Sposoby nowej ewangelizacji!

Kultura oraz cywilizacja europejska przez wieki kształtowana była w oparciu o chrześcijaństwo. Zmiany społeczne i gospodarcze sprawiły, że wartości którymi do tej pory się kierowaliśmy zostały zaburzone. Ludzi zaczął ogarniać lęk i zwątpienie. Rozwiązaniem problemów dzisiejszego świata i sposobem na zrozumieniem swojej duszy jest nowa ewangelizacja czyli przekaz wiary za pomocą nowych środków. Według mnie jest to ratunek dla wszystkich wątpiących i bardzo interesujący sposób na powrót do naszych korzeni. W ostatnich latach powstało wiele organizacji, które łączą wiernych. Celem takich stowarzyszeń jest zjednoczenie nas z innymi ludźmi i poszerzenie naszych doświadczeń i horyzontów. Wykształcenie w ludziach zdolność empatii i pomoc w odnalezieniu miłości do Boga i drugiego człowieka. Jakiś czas temu natrafiłem na pewien artykuł, który bardzo mnie zainteresował nosił tytuł: ,, Zjednoczeni w Bogu”. Był tam zawarty życiorys Chiary Lubich, założycielki stowarzyszenia ruchu focolari. Opisany został również koszmar II wojny światowej, który stał się punktem zawrotnym w życiu kobiety i grupy pewnych dziewcząt. Wspólnie postanowiły złączyć się w miłości do Boga podczas tak trudnych czasów. Rozważały pismo święte i starannie wprowadzały w życie to co z niego zrozumiały. Wyznacznikami ich działań stały się fragmenty: „Abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem” (J 15,12) oraz „Gdzie są dwaj albo trzej zebrani w imię moje, tam jestem pośród nich” (Mt 18,20). Choć jak założycielka mówi początki były trudne to dziś Ruch Focolari znany jest w ponad 180 krajach, liczy prawie 100 tys. członków i skupia blisko 2 mln osób różnych kultur, wieku oraz pochodzenia. Budowanie jedności między poszczególnymi osobami, między warstwami społecznymi i między narodami stanowi zasadnicze zadanie Ruchu. Jedność bowiem, to powszechne pragnienie ludzi wszystkich czasów, odczytywana jest przez Ruch jako cel, ku któremu coraz szybciej podąża ludzkość w poszukiwaniu swojej tożsamości. Jest wiele sposobów na pogłębianie swojej wiary: lekcje religii w szkole, oazy, stowarzyszenia ale to nie wszystko. Najważniejsze w twoim życiu powinno być to aby żyć w zgodzie ze sobą i z wartościami które są dla ciebie ważne, dziękować za każdy dar i każdy dzień, widzieć piękno w najmniejszych szczegółach, postępować dobrze i stronić od grzechu, odnaleźć w sobie siłę na przezwyciężenie wszystkich przeciwności losu i kochać. Kochać siebie, otaczających nas ludzi, świat i Boga.

 

Ania_do_pisania

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • wicus 01.08.2020
    Ciekawy tekst, ale trzeba przyznać, że jego przesłanie rozpływa się wśród okrągłych zdań i ogólników. Owszem, pojawia się tu kilka ciekawych informacji, ale zostają one ledwo muśnięte.
  • wicus 01.08.2020
    O tytułowych "Sposobach Nowej Ewangelizacji" i samej zasadności jej podejmowania nie znajdziemy tu w zasadzie nic, poza - oczywiście sensownym - spostrzeżeniem, że wielką rolę odgrywa w niej wiara i życie zgodne ze Słowem Bożym. Bardzo brakuje mi tu też stwierdzenie, że początkiem Nowej Ewangelizacji jest Spotkanie Chrystusa, bez niego nie ma ona sensu.
  • Ania_opowiadania 01.08.2020
    Mam 14 lat i jestem dumna z tego co udało mi się napisać
  • Akwadar 02.08.2020
    Ania_opowiadania no, no....
  • wicus 04.08.2020
    Ania_opowiadania Teraz chyba powinien napisać, że to super.
  • Jarema 02.08.2020
    Ha, czyli nie jest tak, jak twierdzi tutejszy user, Tomek o nicku Targówek, że wszyscy jego rówieśnicy są do cna zdemoralizowani.
  • Puchacz 04.08.2020
    Nie jest specjalnie odkrywcze i zabawne rozszyfrowywanie idiotycznych klonów.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania