Scenariusz 1 Krótka scena proszę o opinie

ODCINEK 1

Prześladowca

 

PLENER.BOISKO PIŁKARSKIE.DZIEN

Słoneczna pogoda późne lato. Trening druzyny piłkarskiej. Kamera podąza wzdłuŻ boiska, zatrzymuje się na Adamie(19). Ubrany jest w bluzkę klubową i spodenki. Podbija piłkę. Podchodzi do niego Karol(19)

 

Karol

Stary, Julia organizuje domówkę. Wbijamy?

Adam przestaje kopac piłkę i siada na ziemi, Karol robi to samo.

Adam

No wiadomo, trzeba w końcu zaszalec na koniec wakacji.

Karol

I to mi się podoba. Co tam u Ani?

Adam

Ostatnio coś gada Że musi się wziąć za naukę bo ostatni rok szkoły i chce dobrze wypaśc na maturach, przez co będziemy spędzac mniej czasu razem.

Karol

To chujowo. MoŻe powinieneś znaleźc sobie jakąś nową laskę bo mam wraŻenie ze wy nie pasujecie do siebie.

Adam

Stary, co ty pierdolisz? Kocham ją tak jak nikogo na świecie.

Karol

Skoro tak sądzisz.

Adam wstaje i podaje rękę Karolowi

Adam

Dobra pora się zbierac bo jestem wykończony

Karol łapie Adama za rękę i wstaje. Idą w kierunku szatni.

 

Karol

Adrian i Sylwester czekają na nas w barze, jedziesz?

Adam

Ja tu ledwo stoję, całe wakacje prawie nie grałem a dzisiaj trener dał nam porządny wycisk bo ma obsesje na punkcie następnego meczu. Podobno przez cały następny tydzień mamy tak zapierdalac, więc wolę wrócic i odpocząc.

Karol

No jak chcesz tylko potem nie mów Że cię nie zapraszaliśmy.

Wchodzą do szatni. Przebierają się. Dzwoni telefon Adama to Anna(19). Kamera przenosi się do pokoju Anny która siedzi przy biurku.

Anna

Cześc skarbie, jak tam trening?

Adam

Trener dał nam taki wycis ze wszystko mnie boli i jedyne o czym teraz myślę to moje łóŻko.

Adam i Anna lekko się śmieją.

Anna

MoŻe wpadniesz do mnie i zrobię ci mały masaŻyk?

Adam opiera się o szafkę

Adam

Bardzo bym chciał, ale muszę wcześniej wrócic do domu. Ale moŻe wpadniemy na domówkę do Julii?

Anna

A kiedy ona będzie?

Adam

Czekaj chwilę spytam Karola.

Adam wychyla się za drzwi szafki przykłada telefon do ramienia i spogląda na Karola.

Adam

Kiedy ma być ta impreza u Julii?

Karol zamyka szafkę i podnosi torbę z ziemi.

 

Karol

Jutro wieczorem.

Adam znów przykłada telefon do ucha.

Adam

Jutro wieczorem. Pasuje ci?

Anna

Cholera, nie mogę bo mam w poniedziałek sprawdzian ż biologi a nic nie umiem.

Adam

Masz sobotę i niedzielę na naukę, a jutro moŻemy poszalec. Co ty na to?

Anna

Nie pamiętasz Że w weekendy dorabiam na farmie wujka?

Adam

No tak, zapomniałem. Nie będziesz miała nic przeciwko jak pójdę tam z chłopakami?

Anna

No oczywiście Że nie. Muszę juŻ kończyc, kocham cię.

Adam

Ja ciebie teŻ, na razie.

Rozłącza się i chowa telefon do torby. Przebiera się. Kamera odjeŻdŻa za drzwi. KONIEC SCENY.

Średnia ocena: 1.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Wrotycz 30.03.2019
    Kuleje zapis dialogu, sprawdź w necie albo w książce ze scenariuszami jak poprawnie to robić.
    Nie mówiąc już o literówkach, interpunkcji. Wbrew pozorom to ma wpływ na odbiór treści. Tutaj bardzo ubożuchna. Nic się w zasadzie nie dzieje. No ale ważna jest chęć pisania:)
    Nie wystawiam oceny, pozdrawiam:)
  • MAXx9 31.03.2019
    Dzięki za ocenę, rozumiem że popełniłem w niej masę błędów, jednak ten projekt już zakończyłem i rozpocząłem nowy który właśnie wysłałem do zatwierdzenia, starałem się zastosować twoje rady i byłoby mi niezmiernie miło gdybyś mógł rzucić na to okiem.
  • Wrotycz 31.03.2019
    MAXx9, okey:)
  • Zaciekawiony 31.03.2019
    To ma być scenariusz czy opowiadanie? Didaskalia można zapisać w nawiasie kwadratowym [ ] żeby nie myliło się z kwestiami. Namiętnie nie stosujesz kropek i przecinków, trudno by było potem przeczytać kwestię, gdy wie wiadomo gdzie kończy się zdanie.
    Nie wiem o co chodzi z tym, że ciągle masz duże Ż w środku słów, jakiś błąd.

    Same dialogi brzmią jakoś tak nienaturalnie. Nie wiem w jaki celujesz target, ale nastolatkowie tak nie mówią.
  • MAXx9 31.03.2019
    Kropki i przecinki w pracy stosowałem może po prostu ich nie zauważyłeś. Ten tekst pisałem w wordzie który słabo działał i to przez niego jest sporo błędów. Co do dialogów masz 100% rację są bardzo nienaturalne. Właśnie wysłałem do zatwierdzenia nowy tekst któremu poświęciłem więcej czasu i starałem się go dopracować, ma podobny motyw do tego jednak jest dużo bardziej rozbudowany. Byłoby mi niezmiernie miło gdybyś rzucił na niego okiem, gdyż twoja krytyka otworzyła mi oczy na moje błędy które starałem się w nim poprawić i chciałbym zobaczyć co i nim sądzisz.
  • MAXx9 31.03.2019
    Napisałem go odpowiednio sformatowanego na scenariusz jednak po wklejeniu na stronę wyszło jak wyszło i dlatego wygląda na opowiadanie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania