...

 

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (41)

  • befana_di_campi 12.03.2020
    Mało odkrywcze.
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    To co piszemy nie musi być... "odkrywcze", cokolwiek miałoby to oznaczać? To co piszę, to moje odczucia na temat tego co mnie otacza i jakie sama mam podejście do życia. Jest wyrazem moich wewnętrznych uczuć. To jak pamiętnik pisany wierszem.
  • Piotrek P. 1988 12.03.2020
    Inspirujący tekst. W moim życiu, rok 2005 był w porządku, a lata 2011-2012 były bardzo dobre, jak i trzy kolejne też. 5, pozdrawiam :-)
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    Niestety, u mnie 2011-2012 to czas strachu i problemów rodzinnych - często przeze mnie rozpamiętywanych. :-)
  • Piotrek P. 1988 12.03.2020
    LeeaThorelli szkoda, że to były dla Ciebie ciężkie lata. Czy lata 2013-2015 były lepsze, może chociaż jeden albo dwa z nich?
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    Piotrek P. 1988 zdecydowanie tak. Wszystko po 2013 można uznać za te lepsze czasy w moim życiu. ^^
  • Piotrek P. 1988 12.03.2020
    LeeaThorelli to dobrze :-). Lata 2011-2017 były różne, ale zawierały dużo dobrych, krótkich, klimatycznych momentów, którymi były częste spotkania z dobrymi znajomymi :-). Było w moim życiu dużo takich lat, które pod jednymi względami były dobre, a pod innymi złe. Takie były na przykład lata 2003-2010, i wszystkie późniejsze zresztą też, aż do 2019. Lata 2015-2020 były jednymi z najdziwniejszych, najbardziej tajemniczych ale i najbardziej inspirujących, jak i wiele spośród poprzednich również. Chyba od zarania dziejów ludzkości, na tym świecie nie było roku doskonałego.
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    Piotrek P. 1988 życie byłoby nudne, gdyby wszystko było doskonałe. A gorsze czasy pozwalają nam cieszyć się mocnej z tego co dobre. :-) Kluczem do sukcesu jest, aby przestać rozpamiętywać i rozdrapywać stare rany, to właśnie morał tego prostego wierszyka. :-)
  • polskischeuring 12.03.2020
    Czeka cię wiele pracy, aby twoje teksty trafiały do czytelników
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    Właściwie nie zajmuje się poezją na co dzień, z zawodu jestem biologiem. :D Komu się podoba, to spodoba - ja w gusta nie ingeruję. :-)
  • polskischeuring 12.03.2020
    Obczaj mój tekst Nostalgiczne Spojrzenie
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    Zerknę. ;-)
  • cos_ci_opowiem 12.03.2020
    Nie jest to na pewno złe, pobudza do refleksji nad własnym zbiorem "kaset".
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    Kaseta, to taka alegoria do pamięci długotrwałej. :-)
  • piliery 12.03.2020
    Kolejna proza liryczna zapisana wierszem. Niezbyt odkrywcza" ale każdy przechodzi etap odkryć i powieleń więc nie mam Ci za złe. "alegoria do pamięci długotrwałej"? O_O
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    Nie rozumiem zarzutu "niezbyt odkrywcza" - co ma być odkrywczego w wierszu, nie zaprzeczam, że dalekim od poezji, który ma prosty morał - nierozpamiętuj złych chwil? Nie wiem, szukacie w tym Adama Mickiewicza? :D

    Mam tłumaczyć?
    Pamięć długotrwała - magazyn śladów pamięciowych.
    Kaseta - długa taśma, utrwala jakiś fragment życia.
  • piliery 12.03.2020
    Nie szukam w tym ani w żadnym innym wierszu Mickiewicza. :) Szukam poezji bo tu akurat czasem ona bywa. Może jednak napisz to jak miniaturkę - liryczną prozę ? Jakoś mnie nie przekonuje Twoje tłumaczenie funkcji alegorycznej kasety. :(
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    A dlaczego nie? Jakiś argument przeciwko? Nie przyjmuję tłumaczeń "bo nie" i nie widzę powodu, dla którego odrzucasz moje tłumaczenie, które ma ręce i nogi.

    Z resztą cały wiesz jest alegorią do pamięci:
    kaseta - pamięć długotrwała/wspomnienia
    Wiedo/odtwarzacz - mózg
    Oglądanie kaset na wideo - wspominanie
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    Pilot - impulsy nerwowe/przewodzenie, uruchamianie pamięci
  • piliery 12.03.2020
    Jakoś mało metaforyczne. Może dlatego ze oklepane a nawet nadużywane? "Włączam kasetę pamięci" to zwrot tak popularny że trudno go upoetycznić. :(
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    Bo kaseta i wspomnienia są niemal nierozerwalnie? Pierwsze o czym myslisz słysząc kaseta, to wspomnienia (nie mówię o VHS z filmami). Może zamiast alegoria powinien widnieć tu symbol, bo symbolika kasety jest mocna.
    Wybacz, ale mam wrażenie czerpania się dla zasady?
  • piliery 12.03.2020
    LeeaThorelli Gdybym chciał się czepiać moja wypowiedź byłaby inna.
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    piliery najpierw nie pasowała ci funkcja alegoryczna kasety jako śladu pamięciowego, później pospolitość i popularność tego zwrotu, więc?
    Rozumiem, że może się nie podobać. Nie rozumiem natomiast wyszukiwania kolejnych "ale".
    Miłego dnia. :-)
  • piliery 12.03.2020
    LeeaThorelli Nie pasuje mi nadal. Jest jak napisałem delikatnie by Cie nie urazić najpierw "niezbyt odkrywcza" następnie "mało metaforyczna", "oklepana". Nie musisz tego przyjmować. To twoje pisanie. Nie licz jednak na następne moje uwagi.
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    piliery ale ja szanuję twoje zdanie! Jestem osobą, która lubi dyskutować i dociekać dlaczego tak uważasz. :-)
  • piliery 12.03.2020
    LeeaThorelli Cel dyskusji to poszukiwanie rozwiązań . Jeśli nie szukasz rozwiązań to nie dyskutuj - zostaw wypowiedzi innych jako opinie. I bedzie GIT :D
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    piliery patrząc po poziomie wypowiedzi niektórych osób, faktycznie, na próżno tu szukać kompana do dyskusji. ^^'
  • piliery 12.03.2020
    LeeaThorelli Twoje wypowiedzi to nie dyskusja. To "upieranie sie przy swoim"
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    piliery każda dyskusja, to upieranie się przy swoim, stosowanie takich argumentów, aby ewentualnie przekonać drugą osobę. Takie dyskusje prowadziłam na studiach. Ja próbowałam przekonać cię do mojego sposobu widzenia alegorii w tym tekście. W ostateczności uszanowałam twoje zdanie.
  • Puchacz 12.03.2020
    Kompletnie tego nie kupuję.
    Pomysł na poetycką retrospekcję fatalnie oklepany i jeszcze gorzej wykonany.
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    A co w tych czasach nie jest oklepane? :)
    Gorzej wykonany - może coś głębiej? Jak już pokusiłeś się o "opinię", to chociaż ją rozwiń. Konstruktywna krytyka jest ok, ale krytyka bez pokrycia już nie. ;)
  • betti 12.03.2020
    Że niby to jest wiersz?
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    Liryka jeden z trzech rodzajów literackich, obejmujący utwory, które wyrażają uczucia i refleksje jednostki; też: utwory o tym charakterze.

    No nie może być inaczej! :)
  • Ant 12.03.2020
    Koleżanka chyba niedowidzi :)
  • betti 12.03.2020
    LeeaThorelli A gdzie w tym tekście jest liryka? Opisujesz dość prymitywnym językiem jakiś samotny wieczór, czynności związane że znalezieniem odpowiedniej kasety. Ani tu sztuki poetyckiej, ani kunsztu, zwyczajna proza.
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    betti hmm, wszędzie. ^^
    Co do kunsztu, może sama o niego zadbaj? Rozumiem krytykę, ale krytykować samemu pisząc średnio? To się nazywa hipokryzja. :D
    A ja nigdzie nie potwierdziłam, że to wiersz poetycki. Co więcej, potwierdzam, że to lekka forma z prostym morałem! Bo nie wszystko musi być ą i ę. :)
  • betti 12.03.2020
    LeeaThorelli alez ja dbam. Nigdy bym się nie podpisala pod taka miernota, nie obraxilabym czytelnikow taką publikacją.
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    betti może w twoim mniemaniu piszesz dobrze, na moj gust robisz to raczej średnio, jak wiele osób, w tym i ja, niemniej nie wystawiam krytycznych opinii na lewo i prawo. :-)
    To tylko taka moja uwaga odnośnie twojej hipokryzji.
  • betti 12.03.2020
    LeeaThorelli ja pisze bardzo dobrze, ale patrząc na twoje pisanie, nie dziwię się, że nie czaisz mojej poezji. I chyba nigdy nie zrozumiesz sądząc z zachowania.

    Napisałaś jakieś straszydlo, które może służyć za wzór jak nie pisać poezji. Piszemy ci o tym a Ty zachwycona swoim "wierszem" nie widzisz śmieszności swojego zachowania.
    Czytasz w ogóle poezję?
  • LeeaThorelli 12.03.2020
    betti bardzo dobrze wyłącznie w ujęciu sukiektywnym, a to raczej kiepsko. Masz wydaną swoją poezję przez jakieś wydawnictwo? Ktoś oprócz ciebie, i garstki ludzi z tej strony, czytał to co piszesz? Oczywiście chodzi o osoby, które się na tym znają. :)
    Jak na razie dużo piszesz, a mało z tego wynika.
  • bogumil1 12.03.2020
    Mam jeszcze wideo i faktycznie fajnie by było powspominać.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania