Słowa

Xxx

Średnia ocena: 3.1  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • bogumil1 16.04.2020
    Lecę do roboty, ale skomentuję jednym słowem, „w punkt”. Ale jest szansa że dzięki wirusowi to propagandowo dmuchane szaleństwo się skończy.
  • Keraj 16.04.2020
    Dzięki
  • Kamiś 16.04.2020
    Dobry tekst. Taki prawdziwy i dający do myślenia :)
    Pozdrawiam.
  • Puchacz 16.04.2020
    Niektórym pofałdowanie mózgu jest tak samo potrzebne jak dupie zęby.
    Co ten tekst ma wspólnego z literaturą?
    Klasyczna agitka w znanym nam stylu.
  • Keraj 16.04.2020
    Prawdziwa agitka to jest w GW
  • Keraj 16.04.2020
    Dziękuję za przeczytanie i uwagi
  • Puchacz 16.04.2020
    Nawet w komentarzach agitka.
    Ten sam przypadek.
  • Szpilka 16.04.2020
    "Gender tak nam potrzebne jak dupie zęby."

    Oryginalne porównanie, niestety, mizoginizmem trąci ? Niemal we wszystkich religiach dominującą rolę pełnią faceci, a kobiety rolę usługującą facetom. Domniemywam, że to nie jest robota Boga, tylko facetów z rozdętymi ego. I tak, byle chłoptaś zadziera nosa, tylko dlatego, że ma siurka, a niekoniecznie rozum.
  • sisi55 16.04.2020
    To nie jest mizoginizm. Ideologia gender nie odnosi się wyłącznie do kobiet. Faktem jest, że ruch feministyczny zapoczątkował ją, ale ma na celu bronić wszystkich ludzi przed stereotypami nie tylko płci żeńskiej. We wszystkich religiach dominuje mężczyzna ponieważ tak jest zapisane w Biblii czy Koranie. Możliwe, że przeinaczono tłumaczenie tych ksiąg, ale wątpię. W tamtych czasach kiedy spisywano je na papier kobiety były o wiele bardziej ograniczone. Nie jestem wierzący więc nie przejmę się porównaniem apostołów do ,,facetów z rozdętymi ego", ale kogoś może to urazić.
  • Szpilka 16.04.2020
    sisi55

    Kobieta w chrześcijaństwie

    „Zarodek płci męskiej staje się człowiekiem po 40 dniach, zarodek żeński po 80. Dziewczynki powstają z uszkodzonego nasienia lub też w następstwie wilgotnych wiatrów.” (św. Tomasz z Akwinu)

    „Kobiety są przeznaczone głównie do zaspokajania żądzy mężczyzn.” (Jan Chryzostom, 349-407, gr.)

    „Kobieta jest istotą pośrednią, która nie została stworzona na obraz i podobieństwo Boga. To naturalny porządek rzeczy, że kobieta ma służyć mężczyznie.” (św. Augustyn 354-430 – jeden z najznakomitszych ojców Kościoła)

    „Wartość kobiety polega na jej zdolnościach rozrodczych i możliwości wykorzystania do prac domowych” (św. Tomasz z Akwinu, mędrzec Kościoła, 1225-1275)

    „Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz Boga.” (Ambroży, mędrzec Kościoła, 339-397)

    „Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj, to diabeł! Ona jest swoistym piekłem!” (Papież Pius II, 1405-1464)

    „Kobiety ze swej natury są przeznaczone do wspólnych uciech.” (Kapokrates, założyciel klasztoru)
  • sisi55 16.04.2020
    Szpilka Ale ja nie zaprzeczyłem temu tylko potwierdziłem, że tak jest.
  • sisi55 16.04.2020
    Ale sam tekst Keraja nie mówi o mizoginiźmie.
  • Szpilka 16.04.2020
    sisi55

    A dusza i gender?
  • Szpilka 16.04.2020
    sisi55

    OK ?
  • bogumil1 16.04.2020
    Przecież tu ani słowa o kobietach nie ma, trzeba naprawdę złej woli, żeby zarzucić temu tekstowi mizoginizm. Chyba, że to żart, ale nie sądzę. Na tej samej zasadzie ludzie nieuczciwi oskarżyli Jezusa o chęć obalenia cesarza rzymskiego. No ale jak widać, w żadnej epoce takich szubrawców nie brakuje. Skoro nie winien, to trzeba opluć, a może się coś przyklei.
  • sisi55 16.04.2020
    Keraj chcesz mieć równe prawa? Do tego potrzebne jest gender :) I co ten tekst ma wspólnego z literaturą? Poglądami możesz dzielić się gdzie indziej. Chyba, że tak bardzo zależy ci, aby kogoś urazić.
  • Pan Buczybór 16.04.2020
    hmmmmm, bez zagłębienia się w temat tekścik ten brzmi jak ból dupy, przedstawienie tematu tylko od jednej strony z domieszką nienawiści. Słabizna
  • MarBe 03.05.2020
    Słowa jak rak systematycznie, powoli zabijają.
    Chemioterapia słów jeńców nie bierze.
    Wolnością bez granic hipnotyzuje młode pokolenie
    Medialny chaos próbuje zapanować nad ludźmi.
    Szczują słowami niepokornych.
    Chcą byśmy w strachu chowali się w katakumbach.
    Świat informacji to broń niebezpieczna.
    ,,Życie skraca, śmierć zapewnia, masz tylko jedyną duszę, co będzie, jak ją stracisz?"

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania