Spotkanie

Pewnego razu, gdy błąkałem się po ulicach, a muszę przyznać, że robiłem to już od dłuższego czasu, spotkałem człowieka. Siedział na chodniku. Ubrany był w jakieś łachmany i zajadał konserwę z puszki. Żaden inny człowiek nie zwracał na niego uwagi, choć co poniektórzy rzucali w jego stronę spojrzenia pełne obrzydzenia. Zdziwiło mnie to, bo wyraźnie mogłem dostrzec bijące od niego jasne światło. Takie, jakie widziałem, gdy spotykałem małe dzieci. Był pierwszym dorosłym, u którego to ujrzałem. U innych tego brakowało. Spodobał mi się, poza tym wyglądał jak ja, był tak samo zaniedbany i widziałem, że jemu również jest zimno, dlatego też postanowiłem do niego podejść. Tak też zrobiłem.

Myślałem, że mnie pogoni, jak cała reszta ludzi, ale o dziwo do niczego takiego nie doszło. Przywitał się ze mną i spytał, czy nie chcę z nim zjeść. Okazało się, że spożywał konserwę śledziową.

Oczywiście przyłączyłem się do niego z miłą chęcią.

 

Od tamtego wydarzenia minęło już ładnych parę lat. Teraz mieszkamy razem, jest nam ciepło i wygodnie. On za to cały czas powtarza mi, że wszystko, co mamy to moja zasługa. Natomiast ja zawsze zastanawiam się, dlaczego tak uważa, ale nie mogę tego pojąć.

 

W końcu mam na imię Śledź i jestem tylko psem.

 

Shogun

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Kocwiaczek 31.01.2020
    :) miła historyjka. Ten kto nie ma nic zawsze się podzieli, ten kto ma wszystko, nie odda ani okruszka.
  • Shogun 31.01.2020
    Dziękuję. A tak mnie coś tknęło dzisiaj na krótszą historyjkę :). Racja, często tak właśnie bywa. Dziękuję również jak zawsze za obecność. Swoją drogą zaraz zabieram się za kolejny rozdział twojej historii, gdyż widziałem, że się pojawił :).
    Pozdrawiam ;).
  • Dekaos Dondi 31.01.2020
    Shogunie→Bardzo zmyślna historyjka, ładnie napisana.
    Chyba w sumie o przyjaźni. I nadaniu imienia, na cześć pierwszego spotkania.
    Równie dobrze mógłby to być→Zielony Groszek→gdyby akurat jadł.
    Można też zrozumieć bardziej metaforycznie:)→Pozdrawiam:)→5
  • Shogun 31.01.2020
    Dekaos Dondi Dziękuję za tak pozytywną opinię. Tak, masz rację, o przyjaźni, oraz o tym, że jedno spotkanie może całkowicie odmienić nasze życie. Metaforycznie rozumieć można jak najbardziej. Zresztą nie ma narzuconej interpretacji, każdy może mieć własną :).
    Pozdrawiam :).
  • indri 31.01.2020
    Dobre. Pozdrawiam.
  • Shogun 31.01.2020
    Bardzo dziękuję. Również pozdrawiam :).
  • Ozar 31.01.2020
    Kurde końcówka znakomita. Myślałem że to będzie jakieś głębsze przemyslenie i już się skupilem A tu pies. Fajny pomysł i wykonanie również. A do tego ryknalem śmiechem. 5 Dobry tekst.
  • Shogun 31.01.2020
    Ozar dziękuję za pozytywną opinię. Cieszę się, że udało mi się Cie rozbawić. Taki był zamysł końcówki :).
    Pozdrawiam :).
  • JamCi 01.02.2020
    Tak też zrobiłem - też niepotrzebne, bo się powtarza
    Oczywiście przyłączyłem się do niego z miłą chęcią. - chętnie, z chęcią, "miłą" zdaje się niepotrzebne, ale to tylko takie moje wrażenie
    Fajne, dobre, miłe i ciepłe. To jest takie coś, co bardzo lubię: zobaczyć albo przeczytać coś, co mi czegoś dodaje a nie zabiera. Teraz dodałeś mi czegoś na ten dzień i dzięki Tobie będzie lepszy, Bo uśmiecha mi się coś nie tylko z wierzchu człowieka.
    Dziękuję. Ty też miej dobry dzień.
  • Shogun 01.02.2020
    JamCi dziękuję za sugestie. Naprawdę nie spodziewałem się, że ktoś po przeczytaniu mojego tekstu może mieć lepszy dzień, ale bardzo mnie to cieszy. Widząc Twoją opinię również coś uśmiecha się do mnie nie tylko z wierzchu :). Dzięki temu na pewno będę mieć lepszy dzień. Dziękuję i pozdrawiam :).
  • .Milky. 02.02.2020
    Końcówka jest niesamowita ? Myślałam, że będzie dłuższe ale to lepiej bo i tak mam mało czasu. Ode mnie 5 ;)
  • Shogun 02.02.2020
    Milky fajnie, że podobała Ci się końcówka. Akurat ostatnio mam mało czasu, aby pisać dłuższe opowiadania, dlatego to jest takie krótkie. Mimo wszystko cieszę się, że Ci się podoba. Dziękuję za komentarz i za to, że wpadłaś :).
    Pozdrawiam ;).

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania