Testament

Moją ostatnią wolą jest, aby wsadzono mnie do formaliny. Działa bakteriobójczo, ścina białka i w ogóle jest super - coś jak śmierdząca woda. Będę sobie pływał w wielkim, szklanym naczyniu jak gupik w akwarium. (Gupik to taka głupia rybka) Będę sobie pływał, może nawet puszczał bąbelki, ale to raczej chyba na początku, później już tylko zanurzony w toni zawisnę namoknięty, formalnie nieżywy a jak żywy.

Później będzie mnie można wyciągnąć z tej kąpieli, po jakimś miesiącu ale lepiej po roku, niech dobrze nasiąknę! Aż do szpiku kości i będzie mnie można gdzieś sobie postawić, np w kącie. Będę sobie stał i nie żył, ale jak żyw.

Może będę dla kogoś nowoczesną rzeźbą, choć nad wyraz tradycyjną, posągową, dawidową, figuratywną. A może będę jako mebel; będę podpierał ściany niczym pijany formaliną na wskroś. I będę tak stał do końca świata, pokrywał się kurzem, nadgryzany przez myszy i mole na tym łez padole.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (25)

  • Canulas 10.11.2017
    Krókie, treściwe, doprawione odpowiednią słowną przewrotnością.
    Od strony technicznej zgrzuyta mi ten fragment: "ale to raczej chyba tylko na początku, później już tylko zanurzony w toni zawisnę namoknięty," - 2x tylko obok siebie. Tak to bardzo git.
  • Nuncjusz 10.11.2017
    no, czasami mi się tak zdarza
    zaraz usunę zbędne słowo :)
  • Karawan 10.11.2017
    Panie Nun - z formaliny się nie wyjmywa i nie stawia bo formalina to roztwór, którny potrafi sam się skrystalizować. Wyglądałbys Wasze jak Nuncjusz Oszroniony!
  • Nuncjusz 10.11.2017
    Wiem co to formalina :) to wodny 40% roztwór aldehydu mrówkowego. "Krystalizacja" polega na tym, że tenże aldehyd lubi sobie spolimeryzować
    Oczywiście, w moim opowiadanku jest sporo nieścisłości, ale to metafory a nie dosłowność
    Pozdrawiam :)
  • Karawan 10.11.2017
    Nuncjusz Ale Nuncjusz Oszroniony brzmi zachęcająco może warto? Udostępnię się gratis - Karawan ;)) Pozdrawiam również z uśmiechem.
  • Nuncjusz 10.11.2017
    Karawan nad wyraz zachęcająco :) mógłbym pozorować na święta np Dziada Mroza czy innego Mikołaja :)
  • refluks 10.11.2017
    Reflektuję na tę " nad wyraz tradycyjną, posągową, dawidową, figuratywną" rzeźbę.
  • Nuncjusz 10.11.2017
    Brawo!
  • refluks 10.11.2017
    Nuncjusz Postawię ją sobie pod rozłożysta liściatką, a gdy mi się znudzi oddam Gregorowi.
  • Nuncjusz 10.11.2017
    refluks Ty dowcipnisiu :) Nie odważysz się tak mnie pohańbić!
  • Nuncjusz 10.11.2017
    Obsikam go formaliną!
  • refluks 10.11.2017
    Nuncjusz Czym?
    Przed przekazaniem odłamię sterczące.
    Dziurę zatkam plastelyną.
  • Nuncjusz 10.11.2017
    refluks zmuszasz mnie bym Cie wydziedziczył
  • refluks 10.11.2017
    Nuncjusz Nie dopracowałeś testamenta.
    Aby napisałeś co ze ciałem twym zrobić..
    A już w słoiku czy poza nim - o niczym nie decydujesz.
    Będzie można zrobić z tobą, co będzie się chciało.
    Na przykład refluks przydzie i słoik weźmie.
  • Amy 10.11.2017
    Dlaczego "dawidową"?
  • Nuncjusz 10.11.2017
    To nawiązanie do naszego Dawida ale i do Dawida dłuta Michała Anioła
  • Pan Buczybór 10.11.2017
    heh, no fajne i nuncjuszowe na wskroś. I formalina jest super - bardzo przydatna i w ogóle. Pozdro.
  • Ozar 10.11.2017
    Nuncjusz. Dobry pomysł z tą formaliną. Testament dobry, choć czy rodzina by go wypełniła to już inna sprawa...
  • riggs 10.11.2017
    Wolę neonki, albo glonojady. Ale jak pirania ma stać się gupikiem? Gupi Ty ;))))
  • Adam T 10.11.2017
    Znam przypadki ludzi, którzy już za życia wskakują do formaliny, potem tylko przesuwają się z kąta w kąt, żeby się wzajemnie nie deptać.
    Fajny tekst.
    Pozdrawiam ;)
  • Agnieszka Gu 17.11.2017
    Niezły ten Testament. Wpaść na coś takiego...
    Swoja drogą, ciekawe czy ktoś kiedyś takiego nie sporządził...?
    Ładnie napisane, z wyczuciem :)
    Pozdrowionka
  • Ritha 06.08.2018
    Gupiki to super rybcie :) Kiedyś ugotowałam w akwa, bo się grzałka zepsuła i zrobiła się zupa z wody ;)
    Bardzo fajny tekst, i też z malarstwem skojarzenia.
    Przerwa, proszę Pana, na drugie śniadanko (rybka, a propo, ino szprot, we pomidorach, do tego buła no i kawa).
    Powrócę!
  • Nuncjusz 06.08.2018
    Spoko ;) nabierz sił i wigoru
    Moim zdaniem plan już wyrobiłaś
  • Ritha 06.08.2018
    Nuncjusz pozwól, że sama ocenie wyrobienie planu :P (Nie mozna mi pobłażać, bo się rozleniwiam). 300 % normy i dopiero spocznę! :D
  • Nuncjusz 06.08.2018
    Ritha ok XD

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania