Spotkanie w Warszawie

Stary Bubo siedział za biurkiem i czytał właśnie rękopis, który mu przyniósł 36 –letni Bernard. Trzymając papierosa w ustach cedził każde słowo, które wypowiadał komentując obszerne dzieło.

- Tjaaa , -mruknął wypuszczając kłęby dymu nosem.

- Nawet byłoby niezłe, ale strasznie długie. Nie dałoby się tego jakoś skrócić. Te zapychacze w wersach tylko wszystko psują. W pierwszej części okropna zaimkoza już na samym początku. Kilka zaledwie wersów a mamy po kolei : moja,ty,cię,ten,cię ,twą,tobie i tak dalej i tak dalej...

- Ale, proszę pana… – usiłował się bronić młody autor.

- Proszę mi nie przerywać, bo nigdy się pan niczego nie nauczy –warknął złowieszczo Bubo i zapalił kolejnego papierosa.

Cały pokój wypełniony był już błękitnym dymem o nieprzyjemnym zapachu.

- Okropne poza tym te rymy – kontynuował krytyk – czysta częstochowszczyzna na grafomańskim poziomie. W sumie całość do poprawy.

Poeta posmutniał i rzekł zdławionym głosem :

- Trudno, skoro się nie podoba panu pojadę z tym tekstem do Paryża. Może tam będą innego zdania i mi wydrukują.

- A jedź pan, gdzie pan chcesz – odrzekł Bubo i zawołał sekretarkę.

-Iteb , zrób mi mocnej kawy i odprowadź pana Bernarda.

Za oknem coraz bardziej świeciło słońce. Na drzewach głośno śpiewały ptaki.

Wolno kończyła się wiosna . Był rok 1834.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • indri 25.11.2019
    O kim to jest?
  • Misiek 26.11.2019
    Ano właśnie... zagadka literacka.Podpowiem : proszę skojarzyć rok, wiek poety i uwagi krytyka.
  • AlaOlaUla 26.11.2019
    Pasowałby Adaś Mickiewicz, który ukończył Pana Tadeusza, ale Adaś nigdy nie był w Warszawie.
    Nie mam pojęcia, kurde.

    Dlaczego gatunek jest sf? Czy nie powinno być Historyczne? Nikt nie wziął tego na poważnie, a wielka szkoda, bo bardzo, bardzo ciekawe.

    Gafa na całej linii.?
  • Misiek 26.11.2019
    a popatrz jakie słabe oceny -tylko nikt nie napisał co jest nie tak ?
  • Misiek 26.11.2019
    Alu -masz ode mnie 5 z minusem
    minus za zdziwienie -dlaczego SF - bo skoro Adaś nie był w Warszawie stąd jest te fiction a science - bo reszta się zgadza: drugie imię,Paryż gdzie ukazało się pierwsze wydanie epopei i rok
    W tym opowiadaniu poza tym są dwie fikcyjne postaci , które istnieją naprawdę na naszym portalu.
  • AlaOlaUla 26.11.2019
    Gatunek jednak wprowadził zamęt.
    Ale sam zamysł bardzo, bardzo ciekawy. Gratuluję wyprowadzenia wszystkich w pole?
  • Misiek 26.11.2019
    nie mogłem zaliczyć do historycznych bo nie wszystkie fakty się zgadzały

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania