Sezon Burz - recenzja

<Witam! Postanowiłem zamieścić tutaj również i moją recenzję ;) Mam nadzieję, że dzięki mnie zaczniesz czytać książki jednego z najbardziej znanych pisarzy polskich na świecie. Zaczynajmy.>

 

„Sezon burz” Andrzeja Sapkowskiego był jedną z najciekawszych pozycji, jaką przeczytałem u niego. Autora szanuję za to, że potrafił wykreować świat, który zna prawie każdy człowiek na ziemi. Ludzie w każdym kraju słyszeli o jego słynnym Geralcie z Rivii. Niedawno ukazała się najnowsza historia o Białym Wilku, którą dość chętnie zakupiłem i oddałem się lekturze.

Wielu ludzi zarzuca tej powieści, że zamiast jednej ciągłej historii, Sapkowski wykreował kilka małych powiastek, które mają ze sobą niewiele wspólnego. Osobiście uważam inaczej. Trzeba było się nieco skupić, by wyłapać powiązania między nimi. Jednak twierdzę, że takie lekkie „zagmatwanie” kompletnie nie przeszkadzało w odbiorze powieści.

Nie chcę nikomu zdradzać czegokolwiek z tej pięknej książki, jednak powiem, że akcja utworu dzieje się przed wydarzeniami z Sagi.

Wiele razy słyszałem: „Sapkowski się wyczerpał” oraz „nie będzie tego uroku, co w Sadze”, jednak osobiście mam gdzieś takie teksty. Uważam, że w ów historii było tyle oryginalności, tyle ciekawych i wciągających wątków, ciekawych postaci, że jeśli (jako fan Wiedźmina) nie weźmiesz tej książki, to żałuj.

Gdy zacząłem czytać miałem pewne obawy, że znudzi mi się w środku tekstu, lecz na koniec nie mogłem się oderwać od ej stronic. Żałowałem jak nigdy, że to jest ostatnia (na razie) część o przygodach Białego Wilka.

Powiem jeszcze na zakończenie, że ostatni rozdział wywołał u mnie nieopisane uczucie. Jakbym siedział na sali kinowej, oglądając najlepszy film jaki powstał i nagle zakończenie tak zaskakujące pojawiło się na ekranie. To było genialne uczucie, które długo towarzyszyło mi po skończeniu czytania.

Według mojej skromnej oceny książka zasługuje na osiem i pół punktów na dziesięć. Co czyni ją jedną z moich ulubionych pozycji.

Dziękuję za uwagę.

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Absolutnie się zgadzam! Czytałeś może trylogię husycką? Polecam serdecznie :)
  • Jeszcze 'Maladie i inne opowiadania'
  • bardzo podoba mi się porównanie do filmu, chociaż ja oczywiście oceniłabym ją wyżej (chociażby za to właśnie zakończenie)
  • Karo 13.03.2016
    marcepanowypotwor Dziękuję bardzo
    trylogię husycką słuchałem audiobook, ale tylko pierwszych rozdziałów. Nie wciągnęła mnie zbytnio.
    P.S. Taka ocena u mnie jest bardzo wysoka. Dziewięć dostaje tekst, którego nigdy nie pozbędę się z pamięci... nigdy :D na takiego jeszcze nie natrafiłem
  • Karo, jeśli coś niesapkowskiego, to polecam 'Dopóki mamy twarze' Lewisa. Z husycką tez miałam dać sobie spokój, ale brat, który dba o moją edukację literacką, poprosił żebym przebrnęła początek - rzeczywiście, pózniej jest dobrze ;)
  • Karo 13.03.2016
    marcepanowypotwor aktualnie czytam "Kod Leonarda da Vinci" - genialne!!! polecam każdemu ;)
  • Karo, a ze mnie taki leniuszek, że od kiedy obejrzałam film (który zapewne nie może równać się z książką), to darowałam sobie powieść
  • Karo 13.03.2016
    marcepanowypotwor film był chujowy ;)
  • Karo 13.03.2016
    marcepanowypotwor w porównaniu z książką ;)
  • Nuncjusz 13.03.2016
    hehe ok 5
  • Karo 13.03.2016
    akurat ciebie się tutaj nie spodziewałem :P dałem to tutaj, gdyż uznałem, że podzielę się mym "recenzjo podobnym dziełem" ;)
  • Nuncjusz 13.03.2016
    Karo spoko spoko, dziel się, tam nie ma jeszcze publiki :)
  • KarolaKorman 16.03.2016
    Zauważyłam już w Kuglarzu, że ulubiłeś sobie słowo ,,ów''. To słowo jak każdy inny zaimek podlega odmianie, której Ty nie robisz.

    przypadek liczba pojedyncza liczba mnoga
    m.-os./mzw mrz f n m.-os. nm.-os.
    mianownik ów owa owo owi owe
    dopełniacz owego owej owego owych
    celownik owemu owej owemu owym
    biernik owego ów ową owo owych owe
    narzędnik owym ową owym owymi
    miejscownik owym owej owym owych
    wołacz ów owa owo owi owe

    Żebyś nie musiał szukać.

    ,,Uważam, że w ów historii '' - Uważam, że w owej historii
  • Karo 16.03.2016
    Dziękuję ci bardzo, przyznam, że nie miałem o tym pojęcia ;)
  • Siwy 31.03.2016
    Szczerze to nie czytałem Wieśka. Jakby nie patrzeć to
    zachęciłeś mnie do sięgnięcia po tę pozycję =)
  • Karo 01.04.2016
    Bardzo się cieszę ;)
  • 60secondsToDie 31.03.2016
    Sezon Burz jest cudowny :D Osobiście wolałam opowiadania od samej sagi, ale ona także mnie oczarowała c:
  • Karo 01.04.2016
    Mnie on bardzo zafascynował... Był taki świeży i bardzo dobry :D

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania