Sąsiadka

Podobno dni są różne, ale nie u mnie. Codziennie wiem, że wydarzy się to samo. Jak zwykle przyjdzie Pani o 17:15. Skąd to wiem? No chyba trudno byłoby się nie przyzwyczaić, skoro trwa to już XXX lat. Znam już cały scenariusz naszego spotkania. Najpierw zrobię Pani kawę, a potem będziemy rozmawiać, a nie, przepraszam, to Pani będzie mówić, a ja będę słuchać, co wydarzyło się w przeciągu tych dwudziestu czterech godzin, kiedy się nie widziałyśmy. I tak nasze spotkanie przeciągnie się do dwóch godzin. A potem pożegnamy się. Oczywiście nie na długo, bo następnego dnia i tak się spotkamy.

Kiedyś pewnego dnia nie przyszła Pani do mnie, pomyślałam, że coś się stało. Ale po chwili usłyszałam telefon. To była Pani. W tamtym momencie mój niepokój zniknął i wszystko wróciło do normy.

Tak zastanawiam się, droga sąsiadko, i muszę przyznać, że stała się Pani dla mnie bliską osobą. Mimo że czasami mam dosyć naszych spotkań, to w głębi duszy tęsknię. Pewnie już zostało mam niewiele czasu, więc obiecuję być z Panią w zbliżających się trudnych momentach. I jak pomyślę, że kiedyś może zabraknąć naszych spotkań, to czuję smutek i ból.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Senezaki 16.02.2016
    Chciałam dać 4 na telefonie, a wyszło 5 :')
    Cóż... Zauważyłam dwa błędy:
    Nie "z kąt", a "skąd".
    "a nie przepraszam to Pani będzie mówić". Przecinek po i przed 'przepraszam'.
    Ale ogólnie tekst mi się bardzo podoba, mimo tych błędów :)
    4.
  • Alicja 16.02.2016
    Błędy już poprawiłam, dzięki :) Pozdrawiam
  • Chris 16.02.2016
    Coś jest w tym tekście, co mi się podoba :)
  • Alicja 19.02.2016
    Może taki prawdziwy nastrój Ci pasuje?
  • Rasia 20.02.2016
    "Najpierw zrobię
    Pani kawę, a potem będziemy rozmawiać" - zbędny enter
    "będziemy rozmawiać, a nie, przepraszam" - sugerowałabym kropkę po "rozmawiać", bo rozpoczynasz potem nową myśl, ale jak wolisz ;)
    "tych 24 godzin" - w tym wypadku liczba słownie
    "Tak zastanawiam się droga sąsiadko" - przecinek przed i po "droga sąsiadko", bo to wtrącenie
    "Mimo, że czasami mam dosyć naszych spotkań" - bez przecinka, bo spójnik złożony
    Tekst pod względem technicznym byłby trochę do przerobienia - głównie jeśli chodzi o rozbudowanie i szyk zdań. Pomimo to udało Ci się zawrzeć tutaj dużo uczuć i ogółem podoba mi się, wydaje się taki prosty i szczery. Zostawiam więc 4 :)
  • Alicja 21.02.2016
    Dziękuję za komentarz. Czekałam na Twoją opinię :) (Wydaje mi się, że proste teksty fajnie się czyta).
  • Rasia 22.02.2016
    O, bardzo mi miło, że na mnie czekałaś :D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania