Time to say goodbay

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Freya 09.04.2017
    Ja rozumiem twój tekst, lecz przypuszczam, że dla większości tutejszych urzytkowników jest jeszcze nadal nazbyt śmiały w esencji budowy świadomości. Pozdro serdecznie.;)
  • Freya 09.04.2017
    Wracam do tego kom, żeby było teges - "urzytkowników" w tej formie zapisu - nie było celowym działaniem dyskredytacyjnym ani dystrykcyjnym odnośnie.
    Rzadkością u mnie ort - przepraszam. ;)
  • Freya 10.04.2017
    Jeszcze trochę odnośnie Hiroszimy i Nagasaki; nie wiem czy wiesz, ale były to tylko jedne z kilku celów; ponieważ liczyły się obserwacje zastosowania takiej formy działania militarnego i naukowego. Te cele aczkolwiek miały swoje umocowanie gospodarcze, jednak były całkowicie przypadkowe - warunkiem były względy pogodowe. To jest chyba najstraszliwsze i obecnie też tak działa. ;)
  • athame 10.04.2017
    Freya Ziemia od jakiegos czasu stała sie poligonem doswiadczalnym. Obecnie: Syria.
  • Pasja 09.04.2017
    Bardzo ciekawy i mocny przekaz, trzeba poznać wiele mądrości, aby zrozumieć co się w życiu liczy. Rozumiem athame bardzo dobrze, co cię boli. Tytuł czas powiedzieć żegnaj...Boceli. Pozdrawiam serdecznie
  • athame 09.04.2017
    Dziekuję :)
  • Jo-anka 09.04.2017
    Bycie innym jest trudne.... Pozdrawiam.
  • Anonim 09.04.2017
    za co mam przeprosić? niby.
  • Nazareth 09.04.2017
    "Mieszko I został królem i dokonała chrztu Polski" – Mieszko nigdy nie został królem, był władcą, ewentualnie księciem w dodatku na długo przed 966r i chrztem.

    " To oni zniszczyli cesarstwo Rzymskie. Wandale". – Wandale żyli na ziemiach Polskich między Iw p.n.e. a IVw. (ok. 375r.) kiedy zostali wyparci przez Hunów. Jaki mają wpływ na Mieszka i jego państwo? Cesarstwo Zachodniorzymskie upadło w 476r. więc koło sto lat później, to wszystko dłuuugo przed Piastami. Cesarstwo Wschodniorzymskie padło wraz z Konstantynopolem pod naporem Imperium Osmańskiego 1453 – Czyli za panowania w Polsce Kazimierza IV Jagiellończyka, który raz Piastem nie był, dwa był od całego zamieszania daleko.

    "Wandale. Ich nazwa pochodzi od nazwy królowej Wandy".Skąd informacja o królowej Wandzie? Pytam bo jestem szczerze zainteresowany, nie zetknąłem się nigdy z tą informacją.

    "wygonili kapłanki i kapłanów Gaji". – Nie spotkałem się z Gają w żadnym z opracowań na temat słowiańskich bogów. Była ona boginią grecką żoną Uranosa.

    "Wkrótce Polska stała sie papugą narodów. Brano naszych ludzi jako mięso armatnie" – Zaraz, zaraz! Gdzie Piastowie, gdzie armaty? Jakie mięso? Polska przez setki lat była jednym najpotężniejszych państw w Europie!

    "Kiedy chrześcijaństwo się umocniło, poszli nawracac pogańską Litwę. Dali jej propozycję nie do odrzucenia: Przyjmiecie chrześcijaństwo albo wybijemy was mieczemi i spalimy ogniem". – Nie no, chłopie to już nawet nie jest nadinterpretacja. Litwa przyjęła chrzest na mocy unii w Krewie w 1385r. na mocy tego samego porozumienia Wielki Książę litewski Władysław Jagiełło pojął za żonę Króla polski Jadwigę i zasiadł na tronie obu narodów. Gdzie te miecze?! Sugerujesz, że Władziowi dawali władzę a on się wzbraniał aż go ostrzem na gardle nie musieli przymusić?

    "Religia to narkotyk dla mas. Boga nie ma. Świat powstał na skutek wielkiego wybuchu. Teoria K.Darwina tłumaczy wszystko. Bóg umarł". – Śnięty jeżu, w jednym zdaniu Marks, Darwin i Nietzsche. Podoba mi się.

    "To co znasz czytelniku jako UFO ( jesli wierzysz, że istnieje) pochodzi z drugiego i trzeciego nizszego systemu planetarnego. Wytatułowani harlejowcy to właśnie te istoty". – Auć! A co ja Ci kiedy zrobiłem, że mnie ufoludkiem nazywasz? XD

    "zobaczysz krówki,zobacz jakie sa piękne i łagodne. Czy nadal chętnie zjesz bitki z sosem grzybowym?" – Tak.

    Widzisz, mam podobny pogląd na religię jak Twój. Nie precyzuję mojego Boga przez pryzmat dogmatów jakiegoś katabasa tej czy innej wiary. Uważam, żę jeśli ktoś jest dobrym człowiekiem, to nie ważne jakiego czy ilu bogów wyznaje i tak się z nim chętnie wódki napiję i chlebem przełamię.
    Nie uważam żebyś był pedofilem. Nie zrobiłeś nic co by mnie osobiście do tego przekonywało i po prostu mi to jakoś nie pasuje. Szkoda, że decydujesz się odejść przez taką głupotę jak ten cały spór, bo mimo że kawał świra z Ciebie i masz luki w historii początków państwa Polskiego, to wydajesz się ciekawą osobowością. Człowiekiem łaknącym, wiedzy i rozwoju. Z pasją. I nie wiem z jakiego powodu, ale wierzę, że jesteś taki jak mówisz: że chcesz czynić dobro i wszystkich kochasz bezwarunkowo. Może po prostu chcę wierzyć, że tacy ludzie są na świecie. Czego byś nie zrobił, szczerze i od serca, życzę Ci wszystkiego co najlepsze.
  • athame 10.04.2017
    To są skróty myslowe. Cesarstwo nie upada jednego dnia. Co do chrztu Litwy? Nie wiem ile masz lat Nazaret. Ta informacja była w ksiązce do historii, z której sie uczyłem. Bóg mi świadkiem, że nie kłamię. Jak chcesz to na youtobe znajdziesz. Powiązania pogan z naszych ziem z religia hinduską. Mieso armatnie. Nigdy nie słyszałeś takiego slogan. Tak jak sadysta. Zawsze tacy byli. I nie wiem jak ich nazywali w wiekach srednic,. a nazwa pochodzi od markiza de Sade. Żył chyba w XVIII w. Och to juz historia. Wkrótce zapomnisz. Trzymaj się. Kazdy dzień jest wyzwaniem. Pozdrawiam.
  • Anonim 09.04.2017
    czy jestem niewierząca w boga - jestem, ale jestem również wierząca, bo wiara góry przenosi.
    czy uważam Jezusa za boga - nie nie uważam, uważam natomiast, że był prorokiem, wielu przed nim i wielu po nim.

    uważam, że można żyć bez boga. każdy człowiek ma sumienie, nie napisałeś o tym, athame, a szkoda.
    sumienie pozwala albo spokojnie spać, jeśli jesteśmy ok w stosunku do innych, albo zatruwa nam codzienność.
    staram się żyć dobrze, nie jestem święta, ale staram się, moje sumienie dosyć często odzywa się i grozi mi paluszkiem,
    a ja w pokorze przyznaję mu rację, że źle postąpiłam. najbardziej wierze w prawdę. i bardzo nie lubię być robiona w chója.
    każdy powinien się rozmówić sam ze so bą, czy może spokojnie spać.
  • Okropny 09.04.2017
    Chója, brawo
  • ausek 09.04.2017
    No to się dowiedziałam... Skoro Naz jest ufoludkiem :P to ja chyba też, a przynajmniej w części jeśli brać pod uwagę trochę inny typ rowerka ;)
    Athame, jesteś naprawdę charakterystyczną postacią tu na Opowi. Życzę Ci, byś wytrwał w swoich postanowieniach, powodzenia.
  • athame 10.04.2017
    ausek: Dla ciebie też :))
  • athame 10.04.2017
    Nazareth. Moze to były Prusy. Misja Wojciecha. Pocieli go na kawałki i ktos się wkurzył. Moze sie pomyliłem. To było tyle lat temu. A juz na pewno Boga na swiadka brac nie powinienem. Bo wiesz, że w sądzie chrześcijanie na biblję przysięgają.A w tej bible Jezus mówi żeby nie przysięgać. Znajdziesz gdzie to jest. Historia, słowo sie wzieło od tory.(podobno) Tora to wiesz co to jest. Moze za 100lat napiszą, że to my napadlismy niemcw w 1939, kto wie? Juz teraz skarżą polaków, żeby płacili zydom odszkodowanie. Wiesz tylko na pewno co doswiadczyłes I to na trzeźwo. A co było 1000 lat temu? Kto wie. Chlebem bym się połamał. Wódki nie piję. Bardzo zła rzecz. Trzymaj sie bracie.
  • Nazareth 10.04.2017
    św. Wojciech patron Republiki Czeskiej, faktycznie zginął w Prusach w 997r. Odcięli mu głowę i nabili na pal. Nikt się jednak specjalnie nie wkurzył, nasz ówczesny książę Bolesław Chrobry wykupił jego ciało za równowartość wagi w srebrze, Otton III pielgrzymował do jego grobu (stąd między innymi zjazd Gnieźnieński) – Wybacz czepialstwo i drobiazgowość, ale pierwsi Piastowie, wczesna historia Słowian i Wikingów, to mój konik, szczegóły są niezwykle istotne. Wiedzę na ten temat zawdzięczamy całej rzeszy archeologów (czynnych, biernych, eksperymentalnych), kronikom - to nie jest wyssane z palca.
    Gandhi powiedział kiedyś: "Lubię waszego Chrystusa. Nie lubię waszych chrześcijan. Wasi chrześcijanie są tacy niepodobni do waszego Chrystusa". – Zgadzam się z tym w całej rozciągłości. Ludzie tak bardzo skupili się na tym do jakiego kościoła chodzą: Rzymsko-katolickiego, ortodoksyjnego, synagogi, czy są baptystami, luteranami, katolikami czy zielonoświątkowcami, że zupełnie zabrakło im czasu by skupić się na naukach Jezusa, którego większość uznaje przynajmniej za proroka, jeśli nie za syna Boga i zbawiciela. A Chrystus chciał przecież łączyć a nie dzielić, mówił o miłości, nikogo do niczego nie zmuszał, nawet nauczał przez powiastki i historie zamiast dogmatów. Dlatego ja mówię o sobie, że jestem Chrześcijaninem. Wierzę w nauki Jezusa, nawet jeżeli weźmiemy pod uwagę jedynie ich aspekt etyczno-moralny a nie Boski.
    Ja wódkę lubię, nie ma złych rzeczy, bo rzeczy nie mają woli ani świadomości, są jedynie rzeczami – to ludzie używają ich w zły sposób, w złej intencji. Ale lubię też herbatę i kawę, jak będę kiedyś w Kanadzie (czego nie wykluczam, mam kolegę w White Horse, w Jukonie), to się odezwę, może uda nam się spotkać przełamać chlebem, napić syropu klonowego, czy co tam się pije w Kanadzie ;) Porozmawiać o Bogu i Słowianach. Pozdrawiam ciepło.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania