UWAGA SPOILER - Amy - Nieromantyczna historia o romantycznej miłości.

Cześć i czołem!

Postanowiłem rozpocząć swoją własną, pierwszą serię, którą zatytułowałem "UWAGA SPOILER". Ponieważ nie jestem zbyt pomysłowym dzieckiem — będę pisał o waszych utworach. Kiedyś już wyszedłem z taką inicjatywą, jednak jakoś takoś tak się złożyło, że tego nie wstawiłem, więc zacznę od nowa. Będę tutaj pokrótce oceniał, polecał, zniechęcał i streszczał treść utworów lub serii, które akurat przeczytałem. Jeśli ktoś jest zainteresowany to zapraszam do lektury. Ah i jeszcze jedno, zanim zacznę! Kiedyś, gdy jeszcze admina można było złapać, pytałem, czy takie "recenzje" nie łamią regulaminu i — nie, nie łamią! Więc jeśli ktoś poczuje się dotknięty, że został wzięty pod lupę to...ups! Ujdzie mi to na sucho ;)

 

Dzisiaj przyjrzałem się bliżej ,,Nieromantycznej historii o romantycznej miłości'' autorstwa Amy i powiem wam, że łyknąłem całą serie na raz tj. 7 części, bo na razie tyle powstało. Z tytułu (i kategorii) wnioskuję, że będzie to romans, ale dopiero się okarze. Raczej nie gustuję w kategorii "miłosne" ze względu na to, że to strasznie oklepany temat i opowiadania są bardzo podobne, mało które czymś się wyróżnia...w zasadzie jedyna różnica to imiona. Już po 2-3 akapitach wiemy, kto w kim się zakocha, co będzie stało im na przeszkodzie. Jednym słowem - żadnych niespodzianek.

 

W pierwszej części ,,Nieromantycznej historii o romantycznej miłości" poznajemy główną bohaterkę, która przez jakiś czas pozostaje bezimienna. Przedstawia nam ona pokrótce swoją rodzinę, miejscowość, otoczenie i co najważniejsze jej przyjaciółkę Oliwię, która jest śmieszną, sympatyczną dziewczyną z sąsiedztwa. Jeśli ktoś już zaznajomił się z treścią utworu...proszę, niech odpowie mi na jedno pytanie. Czy też z początku miał wrażenie, że będzie to opowieść o lesbijkach? Sara, bo tak nazywa się główna bohaterka, mówi z taką pasją o Oliwce...nieważne! To było błędne wrażenie. Oliwia i Sara nie są parą nastoletnich lesbijek. (:<)

 

Akcja się rozkręca i lądujemy na imprezie u Michała! Alkohol, dragi, seks i inne atrakcje, jakimi żyje polskie gimnazjum! Dobra...żartuję, tak naprawdę jest tylko tort i dragi. Ah! Wróciwszy do Oliwki! Nie jest ani niewinną dziewczyną z sąsiedztwa, ani nastoletnią homoseksualistką. Niespodziewany zwrot akcji i okazuję się, że Oliwia naszprycowała urodzinowy tort Michała niezidentyfikowaną substancją odurzającą. Podejrzewam, że Jimmy, o którym śpiewała Karolina Czarnecka w kultowym utworze "Hera, koka, hasz, LSD" w drodze do szkoły spotkał właśnie Oliwkę.

 

 

Sara na niemałej fazie ląduję w domu swojej przyjaciółki Oliwki. Tam dowiadujemy się, że cała rodzinka ma za domem wesołą plantację czegoś... może grzybków halucynków, może marihuany lub magicznego pyłu (wyjaśni się zaraz!) i matka Oliwi nie jest zaskoczona tym, że córka przyprowadza do domu koleżankę na spidzie. Widocznie to w tej rodzinie codzienność. W siódmej części następuję niespodziewany zwrot akcji, który rzuca nieco światła na zaistniałą sytuację. Dowiadujemy się, skąd Oliwka miała na tyle odurzającej substancji, aby poczęstować nią całą imprezę oraz co to do cholery jest!

 

Podsumowując! Utwór ogólnie podobał mi się, akcja pędzi do przodu jak pociąg Teleexpressu... czasem jest mała przesiadka na PKP. Przecież cały czas nie może być na 5! Dzięki ,,Nieromantycznej historia o romantycznej miłości" dowiadujemy się między innymi, że Amy inspiracje przy rejestrowaniu nicku czerpała z Amy Winehouse oraz co Oliwka poleca na rozkręcenie imprezy i jakie są tego skutki uboczne. Jesteście ciekawi co, to było? Sprawdźcie sami, a będziecie zaskoczeni!

 

Link do tekstu : http://www.opowi.pl/nieromantyczna-historia-o-romantycznej-a3626/

 

Ekler

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Daniel 02.05.2015
    Podoba mi się. Inicjatywa, jak i wykonanie. Informacje o fabule są przedstawione w taki sposób, że zachęcają do przeczytania tekstu Amy. Popieram twoją akcję jak najbardziej i czekam na kolejną odsłonę "UWAGA SPOILER".
    Autorom, o których piszesz, na pewno przyda się trochę konstruktywnej krytyki i pochwał z twoich tekstów.

    PS. "Alkohol, dragi, seks i inne atrakcje, jakimi żyje polskie gimnazjum!" Mega! :D
  • Vasto Lorde 02.05.2015
    Popieram taką akcje. Znakomity pomysł dzięki któremu wiecej ludzi zacznie zauważać dobre prace :)
  • Amy 02.05.2015
    Dziękuję! :)
  • Majeczuunia 02.05.2015
    Fajnie się zapowiada :) Chciałabym usłyszeć coś takiego o moim własnym opowiadaniu ;)
  • Neli 02.05.2015
    Zapowiada się ciekawie. Może zerknę ;)
  • Sileth 02.05.2015
    Hah bardzo dobry pomysł xD
    Genialna recenzja, szczerzyłam się jak głupia czytając to, no bo... to wina tych grzybów!
    Czekam na więcej :) Może kiedyś weźmiesz i coś mojego pod lupę :D
  • Nithael 02.05.2015
    Powiem tak : GENIALNY I CIEKAWY POMYSŁ !!! :) "UWAGA SPOILER" to jest to czego potrzebuje ten portal. Twoja recenzja jest bardzo profesjonalna jak i lekka w odbiorze dla czytelnika. Mam nadzieję że już na stałe zaszczycisz nas swoimi recenzjami, co sprawi że piszący opowiadania jeszcze bardziej się zmobilizują, jak i podniosą poziom swoich prac. Daje formalnie 5, a cały pomysł jest bezcenny :) Ps. będę wyczekiwał w napięciu i na ,,Spoiler,, moich prac ;p
  • KarolaKorman 03.05.2015
    Wspaniałe zakończenie tej recenzji. Niestety nie śledziłam jej wcześniej i PRZEPRASZAM AMY, chyba się nie cofnę i odpuszczę tę serię. Nie jestem w stanie ogarnąć wszystkich, ale Ekler super ją polecił :)
  • Ostatnio nic nie potrafię dla siebie znaleźć na opowi a tu proszę! Mam niezły ubaw i będę czytał dalej.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania