Stary człowiek i jeszcze żyje

Zagubiony w myślach potoczyłem się po ziemskim padole, zataczając coraz to większe pętle po nieznanych wodach czasu. Mój czas przeminął, czego zdaje się nie zauważać ciało, wciąż trwające na posterunku.

 

Dobre informacje dla Roberta Kubicy. Co to może oznaczać? Klikam i już wiem. Nie ma koronawirusa, a jak jego kolega zachoruje na to świństwo, to Robert znowu będzie się ścigać w F1. Wiadomość dnia, by się rzekło. I jaka pozytywna! Pozytywna?

 

– Pan tutaj nie stał.

Zostałem brutalnie odepchnięty na koniec kolejki.

– Jak to nie stałem, jak stałem – wybełkotałem zdziwiony.

 

Czy ktoś słucha starca zagubionego we współczesności? Chciałem zagłosować i miałem do tego prawo. Nie mam jednak siły, by walczyć. Przeminąłem, a jednak wciąż jestem. Przekleństwo, czy dar długiego życia?

 

Penis na środku krzyża to sztuka. Nowoczesna podobno. Wagina w miejscu Najświętszego Sakramentu na manifestacji tych, co walczą o swoje prawa. Czy opluwając innych, zbliżamy się do tolerowania nas samych? Kiedyś nazwano by to profanacją. Kiedyś...

 

Myśli uciekają do prostoty świata, gdzie małżeństwo było dobrem, a zdrada była potępiana. No i małżeństwo to była kobieta i mężczyzna. A teraz mamy kilkadziesiąt płci, a ja wciąż widzę tylko dwie. Czyżby w te kilkadziesiąt lat tak bardzo przyspieszyła ewolucja człowieka? Coś bezpowrotnie minęło, a czas był bezwzględny dla moich staroświeckich zapatrywań na świat.

 

Kolejna celebrytka pozuje nago w "szczytnym" celu. Czy naprawdę jest to pozytywna informacja? Nie można inaczej?

Najbogatszy człowiek świata jest jeszcze bogatszy. Posiada majątek warty ponad sto siedemdziesiąt sześć miliardów dolarów. A Polska z końca lat osiemdziesiątych była zadłużona na ledwie czterdzieści miliardów dolarów i zbankrutowała. O co chodzi?

 

Wciąż pamiętam obóz w Oświęcimiu. Przez pierwsze dziesięć dni towarzysze niedoli puchnęli z głodu, by nagle opuchlizna zeszła i został sam szkielet. To była śmierć głodowa, zafundowana nam przez cywilizowanych Niemców. A jaki w obozach śmierci był porządek! Tak, Niemcy zawsze w tym byli dobrzy. Każdy więzień sfotografowany, wpisany do ksiąg, a później zgładzony. Złoty ząb do przetopienia, włosy do materacy. Starcy i dzieci od razu do spalenia, reszta na roboty lub na doświadczenia medyczne. Perfekcyjna cywilizacja śmierci.

 

A teraz Niemcy czują, że ponownie muszą nas pouczać. Pokazać gdzie jest nasze miejsce w szeregu. Tak, mają to we krwi, nie rozumiejąc, iż nasza kultura jest nieco inna, a zdrajców jest u nas zawsze dostatek. I będą do końca świata biegać do Rosjan, Niemców, Francuzów, Amerykanów, by skarżyć na rodaków, na nasze barbarzyństwo.

 

Manulea Gretkowska wyjeżdża z Polski. Dlaczego? Bo w ostatnim czasie nie wygrywają jej kandydaci? Bo rząd wybrany jest przez "motłoch"? Niech wyjedzie, tylko po co się z tym tak afiszować? Jak się tak bardzo nie podoba, to przecież nikt siłą nie trzyma. Siłą trzymali Niemcy w Oświęcimiu, Rosjanie na Syberii. Państwo Polskie nikogo na siłę nie trzyma. Często wręcz jest filantropem, kształcąc lekarzy, którzy potem leczą prawdziwych cywilizowanych Europejczyków.

 

Jakże piękna była tęcza na niebie i jaki niosła za sobą symbol. Przymierze z Bogiem. A teraz? Dlaczego tak piękny symbol został zagarnięty przez pewną grupę ludzi, narzucających reszcie ich jedyny, prawidłowy punkt widzenia. Wiem, ich tęcza jest nieco inna, ale kto to widzi? Dlaczego na siłę narzucają jeden właściwy punkt widzenia? Czy nie przypomina to faszyzmu?

 

Czy nie mogę nie mieć racji? Czy nie mam prawa do samodzielnych błędnych osądów? Czy za to chcecie karać? Za moje poglądy.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Jarema 02.08.2020
    Józefie, widzę tu tradycyjne narzekanko, że świat jest zły, itd. A przecież starsza osoba też ma jakąś moc sprawczą i może być demiurgiem rzeczywistości.
  • Józef Kemilk 02.08.2020
    Zobacz na 80-latków i powiedz czy mają siłę walczyć.? Wiek robi swoje i wolą siły zostawić na coś istotniejszego.
  • Jarema 02.08.2020
    Józef Kemilk osiemdziesięciolatek mógłby zagłosować korespondencyjnie. Teraz to możliwe, zamiast się pchać do urny.
  • Józef Kemilk 02.08.2020
    Jarema Może nie chce. Po co się pchać? A kiedyś starszych się szanowało.
  • Jarema 02.08.2020
    Józef Kemilk widzę, jak dziś wychowuje się dzieci. W tyłkach im się z nudów przewraca i jeszcze homo im brak do szczęścia z nudów. Jakby do roboty uczciwej tałatajstwo zagonić, to by myślało normalnie. Ale że za darmo kasę dostają, to lewackimi hunwejbinami się stają.
  • Józef Kemilk 03.08.2020
    Jarema Ja nic nie mam do homo. Są i tyle. Gorzej z propagandą tęczową. Niestety benefity ogłupiają, a to niestety domena PiS.
  • Jarema 03.08.2020
    Józef Kemilk PO dawało sute benefity może nieco węższej grupie ale bardziej sute, niż te nędzne pięćset. Dajesz się ponieść propagandzie, gdybyś wiedział ile wyżarli z koryta akolici po, to by ci włosy zbielały i zęby wypadły.
  • Józef Kemilk 04.08.2020
    Jarema Dawanie za darmo w dłuższym okresie czasu degeneruje. Lepiej by było, gdyby było mniej odbierane w podatkach. Aktualnie praca minimalna wynosi 2.600 zł, oznacza to że pracodawca ponosi koszt w wysokości 3,132 zł, a na rękę otrzymuje się kwotę 1920 zł. Tym samym przy płacy minimalnej, nawet gdybyśmy mieli dwoje dzieci (1000+), to i tak jeszcze będziemy płacić podatek (miesięcznie pozostanie nam do zapłaty jeszcze211 zł). Czy nie jest lepiej jak samemu zarobi się więcej, niż gdy dostaniemy coś od rządu, z naszych pieniędzy?
  • Pan Buczybór 03.08.2020
    "No i małżeństwo to była kobieta i mężczyzna. A teraz mamy kilkadziesiąt płci, a ja wciąż widzę tylko dwie." - trochę zbyt ogólnie. Płcie biologiczne zawsze będą i są tylko dwie - inaczej się nie da. To, co głoszą goście ze środowisk LGBT to płcie biologiczne, czyli "czy dzisiaj jestem żabą czy może jednak wolę chłopców?".
    Ogólnie niezły tekst. No, trochę narzekania, ale w gruncie rzeczy dość słusznego. Świat idzie do przodu, tyle że bardzo pokrętną drogą i momentami można poczuć się zagubionym lub niezrozumianym przez to wszystko. Ważne, by trzymać się swoich poglądów niezależnie czy ktoś każe ci klękać lub coś w ten deseń :)
  • Józef Kemilk 04.08.2020
    Dzięki za komentarz.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania