74

***

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (178)

  • betti 10.09.2018
    A czemu ta proza, wierszem?
  • Aisak 10.09.2018
    A czemu woda jest mokra?
  • betti 10.09.2018
    Aisak Tobie się chyba nieźle coś popieprzyło. Piszesz opowiadanie prozą, używasz kropek, po których stosujesz małą literę, weź poczytaj o zasadach, bo to śmieszne.
  • Nerd 10.09.2018
    betti ona się po prostu bawi. Eh... "Kiedy byłem młody, uczyłem się od starszych, aby być mądrym. Kiedy jestem stary, uczę się od dzieci jak być szczęśliwym". Albert Einstein. Sądzę, że Aisak jest już w wieku, w którym te słowa nabierają szczególnego sensu. Ehh... Człowiek przeczyta tonę książek, połknie 100 encyklopedii, a i tak umiera głupi :)
  • betti 10.09.2018
    piszesz opowiadanie wierszem - korekta.
  • betti 10.09.2018
    Nerd niech się bawi, ale z sensem, przecież to kalectwo, co wystawia.
  • Nerd 10.09.2018
    betti popatrz sobie na rysunki dzieci, dwu czy trzy letnich. Mają sens? Uczucia sensu nie mają. Sama pisałaś, że uśmiech coraz rzadziej u ciebie gości. Tak jest jak zabijamy w sobie dziecko i o tym pisał najmądrzejszy człowiek na ziemi. Pan A.E. To się nazywa dziecięca kreatywność. Ona nie ma żadnych zasad. Betii pozwól sobie na szczęście. Ono wcale nie musi być logiczne. Ono po prostu jest. Fuck. Znowu pakuję się w kłopoty.
  • betti 10.09.2018
    Nerd dlaczego w kłopoty? Nie rozumiem.
  • Nerd 10.09.2018
    betti ostatnio jak to tłumaczyłem Niemampojęcia to jeździłyście po mnie jak po szmacie. By Niemampojęcia to zrozumiała musiała stracić dom. Eh... Marne życie psychologa... Masochistyczny tryb życia. Staram się ratować innych nie licząc się z sobą.
  • betti 10.09.2018
    Nerd czyli nie pozwalasz sobie na szczęście?
  • Nerd 10.09.2018
    betti nie. Zostałem kiedyś skrzywdzony i jak widzę krzywdę innych, to nie patrząc na konsekwencje staram się pomóc. Mój profesor starał mi się wytłumaczyć, że nie ma to sensu. Ja jednak inaczej nie potrafię... Masakra jakaś. Ech... Wiedza to przekleństwo. Szkoda tylko, że tak późno to zrozumiałem.
  • Nerd 10.09.2018
    Czasami sam wypierdalaj się na minę i tyle.
  • Nerd 10.09.2018
    Wpierdalam*
  • betti 10.09.2018
    Nerd ale jaką widzisz krzywdę innych w tym, kiedy piszę, że coś spieprzyli, przecież ja dla ich dobra, żeby wyszli z cienia...
  • Nerd 10.09.2018
    betti tylko komu jest to tak naprawdę potrzebne. Im czy tobie.
  • betti 10.09.2018
    Nerd im, bo ja mam to obcykane.
  • Nerd 10.09.2018
    betti czy na pewno?
  • Nerd 10.09.2018
    Dlaczego nie potrafisz odpuścić?
  • betti 10.09.2018
    Nerd to przez miłość do poezji. Ja ją kocham.
  • Aisak 10.09.2018
    krucjata yetti xD
  • Nerd 10.09.2018
    Betii literatura dla ciebie jest tym samym czym dla mnie psychologia. Narkotykiem, dzięki któremu zapominasz o własnym bólu. Już Ci pisałem kiedyś. My jesteśmy tacy sami.
  • Aisak 10.09.2018
    Gdyby Poezja była kobietą pokazałaby ci środkowy palec xD
  • betti 10.09.2018
    Aisak idź się uczyć wiersze pisać, żeby znowu prozą się nie ośmieszać.
  • Nerd 10.09.2018
    betti zresztą koniec tematu, bo znowu źle się to skończy. Pa.
  • betti 10.09.2018
    Nerd więc powinieneś mnie rozumieć, zamiast osądzać, a skoro jest inaczej, to...
  • Aisak 10.09.2018
    O.
    Może coś z tego będzie.
    Nerd, bo yetti odpierdala z samotności.
    Zajmij się nią, to się odpieprzy od porządnyvh ludzi xD
  • Nerd 10.09.2018
    Aisak tylko, że wtedy ja oberwę :) Już to na forum przerabialiśmy. Betii ale to twój narkotyk. Nie musi być narkotykiem innych.
  • betti 10.09.2018
    Aisak Tobie Nerd to już na pewno nie pomoże choćby z obawy o własne zdrowie...
  • Aisak 10.09.2018
    Tylko, że ja nie potrzebuję pomocy.
    Ofermo.
  • Nerd 10.09.2018
    betti po prostu przestań uciekać przed samą sobą. To się nie uda. Po prostu się skrzywdzisz, a przy okazji innych. A jak to w końcu zrozumiesz, to nie będziesz potrafiła sobie spojrzeć w twarz. To przepis na katastrofę. Prędzej czy później.
  • betti 10.09.2018
    Nerd ale ja nie pisałam o sobie, tylko o nas... niby osobno, bo inne uzależnienia, ale razem, bo uzależnienia. A Ty mi teraz, że to tylko moje.Faceci... czarne i białe tylko.
  • betti 10.09.2018
    Aisak tylko tak Ci się wydaje, złociutka.
  • Nerd 10.09.2018
    Tak jak ja odpowiadam za swoje uzależnienie tak ty za swoje. TO TWOJA ODPOWIEDZIALNOŚĆ. Nie moja, nie Aisik i nikogo innego. Kurcze znowu daje się wciągnąć :P
  • betti 10.09.2018
    Nerd niby ja przed sobą uciekam, bo uwielbiam dobrą poezję?
  • Nerd 10.09.2018
    betti nie ty uciekasz w świat perfekcyjnej iluzji, bo nie radzisz sobie z czymś co jest w tobie. Poezja jest dla ciebie tym samym, co dla narkomania heroina.
  • Nerd 10.09.2018
    Kłopot polega na tym, że inni mają na to inne, zdrowsze spojrzenie. Tego mogłabyś się od innych nauczyć.
  • betti 10.09.2018
    Nerd ale tak naprawdę to są wspólne uzależnienia, bo wszyscy paramy się piórem. Moja odpowiedzialność jest taka, że czego się do tej pory nauczyłam, staram przekazać innym, czasami nawet wyśmiewając, żeby wyrwać z samouwielbienia i zmusić do pracy nad sobą. To sposób.
  • betti 10.09.2018
    Nerd bez przesady, faceci też mnie kręcą...
  • Nerd 10.09.2018
    betti czysta racjonalizacja. To przemądrzałość nie mądrość. Nie każdy musi mieć na twoje rady ochotę. A wtedy przekraczasz granicę. Krzywdzisz innych. To nazywa się przemocą psychiczną. Jakby nie patrzeć.
  • Nerd 10.09.2018
    Nie martw się ją jestem jeszcze bardziej porąbany. Tylko ja widzę problem, ty nie.
  • betti 10.09.2018
    Nerd na każdym portalu działa silnie rozwinięta krytyka, tutaj to jest przedszkole, to wg Twojej teorii, tam to sami psychopaci...
  • Nerd 10.09.2018
    Człowiek przede wszystkim spełnia swoje potrzeby. Jeżeli ktoś krytykuje innych bez akceptacji tej krytyki to jest przemoc.
  • betti 10.09.2018
    Nerd nie mogę chwalić prozy pisanej wierszem, to nie byłoby uczciwe, bo to jest z dupy wyjęte, każdy to przyzna, kto choć odrobinkę się zna.
  • Nerd 10.09.2018
    Każdy wydaje tu coś, bo to jego potrzeba. Krytykuje, bo to jego potrzeba.
  • Nerd 10.09.2018
    To nie pisz nic. Jeżeli nie potrafisz, to masz problem.
  • betti 10.09.2018
    Nerd ale ja nie mam problemu, ani z pisaniem ani z oceną.
  • Nerd, jak ktos cos publikuje, to automatycznie raczej musi liczyc sie z tym, ze zostanie to poddane ocenie czytelnika.

    "to jeździłyście po mnie jak po szmacie. By Niemampojęcia to zrozumiała musiała stracić dom. Eh... Marne życie psychologa... "

    Wtf xd

    Wycieraj se morde kims innym w trakcie swoich madrych, psychologicznych dyskusji.
  • Nerd 10.09.2018
    betti jeżeli nie potrafisz się powstrzymać to tak. Każdy tu nie jako chwali się swoimi dziełami. Jeżeli zaczynasz kogoś "lać" to nie dziw się reakcji.

    e make i ka pololi chyba mam de ja vu. Spadam pa.
  • betti 10.09.2018
    e make i ka pololi ale to jest dobre. Musiałaś stracić dom, żeby zrozumieć, że nie wolno Ci krytykować na portalu, który od tego jest, by wystawiać tu swoje prace pod ocenę innych. To, jeżeli mnie przejedzie jakieś autko, to nie będzie, że się zagapiłam, ale przez moją krytykę wierszy.... Konam ze śmiechu...
  • betti 10.09.2018
    Nerd przecież chwaliłeś mnie kilka godzin temu, że taka fajna się zrobiłam, że nie wyśmiewam jak kiedyś... to jak to w końcu jest? Już nie jestem fajna, bo w prozie nie zobaczyłam poezji, ale jej tam nikt nie zobaczy, bo po prostu jej tam nie ma tzn. tej poezji w tej prozie,
  • Nerd 10.09.2018
    betti teraz ty upraszczasz. A Niemam pojęcia ma diagnozę psychiatry osobowość dysocjalna, kiedyś o tym pisała. Czytaj - socjopatia.
  • No mam taka, watpie ze sluszna, ale nie wiem co moja osoba tu ma do rzeczy, toz ja wgl w tej dyskusji nie uczestniczylam, do czasu gdy nie zaczales o mnie gadac. Xd

    Jak ktos umieszcza jakis twor w przestrzeni publicznej, to raczej jasne, ze poddany bedzie ocenie.
  • betti 10.09.2018
    Nerd żaden psycholog nie podaje takich info, teraz wystarczy żeby nmp zgłosiła się na policję, przez ten organ zdobyła Twoje IP i płacisz jej niezłą kasę za naruszenie dóbr osobistych, a jeżeli nie potwierdzi się Twoja diagnoza, to jesteś w czarnej dupie. .
  • Nerd 10.09.2018
    e make i ka pololi socjopatia objawia się brakiem empatii. Ty jej nie masz za grosz. Ja wierzę, że da się to leczyć, o ile pacjent tego chcę. Socjopaci mają to do siebie, że skrzywdzą każdego na swojej drodze tylko po to, by rozładować własne impulsy emocjonalne. Ty robisz to non stop. I w twoim wypadku, jest to diagnoza jak najbardziej słuszna. Dla ciebie wydany utwór na portalu literackim jest jak gruszka bokserski. Napierdalać ile wlezie.
  • Nie no, ja jemu sama podalam takie info, bo cos go tu dopytywalam o jakies opinie z aspektu psychologi.
  • Nerd 10.09.2018
    betti, za dużo filmów kryminalnych.
  • betti 10.09.2018
    Właściwie to nie musi się potwierdzić, wystarczy jednak, że jako niby psycholog wypuszczasz w obieg takie informacje, przecież lekarzy obowiązuje jakaś dyskrecja. Z Ciebie taki psycholog jak z kociej dupy trąba. Już to kiedyś pisałam i dzisiaj wszem i wobec potwierdzam. Nie znasz się na psychologii za grosz, coś tam może liznąłeś na ten temat, ale nic poza tym.
  • Mnie sie wydaje, ze dla mnie utwor na portalu literackim to nie jak worek bokserski. Zajmuje sie glownie proza, i pod utworami prozą pisanymi zostawilam wiele drobiazgowych komentarzy, wykazujacych dokladnosc i zaangazowanie w ulepszenie dobrych tekstow.

    Ja nie uczestniczylam w tej dyskusji, a Ty mnie wywolales i zaczales sie o mnie wymądrzac.

    Wypierdalaj.
  • betti 10.09.2018
    Nerd przeczytałeś, że czasami lubię... śmiechu warte!
  • Nerd 10.09.2018
    betti przeczytaj sobie powyżej wiadomość e make i ka pololi. Sama się do tego przyznała. Ja nie piszę nic, po za tym co ona sama mi powiedziała. Poszukam link to ci go pokaże sam.
  • Nerd 10.09.2018
    Ja nie diagnozuje ludzi przez neta. Mam po prostu dobrą pamięć.
  • betti 10.09.2018
    Nerd tak się zachowuje prymityw, ale nigdy ktoś inteligentny. Mnie te brudy niepotrzebne i szczerze mówiąc wolę sto razy nmp od ciebie. Jesteś żałosny!
  • Nerd 10.09.2018
    betti wiem. :P Dziękuję za komplement :P
  • Nerd 10.09.2018
    Sami mi to wszystko piszecie :P
  • betti 10.09.2018
    No kurwa, krzywdzi krytyka wiersza, a nie krzywdzi pisanie o kimś, że jest socjopatą. Co za gbur i cham, jakie ciasne ramy. Nie będę obrażać zwierząt, bo one niczemu winne...
  • Nerd 10.09.2018
    betti socjopatia to diagnoza. I ona sama ją umieściła. Trzeba myśleć co się robi :P
  • Zaciekawiony 10.09.2018
    Nerd
    W tej chwili to u ciebie nie widać empatii. Może przypisujesz innym swoje problemy?
  • Nerd 10.09.2018
    Zaciekawiony ha ha ha
  • betti 10.09.2018
    Nerd ale człowiek na jakimś poziomie za nic by tego nie wywlekał.... żaden psycholog tak by się nie zachował, jedynie przebieraniec... i tym jesteś, nędzną imitacją człowieka, bo przecież zwierząt obrażać nie będę...
  • Nerd, no ja Ci napisalam cos w desen, ze nie wiem, czy ta diagnoza jest sluszna, btw zaburzenia osobowosci - to nie socjopatia.

    Mnie chodzi o to, ze ja w tej dyskusji nie bralam udzialu, a Ty przyszedles i zaczales sie o mnie wypowiadac, wtf xd

    Ja nie mam problemu z tym, ze sugerujesz ze mam zaburzenia osobowosci, sama Ci to napisalam w przestrzeni publicznej, czlowieku.

    Mam problem z tym, ze sie o mnie wypowiadasz w tonie "Nmp zrozumiala", toz chuj wiesz o tym, a to jakbys mowil za mnie.

    I dlaczego tu wgl jest o mnie, kiedy ja z ta dyskusja nie mialam nic wspolnego, nie bralam w niej udzialu. Wiem, ze jestem fascynujaca, ale bez przesady.
  • betti 10.09.2018
    e make i ka pololi chciał zabłysnąć i zabłysnął... ignorancją i arogancją. To ci psycholog... o rany.
  • Nerd 10.09.2018
    e make i ka pololi takie odniosłem wrażenie... sorry mylne. I pamiętaj jedno w sieci nic nie ginie :)
  • Zaciekawiony 10.09.2018
    Nerd
    Gadka Nerda przypomina mi trochę wyjaśnienie Michalak, czemu recenzenci uważają jej książki za słabe. Jej zdaniem ci krytykanci to niespełnieni pisarze, którzy zazdroszczą.
    I tu mamy podobnie - upychanie krytykom. że muszą mieć jakiś problem.
  • rubio 10.09.2018
    Nerd ja oczywiście z moją nikłą wiedzą odnośnie szeroko pojętych tematów jakichkolwiek, nie będę nawet próbował wchodzić w żadną polemikę, niemniej, korzystając z braku zajęć wieczorowonocną porą, postanowiłem (instynktownie? podświadomie? behawioralnie? fatalistycznie?) dołączyć do tego wesołego festiwalu spamu, ponieważ, hm, ponieważ można, a nie trzeba.
    I mam pytanie - czy kolega został jakoś zdiagnozowany?
  • Nerd 10.09.2018
    rubio rozumiem, że według ciebie tak :)
  • Ritha 10.09.2018
    Taa, ja też sie tu podepnę. Snucie wnioskow (jeszcze takich) w imieniu innych osob, to, eee, przegiecie, Nerd.
  • rubio 10.09.2018
    Nerd Rozumiesz błędnie (swoisty oksymoron, swoją drogą). Spytałem z ciekawości.
  • rubio 10.09.2018
    Nerd a co do posiadania dobrej pamięci, to mi się jeszcze przypomniała taka rola Pawła Deląga... To tak na marginesie ;)
  • Ritha 10.09.2018
    (hihihi)
  • Nerd 10.09.2018
    http://www.opowi.pl/piekne-deformacje-iv-samoloty-z-papieru-a35873/

    Dla tych co piszą, że wyjąłem to z dupy. Pisałem, że mam kurewsko dobrą pamięć.
  • jak ktos pisal, ze wyjales to z dupy, skoro sama napisalam, ze prowadzilam te rozmowe z Toba w przestrzeni publicznej?

    Jak i napisalam Tobie, ze nie chodzi o sugerowanie mi zaburzen, tylko o to, bys sie nie wypowiadal w moim imieniu, i ze nie rozumiem dlaczego w temacie zadna miara mnie nie dotyczacym, zaczales nagle analizowac moja osobe.

    Czytaj ze zrozumieniem z £aski swojej.
  • Nerd 10.09.2018
    e make i ka pololi bo tamta sytuacja także dotyczyła ciebie. I znowu ten sam chwyt? Ja się NMP uczę i to bardzo szybko.
  • betti 10.09.2018
    Nerd -debilizm jest chyba gorszy od socjopatii, z tego co widać - na pewno.
  • Nerd 10.09.2018
    betti bawisz mnie :)
  • betti 10.09.2018
    Nerd mnie tam nigdy nie do śmiechu, kiedy idiotę widzę...
  • rubio 10.09.2018
    Nerd przekonałeś mnie tym linkiem, i patrzę z nieskrywanym podziwem. Masz zajebiście dobrą pamięć (wiem, "kurewsko", ale ja tam widzę słowo "zajebiście", przepraszam), szybko się uczysz... Podziwiam. Myślałeś może o wystąpieniu w jakimś teleturnieju?
  • Ritha 10.09.2018
    Mam talent!
    (przepraszam Rubio, to jest silniejsze ode mnie xd)
  • Canulas 10.09.2018
    rubio, przesuwanie paska w tvn 24 to max.
  • Nerd 11.09.2018
    Tu nie o to chodzi, może jak znajdę link - to było na forum więc trudniej znaleźć - to wam pokaże, że kiedyś miałem już z nimi taką zabawę. Jota w jotę. Te same chwyty, podobne argumenty. One się kuźwa niczego nie uczą :) By czegoś się nauczyć musisz coś czuć. Jeżeli ktoś zachowuje się dosłownie w ten sam sposób to jest totalny odpał. Istne deja vu. Jakbym miał dzień świstaka. A to kuźwa daje trochę do myślenia. Dla niedowiarków postaram się i poszukam :) Kuźwa normalny odpał.
  • Aisak 11.09.2018
    Nerd, czy ja ciebie nie znam z innego portalu?
  • Nerd, ja zareagowalam tylko dlatego, ze przypadkiem zauwazylam, ze sie o mnie wypowiedziales. Odnioslam sie tylko do tego i nie wdawalam sie z Toba w dyskusje na inny temat.
    Jeszcze rozumiem, ze bym kogos zranila slownie swoim dzis komentarzem, i na tej podstawie bys robil jakies odniesienia do mojej osoby. Ale ja nie zrobilam kompletnie nic.
    Moze i rok temu serio sie na Tobie wyzywalam, skoro tak silnie zapadlo Ci to w urazona pamiec, ale zapedzasz sie, sugerujac, ze ja mam dzis jakis odpal, dyskutuje z Toba czy argumentuje. Ja Ci tylko napisalam, zebys sie nie wypowiadal o tym, co ja zrozumialam a czego nie, bo se tego nie zycze.
  • Nerd 11.09.2018
    Aisak możliwe. Nie udzielam się tylko tutaj i zawsze jestem taki przemądrzały. Po prostu to lubię :P

    NMP i w tej chwili mógłbym odbić piłeczkę i napisać jeżeli umieszczasz jakikolwiek komentarz w internecie licz się z tym, że ktoś o nim kiedyś wspomni. To apropos twojego spojrzenia na temat krytykowania innych. Mam prawo do wspomnienia innych tak jak ty do ich krytyki. To zadziałało tu na zasadzie uderz w stół, a nożyczki się odezwą. A link i tak znajdę, bo to kurcze naprawdę zarąbiście wygląda :P
  • Nerd 11.09.2018
    Ps: I właśnie do tego ludziom służy empatia. Jest to świadomość, że w określonej sytuacji my sami możemy znaleźć się dosłownie w takiej samej sytuacji, tylko w odwrzuconych rolach. Empatia to szczyt ludzkiej inteligencji, bo dzięki niej potrafimy przewidywać to co za chwilę się może zdarzyć w relacjach interpersonalnych.
  • betti 11.09.2018
    Nerd zawsze myślałam, że empatia to umiejętność wczuwania się w drugą osobę tzn, w jej cierpienie, ból, odczucia, miłość. Dla mnie empatia to wrażliwość, współczucie, zrozumienie. Ty jakimś jasnowidztwem poleciałeś i będziesz przewidywał przyszłość, bo empatia to szczyt ludzkiej inteligencji...
  • Nerd 11.09.2018
    betti poczytaj sobie o inteligencji emocjonalnej. To dzięki niej tworzymy społeczeństwa.
  • betti 11.09.2018
    wystarczy, że tu ją widzę... a raczej nie widzę inteligencji, choć widzę emocje i to te złe, z wnętrza piekieł.
  • Mruk 11.09.2018
    Nerd jesteś uparty w dążeniu do oświecenia tej osoby. Próżny Twój trud.
    To zwykla krzykaczka, o mocno przeciętnej wiedzy i jeszcze bardziej nijaka poetka. Poezja w wykonaniu betti to próbki warszatowe z darmowych kursików dla znudzonych mieszkańców półwiecznych osiedli .
    Publikowane tu własne "utwory" zawsze zastrzega, że są "pisane na kolanie" lub dla śmiechu. O czym to świadczy? Pewnie się domyślasz.
    Zauważ też, jakie ma wahania nastrojów, od miłej juzerki po agresywną i wulgarną znawczynię już wszystkich działów literatury. To też nie potrzeba Ci tłumaczyć, mam rację?
    Wnioski? No, właśnie.
    Powodzenia w toczeniu jałowych dyskusji z trywialną i przewidywalną do bólu "twórczynią".
  • Nerd 11.09.2018
    Betti to tylko twoja interpretacja, a ja w brew pozorom nie robię nic niezwykłego. Słyszałaś kiedyś o Cambridge Analitica oni potrafili to zrobić z całymi USA. Uwierz mi moje umiejętności to pikuś w stosunku do tego co zrobili ci ludzie. TAK SĄ LEPSI ODE MNIE :)
  • betti 11.09.2018
    Nerd niemożliwe. Nie wierzę, że ktoś jest lepszy od ciebie w pisaniu bzdur, no może mruk dorównuje ci trochę...
  • Nerd 11.09.2018
    Mruk co taka powaga ;)
  • Nerd 11.09.2018
    Betti Trump na czele USA to efekt tych bzdur.
  • Keraj 10.09.2018
    Czasami życie nie rozpieszcza, patrzymy na siebie wilkiem. Smutne ale często prawdziwe 5
  • Aisak 10.09.2018
    Chyba tak zawsze było.
    Nieufność i niechęć wobec obcych.
    Jeśli okaże się, że odbierają pracę tubylcom, to dystans kosmicznie wzrasta.

    Dziękuję KeRaj.
  • Aisak 10.09.2018
    Tekst otrzymał miano wiersza współczesnego od osób, które piszą wiersze współczesne.

    yetti, z tobą gadka na temat poezji współczesnej nie ma sensu.

    Men i Men, jako rycząca prawie sześćdziesiątka, mogę z ręką na sercu powiedzieć, że nareszcie czuję wolność, której całe życie pragnęłam.

    Nareszcie mogę głośno powiedzieć, że mam w dupie negatywną opinię publiczną.

    Stać mnie na to, żeby wyjąć kijek z tyłka i dobrze się bawić.
    Niektórych na to nie stać przez całe życie.

    I mam prośbę nie psychologuj mnie, bo się wkurzę.
    Adiue
  • betti 10.09.2018
    Tekst otrzymał miano wiersza współczesnego od osób, itd. Ja pierdolę, co za brednie.
  • Aisak 10.09.2018
    Jprd spierdalaj.
  • Enchanteuse 10.09.2018
    Hmm, też przeczytałam i powtórzę za Betti, trawestując nieco, ale z zachowanym sensem :
    spokojnie mogłabyś to napisać prozą. To nic, że krótkie. Czytałoby się lepiej, byłoby przejrzyściej. Nie jestem zwolenniczką tego typu pisania. Pisywałam tak, owszem, ale to było w czasach, gdy nie wiedziałam o istnieniu drabble ;)
    Zaznaczam, że to tylko MOJE ZDANIE.

    Pozdrawiam :)
  • Aisak 10.09.2018
    Papusza, wiem co jest drabble.
    I gdybym chciała przedstawić treść w tej formie, to na pewno bym to uczyniła.
    Ale napisałam nieWiersz.

    Przepraszam, że się ośmieliłam.
    A ośmielę się zapewne nie raz i nie dwa


    Dziękuję.
  • Enchanteuse 10.09.2018
    Aisak nie przepraszaj, mówie, że moje zdanie :)
    Są zwolennicy i takiego pisania. Po prostu, do mnie nie trafia, ot i tyle.
    A ja nie jestem żadną znawczynią, więc proszę się zbytnio nie sugerować.

    PS: Czemu Papusza?

    ;)
  • Aisak 11.09.2018
    Jak zobaczyłam zdjęcie w awatarze, to pierwszą moją myślą było, ze masz oryginalną, trochę cygańską urodę. I od razu przyszła mi na myśl cygańska poetka Papusza :)

    Dobrze jest dzielić się swoimi refleksjami.
    Zawsze coś tam w głowie autora zostaje.
    Czasami wykorzystuje wskazówki czytelników.
    A nierzadko robi dalej po swojemu.
  • Enchanteuse 11.09.2018
    Aisak, sprawdziłam i... Faktycznie bardzo oryginalna ;)

    Oczywiście, i to się chwali. Gdyby autor bez zastanowienia słuchał wskazówek innych, to by znaczyło, że nie umie myśleć samodzielnie.

    Pozdrawiam :)
  • Zaciekawiony 10.09.2018
    To by równie dobrze mogła być miniatura prozatorska. Upchanie tego w wersy nic szczególnego nie wywołuje, nie korzystasz z efektów podkreślania fraz jakie umożliwia odpowiedni podział słów na wersy.
  • Aisak 10.09.2018
    Zaciekawiony,
    To nie miało być oczywiste.
    Podział na strofy w takim wierszu nic by nie wniósł.
    Ale wezmę sobie do serca twój komentarz.

    Dziękuję.
  • Zaciekawiony 11.09.2018
    Aisak Nie chodziło mi o podział na strofy, lecz o korzystanie z efektu "pauzy" i ułożenia słów w kolejnych linijkach. Tutaj nie widać aby coś takiego zachodziło, stąd brak poczucia poetyckości. Porównaj sobie dwa teksty różniące się układem słów:
    "przetarta czasem lina pęka
    wędrowiec spada w dolinę"

    "lina przetarta czasem
    pęka
    spada
    wędrowiec w dolinę"
  • Aisak 11.09.2018
    Zaciekawiony,
    Wyobraź sobie młodego chłopaka, który opowiada NAM swoje życie.
    Robi to z takim przejęciem i zaangażowaniem, że przez głowę nie przyszło mu, aby zatrzymać się i dać na przyjęcie informacji.
    Dać czas na refleksję.
    Rozżalony, ale utyskujący.
    Chciałaby wyrzucić z siebie, co go boli.



    Tutaj niczego nie zmienię, alee zapis biorę do dalszych rozważań.
  • Canulas 10.09.2018
    Z perspektywy niezaangażowanego obserwatora, to powiem, że się trochę Panie Nerdzie kurewsko grubo w tej całej rozmowie pogubiłeś.
  • Nerd 10.09.2018
    W czym? Ja nie biorę z niczego z kosmosu :) A mam kurewsko dobrą pamięć.
  • Nachszon 10.09.2018
    Nerd Z kosmosu na pewno nie. Ale już z dupy tak.
  • Canulas 10.09.2018
    Człowieku, jeśli Twoją linią obrony jest dobra pamięć, to ręce bardziej opaść już nie mogą. Naprawdę, nie wierzę, że ja prosty cham, muszę Ci to roztłumaczać.
    Galop na łeb na szyję zawsze się kończy potłuczeniem. To, że pamiętasz o tym jakie kamulce leżą na drodze i gdzie, nie uchroni Cię przed potłuczeniem.
    Wyciagasz jakieś kwestie z chuj wie kąt, i chuj wie po co.

    Se teraz pomysł jak np czytają to osoby nowe, mniej biegłe w około medycznej "nazwologii". Co se pomyślą?

    Naprawdę, wsadź głowę pod kran.
  • Canulas 10.09.2018
    Natomiast co do tekstu, to początkowa analiza Nerda, tuż przedtem jak zaczął sławie gubić, jest według mnie trafna.
    Aisella tak napisała z najprostszej przyczyny. Bo mogła.
    Szczęście nie musi mieć ram
  • Aisak 10.09.2018
    Tak, Canó, mogłam i mogę pisać, jak chcę.
    Jak czuję.
    Jak widzę.

    Nie dla każdego moja Poezja
    Czy
    Moja Poezja to czysta herezja...


    Canó,
    Dziękuję bardzo za słowo o Wierszu.
  • Canulas 10.09.2018
    Aisak, ja to wiem. To nie jest utwór, który mi podszedł, bo taki zapis (już kiedyś mowilem/pisałem) z kończeniem myśli w nowej linijce mi przeszkadza, doskwiera, uwiera, męczy. Natomiast Ty potrafisz czasem przyjebać w takie tony, że nawet jak się na cztery próby trafi jeden rodzyn, to i tak na końcu wartość jest mocno dodatnia. Stąd i temu zaglądam.
    Ty kapitalnie ukrywasz krzyki w grotesce. Połączenie trudnej treści podanie z luzem i humorem bardzo u Ciebie cenię.
    Stąd i temu zaglądam - również.
  • Aisak 10.09.2018
    Canulas, nie wiedziałam, że takie teksty cię męczą drażnią i przeszkadzają.
    Chyba już nie mam takich tekstów, popełniłam dwa o uchoach i słoikach.
    Gdyby jednak zdarzyło mi się opublikować jakiś inny, wybacz, to nie specjalnie, żeby ciebie zdenerwować, tylko jakieś widzenie w głowie.
  • Aisak 10.09.2018
    Uchodźcach*
  • Canulas 10.09.2018
    Aisak, męczy mnie zapis przeniesienia słowa, które teoretycznie przynależy do linijki wyżej. Ale, UWAGA, męczy mnie ten aspekt techniczny, nie treść. I męczy dlatego, że ja jestem poetycko ułomny. Wiem to i nie jest problemem to przyznać. Jeśli coś mi się wymyka, od razu jest dla mnie hamulcem. Procesor się grzeje.
    Wiesz jak jest. Nowe gry słabo latają na starych komputerach, ale to nie wina gier.
  • Aisak 10.09.2018
    Nerd, no!
    To ja miałam być gwiazdą wieczoru :(

























    :]
  • Nerd 10.09.2018
    Aisak, sorry. Od słowa do słowa. Samo wyszło :P Czekaj bo czegoś szukam, tak dla wyjaśnienia sprawy.
  • kalaallisut 10.09.2018
    Nerd Ty już lepiej niczego nie szukaj. To, że ktoś sam podał Ci pewne info o sobie, a ty stałeś się posiadaczem tej "cennej" informacji w niczym, nie czyni Cię lepszym, niedowartościowuj się czyimś kosztem, swojego ego, bo tak to jedynie widzę podawanie ni stąd ni z owąd nagle jakieś osobistej informacji o kimś, nawiązanie z byle jakiego powodu do kogoś i o kimś, by czymś się poszczycić, do tego takie plotkarskie. Nie sądzisz?
  • kalaallisut 10.09.2018
    Jak dla mnie to proza, ale nie szkodzi lub inaczej taki przekaz myśli "ala mors" stąd kropki, po każdej skrótowej myśli.
    Hmm K. to nie ważne, ważniejsze chyba to co stało poniżej.
    Nieźle i trzymaj się pomiędzy tymi kropkami.
  • Aisak 10.09.2018
    Jeśli opinia podana jest bez złośliwości
    Przyjmuję ją bez słowa, bo lubię innych gościć.

    Poniżej słowa zaczęły tworzyć swoją historię.

    Dziękuję.
  • kalaallisut 10.09.2018
    Aisak widziałaś kiedyś żebym była złośliwa? ;) Nie K. bez. a gościnnie zawsze wpadam nie zawsze się odezwę, bo czasami nawet nie wiem co, bo nadajemy na ciut odmiennych falach ale ta inność odmienność spotrzegania zapisywania rzeczywistości jest właśnie fajna na tego typu portalach.
  • Aisak 10.09.2018
    kalaallisut, miałam na myśli taką jedną złośliwą jadzczurkę xD
    Nie, nie, nie ciebie.

    Na odmiennych, jak chrześcijanka z satanistką :]

    W ogóle ludzie są fajni.
    Zwłaszcza, kiedy możemy w dowolnym momencie wyłączyć internety :)
  • Nachszon 10.09.2018
    Dla mnie ocenianie Kasi nie ma sensu. Pisanie jest u niej kalectwem, nie polegającym na braku czegoś lecz objawiającym się nadmiarem. Tak jak ludzie mają trzecią rękę, nogę, tak nasza Aisak ma pióro i reaguje nim na rzeczywistość fizjologicznie i tak naprawdę jest jedynym tutaj autorem, który tę zdolność posiada. I czasem mam wrażenie, że ta zdolność nawet trochę boli. Nie zdarzyło mi się jeszcze spotkać nikogo innego z takimi samymi umiejętnościami. Nie umiem oceniać tekstów Kasi, a może nie chcę, ale chętnie wchodzę w rzeczywistość, którą prezentuje. Nie widzę nic złego w tym utworze. Nie widzę nic złego w tym, że przybrał formę wiersza, że po kropkach nie ma dużych liter. To przecież pisze ktoś (podmiot liryczny), kto wprawdzie ma maturę, skończył studia, ale wyrwał się z groźby analfabetyzmu. Forma wiersza jest dążeniem do bycia tym "lepszym", realizacja tej formy wskazuje, że ten ktoś nadal jest tym "gorszym". Doskonale zatem forma zgadza się z treścią. Dla mnie czytanie Kasi wymaga zwielokrotnienia wrażliwości zarówno wobec osoby Autorki jak i samego tekstu. Dlatego czasem wolę nic nie pisać w komentarzu. Dla mnie jest wyjątkiem i jedyną osobą, której teksty nie podlegają kategorii technicznej oceny. To trochę tak, jakby Kasia jadła codziennie rzeczywistość, a potem ja wydalała, czasem w formie wymiocin. To więcej niż twórczość. I tyle.
  • Canulas 10.09.2018
    Twoja wymiana myśli z Hypokrytą (którego niestety nie ma) byłaby zajebistą ucztą.
  • Aisak 10.09.2018
    Najbardziej przykry komentarz, jaki kiedykolwiek przeczytałam pod swoimi tekstami.

    Przeżyję.
  • Canulas 10.09.2018
    Aisak, ja tam w jego komie widzę zawoalowany propsik.
  • Nachszon 10.09.2018
    Aisak Próbowałem kiedyś uzyskać to, co Ty masz. Stchórzyłem, cofnąłem się. Jestem jak inni tylko aktorem. Interpretuj to jak chcesz, ale to naprawdę podziw. Dla Ciebie i dla swobody, z jaką żonglujesz słowami. I przepraszam, jeżeli Cię uraziłem.
  • Aisak 10.09.2018
    Canó, ja widzę, że koleś próbuje mnie wytłumaczyć, tłumacząc, że mam Downa.
    To nie jest propsik.
    To znieważenie.
  • Nachszon 10.09.2018
    Aisak pieprzysz Kobieto bzdury. Faktycznie lepiej poczytać Cię w ciszy, bo każdy komentarz może być niebezpieczny. Nie odwracaj przeciwko sobie rzeczy, które przeciwko Tobie nie są.
  • Canulas 10.09.2018
    Aisella, ja mam w cynizmie drugi dan. Tutaj cynizmu nie ma.
  • Aisak 10.09.2018
    Panie Gęś, pierwsze zdanie to nokaut.

    Dla mnie ocenianie Kasi nie ma sensu... - Kasi, uczennicę szkoły integracyjnej, dla niepełnosprawnych...

    Gdybyś napisał - dla mnie ocenianie TEKSTU nie ma sensu, gdyż autorka, to czy tamto...

    Oceniłeś mnie.
    Jestem ewenementem.
    Nierozgarnięta. Prosta. Kasia.
    Kasia pelasia...
    To zabolało.
    Wiem, wiem mam opinię nierozgarniętej Grażyny.

    Dziękuję.
    Było pouczająco.
  • Ritha 10.09.2018
    Oj Ty durna (wybacz, zart) babo, na moje oko on Cie pochwalil :D
  • betti 10.09.2018
    Aisak on ci tylko zazdrości, przecież wiesz....
  • Nachszon 10.09.2018
    Boże, dlaczego nie zamknąłeś mojej japy?! Albo nie otworzyłeś jej w inny sposób, żeby przekazać to samo, ale prawidłowo?! Kasia, Ty piszesz całą sobą. To chciałem przekazać. I że budzi to mój podziw i szacunek, ale i obawy. Opadły mi ręce i zrobiło mi się strasznie smutno. Dobranoc.
  • Aisak 10.09.2018
    Ritha, pochwalił inwalidę, że samodzielnie pełznie do autobusu.

    Chwalmy Kasię, ma Downa, ale całkiem całkiem jej idzie.
  • Aisak 10.09.2018
    Panie Gęś,
    może źle Pana odczytałam.
    Jestem bardziej nastawiona na atak, dlatego i z tego powodu atakuję. Również.

    Ale tak zrozumiałam. Że w twoim odbiorze jestem... no, taka, taka nieporadna. Ułomna.
    Ale że jestem właśnie taką ułomna to moja Główna zaleta.

    Jak te zwierzęta, co malują w zoo.

    Ok.
    To że piszemy po polsku,nie oznacza, że potrafimy się zrozumieć.

    Więc jeśli moja ułomność jest wg ci zaletą, dobra, trudno.

    Może wystąpię w paraolimpiadzie...

    Panie Gęś, spokojnych snów, proszę nie martwić keki to wbrew pozorom twarde sztuki.



    Dziękuję bardzo za komplement.
  • Canulas 10.09.2018
    Aisak, trzy, cztery osoby Ci mówią, że się mylisz.
    Luźno się pisze do ludzi, z którymi ma się nic. Ą, Ę, gadają ze sobą ludzie nuufni siebie nawzajem i badawczy. Tacy, którzy nie wiedzą co wypada i nie udają do końca rozmówcy.
    Ludzie nadający na tych samych falach nie zważając na konwenanse i nie kikuetują starannie wygladzoną formą wypowiedzi, bo czują, że adresat(ka) to zrozumie i doceni.
    On się tutaj nie poślizgnął, Aisella.
    Robiąc raban, cementujesz tylko włazy pod przyszłą, potencjalną szczerość. Się tera drugi zastanowi czy warto, uzna, że i będzie bułka w bibułce.
    Nie moja broszka w sumie, a bycie adwokatem, to najchujowsza z duch, więc już spierdzielam. Ale przemysł swój odbiór.
    Ave.
  • Canulas 10.09.2018
    nie udają - nie ufają* - autokorekta
  • Canulas 10.09.2018
    kikuetują - kokietują. * autokorekta (jebany telefon)
  • Aisak 10.09.2018
    Canó, napisałam, że tak to odebrałam. Napisałam, że zaatakowałam.
    No, i co mam jeszcze napisać?

    Mam serduszka narysować Panu Gęsi z przeprosinami, bo źle zrozumiałam?
    Jestem przewrażliwiona.
    No, i co mam zrobić?
    Taka jestem.

    Dobra narysuje mu serduszko.
    Żeby nie płakał.

    To już cichutko idziemy spać.
    Jeszcze tylko papierosek i lulu.

    Canó, idę poklęczeć na grochu :(
  • Canulas 10.09.2018
    Aisak, spox. Sorrex, że się wpierdzielam nad-brawurowo. Idem spać.
    Baju.
  • Aisak 10.09.2018
    Panie Gęsiu, w ramach, że źle zrozumiałam.
    Moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina zostawiam Panu serduszko własnoręcznie rysowane.

    Pokój i przedpokój.
    Oraz uśmiech :)
  • Aisak 10.09.2018
    Canulas :)
    Gódnajt.
  • Ritha 10.09.2018
    Mi sie wiersz nawet podoba. Kojarzy ni sie z telegrafem. Ma cos ciekawego, przez co zapadnie w pamiec.
    Dzga w oko skrajna poprawnosc, za to tez plus.
  • kalaallisut 10.09.2018
    Dlatego napisałam "ala morsie".
  • Ritha 10.09.2018
    Taa, tam gdzie kropki zobaczylam "stop"
  • Aisak 10.09.2018
    Ritha, dziękuję za wyłapanie niuansów, za bogatą wyobraźnię.
    Za pozytywny odbiór.

    Dziękuję.
  • Pasja 10.09.2018
    Witam
    Dla mnie wiersz jest jak CV. Życiorys biedy po dobrej zmianie. Jak zwykle zadziwiasz po ludzku i to jest fajne. Może BIG CYC zaśpiewa?Miłej nocy
  • Aisak 10.09.2018
    pasją!

    Dziękuję bardzo.
  • rubio 10.09.2018
    Skoro już tu spamuję, to wypada również coś z sensem i szacunkiem dla autorki, czyli o tekście. Napiszę dziwnie; kiedyś w jednym antykwariacie wygrzebałem "antologię poezji czechosłowackiej". I tam były takie dwa, trzy wiersze Hrabala. Właśnie takie, prozowate, jak to. I tak jak do tamtych miałem stosunek ambiwalentny, tak mam i do tego. Bo z jednej strony, niekoniecznie uważam to za poezję, bardziej za prozę; więc mogłoby się wydawać, że stoję po stronie Twojego głównego antagonisty. Z drugiej strony, lubię takie coś czytać, po prostu. A i, widzę sens tych przeniesień, które się jakoś ą ę w wierszologii nazywają (zakończenie zdania w następnym wersie), dobrze temu tekstowi, tego typu tekstom, robią.
    Tak że - druga strona. Lubię.
    pozdrawiam
  • Aisak 10.09.2018
    rubio,
    Hrabala nie czytałam. Poszperam.

    Ja lubię wszystko czytać.
    Gdzieś głęboko we mnie siedzi miłość do rymów i romantycznej poezji.
    A jednocześnie ciągnie mnie do surowej poezji współczesnej.
    Taki lajf.

    Bardzo dziękuję za Hrabala i obiektywną opinię.
  • Justyska 11.09.2018
    Witaj Aisak. Przeczytałam utwór pobieżnie, przeleciałam komenty, bo za duuuużo ich. Uważam, że dobrze piszesz i z całą pewnością znasz wszelakie zasady itp. Więc skoro je łamiesz to masz powód. Ja to widzę jako szybki zapis, emocjonalny, kiedy nie ma czasu na poprawność. To z jednej strony, a z drugiej w tej formie ten wiersz wśród innych wierszy jest obcy. Jest obcy dla prozy i dla poezji. Jak słoik jest obcy w mieście i obcy na wsi.
    Ode mnie masz pięć. Pozdrawiam!
  • Justyska 11.09.2018
    tzn utwór przeczytałam dokładnie, a komenty pobieżnie:)
  • Aisak 11.09.2018
    Justys, dziękuję za wyczerpujący komentarz.
  • Nerd 11.09.2018
    Aisak większość osób myśli, że w necie piszą tylko ich rówieśnicy. Powiem Ci tak, sorki ale nie mogłem koło tego przejść obojętnie. Twoje "fiu fiu" zrobiło swoje. Dziś ta onomatopeja, która jest wyrazem podziwu, praktycznie nie istnieje. Ostatni raz słyszałem ją od babci, miałaby dziś 83 lata. Więc sądzę, że też jesteś z jej pokolenia lub ciut młodsza :) No... Wiem, że kobiety mają 18 lat zawsze, ale sama rozumiesz. Nie mogłem stać obok. I by nie było im się wydaje, że skoro są schowani za awatarami to mogą wszystko. Tymczasem każdy z nas pozostawia właśnie takie swoje "fiu fiu". Dla mnie to była po prostu przegina. Przepraszam.
  • Aisak 11.09.2018
    Ale ja nie mam 18 lat!
    Mam.....nie chciałam się przyznać, ale masz rację, jestem starsza od twojej babci.
    :(
    Czy nie mogę pisać w internecie?
    :(
    Zabronisz starszej kobiecie?
    :(
    Jesteś złym człowiekiem.
    :(


    A
    Fiu fiu nie jest wyrazem podziwu,
    tylko ZDZIWIENIA.
  • Nerd 11.09.2018
    Aisak nie chodzi mi o to. To są takie małe szczególiki, na które nikt nie zwraca uwagę. Dziś nikt nie napisał by "Fiu fiu" tylko puścił emotkę :) Mi to imponuje co robisz. Masz swój wiek, a pomimo tego nie boisz się rozwijać, po prostu nie mogę patrzeć jak rozwydrzona gówniara stara się pokazać ile znaczy kosztem starszej osoby. :* Buziaczek.I proszę nie obrażaj się :)
  • Nerd 11.09.2018
    Dla mnie jesteś wspaniałą kobietą. Przeczytaj komentarze wyżej :) Nikt takiego utworu by nie puścił, bo bałby się krytyki. Jesteś super odważną babcią z ogromną wiedzą :) My możemy się tylko od ciebie uczyć :)
  • Nerd 11.09.2018
    Przepraszam, że zaspamowałem twój wątek. To w końcu twój wiersz BOCHATERKO.
  • Aisak 11.09.2018
    Nerd, czy ty chłopcze na mnie lecisz?
    Tzn, czy mnie nieziemsko pożądasz?
    Tzn, czy pragniesz przeżyć ze mną Kasamutrę?
    Będziesz mnie wielbił, czyścił moją protezę, pomagał zakładać barchany, całował żylaki, masował haluksy, przepuszczał wysoką emeryturę po trzecim mężu na tacę?
    Czy jesteś na to gotów?

    Zaraz, zaraz, czy napisałeś BOCHATERKO?
    CH?

    Wybacz, nie mogę związać się z analfabetą.

    Ale na Kasamutrę możemy ten teges majonez :]
  • Nerd 11.09.2018
    Aisak trochę mniej ironii. To na zdrowie dobrze robi. Ktoś chce pokazać ci, że jesteś fajna to od razu do łóżka musisz z nim lecieć? Wow.
  • Nerd 11.09.2018
    No tak, starsze pokolenie... Skoro małolat, to pewnie ...uj. Eh te stereotypy. Bo za moich czasów... :p
  • Aisak 11.09.2018
    Nerd, bo już jakby troszeczkę czas mnie goni.

    Przepraszam :(

    Czyli jednak nie?
  • Nerd 11.09.2018
    Aisak niestety. Musisz znaleźć sobie innego adoratora. Ten dał ci kosza :P
  • Aisak 11.09.2018
    Nerd, mam wysoką emeryturę.
    :)
  • Nerd 11.09.2018
    Aisak a ja niezły zarobek. Sorki, ale kasy mam dość :P
  • Aisak 11.09.2018
    Nerd a mógłbyś wziąć korki z polaka, jeśli dobrze zarabiasz, to cię stać :)


    Pa pa, Nerd, ucz się pilnie :)
  • Nerd 11.09.2018
    Aisak pa.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania