coś, niestety, emotka mi się zagubiła :P
  • Violet 18.08.2017
    Cholercia uciekł mi komentarz. Arysto ma duzo racji.
  • Violet 18.08.2017
    Bitwy są dobrą zabawą dla autorów i oceniających, a może coś dla czytelników? Wyzwania do pojedynków tematycznych i może pozwolić również, głosować czytelnikom. Uatrakcyjniłoby ten portal dla osób nie tylko publikujących swoje teksty, a już wstawiających zachęciło do aktywności i doskonalenia umiejętności.
  • Arysto 18.08.2017
    Nie do końca rozumiem - czytelnicy mogą cały czas głosować na dzieło, bo będzie publiczne :) A jak miałyby wyglądać wyzwania?
  • Violet 18.08.2017
    Ogłaszany jest temat, ewentualnie autorzy wybierają i wyzywają konkretne osoby, po czym zgłaszają teksty do jury. Teksty są publikowane i oceniane przez czytelników, którzy mogą dodatkowo zgadywać który utwór jest czyjego autorstwa. Można też dołączyć ocenę i zwycięzcę wyłonionego przez jury, dla porównania wyboru czytelników i szacownego gremium sędziów.
  • Ze swojej strony chciałabym tylko życzyć powodzenia inicjatywie i wszystkim, którzy się zdecydują wziąć w niej udział!
    Sama się nie podejmę ani zgłoszenia pracy, ale mam nadzieję, że wszystkim przyniesie sporo frajdy.
    (tak, chcę tylko nabić statystyki)
  • KarolaKorman 18.08.2017
    Mam Opowi. w swoim komputerze zapamiętane i nie mam pojęcia, czy można na przykład zmienić hasło dostępu, bo gdyby tak, można by założyć konto Bitwy Literackie podać wszystkim piszącym hasło, a po wstawieniu go zmienić, by nikt nie edytował, a na następną edycję podać nowe hasło. Nie wiem tylko, jak to się ma do rzeczywistości :(
  • Karola, słabo, bo cały czas wymagałoby to:
    1) Podawania hasła - na zawołanie
    2) Zmiana hasła - na zawołanie
    3) Podanie kolejnego - na zawołanie
    4) A pewności i tak nie ma, że ktoś nie namiesza.

    Dlatego wspólne konto do Bitw jest poza opcjami.
  • Specific_girl 18.08.2017
    Ja bardzo chętnie wrócę do Bitew:)
  • Super! :)
  • Freya 18.08.2017
    Arysto; wiesz... widzę jakiś odzew wśród użytkowników tego portalu i to chyba jest najważniejsze co by tu się działo odnośnie (nic nowego nie proponujesz i zapewne tak pozostanie), natomiast wszelakie nowinki i tak sprowadzają się do tych samych formatów zarządzania. "Kolektyw" budzi mój absmak i teges, no "szybkie trójki' także już przerobiono. Ta anonimowość, to także złudzenie optyczne i bardzo ambiwalentne.
    Najlepiej będzie jak zwyczajnie podasz nowy temat Bitwy; czyli zabawy, a reszta tak jak zwykle sama się wyartykułuje w jakichś mękach odrodzenia. Bo co byś nie chciał, to już zapewne i tak już było. Pzdr. ;)
  • Nie widzimy nic zdrożnego w próbie nawiązaniu dyskusji z uczestnikami. Fakt, że wiele rzeczy już było, ale o to chodzi, by wybrać to, co działało i sprawić, by powstało z tego coś nowego :)
  • Dyskusja trwa dzisiaj do 23:59. We wtorek zbierzemy wszystkie uwagi i ustalimy regulamin i założenia, po czym je opublikujemy.
    Następne zajmiemy się Bitwą :)
  • KarolaKorman 20.08.2017
    Jest jeszcze osiem minut, ale ja już chyba niczym ie zabłysnę :(
  • Regulamin czeka już na akceptację moderatora. Jeszcze dzisiaj ogłosimy temat i terminy pierwszej bitwy ;)
  • Neurotyk 28.08.2017
    Czekamy, i mamy nadzieję, że minimum naszych sugestii obróciliście w zapisy regulaminu:)

    POZDRAWIAM I CAŁUJE
  • Neurotyk 28.08.2017
    Czekamy, i mamy nadzieję, że minimum naszych sugestii obróciliście w zapisy regulaminu:)

    POZDRAWIAM I CAŁUJE
  • Neurotyk Dziękujemy za całusy i zapraszamy do wątku :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania