tej zimy nie spadł jeszcze płatek śniegu

a ludzie mówili że to od bluzgów

błoto przywierało do skrzydeł anielskich

wiążąc je na ziemi

 

pamiętam pomyślałem wtedy

jak mocno musiałaś odczuwać chłód

kiedy nie chroniły już halki

ni słowa modlitwy

a stopy zapadały się w błocie

 

nie było słowa protestu

kiedy na klatce schodowej odarłem cię ze świętości

 

dookoła tańczyły pióra

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (50)

  • betti 14.01.2020
    Czytam sobie bez ostatniego wersu...
  • Cichy człowiek 14.01.2020
    Czytasz sobie i... Bardzo nadal jest słabo?
  • Misiu M 16.01.2020
    Cichy człowiek ładny wiersz,na mocną 4 ode mnie tylko zamieniłbym ,,bluzgów,, na przekleństw
    będzie bardziej literacko
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    Misiu M wolę mniej literacko, a bardziej prawdziwie. Dziękuję za komentarz.
  • Misiu M 16.01.2020
    Cichy człowiek ale może być przecież i literacko i prawdziwie...
  • betti 14.01.2020
    Teraz lepiej, fajnie że oddzieliłeś. Mnie się podoba, gdyby było inaczej, to bym napisała.
  • Cichy człowiek 14.01.2020
    Uf, ulżyło. Dzięki.
  • Tjeri 14.01.2020
    Oo, a ten wierszydeł jest całkiem git! Cichy człowieku, masz jakościowy rollercoaster! Ten się podobuje :)
  • Tjeri 14.01.2020
    Oo, a ten wierszydeł jest całkiem git! Cichy człowieku, masz jakościowy rollercoaster! Ten się podobuje :)
  • Cichy człowiek 14.01.2020
    To nie rollercoster, to lekcja by pisać tylko i wyłącznie wtedy, kiedy mnie napadnie. Nic na siłę.
    Cieszę się, że wyszło.
    Dziękuję.
  • Tjeri 14.01.2020
    Cichy człowiek, ja mam tak, że jestem zadowolona z wierszy, które ze mnie wypływają. Wtedy piszę utwór koło 10 minut i niewiele potem poprawiam.
  • Cichy człowiek 14.01.2020
    Tjeri ten powstał w jakieś pięć, ale to dlatego, że na forum ktoś rzucił tekstem o aniołach i bluzgach.
    Wiersz sam się prosił.
  • Tjeri 14.01.2020
    Cichy człowiek no i właśnie o tym mówię :))
  • Szpilka 15.01.2020
    To jest to, wiersz, który zatrzymuje. Bardzo mi się podoba ?
  • Cichy człowiek 15.01.2020
    Bardzo się cieszę. Dziękuję.
  • Dekaos Dondi 15.01.2020
    Ładny wiersz → zdaniem mym.→Pozdrawiam:)→5
  • Cichy człowiek 15.01.2020
    Wdzięczny za komentarz i odwiedziny. Dziękuję. Pozdrawia.
  • Angela 15.01.2020
    No, no, no, znam ten sposób zapisywania pierwszej linijki jako tytuł. Ciekawe Cichy od jak dawna za meblościanką
    przesiadywałeś. Co do wiersza, jest dobry.
  • Cichy człowiek 15.01.2020
    "za meblościanką" - nie całkiem rozumiem, ale jestem od niedawna i pewnie nie na długo.
    Co do tytułu, uznałem że inny byłby nieciekawy. Tak to przynajmniej uwagę przyciąga.
    Dziękuję.
  • Puchacz 15.01.2020
    Cholera, faktycznie bardzo dobry.
    W formie, treści, konstrukcji, klimacie i środkach poetyckich.
    Alem się nachwalił :)))
  • Cichy człowiek 15.01.2020
    Cieszę się, że przypasował i za pochwały dziękuję. Mam nadzieję że przestałem być klonem (((:
  • Puchacz 16.01.2020
    Cichy człowiek Jeśli choć trochę widziałeś co tu się działo, nie dziw się w tamtej chwili mojej reakcji.
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    Puchacz spoko, teraz jestem Angelą, może za tydzień będę Tobą, Miśkiem albo betti.
  • Puchacz 16.01.2020
    Tfu!!! Tylko nie miśkiem!!!
    Tu dwóch wystarczy całkowicie.
    Sytuacja taka jest, bo to dziwne miejsce, gdzie niektórzy zakładają po kila kont bez żadnej reakcji admina, to nigdy nie wiesz z kim rozmawiasz.
    Prawdopodobieństwo, że z czyimiś klonem jest duże.
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    To już wiem, ale warto mieć jakieś dowody.
  • Misiu M 16.01.2020
    Cichy człowiek na przykład w/w był już mirkiem13,13mirkiem i puszczykiem a teraz jest puchaczem.
  • indri 16.01.2020
    Misiu M ;)))
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    Misiu M a dajcie mi już wszyscy spokój.
  • Puchacz 16.01.2020
    W takiej sytuacji zapętlasz się, bo niby jakie dowody możesz mieć?
    Widzę nowy nick, nie mający żadnego, portalowego dorobku, zajmującego już jakieś stanowisko w sporze i tutaj prawdopodobieństwo, że to jest klon mamy duże.
    Przeczytałem Twój wiersz, jest dużo lepszy od "dzieł" osobnika o którego Cię podejrzewałem i to jest dowód.
    Dlatego oceniam jako osobę niezależną.
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    Może masz rację, nie wiem, tu wszystko jest jakieś dziwne, trochę chore, ale coś się dzieje. Nudno nie jest.
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    Dobra, nie będę o tym myślał. Uświadomiono mi wczoraj, że innych opcji jest mało albo wcale.
  • Puchacz 16.01.2020
    No to powodzenia
  • indri 16.01.2020
    Czytam sobie i nie za bardzo wiem, o czym to jest. Kolejny zestaw pretensjonalnych banałów, jaki to zły jest świat.
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    Od kiedy zaczeło Ci odbijać na dekiel, mam głęboko w dupie, czy coś jest dla Ciebie zrozumiałe. Odstąp ode mnie człowieku.
  • indri 16.01.2020
    Podobno jesteś niespotykanie spokojnym człowiekiem;))) a tu tak wiązana. Jak na pięciodniowego bobasa mocne. No ale skoro nie chcesz wyjaśnić, twoja sprawa.
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    indri świętego by trafiło jakby babą go nazwano. Nikt poza Tobą nie miał problemu ze zrozumieniem wiersza, więc albo kpisz, albo... Sam sobie dośpiewaj.
  • indri 16.01.2020
    Cichy a kto ci napisał że go rozumie ten Twój wiersz. Nie zauważyłem kogoś, kto by go zinterpretował. Tylko takie ogólne pochwały, ochy i achy, a puchacz zupełnie nie na temat. Dobrze, że nie przyszli ci z tą debilną frazą "jestem na Tak" albo "jestem bardzo na Tak":) Rozśmieszają mnie najbardziej. Chwalenie bez wyciągnięcia wniosków raczej niewiele według mnie wnosi do jakiegoś dzieła. Bo chyba chciałeś zapisać jakieś przesłanie i interesuje mnie jakie. Chciałem Cię sprowokować do wyjaśnienia, a ty od razu z wysokiego C zacząłeś;)))
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    indri zacząłem czy zaczęłam? Wiersz nie jest nawet w najmniejszym stopniu wyszukany, to i interpretować nie było czego.
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    Pastuch by zrozumiał. Nie ośmieszaj się, osobo aspirująca do miana literata bo to wstyd.
  • indri 16.01.2020
    Ja do niczego nie aspiruję, nie wciskaj mi nie mojego dziecka w brzuch, Cichy:))))
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    indri to co robisz na portalu, podobno literackim? Tak wiem, wszczynasz wojenki i podejrzewasz mnie o bycie Buczyborem albo Angelą, a może jednym i drugim. Masz nie po kolei, tak więc nie mamy o czym pisać.
  • indri 16.01.2020
    Cichy opisałem o tym na pitoleniu, nie pod tekstami, czyli tam, gdzie o takich rzeczach można pisać. Dlatego się to nazywa pitolenie, a nie dyskusje o literaturze i poezji. Wskaż czy gdzieś komuś troluję wątki. Pod Twoim napisałem komentarz. Owszem, nie pochwaliłem Cię, ale to był tylko i wyłącznie komentarz z cichą prośbą o egzegezę wiersza. A ty rozpętałeś awanturę, nie ja. Jeśli ktoś robi tutaj burdel to różne nuncjusze i janki pod moimi wierszami. Daj więc sobie spokój człeku ze swoimi mądrościami. Żegnam, w końcu dostałeś glejt cnoty od puchacza. Ale nie próbuj tu bluzgać, ani na forum. Ostrzegam.
  • Pan Buczybór 16.01.2020
    Widzisz Cichy, dobry pan z pejczem cię ostrzegł, że masz być grzeczny i posłuszny, bo będzie cię nękał :)
  • indri 16.01.2020
    Nie Bóczybór, będę zgłaszał do admina, jeśli ktoś tutaj będzie wulgarny, bo zauważyłem że ma zadatki podobne do Ciebie.
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    indri to zdaje się Tobie, "ulubiona" userka wytknęła "głupie cipki", więc przodujesz w bluzgach. Mam nadzieję, że pod moimi tekstami jesteś ostatni raz, bo nie mam zamiaru się z Tobą bawić.
    Wszelkie próby nękania mojej osoby będą natychmiast zgłaszane do admina.
  • indri 16.01.2020
    Cichy człowiek a skąd Ty taki pięciodniowy bobasek wiesz, które to są moje ulubione userki:) Poza tym na nikogo nie kląłem, coś ci się pomyliło. Może fraza którą użyłem nie najeżała do najbardziej wyszukanych z mojego repertuaru, ale po pierwsze nie była skierowana do nikogo personalnie, to raz, a po drugie nie był to bluzg, jakich używają tutaj co niektórzy. Więc Twój zarzut jest chybiony. I wytłumacz się, kto Ci dał listę moich ulubionych userów, skoro ja sam takiej nie posiadam.
  • indri 16.01.2020
    err - nie należała
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    indri fraza której użyłeś, nie była wulgarna, a zwyczajnie obrzydliwa. Co do "ulubionej" userki, nie jest
    trudno domyślić się ironii w moich słowach. Co do reszty, coś często wspominasz jej nick, to śmieszne
    dosyć. Aż się muszę rozpytać, co Ci takiego zrobiła.
    Idę popytać na forum.
  • indri 16.01.2020
    No nie udawaj, że nie wiesz.
  • Cichy człowiek 16.01.2020
    indri jak bym wiedział, to bym nie pytał. Proste.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania