Tajemnicza Adelajda i Literkowa zapraszają do otwarcia szuflad

Literkowa wraz z Adelajdą, zwyciężczynią poprzedniej edycji zapraszają do Bitwy na słowa.

To takie proste. Wystarczy napisać wiersz lub prozę poetycką, wrzucić na Główną, a link umieścić w wątku na Forum.

Potem już czytać, czytać i komentować zgłoszone wiersze, a następnie już tylko czekać na głosowanie!

Może Ty wygrasz?

Pisz i nie oglądaj się na innych.

 

Niebezpieczne szuflady wewnątrz nas... to temat główny

A tam, gdzie pasą się dzikie mgły... to dodatkowe wezwanie (można powiązać z głównym, ale niekoniecznie).

Piszmy więc o szufladach pośród dzikiej mgły.

Niech wygra najlepszy!

 

Niech słowa Tadeusza Dąbrowskiego będą weną dla Was!

"Wybitna poezja wyrasta z niepokoju albo zachwytu. Czerpie z niejasnych źródeł i rodzi słodko-gorzkie owoce poznania, które otwierają oczy i każą żyć na własny rachunek, bez ideologicznych protez. Wybitna poezja nie stwierdza, ale szuka. A kiedy znajdzie, jest tak szczęśliwa i przerażona, że gubi wszystkie liście i próbuje od nowa. Prawdziwa poezja jest zachłanna, nienasycona, głodna, buntuje się przeciwko zastanej rzeczywistości jak pryszczata nastolatka, bolą ją systemy i normy, każde wielkie słowo ogląda pod światło, gardzi złotymi radami i zapożyczonym doświadczeniem, poznaje przez dotyk, przez ciało i krew. Chce brać w siebie świat, ocierać się o świat, przepuścić przez siebie świat. Ranić i wylizywać z ran. Rozproszyć się, zatracić i odzyskać na nowo, z igliwiem we włosach, piachem między zębami, żywicą na skórze. Poezja jest samopoznaniem, które nigdy się nie dokona, bo w ostatnim wersie jesteśmy już kimś innym niż w pierwszym"

Zapraszamy Szanownych Opowijczyków do wzięcia udziału.

 

Uwaga!

Autorze, zgłosiłeś już opowiadanie linkiem, ale chciałbyś poddać je kosmetyce, wdrożyć rady czytelników? Nie ma sprawy – zadbaj tylko o to, by nie zmieniać treści opowiadania w trakcie trwania głosowania.

 

*więcej o konkursie w zakładce na Głównej pod Literkowe Bitwy

 

Zapraszamy!

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Bliźniaczka również kibicuje
  • Pasja 06.04.2019
    Ja już napisałam. A Ty Opowijczyku?
  • Ritha 06.04.2019
    A ja też :) Ale kolo poezji nie stalo :/ Kilka metafor jedynie przemyconych, nie wiem czy to sie zalicza, jesli nie - mozna nie brac tekstu pod uwage przy glosowaniu, serio i na luzie, po prostu nie moglam sie oprzec, by napisac na ten temat.
  • Ritha nie kombinuj dziewczyno. Wychodzimy naprzeciw ramom i proza poetycka jak najbardziej się nadaje aby stanąć w szranki z poezją.
    Oj będzie trudno przy glosowaniu.:))
  • Pasja 07.04.2019
    Ritha zachowujesz się jak Iwona Pavlović:) Trzeba pozostawić ramy i pójść do przodu.
    Pozdrawiam
  • Ritha 07.04.2019
    pasja jak kto? :D Ta od tańca? Hahahaha, no dobra
  • Canulas 06.04.2019
    Świetne tekst motywacyjny.
    Pozdrówka.
  • Can, a jakże zacna motywacja... pisz też
  • Canulas 06.04.2019
    Literkowa Bitwa na Rymy™, czas, czas... czas pokaże.
  • sensol 06.04.2019
    poeci do piór
    inaczej brzuszny dur :)
  • sensol więc, aby się ustrzec choróbska napisz coś do puli
  • sensol 06.04.2019
    Literkowa Bitwa na Rymy™ napisałem
  • sensol dziękujemy uprzejmie:)
  • Bogumił 06.04.2019
    Temat uważam a priori za tendencyjny a nawet ideologiczny. Ale niech tam.
  • Oh Bogumile zapraszamy też ciebie do zabawy
  • yanko wojownik 06.04.2019
    Z ciekawości udział wezmę, o ile na temat napiszę. Napisać to da się szybko, tylko nastrajać to czasem się trzeba długo.
  • Uroczy yanko muzykanto nastrajaj swoje skrzypce i pisaj, pisaj. Jak ci braknie czasu po znajomości przedłużymy specjalnie dla ciebie.
  • yanko wojownik 07.04.2019
    Literkowa Bitwa na Rymy™ , Czasu nie w zasadzie nie brakło, za to nie wiem czy cala reszta dobrze. O treści nie wspominam, tylko nie wiem czy technicznie się odnalazłem.
  • sensol 06.04.2019
    poeci do piór
    inaczej brzuszny dur

    a kto nic nie napisze
    dostanie skrętu kiszek

    więc usiądź i pisz wiersz
    inaczej przyjdzie smiersz

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania