Poprzednie częściRozmowa …

Rozmowa o śmierci

Kiedy czujesz, że twoje życie wali się – myślisz o śmierci.

Zapominasz o tym największym darze, jaki posiadasz. Tak, życie jest darem i szansą. Wiem, co mówię. I myślę, że inni też coś o tym wiedzą. Wystarczy zapytać pacjentów ze szpitala z oddziału onkologii. Oni na pewno nie chcieliby umrzeć. Dla nich każda chwila jest ważna. Jestem tego pewna.

Wiesz, że chciałbyś umrzeć, wręcz jesteś tego pewien. Zapominasz o dobrych rzeczach, które cię spotkały. Już nic się dla ciebie nie liczy. Twoje wszystkie osiągnięcia nagle poszły w niepamięć. Po prostu wyrzuciłeś je do kosza. Nie pamiętasz również o swoich bliskich, wymazałeś ich z pamięci. Nie przejmujesz się ich cierpieniem. A poza tym, co możesz o tym wiedzieć skoro nie wiesz, co to miłość, empatia i odpowiedzialność. Czujesz, że jesteś zerem, masz niskie poczucie wartości. Nie widzisz dalszego sensu swojego istnienia. Zadajesz sobie pytanie – dlaczego się urodziłeś? A ja ci odpowiem. Dostałeś życie, które powinieneś potraktować poważnie i z szacunkiem. Powinieneś być wdzięczny, że dostałeś możliwość życia na ziemi. Twoim zadaniem jest wykorzystanie go jak najlepiej potrafisz. Powinieneś żyć tak, aby potem tego nie żałować. To jest twoja misja.

Myślę, że zdążysz przeczytasz tę kartkę i zastanowisz się nad tym wszystkim. Wierzę, że podejmiesz właściwą decyzję, której nie będziesz żałował. Nawet jeśli nie znajdziesz swojego sensu pamiętaj, że strach przed śmiercią trzyma nas przy życiu, które może być piękne i kolorowe, oczywiście jeśli tego chcesz. Wszystko zależy tylko od ciebie.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Alicja 15.06.2016
    Dziękuję za piąteczkę.
  • persse 15.06.2016
    Fajnie napisane, mądrze ;)
  • Alicja 15.06.2016
    :) Dziękuję bardzo.
  • Nadia 15.06.2016
    W Twojej wypowiedzi jest wiele prawdy, której ludzie na co dzień nie dostrzegają, lub nie chcą jej dostrzec. Świetnie napisane. Zasługiwało na 5, więc nie ma za co.
  • Alicja 15.06.2016
    Codziennie pędzimy, ale uważam, że czasem warto się zatrzymać i zastanowić nad swoim życiem. :)
  • KarolaKorman 16.06.2016
    Ja też zawsze mówię, że życie jest po to, żeby je przeżyć, a nie marnować :)
  • Alicja 16.06.2016
    Dokładnie tak :)
  • Szalokapel 16.06.2016
    Bardzo dobrze, optymistycznie opisane. Myślę, że ten tekst wielu osobom pomógłby zrozumieć piękno życia. Dałaś świetny przykład z pacjentami chorymi na raka i choroby tego typu, Ci cieszą się każdą chwilą spędzoną na Ziemi (no chyba, że poddali się, a walka o życie została zakończona) Oni jako jedyni wiedzą najlepiej, co oznacza "teraz żyje, jutro nie". Zasłużona 5.
  • Alicja 16.06.2016
    Miałam nadzieję, że ten tekst dotrze do takich osób. Dzięki :)
  • Margerita 07.11.2016
    pięć
  • Alicja 11.11.2016
    Dziękuję

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania