Poprzednie częściVirgil cz. 1 (pełna)

Virgil – Krótko o podłożu samobójstwa

— Widzę, że nie powiodło się.

— Nie miałem optymalnych warunków — Virgil wzdychał. — Bardzo to po mnie widać? Nie chciałbym, aby zaobserwowano we mnie cokolwiek dziwnego.

— Obawiam się, że samobójstwo masz wyrysowane na twarzy – w istocie od zawsze twoja głowa kształtem przypominała próbę samobójczą bez efektu — spuentował Bob.

— Wolałbym kształt mokrej plamy.

— Nie smuć się, Virgil. Poszło ci nie gorzej, niż temu, który się wahał.

— Bob, o kim mówisz?

— Wczoraj taki jeden uczepiwszy się liny bujał się nad parkiem. Dość wysoko. Od razu było widać, że chce się zabić, aczkolwiek się w a h a ł. Raz po raz wychylał się – najpierw ku cmentarzowi, następnie nad placyk, gdzie postawił się cyrk.

— Rany, i nigdzie się nie upuścił?! Mógł przebierać: śmierć w najnaturalniejszej scenerii, bez rozgłosu, lub w otulinie cukrowej waty, w ferworze radosnej zabawy. — Virgil się rozmarzył.

— Chyba jego spojrzenie na to nie było tak szerokie jak twoje, przyjacielu. Był targany emocjami o dość banalnych podłożach. Nie odpowiadały mu.

— Emocje?

— Nie, p o d ł o ż a. Na cmentarzu nie było żadnego wolnego miejca.

— Cyrk?

— Od razu rozciągnięto siatkę asekuracyjną.

 

KONIEC

 

(na kolanie)

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • JamCi 31.05.2020
    :-) interesująco. Dotąd znałąm tylko Twoje wiersze. Taka ciut abstrakcyjna proza bardzo mi się podoba.
  • Neurotyk 01.06.2020
    Tak.
  • Szpilka 31.05.2020
    Niebanalnie z nutką sarkazmu o destruktywnych emocjach ? ?
  • Neurotyk 01.06.2020
    Tak.
  • Pan Buczybór 31.05.2020
    Masz błąd w tytule - powinno być Virgil :)
    Fajne. Ironiczne, absurdalne, dobrze wyważony humor.
  • Neurotyk 01.06.2020
    Tak.
  • Tjeri 31.05.2020
    "Był targany emocjami o dość banalnych podłożach. Nie odpowiadały mu.
    — Emocje?
    — Nie, p o d ł o ż a. Na cmentarzu nie było żadnego wolnego miejca.
    — Cyrk?
    — Od razu rozciągnięto siatkę asekuracyjną."
    Dobre. :)
  • Neurotyk 01.06.2020
    Tak.
  • Artbook 01.06.2020
    "— Rany, i nigdzie się nie upuścił?! Mógł przebierać: śmierć w najnaturalniejszej scenerii, bez rozgłosu, lub w otulinie cukrowej waty, w ferworze radosnej zabawy. — Virgil się rozmarzył." - ja nie mogę, ale się uśmiałem...
    Przepraszam, ale ten czarny humor do mnie trafił ;-)

    Podłoże ma jednak znaczenie, nie ma co...

    Pozdrawiam, ciekawy tekst. Jest chwilami zabawnie, ale jest w nim coś więcej.
  • Neurotyk 01.06.2020
    Tak.
  • Florian Konrad 01.06.2020
    Żart i zero znajomości tematu myśli, prób suicydialnych.
  • Neurotyk 01.06.2020
    Żart. I dobrze, że zero :) Z Panem Bogiem
  • Neurotyk 01.06.2020
    Tak.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania