Smażenie i palenie ludzi. Z cyklu "Zbrodnie homo sapiens"

Nałożnica cesarza chińskiego Takya, kobieta piękna i pomysłowa wprowadziła nowy sposób zadawania śmiertelnych cierpień ludziom. Kazała wykonać z metalu cylinder o wielkości podobnej do przeciętnego wzrostu człowieka. Pod nim zamontowano piec. Do cylindra przy użyciu metalowych klamer przyczepiano skazańców. Powoli rozpalano ogień w piecu i smażono ludzi aż do całkowitego spalenia. Urocza Takya lubiła przyglądać się tej okrutnej karze, którą stosowała wobec swoich rywalek i współzawodniczek w chińskiej sztuce miłości na cesarskim dworze.

To było dawno temu w Chinach, a w Europie cesarz Otton III kazał piec na wolnym ogniu swoją żonę Marię, która przez kilka lat miała przy sobie pięknego młodzieńca przebranego za pokojówkę.

Nie tylko na cesarskich dworach smażono ludzi. Na ulicach miast też ich palono. We Wrocławiu 23 września 1544 roku spalono na wolnym ogniu kobietę, której udowodniono, że przebierając się za mężczyznę, dwa razy zawierała związki małżeńskie z kobietami.

Dzieci też karano ogniem! Według oficjalnej opinii wydziału prawnego uniwersytetu we Frankfurcie nad Odrą w 1687 roku osądzono, torturowano i spalono żywcem małą dziewczynkę. Twierdziła ona, że jako czarownica rodziła żywe jaszczurki!

Smażenie i palenie ludzi to specjalność homo sapiens — taki to dziwny ten świat!

 

Postscriptum

Autor zdaje sobie sprawę, że powyższe przykłady to tylko ułamek historii ludzkiego okrucieństwa.

.

To jest ciekawostka historyczna, a nie opowiadanie - taki był cel, dlatego opublikowałem w dziale"historyczne".

Opracowano na postawie: Marian Wawrzeniecki, "Krwawe widma, ciekawe procesy, tortury i osobliwe egzekucje", Warszawa 1909.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (5)

  • Kapelusznik 07.01.2019
    Jeśli ludzie mają wątpliwości co do ludzkiej pomysłowości...
    ...
    Powinni spojrzeć na ilość różnorakich tortur i sposobów zabijania, na jaką to ludzie wpadli.

    "Człowiek jest z natury dobry", co?
    Jasne jasne.
    Szczera 4 - bo można było więcej napisać i bardziej dobitnie i poetycko - by zaznaczyć skalę i pomysłowość.
    Pozdrawiam
    Kapelusznik
  • Florian Konrad 08.01.2019
    Ciekawostka do wrzucenia na fejsa. Opowiadania tu nie widzę.
  • Matt Custor 08.01.2019
    To jest ciekawostka historyczna, a nie opowiadanie - taki był cel, dlatego opublikowałem w dziale"historyczne".
  • Ozar 27.01.2019
    Hm... czy to rzeczywiście nadaje sie do wątku historycznego? Śmiem wątpić! ZA krótkie, za mało przykładów itd.
  • Ozar 27.01.2019
    Nie oceniam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania