retoryka nie-styka

nie-przymuszona przysięga nie-przysięga

warta jest niczego

wierność do dopuszczenia nie-dopuszczenia cudzołóstwa

z intencji jej nie-przeznaczona

 

krzywoprzysięzca nie-krzywoprzysięzca jak kameleon

zapiera się zdrady nie-zdrady

zaufać nie-zaufać

stereotypom racji kołowrotka obłąkanym

 

zdrajcom nie-podam dłoni

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (97)

  • Szpilka 24.07.2020
    Nie Styka, ano, patriotyczne też malował, oglądałam wystawę we wrocławskiej rotundzie. Tak mi się skojarzyło po przeczytaniu wiersza, oczywiście rozumiem, o czym wiersz traktuje ? ?
  • Pasja 24.07.2020
    Dlatego styka z małej. A wiersz jak to wiersz ma różne oblicza. Pozdrówka
  • Puchacz 24.07.2020
    Ciekawie przedrostkiem -nie robisz robotę.
    Brak tępych odniesień wprost, a rozumie się przekaz.
    Zawoalowany, a jednak czytelny, co jest wartością samą w sobie.
  • Pasja 24.07.2020
    Miło cię gościć i nie-pozdrowić ?
  • wicus 24.07.2020
    Nie zamierzam bronić cudzołożniköw i krzywoprzysiężców, ale też nie wydaje mi się, by unieważnienie małżeństwa, o którym ostatnio tak wiele się mówi, było czymś niespotykanym w naszych warunkach. Wielu z tych, którzy wieszają psy na takich jak Kurski - powtarzam, nie zamierzam go bronić - sami często nie wiedzą, czym jest wierna i odpowiedzialna miłość. Nie dziwię się, kiedy oburzenie tą sprawà wyraża np. Terlikowski, który zawsze konsekwentnie mówił o "Świętości Przysięgi Małżeńskiej", ale dziwi mnie, że Kurskiego często potępiają także ci, którzy dotąd uważali ją za niepotrzebną formalność czy przejaw katolickiej obłudy.
  • Problem jest w tym, iż środowisko obecnego rządy dużo mówi o tradycyjnej rodzinie, ale samo nie stosuje się do tych zasad. Pamiętamy jaki hej zrobili na Papieża jak nieco rozluzował prawo wobec rozwodników; ale dobrze wiemy w której partii jest najwięcej rozwodów.
  • Szpilka 24.07.2020
    wicus

    Nie bronisz, ale bronisz, wziął sobie nową (_!_), bo stara się znudziła i pomarszczyła, i nie ma co tu urabiać jakichś teorii, zresztą Bóg mu wybaczy, bo taki jest sens chrześcijaństwa, jak sam rezolutnie zauważyłeś i to całkiem niedawno ?

    Aha, przed ślubem dwa lata żyli w konkubinacie, czyli cudzołożyli, ale też im Bóg wybaczy, Bóg wszystko wybaczy, zatem można SE robić, co się chce albo za Owsiakiem - róbta, co chceta ?
  • wicus 24.07.2020
    Marek Adam Grabowski Jedno jest pewne: rozwodu na pewno nie planuje Jarosław Kaczyński.
  • wicus 24.07.2020
    Szpilka Nie pamiętasz, jak niedawno sama zachwalałaś możliwość uwolnienia się od "obmierzłej baby"? ;) Tu nie ma mowy o żadnym "wybaczeniu" czy rozwodzie kościelnym, tylko o stwierdzeniu nieważności małżeństwa, może naciąganym, nie wiem, nie bawię się w plotki.
  • wicus No, tak. On nie ma możliwości! Pozdrawiam!
  • wicus 24.07.2020
    Marek Adam Grabowski Też pozdrawiam!
  • Pasja 24.07.2020
    Wicuś, a gdzie ty tutaj widzisz pana Kurskiego? Wiersz jest uniwersalny i nie jest wypowiedzią polityczną ?Ty chyba masz jakiś syndrom politycznej dżumy. Pozdrawiam ciepluteńko
  • Pasja 24.07.2020
    wicus skoro słyszałam, że chrzczą zwierzęta, to pewnie można wziąć też rozwód. Co łaska nie pogardzą. ?
  • wicus 24.07.2020
    pasja Któż go nie ma? Też pozdrawiam.
  • wicus 24.07.2020
    pasja Oczywiście, nie brakuje chciwych i pazernych księży, ale byłbym daleki od przypisywania takich instynktów wszystkim, a z drugiej strony tylko księżom. Nie zapominajmy, że na tym świecie są Chrześcijanie, którzy za wiarę oddajà życie, chyba jednak trudno ich posądzać o "biznesowe" motywacje. Unieważnienie ślubu samo w sobie nie jest żadną sensacją, Kościół zawsze był pełen realizmu i wiedział, że w życiu nie wszystko się udaje. Otwarte pozostaje pytanie o słuszność poszczególnych decyzji. Wyśmiewanie Kościoła jest rzeczą łatwą, ale nie przyłączam się do niego, bo widzę w Kościele wiele dobra, którego nie ma nigdzie indziej.
  • Pasja 24.07.2020
    wicus
    Oj tam oj tam, kościół dzisiaj to instytucja, a nie świątynia. A księża to biznesmeni, a nie kapłani.
  • Jarema 24.07.2020
    pasjo Kościół powszechny to mistyczne ciało Chrystusa składające się ze wszystkich jego wyznawców, a nie jak Ty sobie tam wydumałaś że tylko kler, czy budynki, więc proszę nie obrażaj innych ludzi, skoro kompletnie nie rozumiesz na czym to polega.
  • Pasja 24.07.2020
    Jarema ja obrażam? Chyba coś ci się pomyliło. A co do rozumienia to mam swoje autorytety i ty mi nie będziesz tutaj narzucał swojej ideologii. Zrozumiałeś! Dużo zdrowia życzę.
  • Jarema 24.07.2020
    pasja ja ci nie narzucam, tylko widzę, że nie rozumiesz o czym piszesz, więc prostuję. Wicuś chciał ci to wyjaśnić, ale się wypłoszył, bo pewnie boi się ostracyzmu;)) i tego, że będzie obluzgany. Na takie zachowania oczywiście pozwalają te wasze autorytety. No to zapytaj się jakiegokolwiek wierzącego katolika, po co chodzi do kościoła, to ci to wyjaśni, że nie idzie na spotkanie z księdzem biznesmenem, ale po to, żeby spotkać się z Bogiem. Parę chwil sacrum w obrzydliwym morzu profanum tak bardzo innym osobom żałujesz?
  • wicus 24.07.2020
    pasja Powiem.Ci szczerze: to, że ludzie - bo chyba jednak nie tylko księża - lubią kasę - nie dziwi mnie ani trochę, ani specjalnie nie interesuje. Interesuje mnie co innego: czy to Jezus założył Kościół? Wiele wskazuje, że tak i m.in. dlatego nie zrażam się ekscesami tego czy owego duchownego. Kościół to nie tylko księża, ale także "zwykli ludzie". Męczeństwo Chrześcijan, o którym poprzednio pisałem jest mocnym argumentem, że w wierze nie wszystkim chodzi o pieniądze itd, zresztą nie jedynym. Np. dominikanki z Bochni, które parę miesięcy temu jako jedyne zgłosiły się do pracy w domu starców w czasie pandemii.
  • Pasja 24.07.2020
    Jarema zluzuj i bez takich waszych i naszych. Ja jestem od tego daleka żeby kogoś osądzać, tak jak ty. Więc zajmij się czym innym a nie mną. Sam przyszedłeś do mojej tablicy i piszesz nie w temacie i nie wiem tak dokładnie o co wam chodzi?
  • Pasja 24.07.2020
    wicus powiedz mi lepiej o wierszu, bo pieprzysz nie na temat. Nic w tekście nie pisałam o kościele, więc dlaczego podjąłeś ten wątek. Dlatego podziękuję ci za troskę, ale ja jej nie potrzebuję. Módl się i pracuj.
  • wicus 24.07.2020
    pasja Nie ja jeden tu mówię o Kościele, ale to prawda, że nieco zaniedbiałem opinię o samym wierszu. Nazwałbym.go poetycką próbą objęcia chwiejnej rzeczywistości, moim zdaniem nie w pełni udaną.
  • Puchacz 24.07.2020
    pasja Znowu jesteś obiektem krucjaty... :(
  • Pasja 24.07.2020
    Puchacz hahahah niczym mordercza Krucjata Bourne’a.
  • Antonina 24.07.2020
    pasja wybacz ale tu naprawdę nie ma czego chwalić. Liche to.
  • Pasja 24.07.2020
    Antonina brawo za zmysł. Bo o to mi właśnie chodziło. Zdrówka
  • Antonina 24.07.2020
    pasja, wybacz, nie napisałam tego po jakiejś złości, tylko po prostu miewasz lepsze teksty.
  • Pasja 24.07.2020
    Antonina a ty się zirytowałaś? Nie warto zdrowie szarpać i się zamartwiać moimi duperelkami. Raz na wozie raz pod :)
  • Antonina 24.07.2020
    pasja jeśli ta opinia uraziła, to przepraszam, czasem warto się powstrzymać. Ale łapa mnie świerzbi.
  • Pasja 24.07.2020
    Antonina ależ nie. Żadnej urazy z mojej strony. Ja się martwię o ciebie i twój spokój. :)
  • Antonina 24.07.2020
    pasja aha, to spoko, kamień mi z serca spadł, że cię zasmucił mój komentarz. Z mojej strony możesz liczyć na uczciwe, choć czasem surowe, ale kulturalne opinie.
  • Pasja 24.07.2020
    Antonina wypij meliski i się polóż :)
  • Ciekawy utwór (będący chyba jednak, raczej białym wierszem niż opowiadaniem). Dobrze bawisz się słowem. Jest w prawdzie trudny w czytaniu, ale takie też są potrzebne. 5
  • Pasja 24.07.2020
    Witam chyba po raz pierwszy na mojej tablicy i miło mi bardzo. Trudność tego słowa polega na tym, że jest ono uniwersalnym na każdą pogodę.
    Miłego dzionka
  • Bożena Joanna 24.07.2020
    Niesamowicie rozwijasz problem zdrady. Każdy pretekst dobry aby znaleźć usprawiedliwienie dla siebie samego. Pozdrowienia!
  • Pasja 24.07.2020
    Witaj Bożenko
    I o to się tutaj rozchodzi. O problem nas wszystkich... zdradę. Serdecznie pozdrawiam
  • Puchacz 24.07.2020
    Taki boguniemił to ekspert od poezji nowatorskiej i świeżej to słuchaj z pokorą pasjo :)))
  • Pasja 24.07.2020
    Puchacz słucham i nadziwić się nie mogę, ze tak o mnie się troszczy :)
  • Puchacz 24.07.2020
    O każdego.
    O mnie w szczególności. Tjeri i szpilka obrywa rykoszetem.
    Chce bozia ukarać portal to mu oszołomów sklonowanych podsyła, bo często fajnie się i dużo gada pod tekstami.
    I zonk - jest oszołom :(
    Koniec fajnej rozmowy, zaczyna się ideologia i głupota.
    Dojdą do tego prymitywne prowokacje i mamy komplet dupka.
  • Pasja 24.07.2020
    Puchacz może rzeczywiście mają jakąś misję do spełnienia, albo po prostu brakuje kogoś z kim mogli by pogadać ale nie potrafią się wbić w temat. Trzeba otoczyć opieką i pomóc biedakowi odnaleźć sens życia. :)
  • Antonina 24.07.2020
    O tak, jak się zejdzie oszołom miras, z gupkiem nosferatu, i w sukurs im przylezie ciul miro wspierany przez mirasa, a tym jagooda24 wtóruje, to aż strach się bać.
  • Antonina 24.07.2020
    Zapomniałam o ciulu Kerimie. Gdzie on?
  • Pasja 24.07.2020
    Antonina tutaj jest moja tablica i bardzo proszę nie bazgrolić po niej. OK
  • Puchacz 24.07.2020
    Antonina Idioto, pokaż mi tu, jagodę24, mirasa, kerima itp.
    Z normalnych ludzi chcesz idiotów robić jak Kurski?
    Ja pokażę transwertytę antoninę, jaremę, wicusia i tych każdy widzi.
  • Antonina 24.07.2020
    pasja oki pasja, już znikam. Chyba się nie gniewasz.

    wymieniłem tylko wszystkie aktualne klony menela o ile pamięcią siegam, choć jest tego więcej: miras, miro, sriro, puchacz, puszczyk, kerim, jagooda24, miruś itp. itd.
    Już znikam i nie robię chlewa.
  • Puchacz 24.07.2020
    Portale nie są dla kopaczy ziemniaków z głębokiego Podkarpacia, dlatego jest taka nierównowaga ocen postaw i pseudo-inteligencji oszołomów.
    Ludzie mogą mieć swoje zdanie, ale tu mamy do czynienia z indoktrynacją na poziomie kompletnego oszołomstwa. Zwróć uwagę, że pochwali taki, bo może kupi kolejną ofiarę, a tak naprawdę jest zwyczajnym ignorantem, który urabia "ciemny lud".
    Klasyczny mechanizm.
    A że ma jeszcze uczulenie na moje umiejętności, to już mamy komplet wariactwa.
  • Pasja 24.07.2020
    Może zacząć ignorować i przechodzić obok. Nie odpowiadać na komentarze. I tak trochę lepiej jest niż bywało.
  • Puchacz 24.07.2020
    pasja Trochu, ale mózg głupka musi generować wizje jedyne i właściwe.
    Brak samokrytycyzmu pogłębia problem.
  • Jeśli łamane i naginane są zasady a prawo i reguły obowiązują tylko tych „na dole” zdrajca jest nie-zdrajcą a patriota nie-patriotą...
    Ciekawie unaoczniłaś pewne schematy które obowiązujà ostatnimi czasy.
    Pozdrawiam serdecznie!
  • Pasja 24.07.2020
    Witaj Maurycy
    Dziękuję za wpadnięcie w moje progi. Trochę tłoczno tutaj. "Nie" jest tutaj przełącznikiem czegoś co każdy inaczej odbierze. Też pozdrawiam ciepło
  • Puchacz 24.07.2020
    Charakter mam, jaki mam.
    Postaram się wycofać w temacie, bo to znowu rzut chorobowy ciula.
    Za chwilę będzie ze dwa tygodnie spokoju.
  • Pasja 24.07.2020
    Każdy z nas ma charakter. Nie zmieniaj się, ale pozbaw go wylewania frustracji, to może się uspokoi. :)
  • Puchacz 24.07.2020
    pasja Panie Boże, Baranku Boży... naucz mnie zlewania idiotów i grafomanów...
  • Pasja 24.07.2020
    Puchacz przyznaję ci rację, bo chyba nie ma takiej mocy sprawczej by to się uspokoiło. Zobacz pisze ciągle o tym samym :)
  • Akwadar 24.07.2020
    e tam, narzekacie, a gorzej bywało ;)
  • Pasja 24.07.2020
    Akwadar już drugi raz mnie nawraca. A ja wcale nie chcę. :)
  • Puchacz 24.07.2020
    Akwadar To mamy udawać, że problemu nie ma?
  • Akwadar 24.07.2020
    Puchacz ja tylko tak ku przypomnieniu... czasów burzliwych, teraz to żłobek ;)
  • Puchacz 24.07.2020
    pasja To Twój tekst.
    Zaciskam uzębienie.
  • Puchacz 24.07.2020
    Akwadar
    Jeszcze żłobek.
  • Akwadar 24.07.2020
    Puchacz do przedszkola nie dojdzie... za słaby ;)
  • Puchacz 24.07.2020
    Akwadar Ale smród zostawia.
  • Akwadar 24.07.2020
    Puchacz cóż, nikt nie mówił, że będzie milo i ładnie pachniało...
  • Puchacz 24.07.2020
    Akwadar A przecież to mógłby być normalny portal.
    Ludzie sobie gadają pod tekstami i jest spoko.
    I nagle pojawia się grupa idiotów klonowych...
  • Akwadar 24.07.2020
    Puchacz ale on jest najnormalniejszy... niemalże od początku taki był. Tylko bywają okresy wzmożonej aktywności pewnych formacji, a poza tym to portal osobliwości... normalnie. ha, ha
  • Pasja 24.07.2020
    Akwadar fajne hahahahh portal osobliwości
  • Pasja 24.07.2020
    Puchacz i probuje narzucać swoje pierdolety.
  • Morus 24.07.2020
    Tak cudzołóstwo, zdrada to warto potępiać, zawsze i wszędzie.
  • Pasja 24.07.2020
    Morus można być dochodzącym, byle nie mieszkać pod jednym dachem. :) Tutaj zdrada jest uniwersalna składnią, nie tylko cudzołożenia. Pozdrawiam
  • Jarema 24.07.2020
    Pasjo, pragnę przypomnieć, że Orzeszkowa (Eliza) również otrzymała kościelne unieważnienie małżeństwa z panem szlachcicem Orszeką. Bynajmniej panowało święte oburzenie, odsądzanie od czci, takie jak u ciebie, czy aby nie fałszywe, nad tym, że nie pojechała z chłopem na Sybir, jak prawa matka - żona - Polka. Słowem, jak ty teraz wziełaś chłopa. A nie pojechała, i zołza jedna jeszcze unieważniła małżeństwo. Napisz jakiś wiersz potępiający. Co prawda post factum, ale zawsze jej w pięty pójdzie.
  • Jarema 24.07.2020
    err. Orzeszką.
  • Pasja 24.07.2020
    Jarema Po pierwsze ty to zrobisz lepiej. ?, a po drugie powtarzasz ciągle te same rzeczy jakbyś był świadkiem jehowy. Oni tak jazgoczą bez przerwy to samo. Opamiętaj się chłopie i zejdź ze mnie. OK
  • Jarema 24.07.2020
    pasja masz wenę, ale skoro nie chcesz rad i komentarzy to trudno.
  • Pasja 24.07.2020
    Jarema człowieku ty mi nie będziesz narzucać co ja mam pisać i jak pisać! To moja sprawa.
  • Akwadar 24.07.2020
    pasja Jaremuś tak z życzliwości... chyba ;)
  • Morus 24.07.2020
    Akwadar otóż to, z czystej, bezinteresownej i niezachwianej. Chciałem pokierować talent na dobre tory. Ale cusz.
  • Pasja 24.07.2020
    Akwadar idź w bagienko :))
  • Pasja 24.07.2020
    Morus nakieruj się lepiej ty na swoje tory.
  • Akwadar 24.07.2020
    Morus no i poległeś hi, hi, hi nie przelogowałeś się bidoku.... ale pech ha,ha,ha
  • Puchacz 24.07.2020
    Morus Kierują biedną pasją :(
  • Akwadar 24.07.2020
    pasja jakaś Ty niemiła dla wodniaka... :(
    A paczaj, tylko się tu przychlupałem, a już Jarema wpadł z Morusa... ale jak wyganiasz, to se idę...
  • Pasja 24.07.2020
    Akwadar on już sam nie wie ile ma tych macek, więcej niż ośmiornica hahahah
  • Puchacz 24.07.2020
    Akwadar Dodaj wicusia i mamy współczesny komplet konkwistadorów i oszołomów..
  • Pasja 24.07.2020
    Akwadar możesz zabrać towarzystwo Bogumily do bagienka :)))
  • Akwadar 24.07.2020
    pasja Boże broń!!! Ja w swoim błotku mam cichutko, milutko i niech tak pozostanie ;)
  • Pasja 24.07.2020
    Akwadar nie chcesz pochędożyć?
  • Akwadar 24.07.2020
    pasja tę przyjemność pozostawię dla Ciebie, w końcu do Twej osoby wielolicowy osobnik czuje miiętę przez rumianek.
    Bywaj!
  • Pasja 24.07.2020
    Akwadar o ty ochlaptusie jeden tak mi źle życzysz?
  • Akwadar 24.07.2020
    pasja jak Kuba bogu... itd
  • Piotrek P. 1988 25.07.2020
    Zabawnie, niecodziennie, oryginalnie brzmiący tekst. 5, pozdrawiam :-)
  • Pasja 26.07.2020
    Witaj
    Czy zabawnie? Ale każdy odbiera inaczej. Pozdrawiam i dziękuję
  • Tankret 27.07.2020
    Ja go jebe....a ja myślałem.....nie ważne. pasja biorąc pod uwagę bulgot społeczności dobrą robote odwala ten tekst. Nie łatwy, na poziomie, wzbudza kontrowersje jak widać. Czego chcieć więcej od poezj. 5
  • Pasja 27.07.2020
    Witaj Tańczący Krecie

    Lepiej nie myśleć. A bulgot dobry byle nie gorący. Pozdrawiam
  • Tankret 27.07.2020
    pasja czemu tańczący krecie?
  • Pasja 27.07.2020
    Tankret od nicka Tan + kret. Przepraszam jeśli coś nie ten. Już nie będę. :)
  • Tankret 27.07.2020
    pasja aaa...spoko spoko. Nie kumaty jestem dziś przez ten upał. :) Generalnie zapozyczlem go od regenta Antiohi, zmieniając tylko ostatnią litere z D na T. :) ale może być tańczący kret.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania