Ułuda sprawiedliwości

Takie tam rozmyślania przed snem. ΘΣ

 

„Gdzie ty widziałeś sprawiedliwość na tym świecie?” – ludzie mówią mi. Mimo sarkazmu dziwięczącego w ich głosie, mimo politowania malującego się w ich oczach, ja wciąż wierzę. Każdy wierzy w jakąś ułudę. To pozwala nam jakoś przetrwać kolejne dni. Moją ułudą jest właśnie sprawiedliwość. I choć trzymanie się tej iskierki nadziei, że ona istnieje, ma w dzisiejszych czasach mniej więcej tyle samo sensu co wiara w Boga, ja ciągle liczę, że kiedyś poznam jej smak. Inni ludzie i tak zawsze naplują ci w twarz za twoje ideały, bo przyzwoitość już dawno w nich umarła. Powiedzą ci: „Czemu mam zachowywać się porządnie? Czemu mam nie oszukiwać? W imię jakieś sprawiedliwości? Liczy się tylko przetrwanie”. Degeneracja postępuje, a tobie przychodzi jedynie bezradnie się przyglądać, choć za każdym razem scyzoryk otwiera ci się w kieszeni, nic nie robisz, bo pogodziłeś się już z tym smutnym faktem, że twój gatunek jest na wymarciu. Łudzisz się dalej, że twoja wiara ma jeszcze jakiś sens. Ludzie natomiast raz po raz udowadniają ci, że jest inaczej.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • ausek 02.12.2015
    Oj! Widzę, że poważne zagadnienia spać ci nie dają. Jeśli taka tematyka nęka cię przed snem to aż strach pomyśleć co zaprząta twoją głowę w dzień. :) A teraz już bez żartów. Temat jak najbardziej na czasie, właściwie można by rzec ponadczasowy. Kilka zdań, a zawarta w nich bolesna prawda powala. :) 5
  • elenawest 02.12.2015
    Genialny tekst Numi :-D 5 zostawiam ;-)
  • Rasia 02.12.2015
    Świetny tekst. Ostatnio nekały mnie podobne myśli. Czasem zdaje mi się, że ludzie to bezduszne potwory, lecz cieszę się , że są jeszcze i tacy, którzy zwalczają je swoim wrażliwym pomyślunkiem i działaniem. Ode mnie piateczka, nie ma się czego czepić ;)
  • alfonsyna 02.12.2015
    Nie ma sprawiedliwości, bo ludzie nie zachowują jej względem siebie nawzajem. Jest to wynik sposobu myślenia w stylu "jak Kali ukraść komuś krowa to być dobrze, a jeśli Kalemu ktoś ukraść krowa to być źle" - niestety wielu tak teraz do życia podchodzi. Na szczęście jeszcze nie wszyscy, więc może jest jakaś nadzieja ;)
    A tak gwoli sprawiedliwości - zjadłeś jedno "j" przy "jakiejś sprawiedliwości" (przepraszam, musiałam) :D
  • Numizmat 02.12.2015
    Ech... No niech Ci będzie z tym j :P
  • Morelia 02.12.2015
    Niestety 100% prawdy w tych rozmyślaniach przed snem. Mam nadzieję, że mimo wszystko spało się dobrze ;) Daję piąteczkę:)
  • comboometga 06.12.2015
    Bardzo fajnie napisana praca, refleksyjna, głęboka. Należy się 5, jest nad czym myśleć.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania