q

q

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Ktokolwiek 22.11.2016
    Sam koncept bardzo mi się podoba, to porównanie do lodów jest przepyszne ;) do tego sens ostatniej zwrotki jest urzekający. Ale muszę powiedzieć, że rytm pozostawia wiele do życzenia ;) przynajmniej ja to tak odebrałam. Tutaj rytm skakał z jednej linijki na drugą, zabrakło trochę płynności w tym wszystkim :)
  • Neurotyk 22.11.2016
    Ktokolwiek, wiem, że Ty jesteś fanką rytmu i w tym dziele perfekcjonistką, ale rytmu nie zachowałem celowo – brak rytmu wyodrębnia te nierytmiczne zdania, które mają przez ten brak rytmu lepiej wybrzmieć, gdyż jest to wiersz filozoficzny bardziej. Dzięki :)
  • Pan Buczybór 22.11.2016
    Jak zwykle bardzo dobry wiersz.5
  • Neurotyk 22.11.2016
    Buczybóe, tyś to nachwalisz zawsze XD
  • Pan Buczybór 22.11.2016
    Neurotyk Muszem. Taki mój zawód
  • Pan Buczybór 22.11.2016
    Buczybóe - to brzmi jak nazwisko jakiegoś dziwnego francuza.
  • Neurotyk 22.11.2016
    Buczyborze, mam pecha do Twego nazwiska :)
  • Nie podobało mi się kończenie "zdania" w kolejnym wersie. Chyba był to celowy zabieg, bo pojawia się wielokrotnie, ale mnie nie przypadł do gustu. Ogółem piękne rymy! Kocham właśnie takie! "Aureoli - na dole", "wanilii - mieniły". Mmm! Tylko dlaczego z abab w ostatniej zwrotce przeskakujesz na abba?
  • Neurotyk 22.11.2016
    Wikipedia: Przerzutnia, przeskocznia, zazębienie, zwarcie międzywersowe – niezgodność między porządkiem składniowo-intonacyjnym a wersyfikacyjnym w wersie; przeniesienie wyrazu lub części zdania do dalszej części wersu, następnego wersu lub strofy np. w celu zaakcentowania wypowiedzi, zwiększenia dynamiki i pobudzenia wyobraźni osoby czytającej.

    abba w ostatniej zwrotce ma za zadanie związać wiersz. Podkreślić puentę.
  • Neurotyk 22.11.2016
    Dziękuję za opinię :)
  • Neurotyk Tak, przerzutnie. Jednak podobają mi się tylko takie, które tworzą spójną całość dwóch wersów. Lubię recytować wiersze, a takie wtrącenia psują mi ... spójność? schematyczność? Nie mogę znaleźć właściwych słów. Jednak i tak brawo za to, że celowe zabiegi wyglądają jak celowe.

    ABAB są wyraźniejszym rymem. ABBA widać tylko na papierze. Czytając może mieć to sens i niektórym puenta wyda się wyraźniejsza, jednak słuchając to tak średnio wypada, stąd pewnie średnio mi podeszło.

    Ogółem brawo za utwór. Kiedy mówię co mi się nie podoba, nie znaczy, że cały utwór krytykuje (takie odnoszę wrażenie jak czytam odpowiedzi na komentarze - może mylne, może słuszne).
  • Neurotyk 22.11.2016
    piniondze_odchodzą, ja nie atakowałem Cię, boś mnie skrytykował, tylko odpowiedziałem Wikipedio, co mogło wyglądać sucho i obmierźle, ale po prostu męczą mnie dyskusje ma temat mojej własnej twórczości – rzadko rozmawiam o moich tekstach.

    Wolę czytać o nich opinie Wasze :)
  • Neurotyk 22.11.2016
    piniondze_odchodzą, fajnie, że czytasz na głos – to podstawa w wierszach. MUSI być na głos:)
  • observer 22.11.2016
    Ciekawy - odniesienie do egzystencji, nawet niekoniecznie ludzkiej, bo nie tylko oni istnieją, a w niebo patrzy wiele istot różnorakich. Nawet jeśli nie potrafią tego wyartykułować w "esperanto", to choćby przez wycie. Myśli i światło mogą mieć zbliżoną prędkość, lecz wszystko sponiewiera różnica w nich. Ten wiersz nie jest w przekazie słodko-gorzki... raczej kwaśny. Pzdr.
  • Neurotyk 22.11.2016
    observer, nie wiem, nie wiem... pzdr
  • anonimowa kasia 22.11.2016
    Uwielbiam jak w wierszach są porównania do jedzenia, w tym przypadku lodów :D i to nawiązanie do natury fajnie tworzy z tego całość 5 :)
  • Neurotyk 22.11.2016
    kasia, dzięki :)
  • Joker 23.11.2016
    Cóż, nie znam się na wierszach, więc ocenić go pod względem poprawności nie mogę. Jednak treść jest wporzo :)
  • Neurotyk 26.11.2016
    Joker, dziękuję za miły komentarz i to, że czytasz te moje wypociny graofmańskie:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania