Tajemniczy Świat Smoków - WSTĘP

Mamo, tato. Wychodzę na dwór.

- Dobrze, a dokąd idziesz?

- Tam gdzie zawsze, do lasu. Spotkam się z przyjaciółmi.

- Tylko wróć zanim będzie ciemno.

- Postaram się. To do zobaczenia.

 

 

Mam na imię Daniel, mam szesnaście lat. Tak na prawdę nie spotykam się z nikim. Wychodzę do lasu, ale całkiem sam. Jestem po prostu samotnikiem. Nudzi mnie ta codzienna rutyna. Szkoła, odrabianie lekcji, gotowanie obiadów i fałszywi przyjaciele. Tego wszystkiego już mam dosyć. Chciałbym, aby istniał jakiś inny świat, którego jeszcze nikt nie odkrył. Żeby był magiczny, niesamowity, piękny i lepszy od naszego. Właśnie dlatego codziennie wychodzę do lasu. Tutaj w jakimś stopniu mogę poczuć się inaczej. Lepiej niż w tym głupim mieście.

 

 

Zazwyczaj leżę tylko na polanie i rozmyślam. Dzisiaj postanowiłem jednak, że wybiorę się bardziej wgłąb lasu. Im dalej szedłem, tym ciemniejszy stawał się las. Już prawie nic nie widziałem. To takie fascynujące! Moja radość nie trwała jedna długo. Potknąłem się o jakiś kamień i spadłem ze stromego zbocza na sam dół. Gdy wstałem cały obolały, moim oczom ukazało się wielkie wejście do jaskini. Pójdę tam. Może uda mi się znaleźć coś ciekawego. Po wejściu do jaskini ujrzałem bardzo jasne światło. Dobiegało ono z dosyć dużego jaja. Poczułem, jakby coś mnie do niego wzywało. Gdy podszedłem zabłysnęło jeszcze mocniej, po czym zgasło. Moim oczom ukazał się mały smok.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • Emi Ayo 17.01.2017
    Taki króciutki wstępik do czegoś nowego ;)
  • Pan Buczybór 17.01.2017
    No powiem tak: Jest dobrze pod względem zapisu i poprawności jednak widzę, że narracja trochę gorzej ci idzie. Na razie dam ci jedną wskazówkę:
    "Mam na imię Daniel, mam szesnaście lat..." - Taki sposób przedstawiania bohatera nie jest zbyt dobry. Lepiej, żeby to pojawiało się w opisach, dialogach. Wtedy jest to wtedy wplecione w opowiadanie i staje się jego częścią, a nie wyodrębnioną notatką. Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrowienia.
  • Emi Ayo 17.01.2017
    Tak, dziękuję za radę :)
  • Krytyk 17.01.2017
    słaba narracja, jak zauważył buczybór, nad tym będziesz musiała popracować. Mam nadzieję, że kolejne części mnie nie zawiodą.5
  • Emi Ayo 17.01.2017
    Poprawię przy następnym opowiadaniu. faktycznie narracja jest chyba gorsza od tej w innych opowiadań,ale nie wiem. Pisze opowiadania od niedawna.
  • honciabiedroncia 17.01.2017
    Niesamowite! Pisz dalej <3
    5
  • Emi Ayo 17.01.2017
    Dziękuję <3
  • Oia 17.01.2017
    Uwielbiam wszystko co ma związek ze smokami. No i fantastyką w twoim wydaniu. Masz parę błędów, ale biorąc pod uwagę że się dopiero uczysz, jest dobrze.5
  • Emi Ayo 17.01.2017
    Dziękuję <3 najgorsze jest to ze ja nawet nie wiem jakie błędy popełniam:/
  • Freya 17.01.2017
    "Tak na prawdę nie" - naprawdę
    Nawet zabawne, tylko chyba wiesz, że opowiadanek o smokach jest od pyty. Jeśli ma być ciekawie, to musisz się... naprawdę* postarać o jakieś ciekawe pomysły.
    Dlaczego tylko jedno jajko, a nie dziesięć, tak jak sprzedają w foremkach i gdzie się podziała mama tego szkraba, hę. ;)
    Masz już jakieś pozaczynane fabuły, żeby ci się to wszystko nie zmieniło w kogel mogel. ;)
  • Emi Ayo 17.01.2017
    To wszystko okaże sie w nastepnych czesciach ;) mam zaczete 3 opowiadania ale jedno mam zamiar kontynuowac jak skończę pierwsze
  • Ashley 17.01.2017
    Bardzo, bardzo dobre <3 Czekam na kolejne :) Piąteczka leci ;)
  • Emi Ayo 17.01.2017
    Dziękuję :)
  • Krystian244 17.01.2017
    Super. Mogę się przyczepić do tego że akcja strasznie szybko się toczy.
  • Emi Ayo 17.01.2017
    Musiała żeby pojawił się smok bo dziwne by było gdyby nie było smoka ale i tak nie doszło do najwazniejszego ;)
  • Krystian244 17.01.2017
    Emi Ayo A co z Garathem?
  • Emi Ayo 17.01.2017
    Krystian244 jutro postaram się dodać kolejną część staram się ją dopracowac bo będzie bardzo ważna dla dalszego rozwoju akcji
  • Tanaris 18.01.2017
    Podoba mi się. Smok? Czemu nie. Napewno sobie z tym poradzisz :) czekam na więcej.
  • Emi Ayo 18.01.2017
    Dziękuję :)
  • Ritha 18.01.2017
    "Chciałbym, aby istniał jakiś inny świat, którego jeszcze nikt nie odkrył. Żeby był magiczny, niesamowity, piękny i lepszy od naszego. " <3
    ***
    W sumie to poprawnie, tylko te zdania takie krótkie, proste, posiekane. Od czasu do czasu warto urozmaicić jakimś bardziej złożonym. Zakończenie byłoby zaskakujące, gdyby nie tytuł. Uogólniając, w zasadzie mi się podobało, daję 5 na zachętę i czekam na rozwój wydarzeń :) Pozdro
  • Emi Ayo 18.01.2017
    Dziękuję :)
  • Karawan 20.01.2017
    Zaintrygowałaś mnie. Na dobry początek ( czyli na kredyt! ) pożyczam Ci 5. Pan Czepialski ( mieszka we mnie) wskazuje; "Potknąłem się o jakiś kamień i wpadłem w przepaść." - Przepaść - miejsce między stromymi ścianami górskimi, głęboka rozpadlina, urwisko (Mały Słownik Języka Polskiego PWN1969) - Nie ma szans aby Bohater wyszedł z takiego upadku tylko obolały ! Wyciąłbym z tekstu " wpadłem w przepaść" a po "i" wstawiłbym "spadłem ze stromego zbocza na sam dół." Taki zabieg od razu wyjaśnia cała sprawę nie zmniejszając dramaturgii.
  • Emi Ayo 20.01.2017
    Aaa rozumiem. Faktycznie nie pomyślałam ;) Dziękuję za radę. Postaram się poprawić.
  • Dimitria 23.01.2017
    Myślę, że opowiadanie będzie bardzo ciekawe, a że ja lubię smoki to 5.
  • Emi Ayo 23.01.2017
    Dziękuję: )
  • wolfie 25.01.2017
    Plus za tematykę :) Postaraj się zniwelować powtórzenia, zastępując je synonimami. Pozostawiam bez oceny, lecę czytać następną część ;)
  • Emi Ayo 15.03.2017
    Dziękuję: ) postaram się żeby bylo lepiej ;)
  • katharina182 15.03.2017
    Postanowiłam zacząć od tego opowiadania:)

    Moim zdaniem powinnaś trochę popracować nad narracja. Sam pomysł bardzo mi się podoba.Wstęp zachęca by sięgnąć do kolejnych rozdziałów.
  • Emi Ayo 15.03.2017
    Ciesze sie, że pomysł się podoba bo tak totalnie bez planu z nudy zaczęłam to pisać ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania