Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (36)

  • bogumil1 05.03.2020
    Nie za bardzo wiem, co komentować, czy wiersz, czy tekst pod nim.
    Co do limeryka, to wiersz zgrabny, ale wydaje mi się, że nie spełnia wszystkich wymagań kanonicznych od limeryka wymaganych. W pierwszym wersie brak treści co do miejsca, w którym akcja się rozgrywa. Sama nazwa limeryk pochodzi od nazwy miasta w Irlandiii, czyli nawiązanie do miejscowości jest niezbędne.

    Poza tym, wiersz układem przypomina limeryk, napisany bardzo bardzo orygnanalnie. Podoba mi się.

    Co do KKP nie wiem, kim jest ta persona, mogę tylko domniemywać, że jakąś medialną gwiazdą z dodatkami botoksu i silikonu gdzieniegdzie, zapewne niezbyt mądrą. A tym bardziej nie mam pojęcia odnośnie narodowości, więc nie będę się odnosił do anonimowego wpisu.

    Co do samego mycia rąk, to znam przysłowie, że częste mycie skraca życie, i jest w nim sporo racji, bowiem zbyt często się szorując usuwamy podobno naturalną barierę immunologiczną, którą tworzy się na naszej skórze i błonach śluzowych, chroniąc nas przed barierami. Ale co kto lubi i uważa za konieczne, Na szczęście chociaż mycie rąk nie stało się dotąd elementem żadnej ideologii, choć już noszenie określonego rodzaju czapek, czy szalików już tak.
  • Szpilka 05.03.2020
    No właśnie wydaje Ci się, ale to nic ?

    Mówiąc: Ma wado się nie pleń!
    Wyjechał pewien na step leń.
    Rzekł w dziką wjechawszy głusę:
    - Tutaj do pracy się zmusę!
    Głos mu rzekł w głuszy: - nie sepleń!

    J. Tuwim

    W moim limeryku jest miejsce akcji - Internet i jest nazwa bohatera, i wystarczy, możesz mi wierzyć na słowo. Zaś limeryk mistrza Tuwima można zaliczyć do limeryków nieklasycznych, ale to nadal limeryk pełną gębą ?

    Bogumił, po to wkleiłam linki, żeby się zorientować w temacie. Bardzo dziękuję za wizytę i wyrażenie opinii ?
  • Puchacz 05.03.2020
    Jakiego mistrza Tuwima???!!!
    Toż naczelny patriota opowi i znany rasista i antysemita pisał, że to ohydny Żyd, komuch i donosiciel (stwierdził czołowy, opowijski donosiciel).
    Fajny ten limeryk.
    Nietypowy, a ma jaja.
    Dobrze, że są przypisy, bo pewnie nie chciało by mi się tłumaczyć.
  • Szpilka 05.03.2020
    Puchacz, staram się, żeby Czytelnika zadowolić, no nie zawsze się udaje, ale zawsze się staram ?

    Dziękuję za pochlebne słowa ?
  • Pasja 05.03.2020
    Higieniczno-konsumpcyjny, świetny limeryk!
    Tylko czy zwieracze gębowe wytrzymają. A hejt zawsze jest obrzydliwy.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Szpilka 05.03.2020
    Dziękuję i też pozdrawiam ?
  • Tjeri 05.03.2020
    Limeryki operujące wstawkami w inszych językach, to dla mnie wyższa szkoła - bo i akcent wstawek inny i brzmieniowo musi pasować. Ty jak widać kłopotu z tym nie masz. Inteligentnie i niesztampowo.

    Poruszyłaś też gdzie indziej temat naszej mentalności. Przepraszam, że tu się wypowiem, ale nie chcę pisać tam, by nie powodować niepotrzebnej dyskusji z agresją i niezrozumieniem w tle. Masz całkowitą rację. Uśmiech to na zachodzie element savoir vivre. Jest jak mówienie dzień dobry. Niekulturalnie jest obciążać spotkanych ludzi naszymi smutkami ("co tam u ciebie? - aa, stara bida :D). Nie wiem jak teraz Polacy radzą sobie na emigracji, ja byłam w Londynie jakieś 20 lat temu - tak tylko, by trochę zarobić na wakacjach. Wiedziałam, że o pracę, którą dostałam, nie tylko ja się starałam. Zapytałam na koniec szefa, dlaczego mnie zatrudnił. Powiedział mi, że przychodziło do niego wielu Polaków i ja jako jedyna się uśmiechałam. To mi dało do myślenia.
  • Szpilka 05.03.2020
    Nie ma za co przepraszać, miło poznać Twój punkt widzenia ? Wiem, że to banalnie zabrzmi, ale naprawdę uśmiech pomaga w życiu, no jakoś automatycznie, gdy ktoś zęby szczerzy, humor się poprawia.

    Polacy na emigracji przejmują zwyczaje tubylców, mniej zrzędzą i częściej wrzucają na luz.

    Kiedyś w Londynie mieszkałam, jeszcze pamiętam dość dobrze to miasto. Uśmiechem zdobyłaś pracę, brawo! ?

    Akurat do nazwiska "Mikke" nie ma dokładnych rymów, musiałam się inaczej ratować, dziękuję za komentarz ?
  • Tjeri 06.03.2020
    Szpilka zapomniałam zapytać, ale teraz mi się przypomniało... Dlaczego "Mikke"? Myślałam, że ona Sommer była.
  • Szpilka 06.03.2020
    Tjeri,

    to Korwin mnie zmyliło, myślałam, że ma coś wspólnego z mizoginem Mikke, a nie ma, dzięki za info ?
  • Tjeri 06.03.2020
    Szpilka ma kogoś lepszego w "rodzinie" - jest cioteczną prawnuczką Gabrieli Zapolskiej ponoć. :)
  • Szpilka 06.03.2020
    Tjeri,

    ohohohohoh, to chyba po niej pióro odziedziczyła ?
  • wicus 05.03.2020
    Spodziewałem się limeryku, a przeczytałem tu coś w rodzaju notatki prasowej. Bywa.
  • Szpilka 05.03.2020
    Oj, nie tylko bywa, ale nie raz i nie dwa ?

    "A bywa też nie raz, nie dwa,
    że coś zapachnie jak kwiat,
    przeleci coś, jak nic, jak mgła,
    i niezły już jest świat."

    Posłuchaj Krzysia Krawczyka, minie Ci rozczarowanie ?

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=wzvWucG2IAQ&feature=emb_title
  • Dekaos Dondi 05.03.2020
    Lubię te Twoje teksty Szpilką wydziergane:))
    Szczególnie rymy. Ale nie tylko. Treść też.
    Tak trochę inaczej piszesz a poza tym, lubię też, ka ktoś wymyśla... nowości jakieś:)↔Pozdrawiam:)→5
  • Szpilka 06.03.2020
    I nawzajem, Dekaos, też lubię Twój styl, dzięki ?
  • Kasmat 06.03.2020
    W sumie, w jej przypadku, troszkę zadziałało :"Co dajesz, to dostajesz" ?
    Ciekawy limeryk ?
  • Szpilka 06.03.2020
    Dziękuję, user mocno przegiął, znalazła go, bo się na Fejsie wyserdecznił, no i cóż..., mogą go wylać z pracy ?
  • Koniec z dodawaniem tekstów. Zaczynamy zgadywanie. Komentujemy i typujemy Autorów.
    Dwa dni! - poniedziałek i wtorek
    Potem odkrywamy swoje przyłbice. środa
    Powodzenia
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szkoda, że usunęłaś ten wiersz niczym Dębski zdeformowany płód. Ale i tak daję ci maksymalną ocenę. Pozdrawiam 5 ????????❣????????❤
  • Noico1 rok temu
    Usunęłaś, bo jak napisałem wyżej, limeryk nie spełniał warunków stawianych tego typu utworom wierszowanym, nie było w nim odniesienia do miasta. I słusznie.
  • Szpilka rok temu
    Noico

    Nie łżyj! naplotłeś bzdur, znasz się na limerykach jak wiśnia na gwiazdach! Usunęłam przez Ciebie!

    Szpilka 05.03.2020
    No właśnie wydaje Ci się, ale to nic ?

    Mówiąc: Ma wado się nie pleń!
    Wyjechał pewien na step leń.
    Rzekł w dziką wjechawszy głusę:
    - Tutaj do pracy się zmusę!
    Głos mu rzekł w głuszy: - nie sepleń!

    J. Tuwim

    W moim limeryku jest miejsce akcji - Internet i jest nazwa bohatera, i wystarczy, możesz mi wierzyć na słowo. Zaś limeryk mistrza Tuwima można zaliczyć do limeryków nieklasycznych, ale to nadal limeryk pełną gębą ?

    Bogumił, po to wkleiłam linki, żeby się zorientować w temacie. Bardzo dziękuję za wizytę i wyrażenie opinii ?
  • Szpilka rok temu
    A tu link do opinii 'eksperta' z bożej łaski:

    https://www.opowi.pl/snicker-limeryk-a58400/#comment-792173
  • Szpilka rok temu
    Usunęłam przez Ciebie i inne upierdliwe trolle. O! Przyjdzie taki gamoń i będzie sobie głupią gębę wycierać czyimś wysiłkiem twórczym.
  • Szpilka Ale czy nie był to błąd? Wiesz, że ubolewam nad twoją decyzją.
  • Szpilka rok temu
    Marek Adam Grabowski

    Nie smutaj, Opowi niebawem padnie, niemal wszyscy normalsi już się wynieśli ?
  • Noico1 rok temu
    Szpilka jak na razie to fraza o gębie i wysiłku twórczym to pasuje do Ciebie, Ty wkładasz w te parę wersów tygodnie pracy, cyzelujesz, grawerusz, dopasowujesz, ja tam piszę wiersz w piętnaście minut, góra pół godziny, więc nie mam z tym problemu, że niby tyle roboty wkładam.
  • Szpilka ale chyba szkoda strony?
  • Noico1 rok temu
    Marku, dzięki Twojej koleżance, która samej chwalby oczekuje, ale pod twórczością innych to lubi potrollować, na zasadzie, jak Kalemu pod wierszem trollują, to źle, ale jak Kali pójdzie w szkodę to dobry uczynek. Taka specyficzna moralność;)))
  • Szpilka rok temu
    Noico1

    Idź już, powtarzasz jakieś brednie wyssane z palca, a jak Ci się nawrzuca od trolli, to się strasznie obruszasz.

    Nie ma się czym chwalić, że piszesz kilka minut, dlatego Ci niedorobione gnioty wychodzą.
  • Szpilka rok temu
    Pisanie to nie piekarnia bułek z polepszaczem, zapiętaj sobie raz na jutro! Utwór ma być przemyślany i dopieszczony, a nie jakaś kicha pisana na kolanie!
  • Szpilka rok temu
    Marek Adam Grabowski

    Ludzi szkoda, którzy odeszli, strona jak strona ?
  • Szpilka rok temu
    Noico1

    A wpiertul na fraszki pisane ad hoc, to kto Ci spuścił? Ty nawet kłamać z sensem nie potrafisz, najlepiej nie powtarzaj bredni głupszego od siebie ?
  • Szpilka rok temu
    Noicyk

    Poddałeś się bez walki? Dałeś się zdetronizować bez mrugnięcia okiem? A gdzie Twój bojowy duch? Uruchom swoją armię i spuść uzurpatorowi łomot. No chyba nie wymiękłeś już na starcie?

    Wprawdzie wred z Ciebie czasem wyłazi, ale kloacznego języka nie używasz, zatem lepiej, gdy Ty się będziesz tu szarogęsił ?
  • Noico1 rok temu
    Droga Szpilko, zdecydowanie bierzesz mnie za kogoś innego. Owszem, nauczony przykrym doświadczeniem mam jeszcze zapasowe konto, odkąd menda zabanowała bez powodu Morusa, ale mam tylko po to, żeby mieć możliwość publikowania utworów bez trollingu. Nawet chwaliłaś na nim teksty:))). Gdyby Antek należycie wypełniał swoją rolę nie byłoby to potrzebne, no ale skoro woli mieć stajnię trolli, to nie mój cyrk i nie moje małpy, niech on się z nimi baruje, skoro postawił na niekontrolowany ich rozród i hodowlę. Ja mu zamtuza porządkował nie będę, skoro postanowił mieć tutaj bardak niech ma.

    Też Cię pozdrawiam świątecznie Szpilko.
  • Szpilka rok temu
    Noicyk

    Ojeju, ale kurtuazja, aż mi szczęka opadła ?

    A może tak być, że się pomyliłam, tu taki chaos ostatnio, że człek się nawet we własnych myślach gubi, a co dopiero, gdy innych myśli czyta. Zapomniałam już o Morusie, tak to dawno było, skoro chwaliłam, to musiało mi się podobać, ja się nie wypieram własnych słów.
    Zgadzam się, admina cyrk i małpy, szkoda, ale cóż, wszystko się kiedyś kończy.

    Ty wierzący, to Ci życzę Wesołego Alleluja ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania