[zima dla mnie]

______________________

______________________

 

zima

dla mnie

jakby nieskończona

 

czekam na promyk

który roztopi blokady

 

______________________

______________________

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • spirytysta 29.04.2018
    Tytuł nic nie wnosi. Powtarza tylko słowo z puenta. Wyrzucilbym to ''jakby''. Dobry wiersz.
  • Skryty 29.04.2018
    Zostawię "jakby", bo to jednak zmienia przekaz. Dziękuję za odwiedziny!
  • spirytysta 29.04.2018
    Skryty napisałeś, ,,dla mnie'' i ,,czekam''. Dla mnie wystarczy, jeśli idzie o przestrzeń do interpretacji :)
  • Skryty 29.04.2018
    spirytysta Rozumiem, dziękuję za opinię! :D
  • spirytysta 29.04.2018
    Skryty spoko, pozdrawiam :)
  • betti 29.04.2018
    ''co stopi'' nie do zaakceptowania przynajmniej nie dla mnie.Nie wyrzucałabym ''jakby'', bo to niedomówienie jest kluczem.
  • Skryty 29.04.2018
    No tak, forma "który", zapominam o tym zawsze.
  • Pan Buczybór 29.04.2018
    oszczędny ty w słowach jak zawsze... Niezłe całkiem.
  • Skryty 29.04.2018
    Dzięki!
  • Canulas 29.04.2018
    Kurde, 11 wyrazów. Na rekord idziesz?
    Przychylam się do słów Spirytysty, o kasacji słowa "jakby".
    Ot, opinia.
    Calkiem ładne
  • Skryty 29.04.2018
    Tylko patrz Can...
    dla mnie nieskończona - czyli ona jest serio nieskończona, na 100% i nie ważne, co się stanie.
    dla mnie jakby nieskończona - czyli mi się wydaje, że jest nieskończona, ale jak jest naprawdę, to nie wiadomo.
    A bardziej mi chodziło o to 2.
    Rekord? Nie, chyba były już krótsze. Ale w sumie... Ciekawe na ile zejdę.
    Dzięki! Pozdro!
  • Szudracz 29.04.2018
    Jeden promy, będzie mieć moc kruszenia tej tafli. :)
  • Skryty 29.04.2018
    Oczywiście, że tak! :) Pozdrawiam!
  • betti 29.04.2018
    Ja bym jeszcze pokusiła się o jakiś synonim do ściany, która mi nie leży i stopi bym zamieniła na roztopi. Takie detale, ale dla mnie ważne.
  • Skryty 29.04.2018
    barierę, blokadę? przeszkodę?
  • betti 29.04.2018
    Skryty może być coś w ten właśnie deseń, przez to zabrzmi metaforycznie, Da większe pole dla wyobraźni...
  • Skryty 29.04.2018
    betti Okej!
  • betti 29.04.2018
    Nie wiem dlaczego nasuwają mi się krawędzie... co o tym myślisz?
  • Aisak 29.04.2018
    Wciśnij kod pin, żeby zdjąć blokadę
    xD
  • betti 29.04.2018
    Chociaż blokada też dobrze brzmi... rany to jak z perfumami. Im więcej wąchasz, tym mniej już czujesz. Może blokady?
  • Skryty 29.04.2018
    Ja bym raczej został przy blokadach. Tak jakoś mi brzmi lepiej.
  • Skryty 29.04.2018
    Tylko liczba mnoga tego samego rzeczownika, a w sumie dużo zmienia.
  • Aisak 29.04.2018
    ściana przynajmniej kojarzyła się z Pink Floyd rose
    blokada kojarzy się z pinem, demonstracjami i takim czymś na koło samochodu.
    Ble.
  • Skryty 29.04.2018
    Są jeszcze blokady psychiczne, emocjonalne. Bardziej mi o takie chodziło.
  • Anonim 29.04.2018
    Skryty plus za konsekwencję wobec tworzonej przez Ciebie twórczości, która stanowi Twój znak rozpoznawczy na opowi nawet pomimo presji dokonania zmian w tekście ;-) Oczywiście, czasami są one wskazane, ale przy Twoim przekonaniu, które dostrzegam w powyższych komentarzach do tekstu, nie śmiem nic podpowiadać. Podoba mi się Twój osobisty stosunek do tego co Tworzysz ! :-)
    Pozdrawiam, piąteczka za przesłanie oraz konsekwencję... ;-)
  • Skryty 29.04.2018
    No chyba tworzy taki znak rozpoznawczy :D. Podpowiedzieć zawsze możesz, ale "jakby" za nic nie zmienię!!! :D
    Wielkie dzięki! Pozdrawiam!
  • Anonim 29.04.2018
    ;-D
  • Pasja 29.04.2018
    Zablokowałeś się chłodem i nie możesz się ogrzać. Dziwne, bo młodość kipi niczym mleko.
    Pozdrawiam cieplutko
  • Skryty 29.04.2018
    Tak, kipi, u mnie w sumie też, ale zawsze są jakieś blokady w nas (strach przed czymś [np. podrywaniu dziewczyn... ;-;... czemu akurat ja...]), których nie umiem przeskoczyć i to jest właśnie naszą "zimą". Czekamy na taki promyk, który sprawi, że one znikną ;)
    Pozdrawiam... chłodniutko?
    Nie no, ja również cieplutko!
  • Nachszon 29.04.2018
    "jakby" robi super robotę. Mówi, że wszystko dookoła co związane z zimą skończyło się, ale we wnętrzu tego kto mówi nadal tkwią jakieś jej resztki. Bez "jakby" wystąpiłoby ryzyko dwuznaczności: "zima dla mnie nieskończona" można by odczytać jako zimę wieczną, a to nie jest prawdą, biorąc pod uwagę na co czeka za przeproszeniem podmiot. Reszta uwag to dyrdymały bez znaczenia. Sprawne, zwięzłe maleństwo jak porządna definicja matematyczna. Gratulacje.
  • Skryty 29.04.2018
    Za jakim przeproszeniem! Przecież na jeżyku polskim uczą "w wierszu nigdy nie ma co autor mówi, tylko podmiot, a podmiot możemy tylko identyfikować z autorem". Reszta uwag stylistyczna, ale, według mnie, równie ważna.
    Bardzo dziękuję! Pozdrawiam!
  • Nachszon 29.04.2018
    Skryty Słusznie, potem po szkolnym jeżyku polskim jeszcze bardziej tego uczą, tak mi się wtrąciło. A i nieprecyzyjnie się wyraziłem. Reszta uwag to ta, które ja miałem w zanadrzu, ale spasowałem, bo uznałem że to dyrdymały. Pozdrawiam
  • Skryty 29.04.2018
    Nachszon Każde z chęcią przeczytam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania