Tal Tal - jak władać...

Każdy kroczek dworskiego tańca był starannie wyliczony, precyzyjny. Co pewien czas szerokie rękawy zdobnej szaty tworzyły w powietrzu coś na kształt skrzydeł motyla. Innym razem zasłaniały połowę twarzy, a wtedy tancerka posyłała w przestrzeń uwodzicielskie spojrzenia.

– Niesamowita, prawda?

Zapatrzony nie zauważył nadejścia wuja. Nie było co zaprzeczać, skinął więc tylko głową.

– Lepszej kandydatki nie znajdziemy. Zajmij się tym.

 

Znalazł ją w małej biblioteczce, z głową lekko pochyloną nad opasłym tomiszczem. Upięte ku górze włosy odsłaniały smukłą szyję, ku której uparcie wędrowało jego spojrzenie.

Nie wiedział, czy był bardziej zły na nią, czy na siebie samego za taką reakcję.

– Odpuść sobie – wysyczał, w odpowiedzi otrzymując jedynie lekkie uniesienie brwi. – Do pałacu przybędą dziewczęta z najznamienitszych domów, nie masz z nimi najmniejszych szans. Ta ambicja kiedyś cię zgubi.

Nie odpowiedziała od razu. Wsunęła rękę za skraj przewiązującej ją w pasie szarfy, by wyciągnąć zań kilka starannie złożonych na czworo skrawków papieru.

– To listy dziewcząt z orszaku pani Pak, miałam dostarczyć je ich rodzinom. Widziałam, jak je mordowano, próbowały uciekać, a ja ciągle słyszę ich krzyki. To nie ambicja, to pragnienie zemsty. Nie chcę pozycji, a jedynie śmierci El Temura i jego pomiotu.

Nie mógł patrzeć w jej wypełniające się łzami oczy i dłonie kurczowo przyciskające do piersi skrawki papieru. Chrząknął i odwrócił się w stronę regałów z książkami. Uważnie studiował tytuły, aż wreszcie sięgnął po jeden z nich.

– Będę cię uczył. Przeczytaj, a później domyśl się, dlaczego ci ją dałem.

 

Zjawiła się u niego już następnego dnia rankiem.

– Więc o czym to jest? – zapytał, kiedy odłożyła książkę na blat stołu.

Spodziewał się po niej odrobiny zmieszania, jak przystało na młodą kobietę, ona zaś odpowiedziała spokojnie i z powagą.

– O tym, jak czytać w sercach mężczyzn.

 

Kolejną wyznaczoną jej lekturę oddała jeszcze szybciej niż poprzednią. Tym razem nie zaczekała nawet, aż zada pytanie dotyczące treści.

– Ta mówi o tym, jak władać sercami mężczyzn.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Rasia 22.09.2016
    "Zapatrzony, nie zauważył nadejścia wuja" - bez przecinka
    "by wyciągnąć zań, kilka starannie złożonych na czworo skrawków papieru" - bez przecinka no i "zań" to nie jest tutaj odpowiednie słowo, bo znaczy "za niego", a nie "zza niego". Może być "schować zań", ale nie wyciągnąć
    Hm... tekst mi się podoba, fajnie wykorzystałaś tutaj stylizację językową, ale brakuje mi rozwinięcia i konkretów. Tak naprawdę mamy parę faktów, ale nie do końca wiemy, co z nimi zrobić i jak ułożyć je w całość, bo jest ich moim zdaniem po prostu za mało. Pomyśl nad rozwinięciem, bo moim zdaniem masz dryg do takich opowieści umiejscowionych w otoczeniu wysoko postawionych, wyniosłych, noszących bogate stroje... Zawsze przyjemnie mi się to u Ciebie czyta. Tym razem czwóreczka, Angelko, w porządku? :)
  • Angela 22.09.2016
    Pewnie że w porządku, oczywiście dziękuję, a błędy zaraz poprawię.
    Tematu niestety nie rozwinę, to jedynie moja mała fiksacje na temat odcinka z oglądanego serialu : )
  • Rasia 22.09.2016
    A szkoda :) Jakoś będę musiała to przeboleć!
  • Tina12 22.09.2016
    Widze fanka Cesarzowej Ki.
    5
  • Angela 22.09.2016
    Nie tak Cesarzowej, jak samego Tal Tala XD. Dziękuję
  • maga 22.09.2016
    Czytało się bardzo przyjemńie ıa tekst był ciekawy. Dam piątke ı pozdrawiam :)
  • Angela 24.09.2016
    Dziękuję za piątkę, jak i za pozdrowienia : ) 5
  • Angela 24.09.2016
    Dziękuję za soczyste 1, jeśli to od ciebie Johhny, to z łaski swojej komentarz byś dołączył, a nie zachowywał się jak
    gówniarz i ostatni tchórz : /
  • Shiroi Ōkami 24.09.2016
    "Każdy kroczek dworskiego tańca był starannie wyliczony, precyzyjny. Co pewien czas szerokie rękawy zdobnej szaty tworzyły w powietrzu coś na kształt skrzydeł motyla. Innym razem zasłaniały połowę twarzy, a wtedy tancerka posyłała w przestrzeń uwodzicielskie spojrzenia." ~ Zaledwie dwa zdania, a mistrzowsko zagrałaś na mojej wyobraźni. Wyobraziłam sobie tancerkę o ciemnobrązowych włosach, opaloną, o długich rzęsach, a także idealnej sylwetce, skrytej za delikatnym, czerwonym materiałem.
    "– To listy dziewcząt z orszaku Pani Pak" ~ "Pani" małą literą.
    Kurczaki, Angela, kiedy się tak rozwinęłaś? :O Kiedy nie patrzyłam, co nie? Chyba strzelę focha XD
    Dałam w ciemno pięć i widać dobrze, że dałam Ci kredyt zaufania, bo spłaciłaś go z nawiązką :D
  • Shiroi Ōkami 24.09.2016
    "a także idealnej sylwetce, skrytej za delikatnym" ~ Bez przecinka -.- Wybacz, śpię już praktycznie ;-;
  • Angela 24.09.2016
    Shiroi Ōkami dziękuję kochana, zaraz poprawię : ) Bohaterka tego tworu jest u mnie avku,
    chyba u NataliO też : )
    I nie fochaj się, aż tak dobrze jeszcze nie jest, do tego długa droga : )
  • NataliaO 25.09.2016
    Angela TAK U MNIE TEŻ
  • Angela 25.09.2016
    Dziękuję za strzał z anonima : )
  • NataliaO 25.09.2016
    Fanka Tal Tala, a ja fanka Cesarza i Cesarzowej Ki. Uwielbiam ten serial. No i do Tal Tala też się przywiązałam; widzę, że masz dobrą pamięć
    – O tym, jak czytać w sercach mężczyzn. - Tak jak rzekł Tal Tal ;)
    SUPER TEKSTY CI WYCHODZĄ :)) 5
  • Angela 25.09.2016
    Cesarz był słodki, ale jak dla mnie ciut za bardzo przewidywalny, z Tal Talem to co innego,
    nigdy nie wiedziałam co zrobi, po czyjej stronie stanie : ) Bardzo mi przyjemnie, że ta miniatórka
    przypadła Ci do gustu : D
  • NataliaO 26.09.2016
    Angela było parę scen w których zaskoczył Cesarzyk... Z resztą każdy z trzech panów był inny i dobrze ;)
  • Angela 26.09.2016
    NataliaO zgadzam się, każdy miał w sobie COŚ, tak że tylko wzdychać : D
  • NataliaO 27.09.2016
    Angela haha dokładnie :))
  • Anonim 26.09.2016
    Aż zachciałam obejrzeć ten serial, Angelo. Ładnie, lekko, przyjemnie i wręcz uwodzicielsko ci to wyszło. Bardzo przypadły mi do gustu krótkie fragmenty, które idealnie lddzielały tekst, a obraz przeskakiwał mi przed oczami - tutaj miało to swój urok. Chciałabym więcej odsłon tej historii :)
  • Angela 26.09.2016
    Dziękuję Ef, starałam się podzielić całość na migawki wspomnień. Serial polecam, ale nie wiem,
    czy coś o nim jeszcze napiszę. Jeden z wcześniejszych tekstów też jest w tym temacie : )
  • MarBe 28.09.2016
    Zapowiada się ciekawa historia przynajmniej przed dwóch wieków, która może odbywać się wszędzie?. Tylko coś mi się zdaje, że metody panienki będą wyjątkowo nowoczesne. 5
  • Angela 28.09.2016
    Historia osadzona została w trzynastym wieku, ale odnoszę wrażenie, że metody działania kobiet
    od tego czasu raczej nie uległy wielkim zmianom. Miło mi, że Zajżałeś i cieszę się, że się podobało : )

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania