Ukryte fakty.

Gdy patrzysz na teraźniejszość, zaczynasz dochodzić do wniosku, iż śmierć nie jest najgorszym rozwiązaniem.

Nie ważne co powiesz, inni zrobią po swojemu. To ich życie. Jeśli pragną umrzeć na raka, wylądować w szpitalu, spowodować wypadek samochodowy to ich sprawa. Ty nie możesz im w jakikolwiek sposób pomoc.

Idąc ulicą widzisz bitego chłopaka. Uciekasz, dzwonisz po pomoc lub od razu podbiegasz i pomagasz. Nie myślisz wtedy ile on szkód mógł wyszkodzić innym. Przecież równie dobrze mógł przed chwilą pobić pięcioletnie dziecko.

Gdy patrzysz na wymalowane dziewczynki z dużymi dekoltami, krótkimi miniówkami i drapieżnymi uśmiechami, nie zastanawiasz się nad tym ilu mężczyzn kusiły, tylko dla zabawy. Dopiero, gdy zobaczysz w telewizji gwałciciela myślisz : ,,biedne dziecko".

Widząc teścia krzyczącego na staruszkę spuszczasz wzrok, a na jej pogrzebie opowiadasz wraz z sąsiadkami najróżniejsze okropności o owym mężczyźnie. ,,Jak on mógł na nią krzyczeć?!" - myślisz. Gdy widzisz jego ciało zwisające na sznurku dowiadujesz się jak głęboko zraniony był ten ,,potwór".

Dalej nie wiesz co chcę Ci przekazać?

Oceniasz innych na podstawie tego co widzisz. To co ukryte omijasz. Niszczysz jednych, oni niszczą Ciebie i tak trwa życie dalej. Samobójców niszczą fejmy, małe państewka niszczą wielkie monarchie, przyjaciół niszczą miłości, miłości niszczą natomiast serce.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • De Lenire* 31.12.2015
    Zakochałam się w tym tekście. Rewelacyjny jest. Samo życie. Wszytsko dobrze przedstawione... I to prawda często jest tak, że oceniamy wygląd zewnętrznej sytuacji- nie wiedząc na czym problem polega. Ode mnie 5
  • Shina-san 31.12.2015
    Dziękuje za mile słowa. Bardzo pokrzepiajace. ;)
  • ukaszeq 31.12.2015
    Bardzo dobry tekst :) Po prostu życie, szczególnie ten fragment o bitym chlopaku.
  • Shina-san 31.12.2015
    Dziękuje ;) Właśnie nie byłam pewna czy to z chłopakiem się nada :c Ale widocznie db zrobilam dodając to.
  • persse 31.12.2015
    Samobójców niszczą fejmy- samobójcy raczej nie da się zniszczyć, bo już nie żyje, powinno być, zniszczyli jak już. Poza tym zamieniłabym słowo: fejmy.
    pomoc-pomóc.
    Pomijając błędy to tekst jest fajny, bo mądry i prawdziwy. Oceniamy innych pochopnie, bo tak jest wygodnie. Jednak zawsze będziemy to robić, tacy jesteśmy.
  • Rasia 01.01.2016
    "spowodować wypadek samochodowy to ich sprawa" - wstawiłabym tutaj myślnik dla podkreślenia i oddzielenia myśli (przed "to")
    "Idąc ulicą widzisz" - przecinek po "ulicą"
    "Nie myślisz wtedy ile on szkód mógł" - po "mógł"
    "mógł wyszkodzić innym. Przecież równie dobrze mógł" - mógł x2 i raczej nie wygląda to na zamierzony efekt. W każdym razie nie brzmi najlepiej
    "nie zastanawiasz się nad tym ilu mężczyzn kusiły" - przecinek po "tym"
    "ilu mężczyzn kusiły, tylko dla zabawy" - bez przecinka
    "Dopiero, gdy" - bez przecinka, spójnik złożony
    "myślisz :" - bez spacji
    "Widząc teścia krzyczącego na staruszkę spuszczasz wzrok" - przecinek po "staruszkę"
    "widzisz jego ciało zwisające na sznurku dowiadujesz się" - po "sznurku"
    "Dalej nie wiesz co chcę" - po "wiesz"
    "Oceniasz innych na podstawie tego co widzisz." - po "tego"
    Podoba mi się ten tekst. Obserwując to, co piszesz, każde Twoje następne opowiadanie, czuję takie ciepło na sercu. Widzę taką gąsieniczkę, która pomimo wszystko powoli przemienia się w motyla. Starasz się zawrzeć w swoich opowiadaniach coś wartościowego, odeszłaś od tematyki - no, nie całkiem, ale w sporej mierze - od której na początku ciężko było cię odlepić. Bardzo fajnie się to obserwuje. Tym razem 4 za błędy, ale wiedz, że postęp jest wielki :)
  • Shina-san 01.01.2016
    Dziękuję za miłe słowa i wsparcie. Zmiana tematyki głównie zawdzięczam Tobie, ponieważ ty i jeszcze jedna opowiczka*tak chyba można ją określić?* pchałyście mnie w tym kierunku ;)
  • Dex 02.01.2016
    Bardzo fajny tekst, daję 5 :)
  • Constantine 02.01.2016
    "Nie ważne co powiesz" - "nieważne", poza tym wydaje mi się, że przecinek po "nieważne"

    "spowodować wypadek samochodowy to ich sprawa." - przecinek po "samochodowy"

    "myślisz wtedy ile on szkód mógł wyszkodzić innym." - przecinek po "wtedy", poza tym, nie znam słowa "wyszkodzić". chyba wyrządzić

    " Dopiero, gdy zobaczysz w telewizji gwałciciela myślisz" - przecinek po "gwałciciela"

    "To co ukryte omijasz. " - przecinek po "to", "ukryte"



    Hm. Dość ciekawy tekst, chociaż niby nie zostało w nim przedstawione nic nowego. Każdy z nas codziennie, w mniejszym lub większym stopniu, jest w stanie zaobserwować taką rzeczywistość, jednak chyba nie każdy jest w stanie przyznać się sam przed sobą do takich przemyśleń, stwierdzeń. Co tu więcej mówić... "Oceniasz innych na podstawie tego co widzisz. To co ukryte omijasz." - zgodzę się z tym zdaniem, to dość oczywiste, że tak zazwyczaj jest, i domyślam się, że mi również zdarza sie popełniać ten błąd, jeśli mogę to tak nazwać.



    Zostawiam 4/5, życzę powodzenia w dalszym pisaniu i pozdrawiam ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania