Śnieżne ślady Mikołaja

Tekst pisany na narzucony temat ,,Śnieżne ślady Mikołaja'' w zabawie Niepowtarzalny Styl

 

Noc wydawała się zimniejsza od dotychczasowych tego grudnia. Ledwo pięć dni, a mróz chwycił jak w przysłowiu. Do tego obfite opady.

– Wszystko idzie mi jak po grudzie – przemówił sam do siebie drżącym z wyziębienia głosem.

 

Dalszą część przeczytaj w Zeszycie drugim mojej książki: Opowiadania z zakładką :)

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Adam T 04.12.2016
    Pisałem to już poprzednio, kiedy jeszcze tekst był zagadką. Ten tekst łapie dosłownie za serce. Udał Ci się, Karolo:) Dawno nie czułem się w ten sposób czytając. Jeszcze raz piątka:)
  • KarolaKorman 04.12.2016
    Tak, pisałeś :) Szczerze mówiąc, nie wiedziałam, że aż taką reakcję wzbudzi ten tekst, ale to tym bardziej się cieszę :) Dziękuję :)
  • Freya 04.12.2016
    Świetny tekst, bardzo rozczulający, pełen nostalgii, a zarazem przydający nadziei tym wątpiącym w ludzką pomoc. Każdy może znaleźć się w trudnej sytuacji życiowej i wtedy przyda się jakiś "święty Mikołaj". Chyba masz chochlika w tytule, chciaż "milołaj" też pasuje do tego typka. ;)
  • KarolaKorman 04.12.2016
    Chochlik usunięty :)
    Prawdą jest, że nigdy nie możemy być pewni, czy nam lub komuś z bliskich noga się nie powinie. Pieniądz ma jednak wielką moc. Dziękuję :)
  • Karawan 04.12.2016
    "wymalował się wzruszony sytuacją uśmiech" - Jakby kto był ślepy, to "natentychmiast" widać, że ktoś tu z poezją za pan brat. Gratuluję! i Dziękuję - za samo to 5! a za resztę mikołajkowo-barbórkowe...5!
  • KarolaKorman 04.12.2016
    Rozbawiłeś mnie swoim komentarzem :) Dziękuję za to :)
  • Ewcia 04.12.2016
    Bardzo piękne i wzruszające opowiadanie. 5
  • KarolaKorman 04.12.2016
    Dziękuję Ewciu :)
  • Rasia 06.12.2016
    "– Hej człowieku!" - przecinek po "hej"
    "zakładając rękawice stanął" - przecinek po "rękawice", no i zastanowiłabym się ogólnie tutaj nad wtrąceniem
    Ogólnie to ładne opowiadanie, takie nastrojowe i świąteczne, a jak to często bywa, troszkę też ubarwione :) Rzadko się jednak zdarza, żeby bezdomni tak chętnie łapali się jakiejś pracy, bo jednak coś sprawiło, że nie mają zupełnie niczego i paradoksalnie w tym niczym czują się świetnie, a przynajmniej na tyle, by nic nie zmieniać. Zdziwiła mnie też ta wstawka od prezencie od Mikołaja pod poduszką... Ja tam zawsze dostawałam w skarpecie :D Poza tymi drobnostkami podobało mi się, więc 4,5 czyli 5 :)
  • KarolaKorman 06.12.2016
    Niedociągnięcia poprawione, dziękuję :)
    Co do bezdomnych bywa to różnie, a jeśli chodzi o prezent pod poduszkę, to właśnie tam zostawia Mikołaj prezenty. Słyszałam też o butach, ale skarpeta? To kojarzy mi się modą wziętą z zachodu i to stosunkowo młodą :)
  • Rasia 06.12.2016
    Ja pierwsze słyszę o poduszce, to wróżka zębuszka chyba ma ten zwyczaj, a ja od zawsze dostawałam w skarpecie :p Ale różne są tradycje w różnych domach :)
  • KarolaKorman 06.12.2016
    Tak, tradycje są różne :) Weszłam w Google i zapytałam - odpowiedzi są różne :) Jest poduszka, buty i skarpeta też. Wróżka Zębuszka to też nie jest polska tradycja.
  • Rasia 06.12.2016
    No nie jest, do mnie nie przychodziła, ale akurat mi się tak skojarzyło, bo wiem, że jest :p
  • illibro 07.12.2016
    Superanckie! Nie umiem tego inaczej podsumować. To jest takie po prostu fajne ;-) Chciałbym takich historii więcej ;-)
  • KarolaKorman 07.12.2016
    Dziękuję, illibro, cieszę się, że Ci się spodobało :)
  • Angela 08.12.2016
    Nie wiem jak Ty to robisz, ale znowu ogrzałaś moje serce i zmusiłaś oczy do pocenia się : ) 5
  • KarolaKorman 09.12.2016
    Och, Angela, to najpiękniejszy komentarz pod tym tekstem, dziękuję :) ♥
  • IWG 18.12.2016
    Będzie kontynuacja?
  • KarolaKorman 18.12.2016
    Raczej nie :( To tekst pisany na zabawę Niepowtarzalny Styl i raczej nie planowałam pisać dalszego ciągu :) Pozdrawiam :)
  • IWG 18.12.2016
    Wiem, ale jak dla mnie to zajebisty pomys na serie. "Od zera do milionera" - zul pijacy jabole do typa w garniaku kosztujacy najdorzsze wina i whiskey. Na spokojnie z 20 epizodow mozna by zrobic cos sensownego. Rowniez pozdrawiam i sorry za brak polskich znakow, ale znow mam problem, ktory opisalem na forum :)
  • KarolaKorman 20.12.2016
    Ja nie mam na ten moment czasu i na siłę też nie chcę pisać. Jeżeli masz ochotę podeprzeć się tym tekstem i dopisać do niego kolejne części, polecam się :) Z przyjemnością przeczytam :)
  • zuyy 19.02.2017
    Nie wiem, czemu wygrzebałem taki stary tekst... Bo mogę i już. Ale on jest w stu procentach zajeeeeebisty. Daję 5 :)
  • KarolaKorman 19.02.2017
    Dziękuję :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania