.

 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • TseCylia 04.02.2019
    Lubię, gdy w tekstach jest tak nieoczywiście. Dają przestrzeń dla percepcji i wyobraźni. Fajny tekst. :->
  • @utor 04.02.2019
    Z podziękowaniem TseCylia! :-)
  • Agnieszka Gu 04.02.2019
    Witam,
    drobiazg: "Wołają o pomstę sprawiedliwość w darze przynosząc łzy." — przecinek pomiędzy "pomstę[,] sprawiedliwość" ?
    Ciekawe, nawet bardzo...
    Pozdrawiam
  • @utor 08.02.2019
    Dzięki Agnieszka Gu :-) Cieszę się, że zaciekawiło.
    Pozdrawiam!
  • Canulas 04.02.2019
    Znów pogranicze. Znów preria do interpretacyjnego hasania.
    Nieoczywistości.
    Świetnie.
  • @utor 08.02.2019
    Świetnie to określiłeś: "preria do interpretacyjnego hasania" ;-)
    Dobre! No i co, wielkie dzięki Canulas, że wpadłeś i zostawiłeś ślad.
    Pozdrawiam!
  • Wrotycz 04.02.2019
    "Wołają o pomstę sprawiedliwość w darze przynosząc łzy. " Czy nie brakuje - i - między pomstą i sprawiedliwością? Po darze - przecinek.

    "Będę się uśmiechał do karmionych bólem i będę zadowolony (,) kiedy doświadczą dobra, odnajdę wtedy nowy strumień." - przecinek.
    No i z konstrukcji tego zdania wynika, że będziesz zadowolony, uśmiechając się do karmionych bólem. No sorry, ale można, zakładając obserwację bezpośrednią (kogoś boli - narrator się uśmiecha), że ma on radość z patrzenia na cudzy ból.
    Kiedy doświadczą dobra, karmieni bólem, będę się uśmiechał, będę zadowolony.

    ______
    Pragnienie stawania się światłem/strumieniem dobra - wielce szlachetne.
    Zło, odczuwanie jego skutków, nie jest przypisane na stałe człowiekowi - komunikat drugi.
    Eden:)

    Powodzenia.
    Bez oceny.

    Pozdrawiam:)
  • @utor 08.02.2019
    Dzięki Wrotycz :-) Przecinki na swoim miejscu. Reszta zostaje. Super, że pomagasz w technicznych uwagach. Wielkie dzięki. Uważnie czytasz. Cenię wnikliwość i wnikliwych ;-)

    Interpretacja bardzo na tak! ;-)
    Miło, że jesteś.
    Pozdrawiam!
  • Justyska 06.02.2019
    Tak sobie mysle ze slynne "tak trzeba" bywa wymowka dla naszego lenistwa a powinno dzialac odwrotnie. Czasem trudno jest byc dobrym... i w swiecie wielu religii czynic dobro. Tak sie zapedzialam w rozmyslaniach. Znow ciekawie. Choc tekst o tym jeziorze wciaz lata ponad innymi :)
    Pozdrawiam!
  • @utor 08.02.2019
    Wartościowy kom Justyska :-) Dzięki! Podobają mi się twoje rozmyślania.
    Zapędzaj się częściej, nie mam nic przeciwko ;-)
    Można dużo zobaczyć. Tak jak w "Świcie nad czarnym jeziorze"
    Pozdrawiam! Fajnie, że wpadłaś...
  • Ritha 06.02.2019
    Coś jest w Twoim pisaniu co mnie tu przyciąga.
  • @utor 08.02.2019
    No cóż, niech przyciąga ;-) Nie mam nic przeciwko.
    Zaglądaj i wpadaj w wolnej chwili, czy o jakichś tam innych.
    Ritho miło, że zajrzałaś, dzięki!
  • Dekaos Dondi 09.02.2019
    @utorze→Znowu piszesz ''na myśleniu''. Czytałem dwa razy. Bywa tak, że cenne krople przegapiamy w wartkim strumieniu. Słońce oświetla i dobro i zło. Tyle, że zło jest przeważnie: ''błyszczącą powierzchnią''. Ceną, jaką płacimy za: wolną wolę.
    ''Lejąc tak wiele wody u podnóża''...no właśnie. Ile spraw nas przytłacza z naszej winy. A walkę z nimi, moglibyśmy spożytkować lepiej.
    Chodzenie do tyłu na ulicy wydaje się absurdem. A jeśli na kogoś wpadniemy, zmienimy o trochę jego drogę i przez to go samochód nie rozjedzie. No dobra kończę. Pozdrawiam→5

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania