Brak tekstu

Pierwszy i ostatni skasowany tekst...

Po prostu...

Przepraszam

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Bożena Joanna 21.08.2019
    Ten tekst nie pozostawi nikogo obojętnym na cierpienia małej dziewczynki. Smutne takie dzieciństwo bez rodziców.
    Mam jedną uwagę, popraw interpunkcję. Nie jest to również moja mocna strona, ale przed KTÓRY, ŻE, GDY trzeba stawiać przecinki. Pozdrowienia!
  • Pan Buczybór 21.08.2019
    "wiem że moje są zwierciadłem przeszłości." - przecinek przed że
    "mała słodka dziewczynka" - kolejne przymiotniki oddzielamy przecinkiem
    "Mam dwa lata, może mniej [przecinek] może więcej."
    "Mieszkamy na gospodarstwie mojego ojca, on jako jedyny nie przetrwał upływu czasu." - to powinny być dwa zdania, lub ewentualnie zastąpienie przecinka myślnikiem lub średnikiem.
    "Jesteśmy tam we trójkę, ja [przecinek] moja mama Elenor i mój brat,"
    "Ten okres był wyjątkowo smutny, ciężka pracy od poranku aż do świtu wpływała na relacje rodzinne, pomimo starań, Elenor nie umiała utrzymać wszystkiego w ryzach." - ciężka praca. I tak sama jak wyżej: albo dwa zdania, albo średnik. A tak w ogóle "praca od poranku aż do świtu"... czyli pracowali cały dzień i noc, bez spania?
    "Kochałam go [kropka, kolejne zdanie] gdy rodzicielka sadzała mnie na dywanie, przylatywał i uporczywie lizał mnie miękkim językiem po buzi [myślnik] roześmiana odpychałam go delikatnie."
    "Niestety kilka tygodni później [zbędny przecinek] wpadł do pobliskiego rowu i złamał nogę [kropka lub myślnik] od tamtego momentu zniknął z naszego życia."
    "Pytałam kobietę o niego kilka razy, na próżno." - określanie matki "kobietą" brzmi co najmniej nienaturalnie w narracji pierwszoosobowej. Nie szukaj synonimów na siłę. W tym przypadku wystarczy użyć zaimka.
    " Na naszym gospodarstwie znajdowało się dużo zwierząt [kropka] z nich wszystkich [zbędny przecinek] moją uwagę zwróciła koza [myślnik] pierworodny uwielbiał ją karmić." - określanie brata "pierworodnym" brzmi nienaturalnie i dziwnie. Tak już pisałem, nie szukaj synonimów na siłę.
    "Oraz śmieszny incydent z udziałem byka, gdy brat wszedł do samca, a ten właśnie zerwał się z łańcucha i gonił chłopca. Mamy krzyki była przerażające, gdy złapała syna w swoje ramiona najpierw na niego nawrzeszczała, a później przytuliła śmiejąc się z jego głupoty." - cały ten fragment nie brzmi zbyt sensownie. Zły szyk zdania, pogmatwane wszystko - te zdania trzeba zapisać inaczej.
    " Kilka miesięcy później, przeprowadziliśmy się do babci." - zbędny przecinek
    " Jej surowy ton głosy i mimika przyprawiała brata o bóle brzucha [myślnik] bał się jej i uciekał za każdym razem gdy go wołała"

    Dobra, poddaję się. Dalej w tekście masz praktycznie takie same błędy - nie będę tego wszystkiego wypisywał. Szkoda moich sił i czasu.
    Ogólnie to masz problem z konstrukcją zdań. Pal licho interpunkcję - trudno zrozumieć niektóre zdania z tego tekstu. Na przykład ten fragment: "Z uśmiechem na ustach stwierdzam, zawsze byłam i zostanę do końca zostanę znajdą." Spróbuj przeczytać to na głos. Nie wiem, może akurat tutaj to literówka, ale tak to właśnie wygląda w całym tekście.
    Wątpię, że tak mówisz na co dzień, więc to pewnie po prostu brak oczytania, wiedzy i umiejętności. Wszystkiego się można jednak nauczyć, wystarczy się przyłożyć. To chyba tyle ode mnie, nie wiem za bardzo, co mógłbym ci jeszcze napisać...
    Tak czy siak, niezależnie od tego, czy to starszy tekst, czy nie - długa droga przed tobą.
    Powodzenia i pozdro
  • fanthomas 21.08.2019
    Jutro przeczytam bo dziś już mi się... Chrrr
  • fanthomas 22.08.2019
    !chrrrolera

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania