Skandaliczne zachowanie wójta

Według najnowszych wiadomości lokalnej rozgłośni radiowej doszło do skandalu przed urzędem gminy w R. Dziś w niedzielę miała miejsce interwencja policji, bo wójt Jan Bursztyn na drukarce w urzędzie wydrukował kilkaset ilustracji i publicznie rozdawał je mieszkańcom.

- Co w tym strasznego, że rozdaję darmowo ilustracje? - zapytał się policjantów.

- Problem nie w tym, że pan rozdaje ilustracje, tylko w tym, że wydrukowano je w urzędzie gminy, co wskazuje na nadużycie - odpowiedział policjant.

- Ta drukarka jest moją własnością prywatną i toner też. Zatem o co chodzi? - powiedział spokojnie wójt.

- No dobrze, ale ta ilustracja jest straszna - zwrócił uwagę policjant.

- Nie odpowiadam za treść artystyczną ilustracji, przecież to reprodukcja dzieła sztuki sprzed przeszło stu pięćdziesięciu lat. Co prawda przedstawia ono piekielną scenę, ale czy w tym kraju piekło nie jest traktowane jako prawdziwe zjawisko. Czy my teraz nie jesteśmy już w piekle i może dlatego warto ludziom o tym przypomnieć? - zapytał wójt. - Oprócz tego, co w tym złego, że popularyzuję wiedzę o sztuce, czy to też jest zabronione? - dodał.

- Tak, jest to zabronione, bo czyniąc to, nawiązuje pan kontakty z ludźmi, a to już jest groźnie ze względu na epidemię - powiedział policjant.

Wójt Jan Bursztyn został zmuszony do zaprzestania swojej kulturalnej działalności i być może dostał mandat, ale jakoś nikt tego nie potwierdził.

Jak widać, obecna sytuacja niszczy wszystko, nawet zjawiska i działania kulturalne. O jaką tu ilustrację chodziło? To scena piekła według "Boskiej komedii" Dantego, to reprodukcja obrazu Gustave Doré pt. "Dante i Wergiliusz w dziewiątym kręgu piekła", namalowanego w 1861 roku (ze zbiorów Musée Komunalne de Bourg-en-Bresse).

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Raven18 05.06.2020
    Moim zdaniem w tytule bardziej pasuje "Skandaliczne zachowanie wójta".
  • Piotrek P. 1988 05.06.2020
    Moim zdaniem ciekawy tekst. 5, pozdrawiam :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania