Trochę z WSPANIAŁEGO życia Mariny ( ruiny szpitala, tajemnicza wybawicielka)

Marina obudziła się w szpitalnym łóżeczku.

Duża ledowa lampa świeciła dziewczynce prosto w oczy, płacz innych dzieci zagłuszał rozmowy personelu.

Sala, w której leżała mała budziła najgorsze wspomnienia.Szare ściany, z sufitu zwisała wyblakła tapeta, gdzieniegdzie brakowało kafelek w podłodze.

Łóżka nienadawały się do urzytku, nie było na nich prześcieradła, pożądnej kołdry, a poza tym były drewniane, a więc również niewygodne.

Niestety nic nie wskazywało na to aby wygląd szpitala miałby się kiedykolwiek zmienić.

Budynek znajdował się w ubogiej wiosce.

Ludzie z tamtejszych regionów głodowali, chodzili brudni, mężczyźni zatracali się w alkoholu, kobiety przytłoczone rzeczewistością często zaniedbywały dzieci.

Mimo to niewiele osób kożystało z pomocy lekarskiej. Zazwyczaj choroby leczono domowymi sposobami.Zbierano "lecznicze" zioła i przykładano je na rane . Różnego rodzaju kwiaty zalewano wrzątkiem które pijano na przypadłości organów wewnętrznych np.bóle wątroby itp.

Jednagże takie leczenie nie zawsze przynosiło oczekiwane skutki. Za każdym razem płacono okrutną cene . Stawką było życie.

Kobiety rodziły w domach, często skazane wyłącznie na siebie a niekiedy z pomocą "doświadczonych " matek.

 

Bieda i ubustwo zamykało serca ludzi na jakikolwiek gest miłosierdzia.

 

-Jak się ma nasza mała pacjętka?-spytał doktor

-Myślę że, dobrze, dziewczynka wystarczająco długo gościła w naszym "pałacu" - dodała pielęgniarka.

-Dobrze, w takim razie pójdę po wypis.

Oprócz lekarzy nad łóżeczkiem Mariny stała jej

"wybawicielka"Julia Bartecka tak miała naimię. Pochodzi i mieszka w Polsce.Od dawna planowała podróż do Meksyku.Dzikość przyrody i tutejsza wolność, to one przyciągały turystów. Julia była oczarowana pięknem tego kraju, a jednocześnie przerażona warunkami w jakich żyją ci ludzie.

Kobieta miała jasne, lekko falowane włosy.Ubrana była w zwiewną sukienkę przed kolano.Na jej nadgarstku widniała złota bransoletka.Duże zielone oczy, niczym dwa szmaragdy zwrócone były w stronę dziecka.

Polka, gdy tylko pierwszy raz wzieła Marinę na ręce poczuła coś w rodzaju "wewnętrznego spełnienia". Bardzo przywiązała się do dziewczynki, mimo że tak krótko ją znała.

Żal jej było niewinnej istoty, którą los tak okrótnie potraktował.

-Mam już wypis, mała może wracać do domu- powiedział doktor.

 

"Dom"- ciepło ogniska rodzinnego, które dla Mariny wygasło juz dawno temu.

Średnia ocena: 2.9  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (94)

  • CrazyWorld 27.07.2015
    hmmm...zacznę może od błędów. KORZYSTAŁO a nie "kożystało", JEDNAKŻE a nie "jednagże" , UŻYTKU zamiast "urzytku" .To najbardziej rzuciło mi się w oczy, musisz pilnować takich rzeczy, bo to trochę duże błędy ortograficzne ;/ Powiem tak: Pomysł może być ciekawy . Wspomnienia z Meksyku są na pewno interesujące więc podejrzewam,że napiszesz o tym trochę więcej ::) Cóż...mam wrażenie,że trochę nie rozwinęłaś tematu . Czekałam na jakąś akcję, a tu koniec opowiadania .Masz potencjał, więc pisz dalej chętnie przeczytam więcej. Na zachętę 4 :)
  • Slugalegionu 27.07.2015
    wspomnienia.Szare ściany - Zjadłaś spację

    -Jak się ma nasza mała pacjętka?-spytał doktor
    -Myślę że, dobrze, dziewczynka wystarczająco długo gościła w naszym "pałacu" - dodała pielęgniarka.
    -Dobrze, w takim razie pójdę po wypis. - Przed myślnikami zaczynającymi kwestię nic nie ma, a po nich jest spacja. Te odzielające wypowiedz od opisu mają przed i po sobie spację.

    "doświadczonych " - Zbędna spacja.

    Ogulnie, dużo zbędnym albo nie danych spacji.

    Po kropce jest spacja, chyba że przeżucasz tekst do nowego wiersza.

    Przed że przecinek (wyj. chyba że, i takie tam)

    Estetyka: Te spacje rażą po oczach. 3
    Fabuła: Parę razy wypowiedzi bohaterów wydawały mi się sztuczne, np. wtedy, kiedy pielęgniarka mówi o szpitalu "pałac" Tak, wiem że sarkastycznie. 3
    Opisy: *Chowa się za tarczą policyjną* W takim tekście powinna być jakakolwiek wzmianka o emocjach, albo informacja, że nic się wtedy nie czuło. 4

    Średnia: 3,(3)

    Ocena: 3
  • Marinaaa8 27.07.2015
    slug wybacz ale gdybym sluchała twojich rad i innych zreszto też , to pisałabym dla was i po waszemu , nie czułabym tego ze to jest MOJE, podoba mi się ten a nie inny styl pisania , fajnie ze tak szczegułowo wypisales mi błedy , kiedy bede muala czas to przejze i poprawie. Wsumie moglam ich zrobić wiecej , ty bys je napewno zauważył i najedno by wyszło . I tak też mi miło was słyszeć
    :)
  • Marinaaa8 27.07.2015
    *miała
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Dobra, emocje se daruj, ale popraw orto i interpunkcje, bo jak się czyta niekture twoje teksty to nie wiadomo czy się śmiać czy płakać.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    i vice versa
    Popraw jeżeli zle
  • Slugalegionu 27.07.2015
    No, ciężko się nie zgodzisz, tu masz rację: ) Ale tak czy siak skoro nawet ja to widzę no to sorry, ale coś jest na rzeczy: )
  • Marinaaa8 27.07.2015
    tak , brakowało mi tych przepychanek
    :)
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Nawet nie wiesz, jak mi ich brakowało: )
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Och ale wybacz, mialam jak to się mówi "napięty grafil" , no ale coż działo się coś jak mnie nie było ?
  • Slugalegionu 27.07.2015
    A no coś się stało: ) Mamy teraz gazetkę: )

    http://www.opowi.pl/gazetka-opowi-1-a7242/

    http://www.opowi.pl/gazetka-opowi-2-a7401/

    Nawet wywiadu udzieliłem: )
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Pozatym, paru ludzi chyba odchodzi: /
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Poza tym*
  • Marinaaa8 27.07.2015
    gazetke coś obiło mi się o uszy ale osobiscie jeszcze jej nie czytałam , a tak opropo gazetki zdradze ci że ja też coś szykuje( tylko nikomu nie mów) ,
    Inni odchodzą ale i chyba sporo przybywa , no ale cóz grunt ze my jesteśmy , bo jak widze opowiadanek nie brakuje
    :)
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Mari, ale wiesz, że teraz nawet nie muszę nikomu mówić, bo i tak każdy widzi ten kom?XD
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Ale bez obaw, nie wygadam się: )
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Naserio , ale wpadka, no coż wydało sie
    ;)
  • Pospolita 27.07.2015
    Błędy wypisane powyżej.
    Coś ode mnie?
    Emocje? Nie, ich i tak nie będzie.
    Orto? A po co komu to...
    Interpunkcja? A z czym to się je?
    Opko wydaje mi się nierealistyczne - wątpie, czy to przeżyłaß, ale kłócić się nie będę. Zostawiam 3.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    co, wątpisz w to czy ja to przeżylam, wogóle na jakiej podstawie ? Czy ty mnie wogóle znasz?
    Myślisz ze na świecie nie ma bólu i cierpienia. Myślisz ze ludzie nie umierają z godu że nie ma na swiecie zle prosperujących szpitali.
    Byc moze nigdy nie cierpiałaś(i dobrze) więc skąd mozesz wiedzieć ? Nie chcesz się kłócic, ja też nie chce ale skoro ktoś mnie atakuje , tak atakuje,bo twierdzisz że moje zycie jest kłamstwem. Nie tego to ja nnie przemilcze.
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Mari, masz Snikersa. Nie jesteś sobą, jak jesteś głodna: )

    *Podoje Snikersa*
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Podaje*
  • Marinaaa8 27.07.2015
    dziekuje slug , jestem na diecia ,
    Ps ty byś się nie wsciekł gdyby twoje zycie ktos uwazał za scieme?
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Nie: ) Miałbym motywację do opisania go lepiej: )
  • Pospolita 27.07.2015
    Tak wątpie.
    Nie wątpie w ból, bo sama go odczuwam.
    Wątpie w to opko w jego realizm.
    Aż tyle przeżyć? Aż takie dramatyczne kwestie w starszych rozdziałach? Aż takie złe życie w Meksyku?
    WĄTPIE
    I zresztą nie tylko ja
  • Slugalegionu 27.07.2015
    No niestety, to prawda Mari: / Ja to czytam jak wymyśloną historyjkę.
  • Pospolita 27.07.2015
    Kończe, bo bateria mi się rozładowuje.
    Branoc
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Papatki: )
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Ach no to swietnie . Widze ze pospoliya ma nowy kaprys. A co do innych ,no tak wiadomo ze cie poprą. Wiesz ja wątpie w wiele zeczy ktore tu wypisujecie. Ale coz . Jezeli watpisz w to co czytasz to poprostu nie czytaj. Opisuje tutaj swoje zycie i nikt mi tego nie zabroni. A tak na marginesie, zazdroscisz mi tego ze ja mam o czym pisać . Ciekawe co ty bys mohła napisać o swojim, skoro uwazasz ze moje jest kłamstwem to ja moge twierdzić że twoje jest PUSTE.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Slug kto jak kto ale ty ! Wymyślona historyjka ? Super, teraz bedziecie mi pisać ze to wszystko jest wymyslone . Nawet nie wiesz jak mnie to zabolało.
  • Pospolita 27.07.2015
    I to ja oceniam, jak nic o nikim nie wiem xd
    Co do wątpienia w opka innych - nikt nie piszę że to jego życie.
    I proszę o pisanie mojego nicka poprawnie: Pospolita
    A czytać będę bo chociaż krytykuje to lubię patrzeć jak inni rozwijają umiejętności
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Mari, uspokuj się proszę. Prawda jest taka, że twój opis ma kilka słabych punktów których nie wyjaśniłaś. Są to naprzykład szczegółowe opisy. Poza tym, to naprawdę pachnie telenowelą. Nie wiem jak się tego pozbyć bez zmieniania stylu pisma, ja bym do dociążył bluzgami i szczyptą mroku oraz skupił się na emocjach. No, ale ja to ja, a ty to ty. Może wpleć w to jakieś szczęśliwe chwile? Jakieś zawsze się znajdą, nie mów, że nie.
  • Anonim 27.07.2015
    Zjedzcie po kiełbasie i skończcie -.- Najlepiej w ogóle skończcie komentowanie jej, bo wiecie, co z tego wyniknie.
  • Ktokolwiek 27.07.2015
    Życie sługi Ne jest puste, bo ma przyjaciół. Ma ludzi, którym na nim zależy. Zycie człowieka nie jest puste, jeśli ma takich ludzi.
  • Haruu 27.07.2015
    Eto xDD to ja powiem, fajnie piszesz, patrzac na błędy daje 4 c:
  • Haruu 27.07.2015
    Nie patrzac na błędy, daje 5* xD głupia klawiatura xDDd
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Ktokolwiek, ja niestety nie mam przyjaciół: / Nie zrozumcie mnie źle, ja was lubię, ale nie nazwę kogoś, kogo znam jedynie z neta, przyjacielem.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Telenowela? Tak moje zycie to telenowela. Przepraszam bardzo ale nie kazdy rodzi sie w polsce , to ze urodzilam sie w jak to powiedziec ... tropikach nie oznacza ze jestem jajas inna . Nie pisze dlugich ksiag bo tak jak powiedzialam ja tego nie lubie . Pisze to dla siebie, i nie musze się rozwarstwiac nad kazdym slowkiem bo ja to wszystko pamietam. Co do szczęscia tak jak jest w tytule , myslicie ze towaztszyl mi tylko ból , tamtymi czasy tak , jednagże teraz moje zycie jest zupełnie inne . Dowiedzielibyscie się tego gdybyscie dali mi dokończyc historie . cHociaż wiecie co uswiadamiacie mi ze ludzie jednak są obojętni na cudze nieszczęscia . Jak nie zobaczą to nie uwieżą . No przepraszam ale w czasie sie nie cofniemy, nie oprowadze was po meksyku , hacie . Wynaczcie mi ale tego dla was nie zrobie . Jesteście podli myślać ze was kłamie, ja nie jestem typem takich ludzi ale co ja wam tłumacze , przecież wy mnie nie widzicie .
  • Marinaaa8 27.07.2015
    a co do tego pustego zycia to bylo do pani pospolitej
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Dobra Mari, rzucam ci wyzwanie: ) Napiszę dwie historyjki, jedną zmyśloną, a drugą prawdziwą. Jeżeli ludzie połapią się która jest która, to uznaję, że masz rację, a życia po prostu nie da się realnie opisać. Ale jeżeli nie dadzą rady, to popracuj nad warsztatem: )
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Dwie historyjki , i co wtedy się odczepicie watpie w to
  • Pospolita 27.07.2015
    Puste życie powiadasz? Dobrze napiszę opoko o moim życiu. Tylko napiszę, jakie jest naprawdę, bez żadnych ozdobników.
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Może nie wsyscy, ale ktoś napewno: )
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Mari, stworzyłaś nową modęXD
  • Marinaaa8 27.07.2015
    A co do historyjek jedna juz napisalam, teraz tylko wystarczy cos zmyslic
  • Slugalegionu 27.07.2015
    U mnie będzie w tytule Prawda/Fałsz, jakby co: )
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Pospolita no tak przyłapalaś mnie , dodaje sobie do mojego zycia ozdobki tak , to ze ojciec odszedl ze np bylam w sietocincu i to ze pozucili mnie w lesie , jakby takie coś na swiecie nie miało miejsca . Pospolita zastanw się co ty piszesz
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Proszę, pierwszy z brzegu ozdobnik: )

    "Żal jej było niewinnej istoty, którą los tak okrótnie potraktował."
  • Marinaaa8 27.07.2015
    dziwicue się ze ludzi odchodzą z opowi , jezeli takich traktujecie bo osobiscie ich nie znacie , to naprawde , sami psujecie ten portal ale i marzenia innych
  • Marinaaa8 27.07.2015
    slug co ?
  • Slugalegionu 27.07.2015
    No, ozdubka w twoim tekście...
  • Pospolita 27.07.2015
    To nie pisz, że wszystko jest prawdą.Nie chcę atakować, po prostu wyrażam swoje zdanie.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    ale czy to takie dziwne , nigdy nie słyszałeś takiego wyrażenia , a podobno twoje słownictwo jest takie bogate
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Jak mam nie pisać , skoro to jest prawda
    Dziewczyno ogarnij sie
  • Pospolita 27.07.2015
    A ty to co? Nie znasz mnie i mówisz, że moje życie jest puste? Nie, przecież Marinka zawsze jest tą po krzywdzona.
  • Pospolita 27.07.2015
    Sama pisałaś, że dodajesz ozdobniki *facepalm*
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Mari, mam dla ciebie jedną radę. Schowaj dumę do kieszeni i przyjmij krytykę. Lekarstwo może i gorzkie, ale skuteczne.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Moze trudno wam w to uwiezyc ale wszystko co napisalam ,wydarzenia itd jest prawda , przeżylam to i dlatego to opisuje bo uwazam ze malo kto miał takie życie. Mmówcie sobie co chcecie , mi nikt nie odbierze mojich wspomnien
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Dobra kurwa, niech będzie po twojemu. Popracuj nad orto i interpunkcją, przestań się chwalić, że to twoje życie, bo to niestety nie portal do wyciskania łez, a do publikowania oraz, co najważniejsze, nie atakuj każdego, kto nie będzie ciebie głaskał po główce.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    ozdobniki to byl zebys sie odczepila ,
  • Pospolita 27.07.2015
    Sługo dziękuje, że chociaż ty mnie popierasz...
  • 50shadesofblonde 27.07.2015
    Mari, widzę, że masz siedemnaście lat, a przynajmniej tak piszesz. Gdybym miała ocenić cię jedynie na podstawie twoich wypowiedzi, dałabym ci dwanaście co najwyżej. Co do opowiadania - nie jest złe, ale stanowczo musisz popracować nad zasobem słownictwa, ortografią jak i gramatyką.
    Pozdrawiam.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    slug ja przestana jezeli wy przetaniecie mnie atakowac, tak jak mowie pisze to dla siebie nie chcecie czytac to nie , ale nikt mi nie wmówi ze moje zycie to bujda . Koniec
  • Pospolita 27.07.2015
    Ja ją atakuje... Czy wyrażenie swojeglo zdania jest atakiem?
  • MrJ 27.07.2015
    Marina, ja wiem, że w sumie włażę w paszcze lwa, ale tak naprawdę po co to publikujesz? Nie przyjmujesz krytyki, nie piszesz tego dla nas i wątpię, żebyś liczyła na nasze zainteresowanie swoim żywotem. W skrócie to tu jest, żeby było. Robisz spam, powodujesz shitstormy i uważasz się za lepszą, krytykując innych gdy tylko mówią ci, że coś jest nie tak. W skrócie jesteś tu by zwracać na siebie uwagę. Mały problem, to nie facebook. Tu nikogo nie obejdzie, że jesteś modelką, bo liczy się pisarstwo. A pisarką jesteś kiepską.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Oczywiscie ze nie pospolita , ale jezeli ponizanie mnie , chcesz zrobic zemnie kłamczuche , ale ja ci sie nie dam
    To ty to zaczelas ale ja to skoncze
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Trzy rady:

    - Kup sobie cukierki o smaku melissy, pomaga na nerwy.

    - Kiedy jesteś zła odsłuchuj tego:

    https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA

    lub tego:

    https://www.youtube.com/watch?v=FIdiS5j0av4

    - Kiedy puszczają ci nerwy pokrzycz sobie do siebie, poklnij, udeż w coś.


    Mi to pomogła na napady agresji, więc na twoje nerwy też powinno dać radę.
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Pospolita ciebie nie poniża.
  • Pospolita 27.07.2015
    Też się nie dam. Sama mnie obrażasz
  • Pospolita 27.07.2015
    Tyle osób ci ustępowało, ale koniec z tym
  • Marinaaa8 27.07.2015
    mrj, tak wchodzisz w paszcze lwa. Pisze i nikt mi tego nie zabroni, tak jak wam naprzyklad czytania tego. Zawsze macie duzodo powiedzenia a tak naprawde nie mmacie o niczym pojecia.
  • Pospolita 27.07.2015
    Za to ty masz tego, aż za dużo
  • Slugalegionu 27.07.2015
    *Żałuje, że nie ma swoich cukierków* Marino, owszem nikt ci nie zabroni pisać. Ba! Ja nawet to polecam, ale ta strona ma na celu między innymi polepszanie warsztatu poprzez wskazywanie słabych stron prac. A więc, jeżeli ci to przeszkadza, to znajdz inną stronę. Polecam Wattpad.com, tam każdy ma w dupie kogoś, kto nie ma miliona fanów: ) Mały minus, będziesz się czuła tak, jakbyś pisała do szuflady: )
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Nie pospolita to ty to zaczelas , odpoczatku byluscie dlamnie podli, mowiliscie o mnie jakiws nie stworzone zeczy , przeczytajcie sobie kom w innych opo.jak sie ze mnie wysmiewaliscie , to wy pisaliscie jakues wierszyki na muj temat , i to ja jestem sama a wy twozycie jakies chore grupy .
    Ale koniec z tym nie dam sie waszej bandzie ,
  • MrJ 27.07.2015
    Ale faktem jest, że masz beznadziejny warsztat a twoje opowiadania są tutaj bo mod olewa stronę. Ja nic nie wiem? Jestem studentem na politechnice, nagrodzono mnie dwoma stypendiami, znam na pamięć 3 mitologie. Wiem bardzo dużo.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    A wiesz czego ja zaluje slug , załuje ze was poznałam, zakpiliscie z mojego zycia !!!!
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Mari, użyj moich linków, błagam. Ci którzy się z ciebie naśmiewają może i postąpili podle, ale wsadzając mnie do jednego worka z nimi ranisz mnie. Co do wierszyków, ty też taki napisałaś. No i na sam koniec grupy, jeżeli wskażesz mi jedną społeczność bez nich, to postawię ci dietetyczne piwo: )
  • Pospolita 27.07.2015
    A ty byłaś lepsza? Nazwałaś kogoś dziwką, obrażasz każdego, kto skrytykuje (nie shejtuje) twoje prace i obniżasz oceny, za gatunek literacki którego nie lubisz...
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Oj Mari, Mari, Mari, fajnie z ciebie osoba, o ile nie wyłazi z ciebie ta zołza: / Uspokuj się i popracuj nad warsztatem, a zobaczysz, że wszytko się ułoży.
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Nie, to złe słowo... nie będzie już aż tyle krytyki, tak będzie lepiej.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Pospolita ja tylko odbieralam wasze ataki , krytykowlam gatunek dlatego ze np nie lubie horrorow i to napisalam. To wy chcieliscie mnie wyzucic z opowi i nadal jakwidac chcecie ale ja nieodpuszczam , nie damwamtej satysfakcji , nikt nie jest bez winy , ja tez ale to wy zenie zakpiliscie
  • Pospolita 27.07.2015
    Oczywiście, Marinko, oczywiście.
    Widocznie mamy powód. Nie lubienie gatunku nie upoważnia do kyrtykowania go. Nie lubię romansów, a mimo to je czytam i staram się zwracać uwagę na pozytywy tekstu.
    Kończę, bo idę pisać obiecane opko.
    Branoc
  • Pospolita 27.07.2015
    I poważnie koniec dyskusji
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Jedno słówko ode mnie: ) Mari, jeżeli krytyka tekstu (Mówię tu o lalce) to dla ciebie atak i obraza, to przygotuj się za życie pełne zła, cierpienia oraz nienawiści o której nawet tobie się nie śniło. Będziesz śniła koszmary na jawie, nawet podmuch powietsza będzie przyprawiał cię o palpitację serca... Wiesz jak to się nazywa? Życie. Naprawdę, takie życie powinno nauczyć ciebie pokory, no, chyba że jest coś o czym nie wiem. Pewnie wykrzyczysz, że owszem, jest coś takiego, ale mnie to nie obchodzi. Bo ja mam takie aroganckie królowe gdzieś.
  • Slugalegionu 27.07.2015
    Z mojej strony to tyle. Sakal się odmeldowuje.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    ty nie bedziesz mi mowic kiedy ja mam skonczyc!
    Nie krytykowalam gatunku a mianowicie sam tekst , nie lubie horrorow tak to prawda ale tekst ktory zekomo sktytykowałam nie spodobql mi sie sam w sobie .
  • Marinaaa8 27.07.2015
    To bbylo do pospolitej
    Dobranocki wszysktim
  • Anonim 27.07.2015
    "Duża ledowa lampa świeciła dziewczynce prosto w oczy, płacz innych dzieci zagłuszał rozmowy personelu." ~ Nie ma takiego słowa jak "ledowa". Nie wiem, o co ci chodziło.

    "Sala, w której leżała mała budziła najgorsze wspomnienia.Szare ściany (...)" ~ Zabrakło spacji po kropce.

    "Łóżka nienadawały się do urzytku, nie było na nich prześcieradła, pożądnej kołdry, a poza tym były drewniane, a więc również niewygodne." ~ Masa ortów: nienadawały - nie nadawały, urzytku - użytku, pożądnej - porządnej.

    "Ludzie z tamtejszych regionów głodowali, chodzili brudni, mężczyźni zatracali się w alkoholu, kobiety przytłoczone rzeczewistością często zaniedbywały dzieci." ~ Rzeczewistością - rzeczywistością

    "Mimo to niewiele osób kożystało z pomocy lekarskiej." ~ Kożystało - korzystało

    "Zazwyczaj choroby leczono domowymi sposobami.Zbierano "lecznicze" zioła i przykładano je na rane ." ~ Zabrakło spacji po kropce, w drugim zdaniu spacja jest przed kropką, co jest błędem. Poprawnie brzmiałoby "przykładano je do rany", ale jak wolisz. Rane - ranę

    "Różnego rodzaju kwiaty zalewano wrzątkiem które pijano na przypadłości organów wewnętrznych np.bóle wątroby itp." ~ Jakie "np."? Jakie "itd."? Czegoś takiego się w opowiadaniu NIE robi. Nie licz, że czytelnik się tego domyśli. Przecinek przed "które".

    "Jednagże takie leczenie nie zawsze przynosiło oczekiwane skutki. " ~ Jednagże - jednaKże

    "Za każdym razem płacono okrutną cene . " ~ Nie stawiamy spacji przed kropką, tylko po. Cene - cenę

    "Bieda i ubustwo zamykało serca ludzi na jakikolwiek gest miłosierdzia." ~ Ubustwo - ubóstwo

    "-Jak się ma nasza mała pacjętka?-spytał doktor" ~ Zabrakło kropki na końcu zdania. Pacjętka - pacjentka

    "-Myślę że, dobrze, dziewczynka wystarczająco długo gościła w naszym "pałacu" - dodała pielęgniarka." ~ Przecinek stawiamy przed "że", nie po.

    "Oprócz lekarzy nad łóżeczkiem Mariny stała jej
    "wybawicielka"Julia Bartecka tak miała naimię." ~ Nie wiem, po co w tym miejscu dałaś akapit? Naimię - na imię

    "Pochodzi i mieszka w Polsce.Od dawna planowała podróż do Meksyku.Dzikość przyrody i tutejsza wolność, to one przyciągały turystów." ~ Zabrakło spacji po kropkach.

    "Kobieta miała jasne, lekko falowane włosy.Ubrana była w zwiewną sukienkę przed kolano.Na jej nadgarstku widniała złota bransoletka.Duże zielone oczy, niczym dwa szmaragdy zwrócone były w stronę dziecka." ~ Kolejny raz brak spacji po kropkach.

    "Polka, gdy tylko pierwszy raz wzieła Marinę na ręce poczuła coś w rodzaju "wewnętrznego spełnienia"." ~ Wzieła - wzięła

    "Żal jej było niewinnej istoty, którą los tak okrótnie potraktował." ~ Okrótnie - okrutnie

    ""Dom"- ciepło ogniska rodzinnego, które dla Mariny wygasło juz dawno temu." ~ Juz - już

    Przepraszam, jeśli coś pominęłam, ale co do wielu rzeczy nie jestem pewna, więc je pomijam. Opowiadanie jest suche, nie ma emocji. Ilość błędów razi, przez co gorzej się czyta. Kup słownik ortograficzny i weź coś na uspokojenie. Pozdrawiam.
  • Slugalegionu 27.07.2015
    https://www.youtube.com/watch?v=Rb0UmrCXxVA
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Aha czyli jezeli walcze o swoje , mam swoje zdanie a i jeszcze cos przyjmuje krytyke kiedy jest ona prawda , poczytajcie sobie inne kom.i tam zgadzam sie z niektorymi osobami. I to wszystko ma mnie czynic arogancka krolowa . No swietnie . Slug a tak na marginesie i zupelnie na serio naprawde byl czas kiedy naprawde cie polubilam , fajnie mi sie z toba pisało a chwilami chcialam cie poznac blizej , ale teraz , to na tobie najbardziej sie zawiodlam , jestes taki sam jak inni . To zaskakujace jak trudno znalezdz przyjaciela a jak łatwo go stracic .
    I na tym skonczny
  • Anonim 27.07.2015
    Ile jeszcze, kurwa mać, razy całe Opowi będzie musiało czytać to wzajemne obrzucanie się gównem?
  • Marinaaa8 27.07.2015
    shiroi co ty chcesz tym osiagnac przecierz ty nie komentujesz mojich opowiadan, no ale tak kiedy robi sie glosno ty zawsze chcesz w tym uczestnuczyc . Przykro mi to stwierdzic ale sławy to ci nie doda
  • Anonim 27.07.2015
    Po prostu wytknęłam ci błędy.
    Tyle ode mnie, dobranoc.
  • Marinaaa8 27.07.2015
    Po prostu wyrazilam swoje zdanie. Tyle odemnie
    Dobranocki shiroi
  • Majeczuunia 19.08.2015
    Pier*olę!
    "Taki sam jak inni"? "To ci sławy nie doda"? WHAT THE FUCK?!?!
    Błagam, skończcie z czymś takim, bo zaraz zgłoszę to do "Trudnych Spraw"!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania