Tylko troszkę

Dni są troszkę bardziej puste

Kiedy jesteś sama

I inaczej błyszczysz w lustrze

Troszkę zapłakana

 

Odrobinkę bardziej smutno

W pustym domu bywa

Odrobinkę cichszą nutką

Śpiewa pieśń szczęśliwa

 

O kropelkę zajzajeru

Bardziej gorzkie wino

Gdy się pije je samemu

Jest troszeczkę zimno

 

O ziarenko jedno piasku

Plaże są smutniejsze

I o jeden płomyk brzasku

Bardziej barwne wiersze

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Rasia 08.07.2016
    Troszkę rzuciły mi się nie całkiem dokładne rymy w niektórych miejscach, ale może to zabieg celowy. W każdym razie nie utrudniał w żadnym razie czytania. Urzekła mnie zwłaszcza pierwsza strofa. Ubierasz w tak ładne słowa tak codzienne, niby zwyczajne sytuacje, nadając im taki wręcz magiczny wymiar. Zostawiam 5 :)
  • Ktokolwiek 08.07.2016
    Rasia, starałam się tutaj, żeby rymy nie były zbyt "częstochowskie" ani zbyt oczywiste :) zastanawiam się, na czym polega "magia", o której pisało mi już przecież sporo osób na Opowi. Jest tyle wierszy, które zasługują na nazywanie ich "magicznymi" bardziej niż moje :)
  • Rasia 08.07.2016
    Być może tak sądzisz, bo opisujesz to, co siedzi Ci w głowie i ciężko Ci nazwać własną twórczość magiczną. Może być estetyczna, staranna, no ale magiczna? To raczej coś, czego się we własnych tekstach nie dostrzega, ale uwierz mi na słowo, że tam jest :)
  • Rasia 08.07.2016
    że taka jest*
    Przepraszam, jakbym napisała coś głupiego, spałam dzisiaj trzy godziny i bardzo się staram nie strzelić gafy ;)
  • Łowczyni 08.07.2016
    Zgodzę się z Rasią. :)
    Płynie coś magicznego z Twoich wierszy. Sama nazwać tego nie umiem, ale wiedz, że jest to piękne. :)
    5!
  • little girl 09.07.2016
    Nie pozostaje mi nic innego, jak zgodzić się z dziewczynami. Wiersz niezwykle klimatyczny i w pewien sposób właśnie magiczny. Mi z kolei najbardziej spodobała się ostatnia strofa. 5 ;)
  • Podoba mi się, że nawet w trudnych chwilach można znaleźć tę jedną pozytywną rzecz. 5!
  • Shiroi Ōkami 28.07.2016
    "O ziarenko jedno piasku
    Plaże są smutniejsze
    I o jeden płomyk brzasku
    Bardziej barwne wiersze" ~ ♥
    Podoba mi się to, co ukazałaś moim zdaniem, a jest to nic innego niż życie nieszczęśliwie zakochanego poety :D Z jednej strony wszystko wydaje mu się smutne - bo przecież bez niej słońce inaczej świeci, kwiaty inaczej pachną, ulubione potrawy są gorsze w smaku, wszystko jest gorsze, co zasmuca. Ale podobno najlepsze teksty powstają wtedy, gdy cierpimy.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania