Święta, idą święta*

Święta, znów idą święta...

Czy ktoś jeszcze pamięta

kopne śniegi po strzechy

i mróz dmący jak miechy?

 

Nasze oczekiwanie,

z gwiazdką co się dostanie.

Czy Mikołaj pamięta

o wyśnionych prezentach?

 

Dzisiaj nawet zmywałem,

na zakupy biegałem.

Mikołaju kochany,

mam od mamy pochwały!

 

Ach, marzę o kolejce

i koniku, nic więcej.

List ładnie napisałem

i dawno już wysłałem...

 

Święta, znów idą święta,

są dzieci i wnuczęta.

Śniegi już nie po strzechy

i mróz nie dmie jak miechy...

 

Lecz święta! Okres piękny,

choinka i prezenty.

Ten czas nie jest jak rzeka,

wciąż magia świąt... urzeka.

 

*wszystko wszystkim, ale nam, dzieciom i wnukom "też należy się"

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Joker 19.12.2016
    Przyjemny tekst
  • Zdzisław B. 19.12.2016
    Na święta - dla dorosłych i dla dziatek.
  • Pan Buczybór 19.12.2016
    Święta, święta, a śniegu nie ma ( i nie będzie ). 5
  • Zdzisław B. 19.12.2016
    Załatwię - w razie braku białe confetti ;)
  • Lotta 19.12.2016
    Miło znów poczuć się na chwilę dzieckiem. Czytając czułam się tak miło, beztrosko. 5 :)
  • Zdzisław B. 19.12.2016
    Czyż więcej mi trzeba? Czasem dobrze jest wrócić do wspomnień świąt z czasów dzieciństwa :)
  • Neurotyk 19.12.2016
    Dobry wiersz.

    Mam pytanie: a jakie "Święta?" Święta choinki? Mikołaja? Tego z reklam coca coli? Czy jakiegoś innego mężczyzny o imieniu Mikołaj? Czy święta "prezentów", "mrozu?

    Wydaje mi się, że BOŻEGO NARODZENIA – może niech dzieci wiedzą, czego to są Święta, abstrahując od np. świeckości rodziców, bo dzieci same kiedyś wybiorą, które Święta wolą – Choinki czy Dzieciątka w stajence.

    5
  • Zdzisław B. 19.12.2016
    Neurotyku - święta są czasem spotkań i radości dla wszystkich w rodzinie, niezależnie od światopoglądu i zapatrywań. I tak je traktuję.
    Odwracając - inni uważają, że nie powinno się narzucać dzieciom światopoglądu, niech same wybierają jako dorośli. Nie wspominając już, dlaczego są w końcu grudnia i od kogo przejęta tradycja...
    Ale wiersz ten napisałem dla wszystkich.. Każdy więc może odbierać, jak chce. Pozdrawiam świątecznie :)
  • Neurotyk 23.12.2016
    Zdzisław B. , tylko dodam, bo przyjmuje Twoje wytłumaczenie - drobna informacja dla dziecka, co jedni świętują, a co inni, nie zakłóci na pewno światopoglądu dziecka, a pokaże mu drogi, lewo, prawo, prosto. Lepiej ażeby to rodzice robili, a nie Internet i koledzy. Pozdrawiam. Spokojnych Świat Uniwersalnych:)
  • KarolaKorman 20.12.2016
    Mnie też święta kojarzą się z choinką, prezentami i obżarstwem. Pamiętam dlaczego akurat są w grudniu, a nie kiedy indziej, ale jednak do prezentów i miłej atmosfery rodzinnej przykładam większą uwagę, 5 :)
  • Zdzisław B. 20.12.2016
    Mnie też, Karolo. Święta to są święta :) Czym są "obudowane", to już prywatna sprawa każdej rodziny. Ważne, że można spędzić mile czas w swoim gronie :)
  • Karawan 20.12.2016
    Przekornie napiszę Panie N, że to tradycja. Dzieci zwykle wiedzą lepiej od dorosłych i znacznie zdroweij do tego podchodzą. Przypomnijmy sobie te wyczekiwane z nadzieją i radością i stańmy się chociaż na chwilę tamtymi dziećmi. Tego szczerze wszystkim życzę!
  • Karawan 20.12.2016
    znacznie zdrowiej dzieci wiedzą!
  • Zdzisław B. 20.12.2016
    Dzieci patrzą prosto na świat i cieszą się ze świąt. Ja też takie pamiętam z dzieciństwa. I niech takie będą.
  • ÓsmyKolor 20.12.2016
    Magiczny wiersz z klimatem świątecznym 5
  • Zdzisław B. 20.12.2016
    Miło, że się spodobał.
  • Margerita 23.12.2016
    pięć
  • Zdzisław B. 23.12.2016
    Sześć.
    Znaczy - naliczyłem sześć strof, a nie pięć ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania