Pokaż listęUkryj listę

Wiersze <*> Stokrotka

˛˛˛˛˛˛˛˛˛//———

samotna stokrotka

zakwitła mostem drewnianym

pod wstęgą rzeki

gdzie fale biegną

po nagich stopach

otwierają okiennice oczu

 

ślady zostawiły rysunki

malowane piaskiem

na palcach

wszystko po to

by echo wchłonęło

skałę

 

tam z krwi

sączy się świt

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Canulas 08.08.2019
    Przeczytałem w tytule Stokotka. A jak spojrzałem, kto autor to od razu wyobraźnia poszybowała w kierunku ośmiometrowej kotki, pod cyce której podczepione jest sto małych kotków.

    Ładna końcówka we wierszu tym, choć moja wizja dalej dominuje.
  • Dekaos Dondi 08.08.2019
    Canulasie→Szacun za skojarzenie !! Doceniam tego typu imaginacyjność:))
  • betti 08.08.2019
    zakwitła mostem drewnianym
    pod wstęgą rzeki
    gdzie fale
    biegną po stopach
    otwierają okiennice

    ślady
    malowane piaskiem
    na palcach
    wszystko po to
    by echo wchłonęło

    skałę

    tam z krwi
    sączy się świt

    Wyrzuciłam stokrotkę, bo jest w tytule i wystarczy. I jak zawsze zmieniłam ''po swojemu''. Sorry, ale jakoś trafił we mnie...
  • Dekaos Dondi 08.08.2019
    Betti Dzięki. Jeszcze się namyślę. Pozdrawiam:)
  • betti 08.08.2019
    DD nie, nie trzeba, to tylko moja wariacja...

    Pozdrawiam.
  • Aisak 09.08.2019
    Stukotka
    :)

    Bardzo lirycznie.
  • Dekaos Dondi 09.08.2019
    Aisaczku Dzięki. Pozdrawiam:)
  • Tjeri 09.08.2019
    Tym razem nie dla mnie. Jakoś ciężko mi się czyta (i wyobraża) to kwitnienie mostem drewnianym, ale największym ała są dla mnie "okiennice oczu". Dopełniaczówka nieładna, do tego mocno wytarta poetycko. Te dwa słowa jak zepsute jajko w omlecie. W sumie bez tego jaja, zjadłabym :).
  • Dekaos Dondi 09.08.2019
    Tjeri→A i tak ładnie podziekuję:)
    Nie może byś jajka w omlecie, bo omlet to jjajko.
    A jednak ta dopełniaczówka Tobą wstrząsnęła.
    Jak będziesz robić omlet, to będziesz bardziej ostrożna.
    Zawsze jakiś poztytw można wyciągnąć. To tzw; poezja ku przestrodze:))
  • Tjeri 09.08.2019
    DD - książkowa porcja na osobę to 3 jajka. Do tego na każde trzy jaja łyżka śmietany. :D A i tak w razie zepsucia jednego...

    Wiesz chyba nawet mniej dopełniaczówka (nie jadę na wszystkie z automatu -uważam, że wszystko dla ludzi i nie raz po prostu pasi), co jej wyświechtana poetycko treść.
  • Tjeri 09.08.2019
    Mam wrażenie że odebrałeś mą krytykę jako złośliwą. Także na wszelki wypadek dementuję - ja po prostu zawsze komentuję szczerze (złośliwa oczywiście być umiem, ale raczej w odpowiedzi niż na zaczepkę). Także ten teges...
  • Dekaos Dondi 09.08.2019
    Tjeri. W żadnym wypdku nie odebrałem złośliwie. Czasmi dziwnie odpisuje. takie mam poczucie humoru:))
    Cenię szczerość:))
  • Tjeri 09.08.2019
    Ja też... Ale ten portal jest baardzo specyficzny. Asekuruję się, bo już różne cuda mi już przypisywano ;).
    Zresztą złośliwości też lubię, o ile są dwustronne i nikt się nie obraża.
  • Pasja 09.08.2019
    Dekaosie stokrotka polna i strumyk z piosenki na mnie spojrzała. Miłość zakwitła i nie ważne kiedy, ważne że jest.

    Koniec wieńczy dzieło... sączy się świt... zawsze tak powoli.

    Miłego dnia
  • Pasja 09.08.2019
    DD wrzuć na Bitwę!
  • Dekaos Dondi 09.08.2019
    Pasjo. Dzięki. Jeszcze zobaczę. Pozdrawiam:)
  • Aisak 09.08.2019
    Wrzuć na Bitwę!
  • Dekaos Dondi 09.08.2019
    Aisaczku Dzięki. No nie wiem:) Pozdrawiam:)
  • Ładnie i powiem za Ajsi, wrzuć na bitwę, albo coś tam napisz :)
    5
  • Dekaos Dondi 09.08.2019
    Dzięki ML. Muszę przemyśleć:) Pozdrawiam:)
  • jagodolas 09.08.2019
    I tu zajrzałem, ale nie jest tak gładko, ślisko i miło jak w Spotkaniu. Znaczy, ale to chyba moje zboczenie, lubię jak jest teskt podbity bitem, i generalnie jestem na tak ale jakby mniejsze to tak.
  • Dekaos Dondi 09.08.2019
    Jagodolas→To raczej ja jestem dziwnie zróżnicowany:))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania