Święta

Święta nigdy nie były dla mnie czymś magicznym. Wręcz przeciwnie. W tym okresie w moich myślach krążyły dzieci z sierocińca, które wpatrują swe pełne nadziei oczka w zaśnieżone okna. Wypatrują rodzin, które zapewne były zbyt zajęte zakupami dla bliskich, aby chociaż o nich pomyśleć. Nie mam prawa oceniać innych, bo chociaż ja to zauważyłam, nie robię nic, aby im w jakikolwiek sposób pomóc. Jednak nie tylko to sprawiało, iż nie potrafiłam się szczerze uśmiechać podczas tego okresu! Gdy my siedzieliśmy w wielkim, nagrzanym domu, w wiadomościach nie raz wspominano o bezdomnych, którzy giną na ulicy, zapomniani, zamarznięci, z małą świeczką w ręku.

- Na całym świecie co chwilę ktoś ginie! Ciesz się, że to ciebie nie dotyczy. - mruczy do mnie jedna z ciotek, gdy dzielę się z nią moimi myślami.

Może ma rację? Przecież to nie moje życie. Nie powinnam żyć spoglądając na przykre sprawy. Cieszyć się życiem. W końcu nie jestem lepsza od innych. Mimo, iż te myśli spędzają mi sen z powiek, dalej postępuję jak cała reszta. Taką właśnie bohaterką jestem.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • Malutka18 21.12.2015
    Baardzo ładne, skłania do przemyśleń i pokazuje prawdę. Mimo tego brakowało mi czegoś. Wydaje mi się że oczekiwałam troszke więcej emocji. Ale daje 5. ;) Pozdrawiam ;)
  • Rasia 21.12.2015
    "Nie powinnam żyć spoglądając" - przecinek po "żyć"
    "Nie powinnam żyć spoglądając na przykre sprawy. Cieszyć się życiem. " - to brzmi, jakbyś nie powinna cieszyć się życiem, a chyba nie o to chodziło ;)
    "Mimo, iż" - bez przecinka, bo to spójnik złożony
    Nie wiem, czy pisałaś to ze swojej perspektywy, ale bardzo duży mam do Ciebie szacunek za to, że wspomniałaś jak jest, współczujesz, a pomimo tego odważnie mówisz, że nic nie robisz. Dzięki temu tekst nie był sztuczny, nabrał takiej człowieczej głębi. Zostawiam 5, należy Ci się za poprawę :)
  • Neli 22.12.2015
    Szkoda, że takie króciutkie. Taka prawda, niestety. Sama często mam myśli tego rodzaju. Tak bardzo chciałabym pomóc ludziom...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania