.

.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Worldovsky 15.06.2018
    Wieloznaczność. To pierwsze wrażenie.
    Tekst, w którym można znaleźć coś dla siebie i o sobie.
    Sporo zaprzeczeń towarzyszących życiu.
    Skojarzyło mi się z narzekaniem i brakiem sensu.
    Ostatnia strofa rzuca dużo światła.
    Ciekawe miejsce...
    Pozdrawiam.
  • kalaallisut 16.06.2018
    Ta ostatnia- slusznie czy nie- nie wiem, ale kasuję ją, z automatu tworząc ten tekst 'zaśpiewała mi się' ;) Miło czy 'nie' w tym przypadku, że znalazłeś coś dla siebie i osobie ;)
    Dziękuję za komentarz i pozdrawiam również.
  • kalaallisut 16.06.2018
    Tekst skróciłam. Chyba o połowę.
    Aluzja na końcu do tej konkretnej piosenki, w tym wierszu, ma zbyt osobisty wydźwięk jak dla mnie, co nie zmienia rzeczy, że właśnie na jej przeróbkę trafiłam, pasuje „idealnie”, daje jednak w formie oryginalnej.
  • Adam T 16.06.2018
    Napiszę szczerze, nie lubię tej piosenki, kojarzy mi się ze szmirą. Ale! Skoro ze szmirą, to wydzwięk wiersza zawrze się tu "uwiodła nicość/jak wrócić". Jak to mówią, nie wszystko złoto... itd. Ale kiedy człowiek dojrzeje, widok świata też się zmienia i wtedy staje się jasne, że "kanibal własnego losu/usta macza w ogniu". Dobrze, kiedy zły wybór w porę się zauważa, gorzej, kiedy w nim się trwa, udając, że wszystko jest ok "śmierć w ciszy/kotwiczy".
    Tak to widzę. Pierwsze tezy wersy, to takie preludium, ale zastanawiam się, czy konieczne. Jednak moje zastanawianie się nie jest koneserskie, jedynie z zamiłowania wynika.
    Pozdrawiaki ;)
  • kalaallisut 16.06.2018
    Słusznie Adam :)
  • kalaallisut 16.06.2018
    Nie ma dobrych czy złych wyborów są tylko ich konsekwencje, z którymi trzeba odpowiedzialnie żyć.
  • Aisak 16.06.2018
    Dla mnie CUDO!!!!!!

    z nieba sny spadają
    kanibal własnego losu
    macza usta w ogniu

    Świetny!!!!
    Zrobiłam ksero!!!!

    pińć pińciów.
  • kalaallisut 16.06.2018
    Dzięki Asiak test to trochę taka 'osobista przeróbka' z mojego punktu patrzenia.
  • kalaallisut 16.06.2018
    *tekst
  • Dekaos Dondi 16.06.2018
    Kiedy zastyga powietrze(sens)trudniej się oddycha(np:psychiką)
    "księżyc stracił swój blask'' - on świeci ''światłem odbitym od Słońca'' - a zatem nadziei jeszcze ok: 4 miliardy lat
    ''z nieba spadają sny" - skoro z nieba, to mają w sobie siłę... jeżeli spadają w nas a nie: obok.
    Czasami trzeba się bardzo poparzyć, żeby coś zyskać. Jak uwiedzie nicość, to trudno się wydostać. To gorsze jak spaść na dno, od którego można się odbić. Pozdrawiam→5
  • kalaallisut 17.06.2018
    Z tym dnem słusznie zauważyłeś i podoba mi się te zestawienie, że dno jest lepsze od nicość, zawieszenie w próżni.
  • Canulas 16.06.2018
    "kanibal własnego losu
    usta macza w ogniu" - wyjmkowo patrząc. Cudo. Naprawdę uderza obuchem. Smutny nieco wydźwięk.
    Dla mnie to niemal epitafium.
    Nie da się cofnąć.
    Nie da się wrócić.
    No, cudo.
  • kalaallisut 17.06.2018
    Can dziękuję.
  • Aisak 16.06.2018
    kalalalasutek, możesz dać na konkurs.
    Chyba, że cykorzysz, to nie.

    ps. Maj nejm is AisaK.
  • kalaallisut 17.06.2018
    Ja się nie znam na tych konkursach u was, zorientowałam się tylko te bitwy na rymy i drubble. Tak cykorze nie dojrzałam i nie przeczytałam regulaminu bez tego ani rusz ;)))
    Dobra źle mi się pisze wspak to nie to samo co okna więc będziesz Ajs zdrobniale ;)
  • Justyska 17.06.2018
    Dwie pierwsze strofy kojarzą mi sie z depresją, trzecią jest cudna do potęgi dla mnie. Człowiek zjada siebie w smutku... "usta macza w ogniu" by coś poczuć, by poczuć, ze żyje.
    W końcówce jakiś ten rym mi nie leży, ale znaczeniowo super. Trzeba rozmawiać, być wśród ludzi... inaczej wewnętrznie powoli się umiera...
    Tak to widzę, jako opis depresji, interpretować można różnie. Piękny tekst.
    Pozdrawiam
  • kalaallisut 17.06.2018
    Też mi nie leży miałam usunąć całkowicie albo dopisać swoje przerobione słowa piosenki tylko to bardziej już oderwane w formie by było. Dziękuję i oczywiście masz rację...
  • puszczyk 17.06.2018
    To po prostu bardzo dobry wiersz.
    Plus ten fragment Odziału Zamkniętego.
  • Canulas 31.07.2018
    Chciałem napisać, że "kanibali usta maczający w ogniu," - to świetny zapis, ale ju, tu byłem. Idę szukać tamtych dwóch polecanych

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania