Strzępy

w kropli ołowiu

jak robak w bursztynie

czekam na szept mi odebrany

 

tęsknią boleśnie

strącone strzępy duszy

 

w potępionym ogniu

marzą by znów poczuć

 

choć jeden jej oddech

na zwęglonej skórze

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Tina12 23.05.2018
    Pierwsza zwrotka troche mi sie skojarzyła z jedną piosenką :)
  • Dzięki Tina za przeczytanie i komentarz :) jeśli to nie sekret to z jaką piosenką Ci się to skojarzyło? Ciekawym bardzo :)
  • Tina12 23.05.2018
    Elektryczne Gitary - To jest już koniec.


    Tam jest robaczek za biórkiem
  • Tina12 ok, bardzo ciekawe skojarzenie :))
  • puszczyk 23.05.2018
    A ja zupełnie nie wiem, o czym to jest.
    Równie dobrze może być Powstanie Warszawskie, co samobójstwo z miłości.
    Trochę poetyckich rekwizytów, które nie tworzą żadnego obrazu, czy przesłania.
    "Strzępy duszy" są fatalną metaforą.
    Tanią i histeryczną w brzmieniu.
    Podobnie jak "czekanie na szept"
  • Dzięki bardzo za głębokie przemyślenia i wnikliwy komentarz. Pozdrawiam :)
  • Justyska 23.05.2018
    Maurycy, nie mogę się powstrzymać, bo wiesz, że uwielbiam bajki, a ten wiersz idealnie pasuje do Ołowianego żołnierza, który spłonął wraz z papierową tancerką w kominku... znasz na bank:) Pięknie
    Pozdrawiam
  • Justyska no proszę jakie skojarzenie, nie pomyślałbym ale w sumie, jak patrze na tekst i znam Twoje bajkowe zacięcie, to nie mogę się dziwić :))
    Dzięki za podzielenie się swoimi odczuciami.
    Pozdrawiam :)))
  • Nachszon 23.05.2018
    Wyjście z rutynowego myślenia jest niezwykłe w tym wierszu. Zazwyczaj to kulka (np. z pistoletu) jest w człowieku, tutaj to człowiek jest uwięziony w kulce, która go zabiła. "Strzępy duszy" jak najbardziej uzasadnione, bo to wcale niełatwa metafora, a pozór jej prostego odczytania może wpędzić czytelnika w bagno niechęci zrozumienia, odczucia całości. Człowieka postrzega się na ogół jako dualizm duszy i ciała, tutaj jest jednością i zabicie to zabicie nie tylko ciała, ale i właśnie duszy, przy czym pozbawienie życia to nie jest zakończenie egzystencji, ale skazanie na cierpienie wynikające z naruszenia równowagi tego nierozerwalnego związku - związku materii z duchowością. Gdyby ten wiersz został zrozumiany przez cały świat w ten sposób, ilu ludzi trzymających w tej chwili kogoś na muszce i mających jeszcze resztkę wątpliwości, opuściłoby broń? Zabić duszę, to dla wielu gorsza zbrodnia niż zabić ciało. Strzelam pięć gwiazdek Maurycy jakbym strzelał pięć ślepych kulek w powietrze, aby nikogo nie skrzywdzić.
  • No no no panie Nachszon ależ bogata interpretacja! Cóż mogę powiedzieć, cieszę się, że chciało Ci się tak bardzo wysilać i wgryzać w ten tekścik. Niektóre Twoje przemyślenia poszły nawet dalej niż ja to wykombinowałem i mógłbym się tego spodziewać. To oczywiście świadczy niekoniecznie o jakości tego wiersza, ale na pewno o Twoim szerokim postrzeganiu spraw, nazwijmy je, wszelakich.
    Bardzo dziękuje Nachszon, że zechciałaś zerknąć i podzieliłeś się swoimi przemyśleniami, jestem pod ich wyrażeniem.
    Pozdrawiam
  • *wrażeniem
  • Margerita 23.05.2018
    pięć a mnie to przypomina breloczki bursztynowe z owadami w środku wiersz mi się podoba
  • Dzięki Marg :))
  • Canulas 23.05.2018
    Kurde, mam problem, Maurku.
    Raz, że bardo ładne, dwa, że jakieś gęste. Może to ja. Prawie na pewno to ja, ale... No nie wiem. Odpocznę, powrócę.
    Chwilowo - byłem.
  • Canie spokojnie i bez ciśnienia, jeśli nie siądzie to przecież się nie obrazę, nie potnę ani nic z tych rzeczy :)
    Jak zawsze, jak by nie była ważna jest Twoja szczera opinia. Tyle.
    Wracaj zawsze kiedy masz ochotę bez ciśnienia.
    Dzięki, że byłeś.
  • Aisak 24.05.2018
    Szczempy duszy. Zwenglone ciało.

    Rany:/
  • Aisak 24.05.2018
    Szczempy duszy. Zwenglone ciało.

    Rany:/
  • Taa
  • Agnieszka Gu 30.05.2018
    Ooo to bardzo ładne, jako dojrzały (w każdym razie dojrzalszy od poprzedniego) wiersz ten mi się jawi :)
  • Ojoj jesteś i tu:)
    A to już wiem co w tamtym Ci nie grało :)
    Dzięki Aga:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania