Recenzja-2 x Carmen-KarolaKorman

Uwaga. Poniższa recenzja może zawierać śladowe ilości spoilerów i orzechów archadiowych.

Dzień dobry wam, wracam na wizję z kolejną recenzją, a dziś ziemy się... "2 x Carmen" KaroliKorman!

Opowiadanie jest bardzo wysoko oceniane, każdy rozdział jest zasypany najwyższymi notami; i słusznie. Co tworzy to opowiadanie takim dobrym? Zobaczmy sami.

Fabuła - 10/10

Historia opowiada o nastoletniej Carmen, dziewczyny żyjącej z surową, zdystansowaną matką i zapracowanym, nieobecnym ojcem. Carmen nie ma przyjaciół, za towarzystwo służy jej własne odbicie. Dziewczynę łączy także bardzo głęboka relacja z babcią, która uczy Carmen wielu mądrych rzeczy, min. Bycie sobą, nie zwarzając na innych ludzi.

Opowiadanie pochodzi z gatunku dramat, obyczajowe. I powiem wam, jest to jedno z lepszych dzieł literackich, jakie czytałam w życiu. Mądre, niepozornie głębokie, zabawne, wzruszające, słowem: cud, miód i orzeszki. Akcja nie dzieje się za szybko, mimo iż opowiaanie pokrywa parę dobrych lat życia głównej bohaterki. Autor odwalił kawał dobrej roboty.

 

Bohaterowie - 10/10

Jeśli znakomita fabuła w tym opowiadaniu jest lukrem na torcie, to bohaterowie są wisienką na tym lukrze. Są wyjęci z prawdy, genialnie wykreowani, mają duży "development", który jest wprowadzony odpowiednio i nie gwałtownie.

Moim zdaniem najlepszą postacią w tym opowiadaniu była zdecydowanie Marta, wredna matka Carmen. Autorka idealnie stworzyła charakter zwyczajniej suki, jednocześnie nie robiąc z niej sztucznej albo przesadzonej. Babcia jest taką klasyczną babcią, którą wnuki kochają, ale ona także miała w sobie to "coś", ten pazur, który sprawiał, że różni się od innych bohaterów literackich w swojej kategorii.

Wartość?

Ja wam nie polecam tego opowiadania, ja wam rozkazuję wręcz, żebyście je przeczytali. Już wam wszystkir zalety wymieniłam powyżej, więc powiem jeszcze tylko jedno: wciąga jak cholera. Jeszcze was odrzuca? To już wasz problem.

Końcowa Opinia

"2 x Carmen" to jedna wielka dycha. Jest zwyczajnie dobre i z radością wrócę do niego jeszcze kiedyś. Naprawdę polecam.

D.

O jakich opowiadaniach chcielibyście zobaczyć recenzje? Piszcie w komach :)

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Anonim 13.07.2015
    Ekler będzie się pieklił ^_^
  • Slugalegionu 13.07.2015
    Zrób coś mojegoXD Może "Opowieści podróżnika"? Jeżeli swoich nie można to niech będzie "Granica": )
  • Slugalegionu 13.07.2015
    Leci 5
  • Danusia 13.07.2015
    Dzięki, Slugalegionu (ale masz długiego nicka -.-), zrobię z "Opowieści" :)
    Jared, czemu? Jestem na Opowi od niedawna, więc nie do końca jestem ogarnięta...
  • Anonim 13.07.2015
    Bo Ekler prowadzi serie SPOILER i recenzuje różne opka :D
  • Anonim 13.07.2015
    Na Slugalegionu mówią Sakal! XD
  • Anonim 13.07.2015
    w sumie ekler znowu się leni ze spoilerami więc danusia wypełniła próżnię ;p
  • Danusia 13.07.2015
    Shiroi, dzięki za podpowiedź :D
    Jared, nie czytałam owych "spoilerów", do tego czasu nie miałam o nich pojęcia. Mam nadzieję, że Ekler nie zezłości się na mnie, nie chciałam kraść jego pomysłu. Bardzo lubię czytać recenzje, więc pomyślałam, że sama napiszę... On się na mnie wkurzy?
  • Slugalegionu 13.07.2015
    Ekler robi to trochę inaczej, więc może się nie wkurzy: )
  • Danusia 13.07.2015
    Mam nadzieję. Naprawdę nie chciałam go kopiować, ani nic -.-
    Dziękuję za miłe oceny wszystkim! To moja druga recenzja, ale pierwsza się nie sprzedała :D
  • Anonim 13.07.2015
    ja w sumie właśnie pierwszą przeczytałem i mi się spodobała, ale nie chciało mi się chyba komentować, już nie pamiętam
    tej natomiast nie przeczytałem, bo mi się nie chciało, ale za to komentuję :)
  • Majeczuunia 13.07.2015
    Filip, bezpośredniość na poziomie dostatecznym XD
  • Chris 13.07.2015
    Może coś ode mnie :) Sama zdecyduj co. Będzie mi bardzo miło. Recenzja fajnie i przejrzyście napisana. Super, nie przerywaj tej, świeżo rozpoczętej serii ;)
  • Ekler 13.07.2015
    Właśnie od 6 rano znalazłem chwilę, żeby przysiąść do kompa. Mam kilka spoilerów, ale kurcze nie mam ich kiedy przepisać :D
    Spoilera Chrisa przepisałem do połowy i gdzieś zgubiłem
  • KarolaKorman 14.07.2015
    Danusia, moje zaskoczenie sięgnęło zenitu :) Po pierwsze jak zobaczyłam swojego nika w tytule opowiadania, po drugie, jak przeczytałam Twoją recenzję. Nie wiedziałam, że piszesz taką serię i zupełnie nie znałam Ciebie jako użytkownika.
    Jestem mile zaskoczona. Wzruszyłaś mnie do szklanek w oczach. Pięknie dziękuję za tak miłe słowa i taką przychylną opinię :)
    Nie powinnam może oceniać, bo pisałaś o moim opowiadaniu, ale styl w jakim napisałaś tekst podobał mi się i to jego oceniam zostawiając 5 :)
  • Slugalegionu 23.08.2015
    Tak wiem, jestem teraz nieuprzejmy, ale kiedy następna recenzja?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania