Refleksje Anioła i Diabła

Spotkali się kiedyś Diabeł z Aniołem i w tawernie Rzym zasiedli za stołem.

O duszę człowieka w karty zagrali, a przy okazji ludzki los omawiali.

I do wniosku doszli wspólnego, że człowiek do miejsca przyrośnięty jak drzewo.

Korzenie głęboko wrośnięte do ziemi, ludzi przeniknęły aż do trzewi.

I o duszę pijaka grali by dłużej niż pięć dni, gdyby nie zawaliła się karczam Rzym.

I można powiedzieć że dwa przeciwieństwa spotkały się w przedsionku świętego miejsca.

Bo Anioł choć święty grał w karty z oka błyskiem.

A Diabeł anielskie znalazł w sobie cechy, odkrył że człowiek obu im bliski a taki daleki.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Neurotyk 18.03.2016
    Kilka błędów, interpunkcja, ale... przekaz był niesamowity, gratuluje, zainspirowałaś się Panem Twardowskim? Bardzo oryginalnie ujęłaś walkę dobra ze złem, niekonwencjonalnie, pokazałaś odwrotność jakby cech dobra i zła :) Piątka :)
  • KarolaKorman 19.03.2016
    Zgrabny wiersz. Piątka :)
  • Tina12 19.03.2016
    Dziękuje. Tak troche zaczerpnęłam z Pana Twardowskiego
  • Rasia 19.03.2016
    "I o duszę pijaka grali by dłużej niż pięć dni" - graliby*
    " gdyby nie zawaliła się karczam Rzym." - karczma*
    "I można powiedzieć że dwa" - przecinek przed "że"
    "Bo Anioł choć święty grał w karty z oka błyskiem." - tutaj tylko moja sugestia. "Choć święty" ubrałabym we wtrącenie, czyli dwa przecinki. Brzmiałoby ładniej.
    "obu im bliski a taki daleki." - przecinek po "bliski"
    To jeden z lepszych Twoich tekstów, z pewnością. Zostawię więc 4,5 czyli 5, żeby Cię zmotywować do większej ilości takich, tylko proszę, zwracaj uwagę na te literówki :)
  • Tina12 19.03.2016
    Dzięki. Staram się ale jak umię żeby teksty były dobre
  • RewelaFrajera~ 14.04.2016
    Bardzo dobry wniosek mozna wyciagnac po przeczytaniu oewgo dziela. 5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania