Sąd

***

 

- Czemu jest winna?

- Swojej niewinności.

- Jakże to możliwe w dzisiejszych czasach?

- Ano nie wiem, ale zawiniła.

- Czym konkretnie?

- Kochała i niczego w zamian nie oczekiwała.

- Skandal! Jak tak można?! Żadnych bogactw i prezentów?

- Ni jednego, ni drugiego. Jedynie wzajemności.

- Doprawdy szalona! Czego jeszcze się dopuściła ta nikczemna?

- Pomagała bez interesu.

- Serce mnie ścisnęło. Czy ta gęś nie liczyła na korzyści? Mówże prędko!

- Chciała tylko dobra innych. Swoje pozostawiła w cieniu.

- Ach, okrutna. Jak tak mogła...

- Każdego dnia innych uśmiechem raczyła. Zawsze uprzejma i roześmiana.

- Zero zgryzoty? Żadnej docinki? Znajdziesz w niej choć odrobinę zawiści?

- Ani krzty, mój Panie.

- Boję się usłyszeć kolejnych zarzutów...

- Hańbiła się empatią, asertywnością, obowiązkowością, szczerością...

- Dosyć! Nie chcę więcej wiedzieć! Skończ już mówić. Pora wydać wyrok.

- Na co ją skazujesz?

- Samotność, takie są zasady.

 

***

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Anubis 19.04.2020
    Klasyczny przypadek, kiedy to za bardzo okazujemy swoją dobroć :(
    W każdym razie, ciekawie, piątka!
  • Amica 26.04.2020
    Dziękuję bardzo :)
  • bogumil1 19.04.2020
    To jakby rozwinięcie starego powiedzenie, skoro masz dobre serce, musisz mieć twardą d. Ale mnie się to powiedzenie nie podoba, to wymówka cyników i patentowanych leni, żeby nie być dobrym i nie głosić dobra. Przekonuje mnie przypadek Matki Teresy z Kalkuty, że dobro też może być docenione, i że pozostaje ono niedocenione, a nawet potępione.
  • Johnny2x4 19.04.2020
    Daj sobie spokój, z tą Teresą.
  • bogumil1 19.04.2020
    Johnny2x4 Witaj Johny pod moim komentarzem;))) Czy coś Cię gryzie w związku z Matką Teresą? Masz jakiś kompleks z nią związany. Mogę Ci jakoś pomóc?

    Matka Teresa przyszła mi na myśl, po przeczytanie tekstu, jako przykład, że dobro też bywa doceniane, nagłaśniane, a nawet w ten sposób nagradzane, choć zapewne nie dla pochwał czyniła dobro.
  • Kocwiaczek 19.04.2020
    Bardzo dobry tekst. Może nie jakiś zbytnio odkrywczy, ale wywołuje zarówno radość jak i smutek. A osiągnięcie tego równocześnie bywa trudne.
  • Amica 26.04.2020
    Dziękuję, Kocwiaczku
  • Help me 19.04.2020
    Bardzo mi się podoba ten tekst i jaki prawdziwy
  • Amica 26.04.2020
    Niesamowicie mi miło, dziękuję :)
  • Pan Buczybór 20.04.2020
    trochę mi nie pasuje teatralność tego dialogu - niezła stylizacja, ale mam wrażenie, że mogło się obejść bez wznoszenia wypowiedzi na wyższy poziom. Tak poza tym to całkiem niezła miniatura.
  • Amica 26.04.2020
    Dziękuję bardzo za opinię ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania