Ruda

Patrzę – ruda. Toż to Ewa!

Na jej widok krew zalewa.

Nie całego, lecz do pasa;

czuję – spływa do… juhasa.

 

Jestem w sprawach tych pacholę,

lecz poczułem bożą wolę.

Ot, nieborak, cóż mam począć,

by przy tym rudzielcu spocząć?

 

Piersi kształtne, uda w cenie…

Nie! Szatańskie to nasienie!

Chyba zamknę już swe oczy,

Nim ze spodni mi wyskoczy.

 

O, tak lepiej, nic nie widzę.

Już jej w myślach nienawidzę.

Wzroku człowiek pozbawiony

cnoty uczy się z ambony.

 

Co ja czuję? Czyjeś dłonie

ciut poczułem na mym łonie.

Zapomniałem o dotyku…

Ten zmysł zbił mnie z pantałyku.

 

Już się we mnie wzbiera żądza,

(o to siebiem nie posądzał).

Już rozbieram do rosołu

Ewę; ona też pospołu.

 

Już nagrzani jak patelnie,

krew się burzy w niej i we mnie,

już ruszamy do zabawy…

„Brr…”! To budzik, powrót jawy.

Średnia ocena: 3.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (73)

  • Anonim 11.01.2020
    Wierszyk fajny, leciutki, jak to u Ciebie.

    Zwróciłbym jednak uwagę na dwie rzeczy:

    Już ją w myślach nienawidzę.

    nienawidzę (kogo) jej
    https://www.wsjp.pl/index.php?id_hasla=33693&id_znaczenia=3958838&l=17&ind=0

    i druga rzecz: wybacz, ale używanie słowa patelnia przy okazji erotyzmu jest... jednoznaczne ;)

    Pozdrawiam.
  • Zdzisław B. 11.01.2020
    Antoni, dzięki za uwagi.
    Wiesz, masz rację z "nienawidzę jej". Poprawiam
    Muszę się jednak dowiedzieć się, czy nie ma różnicy w zapisie między:"nienawidzę jej "(za coś), a "nienawidzę ją" (jako osobę). Jak mnie coś zainteresuje, lubię wyjaśnić, zwłaszcza kruczki związane z piękną, polską mową.
    PS. "Patelnia" zaś"... chciałem trochę spostpolitować, dla przymrużenia oka. Może faktycznie niezbyt pasuje... jeżeli coś innego wymyślę, poprawię.Na razie tak zostawiam.
    Pozdrawiam.
  • betti 11.01.2020
    Rym dokładny, to jest Twoja słabość i gramatyczny miejscami. Wybierasz najprostszy sposób i pierwszy rym, który z automatu się narzuca, a to błąd, bo przez to trąci banałem.
  • Zdzisław B. 11.01.2020
    Mam inne zdanie, Betti. Masz swoje, ja mam swoje.Wolę pisać dla ludzi, ich bawić i rozśmieszać, niż pod jakieś "wielgie wymagania" i konkursy, w których siedzi same TWA. Trudno. Tu będziemy się różnić.
    Pozdrawiam
  • betti 12.01.2020
    Zdzisław B. ja tylko wyraziłam swoje zdanie, mnie to akurat razi, niemniej komuś może się podobać, nie przeczę, co nie zmienia faktu, że to zwyczajny błąd w sztuce. Gdybyś był początkującym autorem, to bym się nie dziwiła, ale trochę już w tym siedzisz więc mógłbyś też zadbać o tych bardziej wymagających czytelników. Tak myślę. Jednak zrobisz jak zechcesz...
  • Zdzisław B. 12.01.2020
    betti Masz prawo do wyrażenia swojej krytycznej opinii, i ją wyraziłaś. Każdy ma prawo do swojej. Pozdrawiam :)
  • Szpilka 12.01.2020
    Dobreeeeeeeeeee, bo śmieszne, no i z ekstra puentą ?

    Satyra dopuszcza rym dokładny, zatem uwag nie mam. Odnośnie do kunsztu rymów, to satyra też dopuszcza rymy niewyszukane ?
  • Zdzisław B. 12.01.2020
    :)
    Nie chciałem tego pisać w komentarzach, ale odpowiedziałaś za mnie, Szpilko. Pozdrawiam :)
  • indri 12.01.2020
    Wzroku człowiek pozbawiony
    cnoty uczy się z ambony.

    Oczywiście od czapy wtrącona krytyka Kościoła, zupełnie nawet nie pasująca do tej w sumie dość śmiesznej fraszki. Oczywiście dla mnie to absmak, co powoduje, że całość odbieram negatywnie. Oczywiście nie pisz Zdzisławie, że mam prawo do krytycznej opinii, bo to oczywista oczywistość, że mam. Raczej zastanawia się, czy moją krytykę weźmiesz poważnie pod uwagę, przy tworzeniu kolejnych tekstów.

    W moim komentarzu nie wyrażam złośliwości, tylko moje osobiste odczucie do do treści satyry, więc proszę nie traktować tego, jako jakiegoś personalnego ataku.
  • Puchacz 12.01.2020
    Nie daj się Zdzichu, twardogłowym!
  • indri 12.01.2020
    Puchacz dorabiasz jako samozwańczy adwokat? Zdzisław jest chyba na tyle dorosły, że samodzielnie może wyrobić sobie zdanie na temat mojego komentarza. Nie potrzebuje przyzwoitek.
  • Puchacz 12.01.2020
    indri Rozstrzelać Obergruppenfuhrer?
    Atak na ambonę!!!
    My płaskoziemcy na to nie pozwolimy!
  • Pasja 12.01.2020
    Puchacz taka do strzelania:)
  • indri 12.01.2020
    Puch czy Ty jesteś w stanie zrozumieć człowieku, że z ambon już się od kilkudziesięciu lat po SWII nie korzysta, a w niektórych miejscach je nawet zlikwidowano, i że Zdzisław choćby z tego punktu widzenia napisał bzdurę? Ale skąd Ty masz o tym wiedzieć.
  • indri 12.01.2020
    pasja no chyba, że czegoś nie zrozumiałem i z ambony myśliwskiej Zdzisław uczy się cnoty, podczas polowania na dziki i sarny. To sorry.
  • Pasja 12.01.2020
    indri siedzisz w mojej głowie? A tak nawiązując do ambony to uważaj abyś z niej nie spadł. Upadek boli.
    Pozdrawiam ciepło
  • Puchacz 12.01.2020
    indri Jawohl, herr faszist!
    A może Zdzisławo o ambonach myśliwskich pisał? :)))
  • indri 12.01.2020
    pasjo chyba napisałem wyraźnie, że kościołach z ambon już się od kilkudziesięciu lat nie korzysta. Chyba, że z myśliwskich, w lesie, i może to było w tym sensie. A ja nie jestem myśliwym i nie korzystam z ambony. Dziś myśliwymi są różni ludzie, ale trzon tych brygad stanowili zawsze członkowie starego aparatu komunistycznego, różni ubecy, lekarze łapownicy, i wszelcy ważniejsi funkcjonariusze aparatu komunistycznego. A to jest elektorat lewicy, różnych zielonych, czerwonych i innych tego typu partii.
  • indri 12.01.2020
    Puchacz no jeśli uczy się cnoty od zwierzyny łownej, to się niczemu nie dziwię.
  • Puchacz 12.01.2020
    indri Coś pieprzysz politycznie, płaskoziemcu, a tu związku nie ma.
    Co Ty mieszasz rudą do swojej tępej polityki i jeszcze bardziej prymitywnej historii?
  • indri 12.01.2020
    Puchacz mało zrozumiałeś, i niepotrzebnie się wmieszałeś między wódkę a zakąskę. Podobno niekulturalnie jest komentować cudze komentarze, a jednak zrobiłeś to bo paluszek na klawiaturze swędzi.
  • Puchacz 12.01.2020
    indri Mam głęboko twoją opinię, a paluszek zawsze mnie swędzi jak widzę głupotę podnoszoną do rangi cnoty.
  • Pasja 12.01.2020
    indri nie korzysta się, ale jeszcze są w kościołach i będą. Przecież to w niektórych zabytek i nie widzę potrzeby je usuwać. Są myśliwskie i jeszcze są skalne. Wszyscy polują i po lewej i po prawej stronie. A nawet tez ci ze środka też. Więc nie licytujmy się pod tym tekstem bo nie o to tutaj chodzi.

    Miłego dnia
  • indri 12.01.2020
    Tjeri, pasja, puchacz, to wy wpierdzieliliście się pod mój komentarz i robicie tu bydło obrażając mnie. Myślę, że Zdzisław nie potrzebuje tylu pośredników, żeby mi odpowiedzieć, jeżeli tak zechce. Wasz idol Puchacz powiedziałby wam won, ale ja tylko po staropolsku powiem do widzenia, okazując się wyższą kulturą od waszej.
  • Tjeri 12.01.2020
    indri do Ciebie niczego nie pisałam. Za to Ty zwracasz się do mnie.
  • Pasja 12.01.2020
    indri ja nie zwracałam się do ciebie ani niczego nie pisałam. To ty mnie zaczepiłeś, więc odpowiedziałam tobie grzecznie. A ty się zacietrzewiłeś polityką. Więcej luzu i będzie ok.

    Smacznego obiadku
  • indri 12.01.2020
    pasja ok, tylko skomentowałaś puszcza, który wpierdzielił się pod mój komentarz i zrobił dym. Miłego dnia.
  • indri 12.01.2020
    Tjeri oczywiście komentowałaś mój komentarz tylko w innym miejscu, i pisałaś o ambonie. Nie wypieraj się chociaż tego co sama napisałaś.
  • Tjeri 12.01.2020
    indri, pisząc o ambonie, zwracałam się tylko i wyłącznie do Zdzisława.
  • indri 12.01.2020
    Tjeri aha, gdyby nie mój komentarz, na ambonę byś nawet nie zwróciła uwagi, bo w to Ci graj. A tak stała się ona osią główną i kanwą Twojego komentarza. Nie wypieraj się.
  • indri 12.01.2020
    Bo ambona nie jest centralnym tematem wiersza i uważam, ze ten fragment znalazł się w nim zupełnie bez sensu, jako zapychacz.
  • Puchacz 12.01.2020
    indri Daj se już stoperan i nie brnij dalej.
  • Tjeri 12.01.2020
    indri oczywiście, że bym nie zwróciła! I nie wypieram się nawiązania do Twojego komentarza. Zareagowałam tak jak reaguję gdy ktoś wskazuje w tekście błędy które błędami nie są. Ale zwracałam się do Zdzisława. Z Tobą dyskutować nie zamierzałam.
  • indri 12.01.2020
    Tjeri ja nie pisałem że to był błąd, tylko że fraza z amboną i ślepymi ludźmi obrażała mnie osobiście, jako katolika, bowiem sugerowała, że katolicy są ślepi. Nie wiem o co tyle kurzu tutaj było. A Zdzisław się przestraszył i zniknął:))
  • Tjeri 12.01.2020
    indri - tego akurat nie skomentowałam. Po pierwsze, nie uważam Cię za katolika i takie uwagi puszczam mimo uszu. Moja uwaga była czysto lingwistyczna. Nawiązałam do tego, że wypomniałeś, że z ambony się już nie mówi kazań. Dlatego napisałam o tym, że mimo iż ambon się nie używa, zwrot istnieje i jest używany. I nie jest to błędne.
  • indri 12.01.2020
    Tjeri wiele starożytnych zwrotów istnieje, ale jak pisała Betti, gdyby Mickiewicz żył w dzisiejszych czasach pisałbym inaczej. Czytaj: nowocześniej. Nie wątpię. Wiec zdecyduj się Tjeri, albo nowoczesność albo przeżytki.

    Ja co prawda fanatykiem nowoczesności nie jestem, i nie przeszkadza mi ani staroć, ani nowość, no ale Ty?
  • Puchacz 12.01.2020
    Tjeri Tjeri, ten pseudo - katolik nigdy nie zrozumie podstaw wiary, którą tu próbuje głosić.
    Zapewniam cię płaskoziemcu, że jeśli istnieje niebo, to pierwszy tam wejdzie Owsiak, a tacy jak ty będą stać pod bamą i wyć, kompletnie nie rozumiejąc, dlaczego nie zostaną wpuszczeni.
    Nie wejdzie tam prawie cała purpurowa hierarchia i modlący się na pokaz.
    Nie wejdą tam ci, co biegają ze sztandarem Chrystusa, a nienawiść i ksenofobię szerzą wokół.
    Owsiak pomógł realnie tysiącom ludzi. Nie patrzył czy to katolik biegający do kościółka, czy muzułmanin.
    Ty jesteś jego antytezą i dlatego będziesz pod tą zamkniętą bramą wył.
  • Zdzisław B. 12.01.2020
    O Matko Naturo! :D
    Pojechałem w grupce na prawie całodzienne rowerowanie, a tu... i spuść z oczu na kilkanaście godzin swój utwór :)
    Teraz do meritum:
    - indri, oszołomi (czy to religijni,. czy innej natury) to zakała ludzkości. To jest mój wierszyk i nikt nie będzie mi narzucał jak mam pisać i o czym. Czy prosto wyjaśniłem? Twoje absmaki obchodzą mnie tyle, co zeszłoroczny śnieg. Czy to też zrozumiałe? Dostaję absmaku, kiedy ktoś próbuje mi coś narzucić.
    Wszystko. Bez odbioru.
  • Pasja 12.01.2020
    A sny miał romantyczne? Dawno cię nie czytałam, ale widzę, że humor dalej ci dopisuje i różnorodność w wyborze gatunku.
    Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
  • Puchacz 12.01.2020
    Zdzicho walnął lekki i zabawny kawałek, a ten się nadyma jak ryba - nadymka :)))
  • Puchacz 12.01.2020
    A pisałem, że się rozrusza jak płaskoziemcy dotrą :)))
  • Pasja 12.01.2020
    Puchacz a o to chodziło. Nie znałam tego określenia :)
  • Puchacz 12.01.2020
    pasja Yupi!!! :)
    Niebotyczną karierę u ajatollahów by ten płaskoziemiec zrobił :)))
  • Tjeri 12.01.2020
    pasja, płaskoziemcy to grupa wręcz niewiarygodna. Sposób ich rozumowania i argumentowania wydaje się być bardzo znajomy...
  • Pasja 12.01.2020
    Tjeri takie coś znalazłam: Towarzystwo Płaskiej Ziemi – organizacja głosząca pseudonaukowy pogląd, jakoby Ziemia była dyskiem z centrum w biegunie północnym, otoczonym ścianą lodu, nad którą zawieszony jest kosmos, w tym Słońce i Księżyc. Ich członków nazywa się płaskoziemcami :)
  • Pasja 12.01.2020
    Dzieki temu poznałam TPZ
  • indri 12.01.2020
    A wy to owsiankolubcy.
  • Pasja 12.01.2020
    indri owsianka jest bardzo zdrowa
  • Puchacz 12.01.2020
    pasja Podkręcasz go pasjo :)))
  • Pasja 12.01.2020
    Puchacz myślę, że Zdzisław nie będzie miał nic przeciwko.
    Przepraszam za spam i już mnie nie ma.
  • Tjeri 12.01.2020
    pasja tak dokładnie, o to chodzi. Niedawno oglądałam o nich dokument, gdzie pozwolono im przedstawić poglądy i argumentację. Sposób ich rozumowania i dowodzenie racji- identyczne z wypowiedziami co niektórych np. o zmianach klimatu. Przeraża mnie to.
  • Puchacz 12.01.2020
    Tjeri A Owsiak to złodziej i ćpun!!!
    Tak twierdzą płaskoziemcy...
  • Zdzisław B. 12.01.2020
    Puchacz, Pasjo - uśmiałem się z całości powyższych dialogów :))) Ile to jeden wierszyk z przymrużeniem oka może wywołać fermentu :) Żałuję, że nie było mnie wcześniej,. też bym się pobawił. Czasem lubię "pogadać" z oszołomami wszelakiego gatunku. Są tak prościutcy, a ja mam ubaw, kiedy ich zaganiam do kąta :)
    Płaskoziemcy? :))) Chyba napiszę o nich fraszkę; niech mi tylko wpadnie do głowy ;)
  • Tjeri 12.01.2020
    Utwór sprawny i zabawny (umiarkowanie). Rymy faktycznie niewyszukane - lepsze by nie zaszkodziły, ale to lekki utwór i takie tu nie szkodzą, a niektórzy pewnie rzekną, że wręcz pasują. Mnie nie rażą, choć sama wolałabym bardziej ambitne.
    Co do zarzutów do ambony, są kompletnie od czapy. Gdyby nawet było ważne dla satyry, że już się kazań tak nie prawi (a ważne to nie jest), to ambona pozostała swoistą metaforą. Tak jak ktoś starszy, podając dziecku komórkę, prosi: "wykręć mi numer do..." Wszyscy wiedza o co chodzi.
  • Puchacz 12.01.2020
    Sprawna argumentacja, ale wątpię, by dotarła przez te chwasty TPZ :)
    Aleś teraz od czapy błysnął płaskoziemcu :)))
  • Tjeri 12.01.2020
    Puchacz
    Raczej liczę na to, że dotrze... ;)
  • Tjeri 12.01.2020
    *nie liczę :D
  • indri 12.01.2020
    Czemu was ten mój komentarz tak ubódł? Napisałem o swoim prywatnym odbiorze wiersza i mam do tego pełne prawo. Skąd nagle u was tyle nienawiści. Puchacza jeszcze w jakiś sposób da się usprawiedliwić, bo wiadomo jaki jest nieobliczalny, i za to go lubię. Ale reakcja pasji i Tjeri jest co najmniej zastanawiająca. Obie komentujecie mój komentarz, zamiast wiersza Zdzisława. Jeśli szukacie portalu, gdzie wszyscy wszystko chwalą zapraszam na tekturę.
  • Puchacz 12.01.2020
    Tjeri Teraz lepiej:)
    Ajatollah Jędraszewski jest dumny ze swego żołnierza wiary!
  • Tjeri 12.01.2020
    indri od nienawiści Ty akurat jesteś specjalistą. Karmisz się nią, jesteś złym człowiekiem. Do Ciebie piszę tylko gdy mnie zaczepisz.
  • Puchacz 12.01.2020
    Tjeri On o tym nie wie Sowo.
    I to jest tragiczne.
  • indri 12.01.2020
    Tjeri, ty akurat masz największe kompetencje od oceniania, jakim jestem człowiekiem. Walczę o normalność. Denerwuje mnie gdy z jakiegoś prymitywa media od trzydziestu lat robią jakiegoś Boga, bez którego nie mogłaby funkcjonować Polska. To Ty prezentujesz jakąś aberrację dając się na to nabierać.
  • Tjeri 12.01.2020
    indri - być może się mylę. Mam w pamięci jednak co pisałeś kiedyś o pomocy niepełnosprawnym, a wczoraj porównałeś osoby bezinteresownie pomagające innym do ludzi Pol Pota. Dla mnie to nienawiść i zło.
  • Puchacz 12.01.2020
    Tjeri Daj se spokój Sowo.
    Poczekaj aż stoperan u płaskoziemcy zacznie działać.
    I ściskajmy kciuki za Jurka. Oby ich było jak najwięcej w tym chorym z nienawiści kraju.
    Tu mamy jednego chorego na tę przypadłość.
  • indri 12.01.2020
    Tjeri porównałem tylko że propaganda i glupota jednych i drugich jest porównywalna. Nie ma chyba drugiego kraju na całym globie, żeby istniała fundacja wspomagająca państwo, samorządowymi pieniędzmi, które też są państwowe, i żeby cała operacja przebiegała za pomocą jakiejś szemranej, wyjątkowo wulgarnej osoby prywatnej.
  • Tjeri 12.01.2020
    indri super. Na tekst o tym ze pieniądze dla niepełnosprawnych lepiej wykorzystać inaczej (napisałam to delikatnie, Twoja wypowiedź była bardziej "zdecydowana") pewnie też masz wytłumaczenie. Szkoda, że nie pamiętam pod jakim tekstem to było. Kto głosił takie poglądy w historii - jednak pamiętam. Twoja postawa przynosi wstyd prawdziwym katolikom.
  • indri 12.01.2020
    Tjeri nie wciskaj mi czegoś, czego nie napisałem. O ile pamiętam, napisałem, że nie podobał mi się sposób terroryzowania społeczeństwa przez kilka obrzydliwych bab w Sejmie tematem niepełnosprawności. To są w końcu pieniądze społeczne z podatków, i niepełnosprawni powinni o nie poprosić grzecznie a nie urządzać publiczne awantury, że im się należą, bo sparaliżują państwo. Jeśli idę do urzędu po zapomogę to nie z rewolwerem i groźbami, tylko grzecznie proszę przedstawiając swoją trudną sytuację. Ale dziś wszystko postawiono na głowie.
  • Tjeri 12.01.2020
    indri pamiętam dokładnie co napisałeś. Posunąłeś się znacznie dalej (nie wiem, czy to,.że się tego wypierasz jest dowodem na perfidię, czy tez przeciwnie - na resztki przyzwoitości). Ale że nie wiem pod jakim tekstem to było i nie potrafię Ci tego udowodnić, pozostanę przy Twoim wytłumaczeniu. Ci którzy czytali Twój koment osobiście zapewne pamiętają. Na tym poprzestańmy.
    Zdzisławie, przepraszam za śmiecenie.
  • indri 12.01.2020
    Tjeri no jeśli mam alternatywę czy finansować niepełnosprawnych czy wojsko, to zawsze wybiorę wojsko, bo niepełnosprawni państwa nie obronią, przy całym szacunku.
  • Akwadar 12.01.2020
    indri ale niepełnosprawni mogą sterować elektroniką, która może być lepszą obroną niż latające po polu mięso armatnie o bardzo małym rozumku.
  • indri 12.01.2020
    Akwadar więc o ile mają dobry rozum też mogą pracować w wojsku, nawet na wysokich odpowiedzialnych stanowiskach, nie przeczę, masz rację.
  • Zdzisław B. 12.01.2020
    Tjeri, dzięki. Wiem, że rymy niewyszukane, ale piszę z przymrużeniem oka, a nie na konkursy.
  • Zdzisław B. 12.01.2020
    Faktycznie, trochę śmieci pod moim utworem naleciało, więc nie będę już komentowałem, chyba że ad rem wiersza.
    PS. Chyba że indri chce, to mu udzielę pewnych informacji o Rydzyku - o Radio Maria Internationale w latach 80. w Niemczech, o ukrywaniu się w zakonie niemieckim przed niemieckim wymiarem sprawiedliwości, o nielegalnym przewożeniu przez granicę zachodnich DM przez starsze paniusie na początku lat. 90. "dla naszego ojczulka", o zdefraudowanych obligacjach na Stocznię Gdańską (całkowite złamanie prawa o stowarzyszeniach i zbiórkach pieniężnych), o... o... o...
    PS.2. Mogę też opowiedzieć o luksusowym aucie, zakupionym ze środków Caritas i na niego zarejestrowanym, a którym jeździł (nie wiem, czy dalej) sekretarz biskupa z lubuskiego..
    PS.3. Mogę też o... i o... i o...

    Ale nie tu. Moja "Ruda" to krotochwila i napisałem ją w godzinę, dla uśmiechu a nie wysłuchiwania nawiedzonych, co mi wolno pisać :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania