TW 4.0 # 2 Podobno nadzieja umiera ostatnia (drabble)

Od autorki. W prawdzie TW już napisałam, ale postanowiłam do każdego zestawu spróbować napisać też drabble. No więc walczę:)

 

Postać: Wiejski prorok

Miejsce: Na szlaku

Zdarzenie: Znikające kostki domina

Gatunek: postapo (chyba)

 

Mieszkańcy wioski nazywali go prorokiem, bo potrafił przewidzieć pogodę w górach.

W dniu, kiedy z nieba spadły bomby stracił bliskich. Ocalał, bo wiedział, że trzeba się ukryć.

Teraz wyrusza w drogę, nie znając przyszłości. Potrzebuje jednak nadziei na powrót, układa więc kostki domina, znacząc szlak.

Czuje, że z każdym krokiem opada z sił. Widzi, jak ręce pokrywają się zmarszczkami, włosy rosną i siwieją. Aż w końcu postanawia wracać. Niestety, dostrzega, że na drodze nie ma ani jednej kostki. Płacze, a jego oczom ukazuje się nieokreślona postać, przekładająca w dłoniach domino.

– Kim jesteś?! Co robisz?

– Nazywam się Czas. Przyszedłem się pożegnać.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Dekaos Dondi 17.11.2018
    Ostatnie zdanie. Jakież dwuznaczne. Czas się skończył, dla starzejącego się człowieka na tej ziemi? Czy ten człowiek za chwile umrze i będzie żył wiecznie, gdzie nie ma czasu? Różnie można kombinować. Ty to potrafisz. Pozdrawiam→5
  • Justyska 18.11.2018
    Super Deakosie, cieszy się buzia moja, jak ktoś rozpracowuje pomysł:)
    Dziękuję i pozdrawiam!
  • Canulas 18.11.2018
    Przez połowę tekstu sądziłem, że mi nie podejdzie. Miałem skojarzenia z tralerem dawnego serialu na polsacie. Coś w stylu: "Był policjantem i sprawdził się w tej robocie. Próbowali go zabić, lecz kula trafiła jego dziewczynę. Od tej pory mści sie. Jest Renegatem". - no jakoś tak.
    Natomiast końcówka wywróciła wszystko do góry kopytkami i nadała głębi, klimatu i tajemniczości. Bardzo wyraźny, wielointerpretacyjny obraz wyszedł. Natomiast, według oczywiście mnie, zawdzięcza to głównie kapitalnemu domknięciu.
  • Justyska 18.11.2018
    Can ciekawe skojarzenie. Nie oglądam telewizji więc nawet bym nie wpadła na to, że można tak powiązać, ale jakby się zastanowić, to faktycznie :). Zabawne w jak różnych kierunkach ludzkie myśli wędrują.
    Dziękuję Ci za komentarz i dobre słowo:)
    Pozdrawiam serdecznie!
  • Witamy nowy tekst! :)
  • Elorence 25.11.2018
    Początek, w kilku słowach nadmiar informacji. Od połowy coś zaczyna się rozjaśniać. Końcówka jest ładną klamrą, ale...
    Czytałam lepsze drabble spod Twojej ręki :)
    Pewnie ma to coś wspólnego z zestawem, bo do łatwych nie należał.
    Pozdrawiam cieplutko! :)
  • Justyska 26.11.2018
    Witaj Elorence, trudno się nie zgodzić z opinią. Tak sobie wymyśliłam, ze do każdego tw spróbuje napisać drabble, możliwe więc, że różne potworki z tego wyjdą:)
    Dziękuję za wizytę i pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania