Synestezja

Młodość smakuje żyłkowaną wiśnią, z tkwiącym w niej jeszcze zielonym ogonkiem.

Róża to jakby przełykać motyla, gdy drżące skrzydełka oblepiają język kolorowym pyłkiem.

Przyjaźń, to jak wgryzać się w czekoladkę, gdy po przełamaniu wierzchu wypływa słodkie nadzienie.

Zabawa jest jak zapiekanka, z chrupiącym serem na miękkiej bułce, w której zawiera się płynne masło.

Miłość jak białe winogrono, z woskowatą skórką, kryjącą soczystą okrągłość miąższu, aż wreszcie, ze zbyt mocnym kęsem, zęby rozgryzą krucho-cierpką pestkę.

Nostalgia, jak krówka z posmakiem anyżku, owinięta chłodnym listkiem mięty.

 

Może jest tak, że starość zaczyna się, gdy tracimy węch i gubi się nam posmak pojęć?

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Aisak 17.08.2018
    !!!!!!
  • Karawan 17.08.2018
    Starość Przyjacielu jest jak zepsute jajko; niewinna kremowa powłoka i odór co przylega na stałe. Zamykasz się w sobie, w swojej niezborności, obojętności wrogiego przez to świata, w nadziei beznadziejnej, że może będzie lepiej choć wiesz, że nie będzie. Cukier Ci gorzknieje, a kwiaty przypominają o płycie nagrobnej. Trwasz coraz bardziej zmęczony, a przecież umierałeś od urodzenia!
    PIęć!
  • Aisak 17.08.2018
    Najbardziej rzuca m się w oczy -> woskowata skórka. Jest coś trupiego w tym zestawieniu, co bardzo mi się podoba.
  • Neurotyk 18.08.2018
    Bardzo piękne porównania.
  • Buziak 18.08.2018
    Cudownie działa na wyobraźnię! Zgłodniałam życia.
  • imerej 28.08.2018
    Ładne, czuć żeś sprawny.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania